Lähtisittekö viikon lomalle Helsinkiin nyt korona- aikana?
Kommentit (22)
Ei lomalle mutta opiskelut alkaa ensi viikolla ja pakko mennä paikan päälle.
Lähde mieluummin lomalle Espooseen. Siellähän korona leviää enemmän. Enemmän uusis tapauksia,mutta vähemmän väkilukua eli isompi mahdollisuus saada se.
Lähde vaikka viettämään aikaa Selloon ja Isoon Omenaan. Illaksi voit mennä junalla ilman maskia Helsinkiin ja käydä baarikierroksella.
Muista syödä vain pikaruokapaikoissa, niissä henkilökunta on nuorta ja bilettää.
Juu no ihan normaalia elämää täällä muutenkin elelen, joten lähtisin varmaan. Toki itse voi valita, meneekö niihin kaikkein pahimpiin tungospaikkoihin pyörimään.
En lähtisi Helsinkiin.
.Asun Helsingissä ja olen vältellyt kaupunkiympärstön tarjoamia palveluita, viihdettä ja huvituksia. En ole ostanut yhtään vaatetta helmikuun jälkeen, käynyt kertaakaan ulkona syömässä, uimahallissa, leffassa tms. Olen tilannut ruuat noutopisteeseen. Kerran olen käynyt sisällä apteekissa maski päällä, kerran kirjakaupassa ja tässä kaikki. Liikun rauhalliseen aikaan rauhallisilla paikoilla. Onneksi on auto, joten en ole käyttänyt julkista liikennettäkään. En ole käynyt työpaikalla. Etätyöt jatkuvat edelleen.
Olen liikkunut Uudellamaalla luonnossa. Tutustunut uusiin paikkoihin. Hakeutunut ruuhkattomiin paikkoihin, en ihan mille tahansa virkistysalueelle, vaan olen käyttänyt mielikuvitustani ja karttaa löytääkseni omia paikkoja.
Matkoilla on vaikeampi huolehtia hygieniasta kuin kotona. En siis lähtisi. Ei olisi turvallista tehdä niitä asioita, joita tekisi mieli. Loma ei tuntuisi lomalta. Enkä tahtoisi kantaa syyllisyyttä lomalle lähtemisestä, jos saisinkin tartunnan ja tartuttaisin koronan muihin.
Ihmetyttää että mitä hemmettiä tekisi viikon lomalla hesassa? Ne muutamat museot ym on kierretty päivässä. Ostokeskuksissa on ne samat henkkamaukat kuin muuallakin. Lintsi tietysti kiinnostaa lapsia.
Vai asunko liian lähellä kun ei juuri kiinnostavuuksia löydy, töitten puolesta tulee pyörittyä useamman päivän viikossa pk alueella.
Aiemmin kesällä mietin just tuota. Päätin Helsingin sijaan mennä Ruotsiin hakemaan nuuskaa koska Haaparannassa tilastojen mukaan huomattavasti vähemmän tartuntoja henkilömäärää kohden ja lisäksi siellä liikutaan/oleskellaan väljemmin. Ei muuten tullut koronaa.
Voisi jo sulkea Uudenmaan viruslingon ja sallia matkustus vapaasti Ruotsiin.
Älkää tulko Helsinkiin.
Toivottavasti tulisi taas rajasulku Uudellemaalle.
Vierailija kirjoitti:
Millois ois mamma-miitti hki?
Se järjestetään kylläkin Porvoossa sitten joskus...
En tulisi Helsingin keskustaan. Siellä on täysin mahdoton pitää etäisyyttä muihin kaupoissa ja julkisessa liikenteessä. Kuljen työmatkat mutta muuten välttelen.
En lähtisi. Mikä olisi hirveämpää kuin tulla tarutetuksi ja tartuttaa joku niin että tämä kuolee tms. Miksi ottaa holmöjä riskejä?
Jos tulet tänne stadiin niin turpiin tulee.
En halua mitään landeja tänne pällistelemään sen enempää kuin ulkkiksiakaan.
T. Stadista
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Mikä olisi hirveämpää kuin tulla tarutetuksi ja tartuttaa joku niin että tämä kuolee tms. Miksi ottaa holmöjä riskejä?
Te hysteerikot olette vähän kuin 2020-luvun Uuno Turhapurot: Huonon huumorin lähettiläitä, joita ehkä aletaan arvostaa 2050-luvulla.
Helsingissä on 650000 asukasta ja tällä hetkellä koronaa sairastaa muutama sata imhistä. Riski saada tartunta on ihan helvetin pieni. Muutenhan puoli Helsinkiä olisi jo sairaana jos sen saisi täällä joka paikasta.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi Helsinkiin.
.Asun Helsingissä ja olen vältellyt kaupunkiympärstön tarjoamia palveluita, viihdettä ja huvituksia. En ole ostanut yhtään vaatetta helmikuun jälkeen, käynyt kertaakaan ulkona syömässä, uimahallissa, leffassa tms. Olen tilannut ruuat noutopisteeseen. Kerran olen käynyt sisällä apteekissa maski päällä, kerran kirjakaupassa ja tässä kaikki. Liikun rauhalliseen aikaan rauhallisilla paikoilla. Onneksi on auto, joten en ole käyttänyt julkista liikennettäkään. En ole käynyt työpaikalla. Etätyöt jatkuvat edelleen.
Olen liikkunut Uudellamaalla luonnossa. Tutustunut uusiin paikkoihin. Hakeutunut ruuhkattomiin paikkoihin, en ihan mille tahansa virkistysalueelle, vaan olen käyttänyt mielikuvitustani ja karttaa löytääkseni omia paikkoja.
Ihananan hysteeristä! 😍
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää että mitä hemmettiä tekisi viikon lomalla hesassa? Ne muutamat museot ym on kierretty päivässä. Ostokeskuksissa on ne samat henkkamaukat kuin muuallakin. Lintsi tietysti kiinnostaa lapsia.
Vai asunko liian lähellä kun ei juuri kiinnostavuuksia löydy, töitten puolesta tulee pyörittyä useamman päivän viikossa pk alueella.
Älä muuta sano. Kannattaa mielummin lähteä Tukholmaan, siellä sentään on virikkeitä.
En uskalla tulla edes viikonlopuksi. Jotkut kuulemma asuu siellä. Karmeaa.