Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meniköhän 7-vuotiaan kuoliaaksi yliajaneelta mieheltä ajohalut

Vierailija
04.09.2013 |

Onko niin että juuri kortin saaneet nuoret miehet tappaa eniten liikenteessä? Miten nämä yliajajat selviytyvät, pystyvätkö jatkossa ajamaan autoa? Tunteeko kukaan tällaista henkilöä joka olisi ajanut jonkun kuoliaaksi?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090417448130_uu.shtml

Ensimmäistä luokkaa käyvä 7-vuotias poika kuoli tiistaina liikenneonnettomuudessa Alavudella Etelä-Pohjanmaalla.

Pyörällä liikkunut 7-vuotias koululainen jäi tieltä suistuneen auton alle tiistai-iltapäivällä Kätkäntiellä, kertoo poliisi.

- Poikaa yritettiin elvyttää, mutta hän menehtyi onnettomuuspaikalle, rikosylikomisario Urpo Lintala kertoo Iltalehdelle.

Autoa ajanut 18-vuotias mies oli oikealle kääntyvässä mutkassa menettänyt autonsa hallinnan ja suistunut vastaantulevien kaistan yli ojaan, törmäten samalla pikkupoikaan.

Autoa ajava miespuolinen opiskelijanuori oli saanut ajokortin vasta viime viikolla.

Keliolosuhteet olivat tapahtuma-aikaan hyvät, eikä alkoholilla epäillä olevan osuutta asiaan.

Onnettomuuden tarkka syy on Lintalan mukaan vielä epäselvä. Poliisi kuulee nuorta kuskia tänään lisää onnettomuudesta, ja muun muassa suistumisjälkiä tutkitaan vielä tarkemmin.

Tapausta tutkitaan ainakin kuolemantuottamuksena, sekä mahdollisesti törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 23:38"]

No tämä kuski oli ainakin poliiseille jo ennestään tuttu ja kuolleen pojan perheen mukaan tämä päälleajaja oli ajanut reilusti ylinopeutta niin pienellä soratiellä. Kaikenlisäksi onnettomuus tapahtui peltoaukiolla, jossa on näkyvyys joka suuntaan loistava ainaki parin kilometrin verran!

[/quote]

Vierailija
42/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa että näkyvyys joka suuntaan oli hyvä. Itse tapahtumapaikalla käyneenä voin sen sanoa. Ja neljän aikaan tuolla tiellä paistaa aurinko suoraan silmiin. Ylinopeuteen en sano mitään, kun en asiasta tiedä. Ja poliiseille oli kyllä tuttu, mutta ei liikenteestä tai muustakaan rikoksesta tavallaan.

Ja en voi sanoa muutakun että vittu täällä on hirveitä, julmia ja kylmiä ihmisiä. Huhhuh. Vahinkoja sattuu liikenteessä KAIKILLE,  kukaan ei ole täydellinen. Varsinkaan juuri kortin saanut. Antakaa ihmisten surra rauhassa tämän pienen pojan muistoa ja antakaa rauha hänen perheelleen ja läheisilleen surra, älkääkä spekuloiko täällä näin naurettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 00:14"]

Ei pidä paikkaansa että näkyvyys joka suuntaan oli hyvä. Itse tapahtumapaikalla käyneenä voin sen sanoa. Ja neljän aikaan tuolla tiellä paistaa aurinko suoraan silmiin. Ylinopeuteen en sano mitään, kun en asiasta tiedä. Ja poliiseille oli kyllä tuttu, mutta ei liikenteestä tai muustakaan rikoksesta tavallaan.

Ja en voi sanoa muutakun että vittu täällä on hirveitä, julmia ja kylmiä ihmisiä. Huhhuh. Vahinkoja sattuu liikenteessä KAIKILLE,  kukaan ei ole täydellinen. Varsinkaan juuri kortin saanut. Antakaa ihmisten surra rauhassa tämän pienen pojan muistoa ja antakaa rauha hänen perheelleen ja läheisilleen surra, älkääkä spekuloiko täällä näin naurettavasti.

[/quote]

No itse asun tapahtumapaikan lähettyvillä ja ihan päivittäin ajelen juurikin tätä tietä. Näkyvyys on mun mielestä ihan hyvä, itse en oo ikinä kokenu sitä niin etteikö siinä näkisi, jos tulee Alavudelta päin. Kuortaneelta päin ajaessa en näkyvyydestä osaa sanoa mitää, koska sieltä suunnasta niin harvoin ajelen. Ja pakko nyt kommentoida että olihan tää poika rikoksesta poliiseille tuttu, mutta ei oo rikoksesta koskaan tuomittu. :)

Vierailija
44/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta kyseiseen rikokseen paremmin silminnäkijä. Mutta jos sen asian puiminen jätetään tästä keskustelusta pois? Koska se ei tähän liity mitenkään ja muuta asiaa mitenkään tahalliseksi. :) 

Ja tänään ajelin tuota tietä, niin Kuortaneelta päin näkyvyys on aika heikko, kun pääsee mäen alas, mutta näkee kyllä jotenkin. Mutta ymmärrän jos siinä auto lähtee käsistä, ei se tie hyvässä kunnossa ole.

Vierailija
45/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se olisi tahallaan ajanut lapsen päälle. Av-hyeenat taas vauhdissa.

Vierailija
46/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!! Itsekin nuorien miehenalkujen äitinä voin kuvitella nuoren kuskin tuskan ja syyllisyydentunnon. Ja hänen perheensä tuskan..

Ja tuon pienen pojan menettäneen perheen tuskan tunnen, itsekin liikkenneommettomudessa kuolleen pienen lapsen äitinä :(

Vierailija
47/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, ei mulla ollu tarkotus mitenkään ruvetakkaan sotkemaan edellistä tapausta tähän, mutta ajattelin vaan korjata kun joku oli siitä aiemmin jo puhunut. :) ja totta sekin on että tie ei ole missään parhaimmassa kunnossa, mutta sen takia itse en ainakaan koskaan ajakkaan siinä kovaa. Ja en halua nyt syyttää ketään, mutta useasti näillä tuoreilla kuskeilla on tapana koittaa kaikennäköistä sillä autolla vaikkei se turvallista olisikaan. Ja tällä nyt en tarkoittanut sitä että kyseinen kuski olisi tehnyt näin, heitin tämän jutun ihan yleisesti.

Vierailija
48/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 26:lta tuli tuo viesti 30. :)

Vierailija
49/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poika kuoli aivan turhaan. Mutta yhtä turhaan nuori ihminen joutuu aikuistumaan miettien sitä kuolevaa poikaa onnettomuuspaikalla ja kaikkia jossia ja omia valintoja jotka yhdessä johtivat pojan kuolemaan. Tuo olisi voinut käydä aivan yhtä hyvin minulle juuri kortin saamisen jälkeen. Olisikohan kortti ollut 3 kuukautta kun ajoin auton ulos hiekkatieltä. Ja olin ihan tavallinen kiltti lukiotyttö. Todennäköisesti nuori on tällä hetkellä todella järkyttynyt ja tulee suremaan pojan kuolemaa lopun elämänsä. Ajaa hänen todennäköisesti täytyy vielä jos noin pienten paikkojen seudulle jää asumaan.

En usko että teossa on mitään tahallista, syynä nuoren kokemattomuus ja virhearviointi. Tuomitsisin hänet (henkisesti, oikeus antaa varmaan asiallisen lainedessä tuomionsa kuolemantuottamuksesta tms) vasta jos jatkaa kaahaamista eli osoittaa harkittua välinpitämättömyyttä. Nyt ei ole syytä olettaa sellaista.

Vierailija
50/54 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy kumpaakin poikaa. Kyllä tuollaista ei tule koskaan unohtamaan, siinäkin on mun mielestä kuskille jo aika paljon kärsimistä. Asia seuraa poikaa koko loppuelämän ajan ja varsinkaan näin pienellä paikalla sen ei anneta unohtua kovin helposti. :( ja tuo voisi sattua vaikka kenelle meistä, suurinosa ihmisistä kumminkin ajaa aina pientä ylinopeutta..

Vierailija
51/54 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lyökö lyötyä! Ajattelen myös että ei ole mitään järkeä taas ollu koko touhussa kun tälläistä pääsee sattumaan. Mutta kun kuulin että yliajaja oli silittäny tämän 7-vuotiaan pojan päätä niin kauan että poliisi ja lanssi tuli, ajattelen että ehkä hän on nyt läksynsä vihdoin oppinut. On tehnyt jotain niin traagista ettei se poistu silmistä ja mielestä koskaan! Sen leima ei poistu koskaan harteilta. 

Hän olisi voinut myös paeta paikalta, mutta jäi silittämään pojan päätä ja odottamaan että poliisi ja lanssi tulee.

En puolustele kuskia. Pienen pojan vanhemmat ja sisarukset eivät saa koskaan rakastaan enää kotiin. Lapsen ystävät, kummit, serkut, mummot ja papat ei koskaan enää pääse leikkimään pojan kanssa. Eikä poika kerennyt näkemään kaikkia niitä ihania asioita mitä maailmassa on. Se on kauheaa. En voi kuvitella sitä tuskaa mikä vanhemmilla on. Voin vain miettiä, miltä musta tuntuis jos tuon minun pienen lapseni yli ajetaan... Mutta mietin myös, mitä jos tämä olis tapahtunut minulle..? En voi kuvitella sitäkään tuskaa mikä lopun elämää olis harteilla... Ehkä olisin sen ansainnut.. mutta sen sijaan että lähdetään haukkumaan (kuinka aikuismaista) yliajajaa, tietämättä tilannetta, tuntematta kuskia. Voisimme esittää osanottomme uhrin vanhemmille. Ja toivoa että kuski, kuskin perhe ja uhrin perhe saa mahdollisimman hyvän hoidon ja avun tälläisessä tilanteessa. ! 

Vierailija
52/54 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh, että oikein päätä silitti kun oli ensin ajanut yli. Voi morjes!

Vierailija
53/54 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika pienissä piireissä tunnettu kriminaali, koska melkein kukaan ei tiedä kuka tämä yliajaja oli. Juorut kyllä kertoivat, että pikkupoika oli ollut siskonsa kanssa liikenteessä. Sisko oli kuulemma varoittanut lasta ajamaan varovasti pyörällä. Kuunnellut musiikkia kuulokkeet päässä sekä näppäillyt samalla puhelinta. Pitääkö paikkaansa? Itse en edes tiedä onko yliajetulla pojalla siskoa. 

Samaisella tiellä ajoi joskus ylileveillä renkailla hätinä kolmeekymppiä kesäkelillä. Vastasi peilijäällä ajoa huonolla renkailla liukkaudeltaan. 

Omat sympatiat on kyllä molempien omaisten puolella. Lehtien jutut eivät ole aina totuuden mukaisia, jos joku ei sitä vieläkään tiennyt. 

Vierailija
54/54 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 12:55"]

kyseinen nuori mies EI OLE TERVE

viimeksi osallistui viattoman pullojakeräävän miehen kuoliaaksi potkimiseen viime keväänä...

Ja vielä joku KEHTAAKIN puolustella.  Poliisin tuttu työtön luuseri

[/quote]

Hän ei OSALLISTUNUT tähän tapaukseen. Ei hakannut uhria. Ehkä ei uskaltanut tehdä mitään, koska pelkäsi että kaverit hakkaisivat hänetkin. Itse olen kuullut henkilöstä puhuttavan, ettei ole ollenkaan paha.