Miten minun mielestänne pitäisi miehenä toimia tässä tilanteessa?
Toivoisin asiallisia kommentteja hankalaan tilanteeseeni. Eli yläkouluikäinen tyttäremme on ollut vaikeasti masentunut reilun vuoden verran ja elämä perheessämme on ollut erittäin raskasta kaikille osapuolille. Erityisen raskaasti asian on ottanut vaimoni, joka ei ole käytännössä koko aikana kyennyt irrottamaan ajatuksiaan tytön sairaudesta, vaan murehtii sitä kaiken valveillaoloajan. Käytännössä kaikki elämässämme pyörii tällä hetkellä tyttären sairauden ympärillä (on myös syömisongelmaa, jota on tarkoin valvottava useita kertoja päivässä). Tämä on johtanut siihen, että myöskin parisuhteemme - joka on muuten erittäin hyvä ja vahvalla pohjalla - on ollut käytännössä koko tämän ajan tauolla. Rakastan vaimoani yli kaiken ja haluaisin hänet takaisin elämääni enemmän kuin mitään muuta.
Sitten varsinaiseen kysymykseeni: tyttären sairastuminen ja siitä koituva stressi on tappanut vaimoni libidon totaalisesti eikä meillä ole ollut seksiä nyt yli vuoteen. Olemme yrittäneet keskustella asiasta rakentavasti, mutta ratkaisua ei tunnu löytyvän. Vaimoni olisi valmis ns. "sääliseksiin", mutta minä en taas tuohon pysty, jos tiedän ettei toinen tippaakaan halua. Nyt vaimoni ehdotti - ei ollenkaan uhmakkaana, vaan ihan asiallisesti - että minä voisin tyydyttää seksin tarpeeni muualla. Tunnen vaimoni hyvin ja tiedän hänen esittäneen asiaa ihan vilpittömästi. Perusteeksi hän kertoi, että hän ei halua minulta kieltää seksiä eikä toisaalta myöskään halua tuntea tässä tilanteessa syyllisyyttä siitä, että hänellä ei haluja nyt toistaiseksi ole.
Kysyisin nyt muiden mielipidettä siitä, miten minun pitäisi miehenä tässä tilanteessa toimia. Rehellisesti sanoen en halua enää kovin pitkään elää seksitöntä elämää tässä iässä (40), mutta toisaalta en tiedä, mitä haittoja lopulta koituisi siitä, mikäli ulkoistaisin seksin jonnekin muualle.
Lopuksi korostan, että minä olen perhettäni ja vaimoani rakastava ja kunnioittava mies, mutta myöskin kärsin siitä, että tällä hetkellä seksuallisuuden toteuttamismahdollisuus on minulta viety pois kokonaan.
Kommentit (169)
Käyttäjä35379 kirjoitti:
En pettäisi, vaikka sait luvan. Pettäminen vie pohjan koko parisuhteelta.
Jos petät kerran, niin petät toistekin.
Toivottavasti tyttärenne tulee pian parempaan kuntoon, niin voit jatkaa elämää vaimosi kanssa.
Seksittömyyteen ei kuole, vaikka siltä usein tuntuukin.
Mä en ymmärrä, miksi tässä keskustelussa puhutaan pettämisestä.
Pettäminen ymmärtääkseni on sellaista, että toimitaan toisen selän takana.
Tässä tapauksessa ap on saanut luvan. Joskin olen samaa mieltä siitä, että ei voi tietää, mitä tapahtuu, jos hän lähtee vieraisiin. Se voi olla joko pelastus tai sitten nakertaa vaimoa entisestään. Se voi siis johtaa eroon, kun vaimo meneekin syviin vesiin, kun huomaa miehen käytöksessä muutoksen. Toisaalta myös tämä nykyinenkin tilanne voi johtaa eroon.
Uskoisin oman kokemukseni pohjalta, että kyse asiassa ei ole vain "kassien tyhjennyksestä" vaan myös läheisyydenkaipuu, tunne, että on haluttu on siinä mukana myös. Siten en ymmärrä itse sellaista kommenttia, että "kyllä siihen seksittömyyteenkin tottuu". Tilapäisesti joo, mutta minusta on inhimillistä, että sellaista ei jaksa vuosia. Tässä ilmeisesti ap:n tilannekin ollut jo kauan voimassa.
Vuosi ilman seksiä on vielä lyhyt aika, kestät kyllä toisen.
