Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joku haluaa opiskella hammaslääkäriksi??

Vierailija
02.09.2013 |

Tänään kävin hammaslääkärissä ja jälleen kerran ihmettelin mielessäni, miksi ihmeessä kukaan haluaa juuri hammaslääkäriksi?? Minulle jouduttiin aloittamaan juurihoito, ja hyi olkoon kuinka epämiellyttävää se onkaan. Jos itse olisin siinä toisen ihmisen hampaanjuuria tonkimassa, niin kyllä tekisi itsellekin pahaa, niin herkillä alueilla siinä liikutaan. Jos sattuu käymään oikein kipeää jne ja joudut törkkimään kaikenlaisilla piikeillä ja porilla jne. En oikeasti ymmärrä, mistä se halu juuri hammaslääkäriksi jollekin tulee :D

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se idea kuitenkin on että pääsee auttamaan ihmisiä ja lopettamaan kivun, edistämään ihmisten terveyttä ja vaikuttamaan siten yhteiskunnan hyvinvointiin.

T: hammashoitaja ja tuleva suuhygienisti.

Vierailija
22/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:21"]

Enempi ihmettelen hammashoitajia ja suuhygienistejä. Niillä ei ole niin hyviä palkkoja.

[/quote]

Mä taas en ihmettele. Jos hoitoala kiinnostaa, niin miksipä ei ryhtyisi hammashoitajaksi siinä missä miksi tahansa muuksi hoitajaksi. Hammashoitajalle esim. eritteiden näkeminen tai wc:ssä avustaminen ei ole niin arkipäiväistä ja työn kuvaan liittyvää, kuin jollakin muulla hoitoalan ihmisellä voi olla. Lisäksi työ on päivätyö, potilaskontaktit ovat lyhytkestoisia, eikä yleensä ole niin kova kiire kuin esimerkiksi jossakin leikkaussalissa voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 21:58"]

Paljonko tk-hammaslääkäri tienaa kuussa?

[/quote]

Keskipalkka:

http://www.palkkavertailu.com/palkka/terveyskeskushammasl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri

Vierailija
24/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Hyvät työnsaantimahdollisuudet, hyvä palkka, siisti sisätyö jossa ei ole niin paljoa draamaa kuin muussa lääkärintyössä.

Vierailija
25/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muo taas mietityttää että eikö niitä lääkäreitä ällötä hoitaa jotain tosi järkkyjä hampaita tai haisevia asiakkaita vaikka jotain vanhoja tai laitapuolen kulkijoita joilla on hampaat paskana.

Vierailija
26/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 23:13"]

No muo taas mietityttää että eikö niitä lääkäreitä ällötä hoitaa jotain tosi järkkyjä hampaita tai haisevia asiakkaita vaikka jotain vanhoja tai laitapuolen kulkijoita joilla on hampaat paskana.

[/quote]

No voi jessus.

Itseäni ei oikeastaan ällötä mikään mitä hoitoalalla on vastaan tullut. Onko se nyt jotenkin vaikea ymmärtää tai kuvitella?

Vierailija
27/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, no miksi ei?? Itse oon harkinnut suuhygienistiksi opiskelua, mutta vähän mietityttää olisiko valmistuttua sitten töitä...

Vierailija
28/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on niin helppoa ja kivaa, mitä monet täällä tuntuu ajattelevan, hakekaa hyvät AV-mammat sinne hammaslääketieteelliseen, hammaslääkäreistä kun on nyt pulaakin!

Katsotaan kymmenen vuoden päästä, kunika moni on valmistunut , jos nyt edes pääsi sisään...

Vierailija
29/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:05"]

Sadistiselle luonteelle ihanteellinen duuni toteuttaa itseään.

[/quote]

reps

Vierailija
30/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 01:27"]

Jos se on niin helppoa ja kivaa, mitä monet täällä tuntuu ajattelevan, hakekaa hyvät AV-mammat sinne hammaslääketieteelliseen, hammaslääkäreistä kun on nyt pulaakin!

Katsotaan kymmenen vuoden päästä, kunika moni on valmistunut , jos nyt edes pääsi sisään...

[/quote]

opiskeluaika hammaslääkärillä varmasti on todella rankka, mutta työ itsessään pitemmän päälle melko rutiinia kun siihen tottuu. Ainakin näin hammaslääkärituttuni ovat kertoneet. Isossa osassa hammaslääkärin työtä on käsillä tekeminen, joten sopii hyvin käsistään taitavalle ja vakaalle. Ja tietenkin pitää ylläpitää ammattitaitoaan ja tietojaan pitkin uraa. Mukava, vastuullinen, varma työ jossa on paljon rutiineita ja käsin tekemistä, sitä täällä moni varmaan on tarkoittanut.

