Vaihdevuodet ja itsetunto
Onko muilla tullut ongelmia seksuaalisen itseluottamuksen kanssa iän karttumisen myötä? Oon kohta 45 ja vaihdevuodet jo kolkuttelee ovella. Mulla on kyllä seksihaluja, mutta jotenkin itseluottamus on ihan kateissa ja siksi seksistä nauttiminen on vaikeaa. On jotenkin tosi vaikeeta uskoa että voisin vielä olla mieheni silmissä seksikäs ja haluttava. Tilannetta ei auta kauheesti se, että olen itse yleensä se joka tekee aloitteen ja mieheni ei ole sitä tyyppiä, jonka suusta mitään kehuja kauheasti tipahtaisi... Miten ootte päässyt yli näistä tuntemuksista? Onko toivoa? :)
Kommentit (33)
Minulla oli myös itsetunto jossain kohtaa hakusessa, mutta sain sen takaisin. Olikohan sitten estrogeelin syytä vai minkä, en tiedä. Geelillä hävisivät myös kuumat aallot ja ainainen v*tutus. Minulla kyllä on mies joka jaksaa kehua minua, joten se kyllä kohottaa itsetuntoa. Tsemppiä sinulle😊
Mulla ei vaihdevuodet vaikuttanut itsetuntoon mitenkään ja seksi on ihanempaa, kun koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vaihdevuodet vaikuttanut itsetuntoon mitenkään ja seksi on ihanempaa, kun koskaan.
Nro2 vastaa vielä tähän, että sama juttu. Halut senkun lisääntyivät kun vaihdevuodet tulivat, ja mies on tyytyväinen.
Hmm tosiaan halut lisääntyivät.Tosiaan itselläni ei ole ollut mitään pitkiin pitkiin aikoihin kunnes sitten viime vkl.Tuntui jo pelkkä suutelu vei jalat alta ja pumppu hakkasi ja naamakin varmaan punotti :).
Haluista huolimatta en enää ikinä saa uutta miestä, kun itsetunto on nolla :(
Vierailija kirjoitti:
Haluista huolimatta en enää ikinä saa uutta miestä, kun itsetunto on nolla :(
No oikeestaan kukaan muu ei voi tehdä tuolle sinun itsetunnollesi jotain kun sinä itse.
Vaihda sellaiseen mieheen, jolla on testoa ja joka oikeasti haluaa sut ja sua. Oma miehesi ei oikein vakuuta.
Minulla on ollut vaihdevuodet nyt pari vuotta ja eivät ne ole vaikuttaneet mitenkään itsetuntoa huonontavasti, vaan päinvastoin. Toki en ole tähän mennessäkään ollut mikään huonoitsetuntoinen nainen.
Seksihaluja on ihan mukavasti, nautin siitä jopa enemmän kuin vaikka alle nelikymppisenä, mieheni haluaa minua ja meillä on mukavaa yhdessä aina.
En mitenkään salailee vaihdevuosia perheeltäni, vaan juttelen niistä niin mieheni kuin myös teinityttärieni kanssa. Juttelen niistä myös ystävieni, siskoni ja esimerkiksi anoppini kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda sellaiseen mieheen, jolla on testoa ja joka oikeasti haluaa sut ja sua. Oma miehesi ei oikein vakuuta.
No ei kai yksikään mies halua mitään itsesäälistä parkuvaa itseään rumana pitävää naista. Jos ap:n miehellä olisi ihana itsevarma 45 vuotias nainen vierellään, joka ei turhia valittele ja märrää alvariinsa vaan olisi iloinen, reipas ja upea aikuinen nainen, niin mies olisi kuin takiainen kiinni koko ajan. Näin meillä ainakin.
Enemmän vaikutusta on sillä, miten olet aiemmin kokenut itsesi ja seksuaalisuutesi kuin vaihdevuosilla sinänsä. Minulla on esivaihdevuodet ja odotan kiinnostuksella mitä tuleman pitää. Pidän itseäni kauniina ja siinä on iso merkitys miehellä, joka ei kehuja säästele. Voisitko puhua miehellesi, että olisi kiva jos hän kehuisi sinua enemmän? Miten avioliitossa muuten menee? Totta kai sillä on iso merkitys itsetunnolle. Jos mies ei osoita halua ja arvostusta, niin harvan itsetunto siinä ainakaan kohenee.
Mulla meni just päinvastoin, itsetuntoa ja halua olisi vaikka muille jakaa. Ja jaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai yksikään mies halua mitään itsesäälistä parkuvaa itseään rumana pitävää naista. Jos ap:n miehellä olisi ihana itsevarma 45 vuotias nainen vierellään, joka ei turhia valittele ja märrää alvariinsa vaan olisi iloinen, reipas ja upea aikuinen nainen, niin mies olisi kuin takiainen kiinni koko ajan. Näin meillä ainakin.
Totta.
M
Mulla päinvastoin, itsetunto huipussaan ja muutenkin entisestä sosiaalisesta jännittäjästä ja ujosta on kuoriutunut mitään tai ketään pelkäämätön räpätäti. Seksiä en tosin ole 40 v jälkeen kaivannut ollenkaan mikä on näin omasta valinnasta puolisottomana vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni just päinvastoin, itsetuntoa ja halua olisi vaikka muille jakaa. Ja jaankin.
Kiitos nauruista. Sulla on hyvä asenne. Elämästä pitääkin nauttia, vielä kun elää:)
Musta tuli itsevarma vasta nelikymppisenä. Varmaan tässä nelivitosena esivaihdevuodet kolkuttelee, muttei ne haluihin vaikuta. Nuorena jopa häpesisin kroppaani, ihan syyttä. Nyt keskityn seksissä nauttimaan.
Miehesi on yhdessä sinun kanssasi. Keski-ikäisillä miehillä on omat seksiongelmansa, joten tuskin kyse on vain sinusta. Ehkä hänkään ei tunne itseään seksikkääksi.
Enkä usko, että miehesi on täydellinen. Miksi sinun pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta?
"Tilannetta ei auta kauheesti se, että olen itse yleensä se joka tekee aloitteen ja mieheni ei ole sitä tyyppiä, jonka suusta mitään kehuja kauheasti tipahtaisi..."
Kyllä tuosta huokuu, että mies on leipääntynyt suhteeseen jo ajat sitten, ehkä alun perinkin vain tyytynyt ap:hen. Ei ihme, jos ap:lla on mieli matalana, kun miehestä aistii jo kauas, ettei ole kiinnostusta omaan vaimoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta?
"Tilannetta ei auta kauheesti se, että olen itse yleensä se joka tekee aloitteen ja mieheni ei ole sitä tyyppiä, jonka suusta mitään kehuja kauheasti tipahtaisi..."Kyllä tuosta huokuu, että mies on leipääntynyt suhteeseen jo ajat sitten, ehkä alun perinkin vain tyytynyt ap:hen. Ei ihme, jos ap:lla on mieli matalana, kun miehestä aistii jo kauas, ettei ole kiinnostusta omaan vaimoon.
Yleensä naiset tyytyvät, palstapaappa. Lähes aina. :)
Ihania naisia tässä ketjussa. Vaihdevuodet ei todellakaan ole mikään mörkö, joka näivettää halut ja kääntää värkinkin väärinpäin. Tsemppiä ja iloa elämään.
Käännä positiiviseksi. Et tarvitse ehkäisyä, inhottavat kuukautiset loppuu, olet vapaa!
Jos tulee muita ongelmia, laita estrogeenit peliin ja käytä Vagisania.