Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasit Kelan maksamina - onko kamala kokemus?

Vierailija
20.08.2020 |

En ole uusinut laseja sitten vuoden 2014. Silloin olin vielä ok-palkkaisessa työssä. Nyt olen toimeentulotuella, laseihin ei olisi varaa. Tiedän, että tt-tukea saavalle nuo maksetaan, mutta olen kuullut, että kovin on hankalaa ja epäystävällistä palvelua, jos tuolla tavoin olet laseja hankkimassa.

Nyt en vain kaikkien ongelmien keskellä jaksaisi ottaa enempää kakkaa niskaan. Onko kenelläkään hyvää tai edes neutraalia kokemusta asiasta?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on - 10 linssit. Minulla on perusteltu syy saada ohennukset. Eihän niitä voisi muuten pitää jos ei olis ohuinta ohennusta. Liian painavat muuten. Kehyksissä on vain pieni valikoima mutta mutsi on luvannut maksaa mulle kalliimmat, että saisin sellaiset mistä itse pidän. Lasit ovat kuitenkin päivittäin päässä ja näkökyky on elintärkeä. On ne myös osa persoonaa. 

Vierailija
62/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ohennukset niissä maksaa. Mulla on - 10 ja yks linssi maksaa sen päälle 300e 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ohennukset niissä maksaa. Mulla on - 10 ja yks linssi maksaa sen päälle 300e 

Sama, jeesus että vtutti taas optikolla! Ohennus 280 euroa! Ja pakko ottaa koska muuten ei saa kiinni kehykseen kunnolla pullonpohjaa!

Vierailija
64/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen kyllä hankkinut specsaversilta, ne lähes halvimmat ja oikein nätit on. Nyt niitä on kolmet, joita vaihtelen..

Monitehoina linssit maksaisi sen 70€, kun en tarvitse mitään ohennuksia tai heijastuksen estoja. Nyt sain linssit ilmaiseksi,kun kehykset maksoi 79€.

Eli monitehot yht 79€. Saisko niistä jotain vielä ttt:na

Good for you. Minulla silmäongelmat ja miinuksia niin paljon että pelkät linssit maksoivat viimeksi 700€, olis kyllä jännä nähdä minkälaiset lasit muka Kelan kautta saisin, onneksi saan Silmäklinikan kautta niin lasit kuin aurinkolasit.

Kuinka paljon miinuksia sulla on?

Muakin kiinnostaa, millaisilla voimakkuuksilla linsseistä joutuu maksamaan 700 €. Mulla on heikommassa silmässä -8,50 ja

Monitehot maksavat. 

Vierailija
65/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht neutraalia palvelua olen saanut. 

Yksi asia kyllä kismittää, nimittäin se että se poka valikoima oli onneton. Ne oli kuin tehty 10 vuotiaille eli järkyttävän pienet.

Näytän ihan tuhatkaunolta siitä Tintti sarjakuvasta.

Lisäksi isoimmat mitkä oli, oli väriltään pinkit. Ja siinä on älyttömän isot korvan taakse menevät sangat. Pidän niitä hetken kerrallaan ja vaihdan sitten markettilaseihin.

En ole yhtään tyytyväinen tuotteeseen. Kyllä pitäisi olla aikuisten kokojakin. Moottoripyörä kypärä on kokoa 56, ettei nyt niin iso pää kumminkaan.

Vierailija
66/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa linssit, mutta kehykset pitää itse kustantaa.

Kela maksaa linssit ja kehykset. Kehys vaihtoehtoja on vain niukasti. Mikäli niistä ei kelpaa yksikään, maksat itse.

Vierailija
67/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toimivia ja kivoja laseja saa maksusitoumuksella, kunhan ei se "Sponsored by Kela" -logo haittaa siellä sankojen sivussa : )

Vierailija
68/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaksiteholasitkin maksaa tuon jos on miinusta paljon. Itellä - 10 niin linsseille ja ohennuksille kertyy hintaa

Vierailija
69/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sanoin väärin. Kaukolasien linssitkin maksaa sen 700 e yhteensä jos on runsaasti miinusta koska ohennukset on pakolliset. 

Vierailija
70/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet liikennemerkit riittävän hyvin, niin ei kannata uusia laseja. Itse olen käynyt optikolla viimeksi vuonna 2000. Ihan hyvin pärjään niillä laseilla edelleen. Rahaa olisi laittaa uudet lasit, mutta inhoan optikolla käyntiä ja uusien sankojen valitsemista yhtä paljon, kuin hammaslääkärissä käyntiä. Hammaslääkärissä kävin viimeksi 2004.

Vierailija
71/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaamis sana on vähä huono näissä asioissa ne kehykset pitää valita sen linssin mittojen mukaan. Jos on paljon miinusta niin ei niitä linssejä voi laittaa liian pienien kehysten kanssa eikä liian isojen kehysten kanssa. Ja kun joku mainitsi että ei naarmuuntuneita linssejä korvata niin se on aika vittumaista. Lasit on ollu mulla syyskuussa tulee kolme vuotta niin kun pinnoitteet on kulunut niin kyllä se näin - 10 näkö kyvyllä näköä haittaa paljon. Pää kipeäksi vain tulee. No kävin optikolla ja laitoin hakemuksen silti. Toivon että korvattaisiin edes osa, kun mulle tulee kolme vuotta täyteen niin ei se silloinkaan näkö mihinkään oo muuttunu jos vain sillä perusteella korvataan. 

Vierailija
72/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko lasit? Aloitus vuodelta 2020.

Vierailija
73/75 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan myös vaikka vanha aloitus, luin kelan sivuilta, silmälasit kuuluu toimeentulotuen piiriin, joko maksusitoumus tai jos on ostanut maksavat tietyn osuuden hinnasta. Muistan jonkun kaverini piti tietystä liikkeestä ostaa lasit, sopimus kelalla.

Vierailija
74/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 tyhmä kommentti! 

Vierailija
75/75 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kokemuksena ole kamala. Ne vain maksavat halvimmat lasit ja jos haluat parempaa niin joudut maksamaan erotuksen itse.

Kyllä mua kohtaan ainakin kohtelu muuttui välittömästi kun kiskaisin maksusitoumuksen esiin.

Ihan vain tiedoksesi, että me veroja maksavat liikkeenharjoittajat emme saa noista teidän Kelan paskalaseista mitään itsellemme. Menkää loiset töihin.

t: yrittäjä

Ei yrittäjät ehdi pyöriä vauva.fi - sivustolla kommentoimassa toisten silmälasiostoksia. Tai ei ole kyllä yrityksellä kovin vahva pyörittäjä jos tällaiseen on aikaa.