Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta huomata, miten monella ei ole käsitystä ruokien kalorimääristä

Vierailija
20.08.2020 |

Sen näkee palstalta. Ei kaloreita tarvitse miettiä, mutta ne on hyvä tiedostaa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen lihava kirjoitti:

Laihdutusketjuja lukiessani olen ihmetellyt enemmän, miten paljon ihmiset kuvittelevat liikunan kuluttavan kaloreita. Jos haluat kuluttaa saman verran kaloreita kuin pelkät elintoiminnot kuluttavat vuorokaudessa, pitää liikkua tuntikaupalla päivässä.

Hassua, että täällä tiedetään hyvinkin tarkkaan, kuinka monta kaloria 2 km kävelylenkki kuluttaa. Ilmeisesti oletus on, että kävelylenkki tehdään aina tasamaalla.

Kysynkin teiltä "kalorieksperteiltä": Kumpi on tehokkaampaa kalorien kulutusta, portaiden kiipeäminen, vai saman mäen kiipeäminen ilman niitä portaita?

Joojoo, 2 km mainittua kävelyä onkin 2 km porrasjuoksua tai ylämäkijuoksua varmasti mutta jäi mainitsematta. Varsinkin kun kyseisessä aloituksessa ongelma oli ettei paino putoa.

Esim. tästä meiltä jos lähtee 2 km kävelylenkille, saa olla aika mestari, jos tekee sen tasamaalla. Naapuri sai lääkäriltä määräyksen kävellä vain tasamaalla. Rouva ihmetteli, että missä täällä on tasamaata, ei missään. Pihassa muutama metri.

Itse aloitin lenkkeilyt 1,5 km kävelylenkillä. En juossut askeltakaan, mutta kyllä minä ihan kunnollisen jyrkän ylämäen kiipesin, ihan kävelyvauhtia. Edelleenkin käyn noita mäkiä tuolla kävelemässä, enkä kilometrimääristä puhuessani tule maininneeksi, että ylämäkiäkin siinä tuli tepasteltua. Se kun on täällä niin itsestäänselvyys, kun muunlaisia kävelyreittejä ei ole.

Olipa mitä mäkiä vaan sen 2 km niin ei tee merkittävää eroa kulutukseen jos ei ymmärrä mitään siitä miten syöminen suhteutetaan kulutukseen.

Vierailija
62/66 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samat ihmiset täällä kommentoimassa kuin ne, jotka eivät sitten millään laihdu... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ymmärtänyt. Ihmettelin vaan kun en laihtunut, vaikka söin mielestäni vähän ja terveellisesti salaatteja, keittoja, prosessoimatonta ruokaa. Ei juurikaan herkkuja, max yhtenä päivänä viikossa. Liikuin myös paljon, mutta paino vain nousi.

Nyt olen viidettä viikkoa dieetillä, jossa lasken joka suupalan kalorit. Päivässä voin syödä 1400 - 3000 kaloria, riippuen liikunnan määrästä ja tasosta. Paino on tippunut 6 kiloa. Ei ole ollut helppoa, mutta on kyllä kaiken vaivan arvoista.

Jatkossa painon pitäisi tippua 500 g viikossa, joten on minulla vielä reilu 20 viikkoa edessä, toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Vierailija
64/66 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis KILOkaloria //63

Vierailija
65/66 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes oikein tiedä mitä kalorit tarkoittaa. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta. Syön mitä haluan, paljon herkkuja ja roskaruokaa.

No aivan mahtava loppuelämä tiedossa! Viimeiset elinvuodet hoitolaitoksessa toisten käännettävänä sängyssä, elintoimintojen pettäessä ja tarpeita vaippaan tehden kun jalat eivät enää kanna. Eiku lisää ruokaa naamariin niin ehtii nopeammin maaliin, yes! Syö itsesi sänkyyn kamppanja#kehopsitiivisuus

Sanoinko että olen lihava?

Vierailija
66/66 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes oikein tiedä mitä kalorit tarkoittaa. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta. Syön mitä haluan, paljon herkkuja ja roskaruokaa.

No aivan mahtava loppuelämä tiedossa! Viimeiset elinvuodet hoitolaitoksessa toisten käännettävänä sängyssä, elintoimintojen pettäessä ja tarpeita vaippaan tehden kun jalat eivät enää kanna. Eiku lisää ruokaa naamariin niin ehtii nopeammin maaliin, yes! Syö itsesi sänkyyn kamppanja#kehopsitiivisuus

Ja? Tuo kohtalo voi olla ihan kenellä tahansa edessä, ihan riippumatta mitä on syönyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä