Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ikääntyminen on muuttanut sinua?

Vierailija
21.08.2020 |

Itse huomaan etten osaa enää rauhoittua esimerkiksi katsomaan leffaa. Ajatus harhailee ja ei pysty eläytymään ja keskittymään. Ennen olin tässä todella taitava. Tähän saattaa liittyä lapsiperhearki joka yhtä hullunmyllyä aamusta iltaan mutta silti antoisaa. Mutta ei onnistu enää edes yksinäisinä iltoina leffoihin eläytyminen.

En pidä enää elokuvista tai tv ohjelmista mihin liittyy väkivaltaa.

Olen ollut innokas matkailija, enää se ei kiinnosta niin paljoa.

Vaikka nukun hyvin, olen väsynyt kun herään.

En enää jaksa valvoa myöhään ja yöelämään en jaksa lähteä edes yhtä kertaa vuodessa. Arvostan unta ja lepoa.

Seksihimot jotka ovat olleet aina kovat, ovat hiipuneet.

En välitä enää sotkusta ympärilläni. Aikaisemmin stressaannuin sotkusta ja rakastin järjestystä.

En kestä enää kuumuutta jota ennen rakastin. 16 ja aurinko on hyvä.

En jaksa enää liian sosiaalista elämää. Ennen oli aina ihmisiä ympärillä. Nyt viihdyn myös yksin.

Entä sinä?

Kommentit (308)

1/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuttura on vähän löystynyt.

Vierailija
2/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylmä kolottaa luita. En osaa paremmin selittää. Pahin on sellainen kostea kylmyys. Saisi aina olla kesä, silloin ei kolottele.

En jaksa juosta! Se on todella harmillista, sillä vielä 10 vuotta sitten nelikymppisjuhlien kynnyksellä juoksin. Nyt en kerta kaikkiaan jaksa. Kumpaakin on pakko valita sen mukaan, ettei hypitä paljon. Tulee hyppimisestä oksettava olo, pallea rytkyy ja oksennus pyrkii suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun otsikossa puhut ikääntymisestä ja kommentissasi kerron lapsiperheen arjesta.

Ajattelen ikäänyymisen liityvän 45-50v ylöspäin ja sen alle ollaan vielä nuoria, kun elettyä elämää on todennäköisesti takana vähemmän kuin edessä.

Vierailija
4/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Samat aatteet ja vaatteet kuin 20 vuotta sitten. Mies tykkää edelleen ja jos ei pidä, moikka moi!

Vierailija
5/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää katsella kokonaisia elokuvia uudestaan, vaan vain parhaat palat youtubesta. Jotenkin kun tuntuu, ettei tässä loppuelämää enää ole haaskattavaksi samoja juttuja uudestaan hinkatessa.

Vierailija
6/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt mahdetaan ikääntymisellä tarkoittaa? Enpä koe vielä olevani ikääntynyt, vaikka kohta toivottavasti eläkeikä häämöttää. Minun näkökulmasta ikääntynyt on yli 80 v. Odotan vuosia, jolloin ei tarvitse herätä aamulla aikaisin. Työuraa on liikaakin kuljettu. Mieli on yhtä kevyt kuin nuorena likkana. Miten ikääntyminen kropassa tuntuu, se onkin jo eri juttu. Pissaa lirahtelee nauraessa. Vagina on kuiva kuin Sahara. Peilistä katsoo ruttuinen akka, eikä sinne tee mieli enää katsoakaan. Mahan kohdalla roikkuu tyhjä pussi, joka venyy vuosi vuodelta maata kohti. Lasten kantamisesta venynyt. Polvissa on kipuja. Välillä on lonkassakin viiltävää kipua. Kuvattu on ja todettu, että normaalia kulumaa, eikä sille tehdä mitään, jos kivulta pystyn vielä kävelemään. Tietysti pystyn kävelemään, koska sitten on elämä ohi, jos ei kävelemään pääse. Nuorena toivoi rahaa ja nyt eläkeikää odotellessa toivoo terveyttä, vaikkei sitä rahaa ole vieläkään paljon pitkästä työurasta huolimatta.

Vierailija
7/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen ajatus, miten maailmasta tehdään parempi paikka, on karissut.

Huomaat, miten vähän loppujen lopuksi voit vaikuttaa asioihin ja maailma vain menee hullummaksi, kaikesta hyvätahtoisuudesta huolimatta.

Aina on kyse vallasta jo muinaisista ajoista alkaen, se ei muuksi muutu, ihminen on läpeensä tyhmä, eikä koskaan opi.

Vierailija
8/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nuo samat allekirjoitan, kuin ap. Ja, olen todella ikääntynyt, enkä neli-viiskymppinen. Ei sen kummempaa. Juoksen kyllä aina välillä lenkkeillessä.

Vierailija
9/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pysty hyppimään. Jos kokeilen trampoliinia, alkaa huimata ja koko loppupäivä menee suunnilleen seinistä kiinni pidellen. Alkoholia en kestä yhtään. Tulen humalaan yhdestä oluesta. Jos juon kaksi, on krapula ihan varma. 

Vierailija
10/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuun väsähtäminen voi johtua siitä, että olet jo tehnyt sitä riittävästi, ei suoranaisesti iästä. Tarkoitan sitä, että jos sinulla ei olisi ollut mahdollisuutta matkustaa aiemmin (liian köyhä tai ei aikaa), saattaisit olla innokas matkailija nyt. Sama juttu elokuvien kanssa. Jos et olisi aiemmin nähnyt juuri mitään leffoja, ne saattaisivat kiinnostaa sinua nyt. 

Vierailija
11/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut suhteellisuudentajua. Ymmärrän, että suuri(n) osa varsinkin nuorempien ihmisten tavoittelemista asioista on aika turhia. Tähän liittyy se, ettei minun tarvitse olla koko ajan aktiivinen, menossa tai työn touhussa. Nautin kiireettömyydestä.

Viihdyn hyvin yksikseni, missä vain saan olla rauhassa.

En tykkää melusta, mieluummin hiljaisuus. Ei tee mieli huvipuistoihin, festareille, ihmismassojen keskelle.

Vierailija
12/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyminen on aiheuttanut sen, että olen tullut vanhaksi! Kävelyvauhti on hidastunut, vaikka edelleen kävelen nuorempien ohi lenkillä. En kestä valvomista, juopottelua, tyhjänpäiväistä ulkoisten asioiden vatvomista, rahan perässä juoksua, liian pitkiä leffoja, liian kuumaa ilmaa ja turhaa matkailua. Tykkään kyllä edelleen kokata uusia ruokia, saunoa ja jumpata.

Vierailija
13/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue enää kirjoja niin paljon kuin ennen. En pysty antamaan aikaani teoksille, jotka eivät tempaise heti mukaansa. Joskus osuu kohdalle hyvä kirja ja silloin pystyn keskittymään lukemiseen. Sama koskee elokuvia, en enää katso niitä sitäkään vähää mitä ennen. Äsken pystyin pitkästä aikaa katsomaan kokonaisen jakson CSI Miamia. Se oli tarpeeksi helppoa mutta hyvää viihdettä kuluttavan työviikon jälkeen.

Vierailija
14/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailuun väsähtäminen voi johtua siitä, että olet jo tehnyt sitä riittävästi, ei suoranaisesti iästä. Tarkoitan sitä, että jos sinulla ei olisi ollut mahdollisuutta matkustaa aiemmin (liian köyhä tai ei aikaa), saattaisit olla innokas matkailija nyt. Sama juttu elokuvien kanssa. Jos et olisi aiemmin nähnyt juuri mitään leffoja, ne saattaisivat kiinnostaa sinua nyt. 

Matkailusta en osaa sanoa, voit olla jopa oikeassa.

Mutta elokuvista olen eri mieltä. Suuri osa leffoista on kertakäyttöistä tai suorastaan katselukelvotonta shittiä. Esim. kaikenlaiset action- ja kauhuleffat

Vanhempi ihminen ei kaipaa sellaista "viihdettä" eikä saa niistä yhtään mitään.

Tosi vähän on hyviä elokuvia. Yleensä nekin tarinat on ensin julkaistu kirjoina. Elokuvanmkatselu on passiivista, toisen valmiiksi miettimää. Kirjan lukeminen antaa omalle mielelle enemmän.

Vierailija
15/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue enää kirjoja niin paljon kuin ennen. En pysty antamaan aikaani teoksille, jotka eivät tempaise heti mukaansa. Joskus osuu kohdalle hyvä kirja ja silloin pystyn keskittymään lukemiseen. Sama koskee elokuvia, en enää katso niitä sitäkään vähää mitä ennen. Äsken pystyin pitkästä aikaa katsomaan kokonaisen jakson CSI Miamia. Se oli tarpeeksi helppoa mutta hyvää viihdettä kuluttavan työviikon jälkeen.

Voisiko johtua siitä, että olet tullut laatutietoisemmaksi? Kaikkeen roskaan ei tosiaan enää vanhempana halua uppoutua tunneiksi.

Vierailija
16/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes aina väsynyt, jotenkin sellainen vetelä ja ryhditön. Veriarvoissa ei vikaa, tää on jotain mielen kapenemista varmaan.

Katson samoja leffoja ja sarjoja monta kertaa, vaikka nyt the Notebookia tai Mullan alla. En jaksa enää innostua uudesta musiikista, ennen vaan tehtiin parempaa, eiks nii!

Paino nousee, rinnat riippuu.

Tykkään vaan olla kotona. Koti on paras paikka <3

Alkoholi ei enää maistu, tulee vaan päänsärky ja vie yöunet.

Uskovana ihmisenä armo on kirkastunut ja haaveilen jo kaikesta, mitä on sitten taivaassa, millaista elämää elän siellä ja keitä siellä tapaan. Uskonelämä on seesteisempää, käyn hiljaisuuden messuissa yms, nuorempana pompin innoissani helluntailaisten telttakokouksissa.

Vierailija
17/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En välitä muitten mielipiteistä senkään vertaa kuin nuorempana. Teen mitä haluan, puen mitä huvittaa.

-Olin nuorena hyvinkin kokoomuslainen arvoiltani, nykyään punavihreä

-Olen itsevarma

-olen lempeämpi ja kärsivällisempi kanssaihmisten kanssa

-syön mieluummin pienen annoksen jotain todella herkullista kuin isin annoksen mättöä

Vierailija
18/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat, sarjat ja suurin osa kirjoista ei kiinnosta. Enemmän itsevarmuutta. Kyky hyväksyä elämän epävarmuus.

Vierailija
19/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyessä (?) on tullut sisäistä rauhaa. Ollaan miehen kanssa alettu harrastaa metsäkävelyitä ja kahveja meren rannalla. Semmoisille harrasteille olisi päästetty makeat naurut 80-90-luvulla,kun oltiin nuoria.

Sisäisen rauhan lisäksi elämisen tahti on hidastunut. Nyt saattaa suunnitella kauppaan lähtemistä tunnin, kun nuorena sinne pinkaisi 5 minuutin pikalähdöllä.

Erityisesti miehen terveysongelmien myötä on kiinnitetty huomiota siihen, mitä suuhun laitetaan. Valkoista vehnää ja sokeria ollaan vältetty jo monta vuotta. Eipä tätäkään olisi uskonut nuorena äitinä, kun leivoin perheelle kilon pullataikinan pari kertaa kuussa. Syntymäpäivillä tarjolla on sekä meillä että monilla ikätovereilla terveellisempiä herkkuja, eikä enää mitään vehnäpullia ja täytekakkuja. Eksoottisin työkaverin synttäreillä tarjottu juttu oli raakakakku, jossa oli pohjassa pelkkää taatelia ja pähkinää ja päällä banaanihyytelöä. Sirkkojakin olen maistanut, mutta kauheitahan ne oli.

Vierailija
20/308 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää välittää ulkonäöstäni samalla tavalla kuin nuorempana. Meikkaan enää jos lähden jonnekin ravintolaan tms. Vaatteet ovat nykyisin mukavuus edellä, koskee myös alusvaatteita. Seksi ei enää juurikaan kiinnosta, voisin olla ilmankin. Matkailu jaksaa vieläkin innostaa, vaikka olen tehnyt sitä nuoresta asti. Mökkeily, veneily, telttailu jne alkeellisissa oloissa lomailu ei enää huvita yhtään. Haluan kaikki mukavuudet ympärilleni.