Kiinnitän huomiota, että olette puhuneet asiasta. Hyvä. Mitenkä olisi kaiken stressin keskellä kokeilla "kompromissia." Voit ehdottaa vaimolle että köllitte vain alkkarit jalassa tai vaikka ilman, mutta olette toisialle lähellä, iholla. Yhdellä rytinällä seksiin palaaminen ei ole helppoa, mutta pientä pehmeää laskua, kun toisen ei kerran tee mieli eikä oikein osaa tuosta stressistä päästää.
Vaatii suurta itsehillintää ettei painosta toista vaikka itse olisi kuinka halukas siinä vierellä. Tällaisen hetken ottaminen välillä keskellä arkea voi sekä rentouttaa että herättää vaimonkin haluja. Mutta kärsivällinen on oltava. Keinot pitäisi kokeilla ensin sen oman vaimon kanssa. Tämän ajan henki laskee rimaa ajatukselle että luvan kanssa voi käydä vieraissa, mutta tuskin se oma olo sellaisen jälkeen kovin hohdokas olisi. Parempi tulos voi koitua ihan omin käsin.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopuksi korostan, että minä olen perhettäni ja vaimoani rakastava ja kunnioittava mies, mutta myöskin kärsin siitä, että tällä hetkellä seksuallisuuden toteuttamismahdollisuus on minulta viety pois kokonaan
Et ole. Sinä nimenomaan et ole tuota vaan olet oman seksielämäsi kaiken muun yläpuolelle arvottava itsekeskeinen tyypillinen mies. Vaimosi kärsii koko tilanteesta selkeästi enemmän kuin sinä ja sinä ajattelet vain omaa seksuaalista nautintoasi. Seksuaalisuuden toteuttamismahdollisuus on viety myös vaimoltasi.
Ai että miehet ovat kuvottavia.
Olen nainen ja en ymmärrä tällaista kommentointia. Aika rankkaa settiä ap saa täällä.
miten 24/7 stressaaminen, tavalla joka tappaa halut kokonaan, on "lapsen asioista huolehtimista"?
Meinaatteko että AP haluaa panna niin paljon ja kokoajan, että lapsi joutuu heitteille.
Nyt ihmiset valoja päälle. On täysin normaalia ettei halua yhden kriisin aloittavan uusia. Miten se lapsi hyötyy siitä että vanhemmat ajautuvat kriisiin.
Vanhempien pitää osata pitää oma elämänsä kasassa jotta voivat auttaa parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka alkaisit huolehtimaan lapsesi voinnista tarmokkaammin, jolloin seksiajatukset automaattisesti jäisivät taka-alalle. Mitä vastuita olet ottanut tilanteen hoidosta?
Kuten sanoin, olen kaikin tavoin huolehtinut tyttäreni samoin kuin vaimoni hyvinvoinnista tänä aikana ja aion huolehtia jatkossakin. Seksuaalisuuteni on vain siten rakentunut (luultavasti en ole ainoa) ettei se mihinkään häviä, vaikka muuten olisi vaikeaa.
Mitä sillä on väliä ettei se häviä mihinkään? Asenteesi on sairas. Ei seksuaalisuutta ole pakko toteuttaa vaikka mieli tekisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen sellainen nainen, että vaikka olisi kuinka isoja murheita elämässä kaipaan seksiä. Mieheni on enemmän ap. n vaimon oloinen eli hän ei pysty jos elämässä on raskasta. Olenkohan mä nyt ainoa nainen joka on tällainen?
Et.
Stereotypiat ovat tosi vahingollisia. Nainen kuvittelee että kaikki miehet haluavat aina, joten nainen käy päälle kuin yleinen syyttäjä. Mies ahdistuu ja yrittää suorittaa. Nainen ei tajua että miestä ahdistaa eikä mies sano mitään. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta sulla miehenä ei ole oikeutta haluusi.
Vaikka kuinka huolehdit, kunnioitat ja teet töitä parisuhteesi/perheesi eteen, niin sun halusi on olemassa vain vaimosi "säännöstelemän" määrän.
Jos vaimosi päättää että nyt ei ole seksiä (sama mikä syy hänellä ja sama mitä teet tilanteen muuttamiseksi), sitten ei ole sinullakaan. Olet limainen yökötys jos haluat seksiä ja ansaitset alhaisimmat nimitykset.
Sitten jos joskus vaimosi sattuu taas haluamaan. On sun oltava mela juhlakunnossa heti valmiina.
Vaihtoehtosi ovat
A: elät ilman seksiä. Et katkeroidu, et syytä vaimoasi. Hyväksyt ja jatkat työtäsi perheen/vaimosi eteen. tämä on se "muutoin ihan hyvä suhde". Ei kaduta sitten vanhana.