Vierailija
31/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:37"]

Arvatkaas olenko minä usein miettinyt kuinka ihmeessä päädyin tälle alalle :DD mutta kuten sanottu, työttömyyttä ei ole eikä ainakaan seuraavan 30v aikana tule, työtunteja reilu 30, palkka about 6000e/kk. Ei ilta- eikä viikonlopputöitä ellei itse halua. Ja työ on kaikkea muuta kuin "tonkimista ja kaivamista ja sadistista luonnetta ", tai no, on se välillä myös vähän tuota kaikkea :D Mutta oikeasti nautin työstäni ja se kai tärkeintä :) Aivan kuin joku nauttii opettajantyöstä, siivoojantyöstä, taksikuskin, hoitajan, toimistotyöstä. Luojan kiitos meitä on moneen junaan ;D 

[/quote]

Mä en nyt ihan vakuutu, että tämä kirjoitus on oikean hammaslääkärin kirjoittama.

Vierailija
32/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, av-mammat keskustelee. Ettekö ole onnellisia, kun saatte niihin mätähampaisiin juurihoitoa ja kipu lakkaa? 

Sinne vaan lähärikouluun mars. Ei kaikista todellakaan ole hammaslääkäriksi.

t. Yksityisvastaanottoa pyörittävä, joka pitää tulonsa visusti omana tietonaan

Vierailija
33/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 21:49"]

Tänään kävin hammaslääkärissä ja jälleen kerran ihmettelin mielessäni, miksi ihmeessä kukaan haluaa juuri hammaslääkäriksi?? Minulle jouduttiin aloittamaan juurihoito, ja hyi olkoon kuinka epämiellyttävää se onkaan. Jos itse olisin siinä toisen ihmisen hampaanjuuria tonkimassa, niin kyllä tekisi itsellekin pahaa, niin herkillä alueilla siinä liikutaan. Jos sattuu käymään oikein kipeää jne ja joudut törkkimään kaikenlaisilla piikeillä ja porilla jne. En oikeasti ymmärrä, mistä se halu juuri hammaslääkäriksi jollekin tulee :D

[/quote]

Voi Pyhä yksinkertaisuus!

Kuule, kun tietäisit mitä yleislääkärit ja muille aloille erikoistuneet lääkärit joutuvat tekemään, kokemaan, näkemään ja haistamaan! Työvuoroista puhumattakaan.. Niin, et ihmettelisi yhtään!

Taidat olla hyvin nuori ja haluta huomiota tämän kokemasi juurihoidon myötä.

Olisiko parempi, että kukaan ei haluaisi hammaslääkäriksi ja sinunkin hampaat saisivat kaikessa rauhassa mädäntyä suuhusi? :)

Vierailija
34/46 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologihan sen mukavimman työn tekeekin...

Vierailija
35/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tajua, oksettavaa!!

Vierailija
36/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mahkuja päästä lääkikseen, niin tuo on sitten hyvä kakkosvaihtoehto. Eli aika hyvä palkka tuossakin ja melko hyvä työllisyyskin. Voi myös toimia helposti yrittäjänä, jos haluaa.

Vierailija
37/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:21"]

Enempi ihmettelen hammashoitajia ja suuhygienistejä. Niillä ei ole niin hyviä palkkoja.

[/quote]

Hammashoitajana yksityisellä, palkka päivätyöstä 3600. Helsingissä. Hammaslääkärit tienaa ainakin kolminkertaisen summan yksityisellä.

Vierailija
38/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin olla joko silmä- tai hammaslääkäri, jos lääkäri olisin. Hammashommissa olisi kiva selättää reiät, varsinkin vaikeat sellaiset.

Vierailija
39/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus joka tuottaa naisille suurimman tulon on hammaslääkärin koulutus. Toki on varmasti yksittäisiä ihmisiä muilta aloilta, joilla on hammaslääkäriä parempi palkkaus ja ansiotaso, mutta koulutuksena hammaslääkärin koulutus antaa parhaan tulotason. Varmaan ihan mielenkiintoista työtä, eikä pelkoa työttömyydestä. Itsestäni ei ikävä kyllä ole mihinkään sairaanhoitotyöhön tai lääkäriksi.  

Vierailija
40/46 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä palkka jo heti valmistumisen jälkeen (yli 5t€), päivätyö (kaikilla lääkäreillä ei), suht. siistiä sisätyötä, varma työpaikka elämän loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi