Miksi vauvan turvaistuinta ei voi ostaa käytettynä?
Olen kuullut tällaisesta, tosin vain tahoilta, jotka itse myyvät uusia. Mihin tämä väite perustuu ja mistä tästä voisi lukea lisää puolueetonta tietoa?
Kiitos.
Kommentit (30)
Siinä mielessä tuo on ihan kätevä ohje, että sain vakuutusyhtiöltä rahat seuraavaan istuimeen kun kaukalo oli (ilman muksua) mukana mitättömässä peltikolarissa 😁
Kolaroitu mikä kolaroitu ja aivan käyttökelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 20:47"]
Joo, on varmasti hirmu suuret noi kolaroitujen käytettyjen turvaistuimien markkinat. Vakuutusyhtiöt myy niitä tuhansittain konttikaupalla pimeille trokareille, jotka sit myy ne huutonetissä ehjinä eteenpäin. Foliohatut päähän!Trokari pyyhkii istuimesta kuolleen vauvan veret ja aivot, sitten huutonettiin myyntiin. Kamalaa.
Eikös vakuutusyhtiö ota kolarissa olleet istuimet?
Ei välttämättä, varsinkaan jos auto korjataan eikä lunasteta.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako ostaa käytettyä auto jos istuimet hajoavat ja turvavyöt menevät poikki jos on ollut ulkona pakkasessa myös varmaan turvatyynyt täyttyvät vesihöyrystä ja ei toimi.
Katsastusmiehen pitäisi niitä turvavöitä tsekata...
Se styroxi on vain pehmuste. SE voi olla vaikka tuhantena palasena ja suojaa ihan samallalailla :D
Täällä on hieman huvittavia kirjoituksia aina joskus
Kyllä taas markkibavoimat jyllää, kun joka ainoalle mukulalle pitäisi tuliterä istuin ostaa. Ajatelkaa nyt sitä jätteen määrääkin, jos ihan kelpo istuimia kuskataan kaatopaikalle. Ostatteko sitten ihan uuden autonkin? Tokihan uusi auto on turvallisempi kuin vanha. Herätkää nyt ihmiset, tämä on tapa rahastaa, koska tuoreet vanhemmat on helppo vedättää ajatukseen ”minun lapseni ansaitsee vain parasta”. Käytetty istuin käy aivan hyvin.
Mulla on käytetty istuin ja ollut KAHDELLA lapsella aiemmin. HUI!!! Nyt äkkiä lasua tekemään. Ja istuin on nytkin autossa. Ajatelkaa. Mä SÄILYTÄN istuinta autossa 24/7.
Mulla on auto ulkona. Miten saan sen tänne toiseen kerrokseen yksiöön suojaan?
Ja lastentarvikeliikkeet kiittää!
EI ikinä mitään lapsen turvallisuuteen liittyvää käytettynä! Kypärät, kaukalot yms uusina. Poikkeus tässä jos isommalta lapselta siirtää pienemmälle lapselle, jolloin tietää varmasti kyseisen tavaran historian. Muussa tavarassa, jossa ei ole lapsen henki kyseessä voi tinkiä.
Uskaltaako ostaa käytettyä auto jos istuimet hajoavat ja turvavyöt menevät poikki jos on ollut ulkona pakkasessa myös varmaan turvatyynyt täyttyvät vesihöyrystä ja ei toimi.