B: etsit seuraa muualta kuten vaimosi toivoi ja kärsit tuomitsemisen.
Miten sulla on pokkaa ohittaa ihan täysin tilanne josta tämä haluttomuus johtuu ja tulla tänne vinkumaan katkeruuttasi.
Nuoren paha masennus ja hänen ja äitinsä hätä. Isän hätä on se ettei saa seksiä.
Kukaan ei ole velvoitettu harrastamaan seksiä vasten tahtoaan, ei mies eikä nainen!
HÄPEÄ!
Unohda seksi, se on nyt toisarvoinen asia. Minusta te tarvitsette vaimon kanssa yhteistä aikaa, pois kotoa. Lapsenne tilanne on todella kamala ja se kuormittaa koko perhettä kaikella tapaa. VArmaankin myös perheen toisia lapsia (jos niitä on). Minusta kun joku perheessä sairastuu, pitää muiden myös huolehtia omasta jaksamisestaan ja terveydestään. Koko perhe ei voi mennä yhden mukana. Tämä on hyvin tuttua mm huumeiden käyttäjien, anoreksien tilanteessa. Perheen muut lapset ovat oikeutettuja normaaliin perhe-elämään ja te kahdenkeskiseen parisuhteeseen, jos te voitte hyvin, niin voitte myös auttaa parhaiten häntä joka ei voi hyvin. Minä ennemminkin miettisin, mitä voisitte tehdä parisuhteenne eteen, oman jaksamisen eteen jne. SItten kun saisitte voimavaroja, voisi seksielämä tulla kuvioihin. Hankkikaa apua tilanteeseen, hankkikkaa hoitopaikkaa nuorellenne. Tärkeintä on nyt saada vaimosi hyvinvointia parannettua ja ymmärrys, että vaikka kuinka haluaa ja vaikka kuinka yrittää auttaa, ei voi eikä saa tuhota kaikkea muuta ympärillä, kaikkein vähiten itseään.
Mutta se ei paranna kenenkään tilannetta että sinä lähdet paneskelemaan muita naisia.....mieti nyt oikeasti!
Luuleko joku että AP on vailla mekaanista yhdyntää jossa ei hymyillä ja lopuksi sanotaan kohteliaasti kiitos. Oletteko niin tunnekylmiä. Seksiä haluava ihminen haluaa, että hänelle rakas ihminen näkee hänet rakastettuna/haluttuna ja osoittaa sen sanoin/teoin.
Seksistä puhuttaessa termit ovat kylmiä, alentavia ja rumia. Kyse on kuitenkin rakkaudessa hyvästä asiasta.
Seksi toisi iloa myös vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama juttu on ollut vasta täällä , sama ap.n alkukirjoitus.
Niin on mutta mitä se haittaa? Kiinnostava aihe. Viimeksi se siirtyi seksiosioon ja keskustelu kuoli.
Vierailija kirjoitti:
miten 24/7 stressaaminen, tavalla joka tappaa halut kokonaan, on "lapsen asioista huolehtimista"?
Meinaatteko että AP haluaa panna niin paljon ja kokoajan, että lapsi joutuu heitteille.
Nyt ihmiset valoja päälle. On täysin normaalia ettei halua yhden kriisin aloittavan uusia. Miten se lapsi hyötyy siitä että vanhemmat ajautuvat kriisiin.
Vanhempien pitää osata pitää oma elämänsä kasassa jotta voivat auttaa parhaiten.
Katsos kun me kaikki emme käsittele stressiä samalla tavalla. Joiltakin stressi voi todellakin viedä halut. Lapsen sairaus ja siihen tilanteeseen keskittyminen ei välttämättä jätä tilaa millekään muulle elämässä. Seksiin pakottautuminen ei tuossa tilanteessa sitä halutonta ainakaan auta, vaan voi jopa laukaista inhon koko asiaa kohtaan.
Seksi toiseen ihmiseen tarpeensa tyydyttäen ei ole mikään ihmisoikeus😠
Eli toisinsanoen olet valmis hylkäämään perheesi, joka ei tällä hetkellä toimi kuten SINÄ haluaisit. Alhaista.
Ehkä vaimosi vihjailee että voisit häipyä tuottamasta lisä huolta ja paineita perheelle. Ehkä tyttären ongelmat johtuukin sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei voisi hoitaa lapsen tilannetta juuri sen vaatimalla tavalla ja silti haluta vaimoaan?
Miten vaimon parisuhteen kuollettaminen auttaa häntä tai lasta vaikeassa tilanteessa?
