Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joku haluaa opiskella hammaslääkäriksi??

Vierailija
02.09.2013 |

Tänään kävin hammaslääkärissä ja jälleen kerran ihmettelin mielessäni, miksi ihmeessä kukaan haluaa juuri hammaslääkäriksi?? Minulle jouduttiin aloittamaan juurihoito, ja hyi olkoon kuinka epämiellyttävää se onkaan. Jos itse olisin siinä toisen ihmisen hampaanjuuria tonkimassa, niin kyllä tekisi itsellekin pahaa, niin herkillä alueilla siinä liikutaan. Jos sattuu käymään oikein kipeää jne ja joudut törkkimään kaikenlaisilla piikeillä ja porilla jne. En oikeasti ymmärrä, mistä se halu juuri hammaslääkäriksi jollekin tulee :D

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miksi joku haluaa hammashoitajaksi/suuhygienistiksi?

Vierailija
2/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa käsityötä. Hyvä palkka. Helppo elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne menee ne ketkä ei pääse lääkikseen.

Vierailija
4/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka ja takuuvarma työpaikka koko työuraksi. Ihmiset haluavat pitää hampaansa kunnossa, vaikka se maksaisikin mansikoita.

Vierailija
5/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin lääkäri (mies) oikein antaumuksella jyryytti menemään niitä juuria jollain laitteella, en, en tosiaankaan halunnut nähdä millainen se laite oli, kun tärisin siinä tuolissa ja sydän hakkasi koko ajan kun pelkäsin milloin vihloo. Vaikka sitten sainkin kyllä puudutteen, mutta siltikin pelkäsin. Yksi kamala kipukokemus takana ja se laukaisi tämän pelon. Sitäpaitsi olen viimeisilläni raskaana, sekään ei helpottanut tilannetta, pelkäsin että jos vauva oikein sattuu potkaisemaan niin että hätkähdän niin osuu piikit ja porat mihin sattuu :/

ap

Vierailija
6/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tk-hammaslääkäri tienaa kuussa?

Vierailija
7/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätyö, istumatyö ja sen hoitaa yleensä virka-aikana (vrt. lääkäri). Ja kohtuullinen korvaus menetystä vapaa-ajasta.

Vierailija
8/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistiselle luonteelle ihanteellinen duuni toteuttaa itseään.

Vierailija
9/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka, kevyehkö työ ja mukavat työajat. Ja mielenkiintoinen ala, uusien tutkimusten mukaan suun terveys vaikuttaa aika kokonaisvaltaisesti koko elimistöön. Pääsee siis ennaltaehkäisevästi vaikuttamaan potilaiden muuhunkin terveydentilaan.

Vierailija
10/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen, että se vois olla ihan unelmaduuni. Pääsisi kohtuuhyville palkoille ja työajan voisi säädellä itse. Nyt mulla lienee isompi palkka, tunteja ja vastuuta miljoona ja koko ajan tehdä jotain ikävää kuten irtisanoa tai ulkoistaa. Juurihoito kuulostaa lastenleikiltä. 

it dirikka

Vierailija
11/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen, että se vois olla ihan unelmaduuni. Pääsisi kohtuuhyville palkoille ja työajan voisi säädellä itse. Nyt mulla lienee isompi palkka, tunteja ja vastuuta miljoona ja koko ajan tehdä jotain ikävää kuten irtisanoa tai ulkoistaa. Juurihoito kuulostaa lastenleikiltä. 

it dirikka

Vierailija
12/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset haluavat hammaslääkäriksi, joilla on jäänyt oraalinen vaihe päälle ja heitä kiinnostaa kaikki suuhun ja hampaisiin liittyvä. Samoin kuin kauppatädit ovat lapsesta asti tykänneet käydä kaupassa ja ottaa ihmisiltä rahaa, parturikampaajat ovat aina tykänneet karvoista, toimittajia kiihottaa lehtipaperin rapina, keittolan tädit tykkäävät erimallisista kapustoista, sairaanhoitajat neuloista ja kakan pesemisestä ja lentoemäntiä ammattiinsa hakeutumiseen on motivoinut rakkaus käsiviittomiin ja ahtailla käytävillä kulkemiseen.

Eli eri syiden ja henkilökohtaisten mieltymysten takiahan ihmiset valitsevat ammattinsa.

Vierailija
13/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 21:53"]

sinne menee ne ketkä ei pääse lääkikseen.

[/quote]

Muistaakseni ei voi hakea samana vuonna sekä hammaslääketieteelliseen että lääketieteelliseen, muistanko väärin?

