Kysy baletista
Kommentit (51)
Näkyykö kuva? Tässä Balettioppilaitoksen sivuilta nappaamassa kuvassa on mielestäni aika oikein nutturat. Usein näkee liian alhaalla, liian ylhäällä, liian "sipulimainen" jne. Varsinkin ymmärrettävistä syistä harrastelija tanssikouluissa kun nuttura tehdään usein vain 1 tai 2 krt vko, kun taas esim. kuvan tytöt tekevät sen 5-6 krt vko ja usean usean vuoden ajan.... Harjoitus tekee mestarin. Sanotaankin että balleriinat eivät tunnista toisiaan jos hikset ovat auki, niin paljon, lähes aina, näkevät toisiaan nutturapäisinä.
Miksi joku söisi wc paperia? En ymmärrä.
Ap
Voiko baletin harrastamisen aloittaa aikuisena, jos ei ole koskaan harrastanut tanssia? Ei mitään mummobalettia, jossa "leikitään" balleriinaa, vaan ihan oikeasti kuntoa ja fysiikkaa kehittävää balettia?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 01:21"]
Voiko baletin harrastamisen aloittaa aikuisena, jos ei ole koskaan harrastanut tanssia? Ei mitään mummobalettia, jossa "leikitään" balleriinaa, vaan ihan oikeasti kuntoa ja fysiikkaa kehittävää balettia?
[/quote]
Voi toki, ainakin Helsingissä. Täytyy kuitenkin muistaa että hyvÄlläkin balettitunnilla keskitytään baletin tekniikkaan, ei se muuten balettitunti olisi. Hyvä kombi aikuiselle "tosissaan ottavalle" aloittelijalle olisi mielestäni 2 balettituntia ja 1 pilatestunti viikossa. Paikkoina esim. Helsingin Tanssiopisto tai Helsingin Balettiakatemia.
Ap
Haluaisin hankkia baletin harjoitustossut omaa kotiharjoittelua varten, niin voinko vaan mennä kauppaan (esim. Piruetti) ja ostaa sopivaa kokoa olevat pehmeät tossut? Vai pitääkö pehmeitäkin tossuja ostaeasa selittää myyjälle jotain balettitaustoja ja sovittaa monia tossuja?
Kyllä voit ostaa harjoitustossut, ei niitten kanssa ole muuta tarkkaa, kuin että ne on sopivan kokoiset. Ja nauhat pitää ommella itse sopivalle kireydelle ristiin jalkapöydän yli. Netistäkin niitä saa, jos et halua liikkeeseen mennä...
(ei Ap.)
Minulla on pahoja lonkka- ja nilkkaongelmia. Olisiko baletin harrastaminen silti mahdollista?
Moi nii mietin et jos oon pitkä 164-167 ja painan 60kiloa nii oonko sillon liian painava vai? Miten sais painoo pois ku oon kuitenkin aina ollu muuten hoikka paitsi reidet semmoset isommat, kuitenki aina oon ihaillu balettia ja haluisin joskus uskaltaa alottaa:(.
Vaarallista puhua sopivista pituus- ja painorajoista!!! Voi aiheuttaa lyhyelle taitavalle tytölle jopa ajatuksia, ettei voi olla hyvä, eikä ikinä ole paras, jos on lyhyt. Haloo! Tunnen useita alle 160cm, jotka erityislahjakkaita, saaneet palkintoja kilpailuissa jne. Älkää rajatko, superlahjakas lapsi voi lopettaa sen takia.
Jos et tähtää ammattiin, harrastustasolla ulkonäöllä ei ole väliä.
Mihin kohtaan päätä nuttura tulisi oikeappisesti sijoittaa, siis kuinka ylös/ alas takaraivolla?
Onko se vessapaperin/ nenäliinojen syöminen myytti, vai tapahtuuko sellaista todella?