Parisuhteen kuolettaminen wtf??
Kun se vaimo voi huonosti! Sitä ei huvita!
Hän sentään yritti tarjota sääliseksiä, miehensä vuoksi, mutta mies ei halua koska "Mä haluun että säkin haluuu uuu ut!".
Voi hyvää päivää tätä järjetöntä itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap ole yhtään huolissasi siitä, että vaimo hätistää sinut haluinesi pois luotaan kuin ärsyttävän kärpäsen? Kannattaisi olla.
Kuinka kukaan voisi pitää lapsensa toista vanhempaa minään muuna kuin tärkeänä? Hän voi ehkä olla täysi idiootti, mutta ei koskaan mitään niin yhdentekevää kuin kärpänen. Onko itselläsi lapsia? Kuinka voisit sanoa lapsellesi, että yksi hänen tärkeimmistä ihmisistään olisi merkitykseltään kärpäsen luokkaa? Entä jos lapsi pitää myös toisesta vanhemmastaan? Silloinhan tulisit sanoneeksi myös lapsellesi, että hänen tunteensa ovat kärpäsen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Luuleko joku että AP on vailla mekaanista yhdyntää jossa ei hymyillä ja lopuksi sanotaan kohteliaasti kiitos. Oletteko niin tunnekylmiä. Seksiä haluava ihminen haluaa, että hänelle rakas ihminen näkee hänet rakastettuna/haluttuna ja osoittaa sen sanoin/teoin.
Seksistä puhuttaessa termit ovat kylmiä, alentavia ja rumia. Kyse on kuitenkin rakkaudessa hyvästä asiasta.
Voi v.ttu. Mieshän se tässä on tunnekylmä kun ei ymmärrä että vaimolla on paha olla ettei seksikään huvita.
Seksihän nimenomaan liittyy tunteisiin.
Eli ettei olisi tunnekylmää pitäisi toimia nyt niin kuin mies haluaa?
Niin tyypillistä itsekeskeisen puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Seksi toiseen ihmiseen tarpeensa tyydyttäen ei ole mikään ihmisoikeus😠
Eli toisinsanoen olet valmis hylkäämään perheesi, joka ei tällä hetkellä toimi kuten SINÄ haluaisit. Alhaista.
Ehkä vaimosi vihjailee että voisit häipyä tuottamasta lisä huolta ja paineita perheelle. Ehkä tyttären ongelmat johtuukin sinusta?
Ap:han sanoi, että häntä ei kiinnosta sääliseksi vaimolta. Sen vuoksi tuo kommentti ei oikein osu.
Ja aika pitkällevedettyä sanoa, että ap haluaisi myös hylätä perheensä. Kaikkea sitä saakin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Just. Tuollaisia te miehet olette. Tytär hengenvaarallisessa tilassa ja mies miettii munaansa. Yök.
Harvinaisen (paitsi vauva-palstalla) lapsellinen ja hölmö kommentti. Häpeä sinä ja yläpeukuttajasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap ole yhtään huolissasi siitä, että vaimo hätistää sinut haluinesi pois luotaan kuin ärsyttävän kärpäsen? Kannattaisi olla.
Kuinka kukaan voisi pitää lapsensa toista vanhempaa minään muuna kuin tärkeänä? Hän voi ehkä olla täysi idiootti, mutta ei koskaan mitään niin yhdentekevää kuin kärpänen. Onko itselläsi lapsia? Kuinka voisit sanoa lapsellesi, että yksi hänen tärkeimmistä ihmisistään olisi merkitykseltään kärpäsen luokkaa? Entä jos lapsi pitää myös toisesta vanhemmastaan? Silloinhan tulisit sanoneeksi myös lapsellesi, että hänen tunteensa ovat kärpäsen arvoisia.
Mitä IHMETTÄ oikein selität?
Vierailija kirjoitti:
Niin, että jos vaikka joku lähiomainen sairastaa tai kuolee, niin menet sanomaan että harrastakaa seksiä, sillä se iloksi taas muuttuu?
Voi jumalauta.
Et ole. Sinä nimenomaan et ole tuota vaan olet oman seksielämäsi kaiken muun yläpuolelle arvottava itsekeskeinen tyypillinen mies. Vaimosi kärsii koko tilanteesta selkeästi enemmän kuin sinä ja sinä ajattelet vain omaa seksuaalista nautintoasi. Seksuaalisuuden toteuttamismahdollisuus on viety myös vaimoltasi.
Ai että miehet ovat kuvottavia.