Vierailija
14/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäreistä on pulaa. Kuntapuolella hammaslääkärille maksetaan noin 6000 euroa, yksityisellä yli 7000 euroa.

Ei huono.

Vierailija
15/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi ihmettelen hammashoitajia ja suuhygienistejä. Niillä ei ole niin hyviä palkkoja.

Vierailija
16/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 21:49"]

Tänään kävin hammaslääkärissä ja jälleen kerran ihmettelin mielessäni, miksi ihmeessä kukaan haluaa juuri hammaslääkäriksi?? Minulle jouduttiin aloittamaan juurihoito, ja hyi olkoon kuinka epämiellyttävää se onkaan. Jos itse olisin siinä toisen ihmisen hampaanjuuria tonkimassa, niin kyllä tekisi itsellekin pahaa, niin herkillä alueilla siinä liikutaan. Jos sattuu käymään oikein kipeää jne ja joudut törkkimään kaikenlaisilla piikeillä ja porilla jne. En oikeasti ymmärrä, mistä se halu juuri hammaslääkäriksi jollekin tulee :D

[/quote]

len itsekin ihmetelyt miten joku haluaa työhön jossa joutuu välillä aiheuttamaan toiselle kovaakin kipua vaikkakin tämän suostumuksella. No ehkä hammaslääkäri ajattelee poraressaan ja juuria sörkkiessään että eihän se satu minuun:D

Vierailija
17/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:21"]

len itsekin ihmetelyt miten joku haluaa työhön jossa joutuu välillä aiheuttamaan toiselle kovaakin kipua vaikkakin tämän suostumuksella. No ehkä hammaslääkäri ajattelee poraressaan ja juuria sörkkiessään että eihän se satu minuun:D

[/quote]

Joutuuhan muutkin lääkärit ja kirurgit välillä aiheuttamaan potilaalle kipua. Se on niitä työn varjopuolia, mutta lopulta ne kivuliaatkin toimenpiteet tehdään potilaan tai asiakkaan parhaaksi, ei kiusaksi. :D

Vierailija
18/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne selvästi nauttii toisten kiduttamisesta, mitä lie Bondagea vetävät vapaa-aikanaan :DDD

Vierailija
19/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas olenko minä usein miettinyt kuinka ihmeessä päädyin tälle alalle :DD mutta kuten sanottu, työttömyyttä ei ole eikä ainakaan seuraavan 30v aikana tule, työtunteja reilu 30, palkka about 6000e/kk. Ei ilta- eikä viikonlopputöitä ellei itse halua. Ja työ on kaikkea muuta kuin "tonkimista ja kaivamista ja sadistista luonnetta ", tai no, on se välillä myös vähän tuota kaikkea :D Mutta oikeasti nautin työstäni ja se kai tärkeintä :) Aivan kuin joku nauttii opettajantyöstä, siivoojantyöstä, taksikuskin, hoitajan, toimistotyöstä. Luojan kiitos meitä on moneen junaan ;D 

Vierailija
20/46 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin työ on mahtavaa. Siinä saa oikeasti auttaa toisia ja tehdä "käsillään" hyvää. Vastaavaa tekee vain kirurgit ja ehkä kiropraktikot. Aina yritän tehdä niin kuin on potilaalle parasta. 

Potilaat (kun valittavat että on kurjaa), ajattelen että minä en ole niitä reikiä aiheuttanut. Lähes kaikki tietävät että hampaat pitää harjata kaksi kertaa päivässä ja väleihin pitää käyttää tikkua tai lankaa. Jos ei niin tee, voi syyttää itsensä rei'istään. (Poikkeuksena lapset, joille vanhempien pitäisi kertoa ja harjata... Jokainen reikä lapsella on aikuisen vika.)

Lisäksi minulle on tehty kaikki toimenpiteet (ei juurihoitoa, kuitenkin klammeri ja kofferdam on laitettu) mitä itsekin teen potilaille. Tiedän miltä tuntuu hammaskivenpoisto, paikkaus, puudutus (sitä harjoiteltiin kurssikavereilla) ja poistot (viisurit, olivat leikkaukselliset). On vain reilua että hammaslääkärikin tietää miltä kaikki tuntuu. Ja todellakaan en nauti jos potilailla on kurjaa. Sehän olisi sama kuin onkologi (syöpien hoitoon erikoistunut lääkäri) nauttisi luuydinnäytteen otosta. (Kukaan ei valita heidän työkuvastaan.)

Harjatkaa nyt hyvät ihmiset niitä hampaita niin pysyvät kunnossa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi