Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

501/564 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan unohtanut koko foorumin kun katosi välilehdistä tuossa jossain välissä!

Eilen oli rakenneultramissä kaikki hyvin. Aavistelin että tyttö olisi tulossa vaikka vähän poikaa toivottiin (lähinnä olisin halunnut päästä käyttämään vaarini sekä miehen edesmenneen isän nimeä) ja tytöltä tuo kuulemma enemmän vaikutti, mutta ei osannu luvata varmaksi.

Nimi meillä olisi ollut molemmille. Pojalle ihan päätetty ja tytölle sellainen joka on molempien mielestä kyllä hyvä. Sitä voi vielä miettiä.

Vintiö on mokoma. Kun rakko piti katsoa niin pissasi sen tyhjäksi, kun yritettiin peukalonsyöntikuvaa niin tempaisi sormen suusta ja virnisti päälle ja kun piti saada jostain päässä olevasta jutusta kuvaa niin mukiloi sensoria niin että hoitajaakin alkoi naurattaa.

Minulla uusia vaivoja oli joulun aikaan jalkojen ja lantion kipeytyminen yön aikana. Jalkopään nostaminen viime yönä auttoi. Muuten olo on ollut parempi. Jos kovasti rehkin niin ilmeisesti alkaa supistaa kun mahaa alkaa kiristää ja kävely tuntuu hankalalta.

Kaverilta on ollut testauksessa ERGObaby-kantoreppu. Luulen että otetaan se. Opin käyttämäänkin jo nallen kanssa. Ihan pienen kanssahan tuota ei voi käyttää, mutta siihen alkuun on harkittu kantoliinaa.

502/564 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin viettänyt hiljaiseloa....

vauvakamppeista kirjoittelinkin aikaisemmin eli yritän haalia kaiken mahdollisen kasaan tuttavapiiristä ja osahan löytyykin jo itseltään.

Yhdistelmävaunut, kovalla tai pehmeällä kantokopalla hankin vielä. Joku kyseli että mitkä ovat hyvät vaunut/rattaat niin mun mielestä se lähtee niin käyttäjän tarpeista eli toiset tarvii city vaunut ja toiset maastoon kunnon menopelin. Olen tehnyt listaa minkälaisia ominaisuuksia vaunuista toivon ja tämän kanssa lähden kauppaan tekemään vertailua - kiusaamaan vielä myyjiä :) Suosittelen kyllä uhraamaan pienen ajatuksen vaunujen miettimiseen, koska niitä tulee varmasti käytettyä. Minulla löytyy myös kantoliinaa ja reppua, joita meinaan myös hyödyntää.

masupaisuu ja selkä vihottelee välissä - muuten olen voinut hyvin. Ehkä nyt on menossa se minun keskiraskauden kulta-aika :) Töissä pitäisi vielä päälle pari kuukautta yrtittää kärvistellä. Vaikea keskittyä työntekoon, kun välillä mahassa käy niin kova myllerrys että hymyilyttää

Tämän hetken stressin aiheeni on lapseni päiväkotipäivät. En yhtään vielä tiedä mitä teen eli otanko pois vai vähennänkö päiviä. Ainakin alkuun vähennän päiviä ja katsotaan miten vauva-arki lähtee käytiin, mutta mites kesän jälkeen.... esikoinen on kohta kolme ja kaipaa kyllä muutakin aktiviteettia kuin vauvan ja äidin naaman katselua. Ainakin meidän lapsukainen on hyvin touhukas ja menevä tapaus!!! mutta kun en tiedä milloin meinaan töihin palata. Haaveissa olisi olla sen parivuotta kotona, jos vaan ei nyt mitään mullistavaa tapahdu... Tuntuu sitten tyhmältä pitää esikoista tarhassa... hmmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
503/564 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Perus arkea täällä vietetään, joten tuntuu ettei aina niin paljoa kirjoitettavaa tule. 

Ihanaa huomata, miten mies alkaa innokkaammin olla mukana tässä kun konkreettisesti voi tuntea potkuja ja nyt jo höpötteleekin pienelle sinne vatsaan :)

En tiedä olenko herkkä tai valittaja, mutta tuntuu, että jos jonkinlaista kipua ja kolotusta on alkanut ilmaantua. Jalkoja särkee usein, selkä kipeytyy helposti ja enää ei voi ihan entiseen malliin puuhailla. Oli jotenkin "pettymys" kun jumpassa yritin normaaliin tahtiin mennä mutta eihän se enää onnistunut. Täytyy nyt ottaa rauhassa, raskaus kuitenkin niin ihana asia elämässä että nauttisi nyt tästä. Jos jo nyt oon näin herkkis, niin mitenhän valitan loppuraskaudesta :D

Nyt on ihan lyhyen ajan sisällä painoakin tullut. Alkuun neuvolassa meinasi joutua jatkotutkimuksiin kun paino laski. Nautin kasvavasta mahastani :) Saa nähdä joutuuko vielä ostamaan isomman talvitakin jos tällaista kunnon talvea esiintyy pitkään.

504/564 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Täällä kans alkaa olla vähintään talvitakki ongelmaa. Kohta ei sovi enää oma mitenkään kiinni eikä millään viittis hankkia uutta suurempaa. Missään kauhtuneessa laina-vermeessäkään ei kyllä huvittais montaa kuukautta näyttäytyä vaikken muuten nyt nii tyyli-vimmanen olekaan. 

Selkää kolottaa täälläkin, tukivyön sain jo monta viikkoa sitten fyssarilta mutten ole vielä kertaakaan käyttänyt vaikka näköjään ois kannattanu jo. Esikoista odottaessa käytin aika paljon jostain rv 26-> loppuun asti, jos joutu paljon seisoma työtä tekee.

Viime viikon neuvolassa kaikki muuten oikein hyvin, mutta kehotti pitämään päiväkirjaa supisteluista, joita on ollut pidemmän aikaa jo (nyt RV 22+4) eikä liity suoranaisesti edes rasitukseen vaan ilmenee myös levossa. Välillä niitä kivuttomia harkkasupistuksia ja sit välillä jomottaa menkkamaisesti alavatsalla (ei tule aaltoina vaan on "tauotonta" kipuilua. Kohdunsuu on ollu muutaman viikon sormelle auki (kuulemma uudelleen synnyttäjälle normaalia ?!) Näiden vuoksi seuraava neuvolakäynti on sitten lääkärille, että tarkastaa tilanteen. (Tämä lääkäri siis on työkaverini ja HÄN odottaa innoissaan, että pääsee ultraamaan, josko näkisi kumpi tulossa kun minä kerroin, ettei haluttu Rak-UÄ:ssä kysyä :D Toivottavasti ei möläytä ääneen sitten.. :P )

Vauveli on eloisa ja liikkuu paljon, välillä tekee jo, kipeää kun oikein punnertaa vatsaa tai kylkeä vasten itseään.

Meillä esikoinen, 2v, on ollut mummolassa hoidossa nyt talven ajan (kunnallisessa ei koskaan) kun olen ollut töissä ja kun jään kotiin niin esikoinenkin jää, koska mummolla alkaa keväällä sesonki-työ kesän ja syksyn ajaksi ja asumme maalla (30km lähimpään hoitopaikkaan) niin eipä tule lähdettyä viemään hoitoon...

Kamppeita on lähes kaikki valmiina esikoiselta, paitsi jos tulokas on tyttö niin sitten pääsee hankkimaan tyttömäisempiä vaatteita :) ihan pienet vaatteet on aika neutraaleja, ruskeaa valkoista vihreää.. mutta sitten alkaa muuttua poikamaisemmiksi. ja toki sesonki vaatteet ei tule täsmäämään koon kannalta kun nyt on kesävauva ja edellinen oli talvivauva.

Nimiä oon pyöritelly omassa mielessä mutta mies ei ole pukahtanut aiheesta niin en ole avannut suutani minäkään. Katsellaan sitten kun syntyy että "miltä näyttää" :D

Mifuuu ja Ipatti 22+4

Vierailija
505/564 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Rv 26 starttasi eilen, eli näin se aika menee. Tosin nyt alkaa jo toivoa, että aika menisi vielä nopeammin eli viikkoja alkaa jo laskemaan. Mietin, että jos syntyy kuin esikoinen, niin 12 viikkoa pitäisi vielä kärvistellä. Alkaa maha olemaan todella iso ja paikkoja kolottaa, milloin mistäkin. Selkä on kovilla ja istumatyö ei auta yhtään asiaan. Huomenna olisikin sitten vuorossa sokerirasitus, jota en kyllä odota yhtään. Esikoisen kanssa en joutunut käymään tuossa, mutta muistan joskus nuorena plikkana siinä käyneeni, eikä olllut yhtään kivaa. Keskiviikkona olisikin sitten ensimmäinen neuvolalääkärikäynti. Harvakseltaan siis noita käyntejä tässä tosiaan on, eli huomaa et paljon vähemmän kuin vajaa 5 vuotta sitten.

Joku täällä jo pohdiskeli viekö esikoista tarhaan vai mitä tekee. Itse olen ajatellu, että koska esikoinen täyttää huhtikuussa 5 vuotta ja pihallakaan ei ole tällä hetkellä kavereita, vaan kaikki muksut viikot tarhassa/ eskarissa/ koulussa, joten saa jatkaa päiväkodissa olemista. En ole vaan vielä päättänyt, että aletaanko kuitenkin tekemään lyhyempiä päiviä vai viikkoja. Esikoinen on sen verta jos "iso" poika, että tarvitsee kavereita ja aktiviteettia ja mä pelkää, että mä en tässä vauvan kanssa pysty ihan kaikkea tarjoamaan. Pitkän kesäloman saa kuitenkin pitää..ajattelin, että niin pitkään kuin kouluillakin vapaata, niin saa hänkin olla lomalla..ja jos ei itseasiassa koko elokuutakin vielä. Esikoisella ei kuitenkaan ole päiväkotia kuin vuosi enää jäljellä ja ensikeväänä tulee jo eskarin valinta eteen. Poika käy pienessä päiväkodissa, joten eskari menee sitten koulunvalinnan mukaan. Toisaalta nyt tärkeätä saada kaikki oppimiset mukaan eskaria varten.

Vauvan tarvikkeita on jo aika hyvin..Esikoisen jäljeltä on yhdistelmävaunut, turvakaukalo, pinnasänky ja sitteri tallella. Näillä pääsee jo pitkälle. Jotain vaatteita olin säilönyt ja nekin neutraaleja, joten menee tytölle. Muutaman vaatteen olen tytölle jo ostanut, mutta luulen,että saadaan tässä aika paljon vielä tavaraa paikasta jos toisestakin. 

Mut, nyt täytynee lähteä valmistautumaan ystävän lapsen syttäreitä varten...

Snowflake +tyttönen rv 26+1

506/564 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

507/564 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäolijat miten meinaatte kesälomanne hoitaa?

Siis oma äitiyslomani alkaa 27.3, ansaittuna täydet kesälomat, mutta lomakiertohan on 1.4.12 - 31.3.13 eli voisin vasta 1.4.13 pitää lomaa. Luulin että saan lomapalkan maksuun, mutta ilmeisesti en vaan minun pitää pitää vanhempainvapaan jälkeen lomani eli joskus 9.2.15 jälkeen. Siis voiko olla näin??? olisin tahtonut ottaa lomapalkan rahana, mutta ei vissiin onnistu?? Ihan pyllystä että ansaitsemani lomapalkka maksetaan vasta 2015 eikä 2014 niinkuin kuulusi. Yritän nyt selvittää tätä asiaa. Olen aika pist off, jos näin on!!! Meinaan jäädä vielä vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalle toviksi. En vielä tiedä haluanko palata nykyisiin töihini, eivät oikein tarjoa mitään itselleni - kaipaan jo muuta, mutta sen on sitten tulevaisuuden murhe

Mites te muut toimitte?

508/564 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pitäisit vaan lomat vanhempainvapaan perään ennen hoitovapaata? Sen kai pitäisi onnistua kuitenkin ja saisit siinä välissä loma-ajan palkan.

509/564 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

whitedragon - näinhän se sitten tehtävä :( En jotenkaan ollut tajunnut että lomapalkka asiat menee näin. Esikoisen kanssa jäin niin erityötilanteesta äitiyslomalle. Huoh. Jotenkin oletin koko ajan saavani äitiysloman alkaessa lomapalkkani eli muhkean tilin. Tuli tiputus korkealta ja joudunkin nyt muutaman suunnitellut hankinnan karsimaan. Voi kyynel. Jotenkin kurjaa ettei ansaittuja lomapalkkoja saa vaan ne siirtyy 2015 vuoteen. kihisen tällä hetkellä kiukusta byrokratian takia :) olis pitänyt selvittää jo aikaisemmin niin ei olisi tullut tiputusta korkealta ja kovaa

510/564 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratia on usein aika takapuolesta. Olen itse tapellut kelan kanssa syksyisen sairasloman sairaspäivärahoista. Onneksi nämä äitiysrahajutut kuitenkin kai yleensä menee tappelutta läpi jos vaan lähettää paperit ajoissa.

Tänään muuten neuvolassa testattiin taas hemoglobiini. Oli edelleen 100. Onneksi ei sentään ole laskenut, mutta silti. Joudun vaihtamaan nestemäiseen rautaan. En odota innolla.

Varasin tänään myös ajan sokerirasitustestiin. Sitä odotan vielä vähemmän kuin nestemäistä rautaa. Olen varmaan joskus aikaisemmin tuskaillut täälläkin sitä miten en edes ilman raskautta oikein kestä olla syömättä noin pitkään ja että meinaa lähteä taju verikokeissa vaikka olisinkin syönyt ihan hyvin. Lisäksi en pidä makeasta ja varsinkin tyhjään mahaan se yleensä aiheuttaa pahoinvointia. Aika monta kohtaa joissa voi mennä pieleen. Onneksi kuitenkin sain puhuttua sen päivän vapaaksi.

511/564 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt pikaisesti vastausta kaivaten!

Mistä löydän/miten pääsen meidän toukokuisten facebook ryhmään?

512/564 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="myy13" time="15.10.2013 klo 06:34"]

Facebook ryhmä on salainen joten sen olemassaoloa tai jäseniä ei nää kuin ryhmässä olijat.  Liittymispyynnöt voi laittaa osoitteeseen toukovauvat2014@luukku.com Kutsu ryhmään tulee sitten siihen sähköpostiin josta viesti on laitettu.

[/quote]

Ostettiin erilen Brion turvakaukalo ja vähän muutakin pientä ja hyödyllistä tavaraa. Esimerkiksi amme ja hoitoalusta. Kyllä se vaan alkaa konkretisoitua minulle pikkuhiljaa. Mieskin totesi tässä joku päivä että on jo pari kertaa tullut sellainen tunne että odottaa jo että vauva olisi täällä :)

Nyt on parina päivänä meinannut huipata jossain vaiheessa aamupäivää. Netistä löytyi taas hakemalla lähinnä näitä foorumien keskusteluja ja joku ihan lyhyt pätkä nesteen kertymisestä. Jos näitä nyt alkaa tulla enemmän niin pitää ehkä kysellä neuvolasta asiaa.

513/564 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Itse laitoin pyyntöä päästä face-ryhmään varmaan pari kuukautta sitten , saamatta koskaan minkäänlaista vastausta :(

täällä mennään nyt rv24+0. Vauva on hyvin aktiivinen ja jotkut potkut sattuu jo kun osuu sopivasti. Sen oon nyt huomannut että kun tallissa siivoaa karsinoita ja tekee muitakin tallihommia niin on alkanut kovasti supistelemaan. Onneks on vaan harjoitussupistuksia mutta kyllä ne kuitenkin sen hetkisen työnteon pysäyttää :)

Onko kellään kokemuksia Britaxin B-mobile matkarattaista? Semmosia harkitsen ostavani kun olisi niin näppärää laittaa turvakaukalo suoraan kiinni niihin kun menee kauppaan ym.

~Elmukelmu ja Kakkonen~

514/564 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas neuvola, 23+3 mennään. Vilkasta meininkiä on masussa. Karkasi kaveri hoitajalta kun kuunneltiin ääniä, muutamaan kertaankin :) Meno on ihan niin vallatonta välillä että meinaa hiukan haitata omaa nukkumista.

Arvot olivat hyvät. Sillä sokerirasituksella taas "ahdistelivat" mutta sain vielä mietintäaikaa ... 

Paino. Mitenkä se voi pistää jopa hiukan ahdistamaan. Ihan normaalisti sitä on tainnut tulla mutta silti. Muuttuva kroppa taitaa tehdä päälle kepposia... Ja jostain taisin lukea että tässä vaiheessa painoa saattaa tulla eniten /vko koko raskauden aikana ja tasoittua sitten taas loppua kohden?

Itse en ole vielä Kelan papereita laittanut eteenpäin. Pakkausta en ota mutta äitiysloman aloituksesta/ajankohdasta en osaa sanoa yhtään. Josko sitä lähtis töistä synnärille :)  

Ootteko muut menossa vielä ylimääräiseen ultraan? 

Kävin vyöhyketerapiassa noin 20viikolla ja nyt olisi kohta ajatus aloittaa säännölliset käynnit. Aluksi 4viikon välein ja lopussa tiheämmin. Tykkäsin kovasti kun viime odotuksen aikana kävin. Ootteko kokeilleet? 

515/564 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, josko taas jotain kirjoittelisi.. Neljännen kanssa ja arjen rumbaa pöyrittäessä ei oikein meinaa viikoista pysyä perillä, mutta 25+1 ei varmaan paljon heitän :) Rakenneultrassa käytiin alkuvuodesta ja kaikki oli ok. Kätilö sitten lopuksi kysyi halutaanko sukupuoli tietää ja uteliaisuus vei voiton.. Tämä syntyvä vauva on serkkukatraan 9:s, heistä 2 on tyttöjä ja meidän perheessä on kaksi poikaa ja tyttö, joten tunnustan, että vähän toivoin uuden asukin olevan rinsessa, mutta rinssiä kovasti veikkaili. No se otetaan mitä annetaan ja kovasti rakastetaan <3 Lapsille en ole sukupuolesta mitään puhunut, mutta tulevalle isosiskolle (joka kovasti toivoo pikkusiskoa) olen painottanut, että vauva voi olla myös poika ja silti se on ihana ja rakas, eikä hän onneksi ole sitä ajatusta täysin tyrmännyt.

Vauva liikkuu paljon, liikkeet tuntuvat ja näkyvät myös mahan päältä. Sisarukset eivät vain ole vielä päässeet tätä kokemaan. Aina heidän ollessa läsnä maha rauhoittuu eivätkä he jaksa odottaa, että koska se "muljahtaa".

Vaivojakin löytyy :( Tosin kaikki entuudestaan tuttuja ja "odotettuja". Iskias vaivaa, välillä enemmän välillä vähemmän. Tosin olen huomannut, että jos vain jaksaisi/muistaisi joka ilta venytellä, niin se vähän helpottaa ainakin nukkumista. Lonkka on kipeä, varsinkin toiselta puolelta. Harjoitussupistuksia on, välillä enemmän välillä vähemmän. Ei kipeitä, mutta tympeitä.. Närästyskin on pahentunut, tällä viikolla on joka ilta ollut aivan mahdoton ja tuntuu ettei millään helpota. Pitäisi kai apteekista hakea jotain apua.

Sokerirasitus on takanapäin. Joka raskaudessa olen sielä joutunut käymään, aina kaikki ollu ok. Mutta täällä ne vissiin laittaa aika herkästi kaikki, varmuuden vuoksi. Parvorokkoa on myös ollut liikkeella ja minulta otettiinkin vasta-ainetesti, se kun saattaa aiheuttaa jopa keskenmenon, varsinkin ekalla kolmanneksella, ja minä olen eskarissa töissä, missä tietenkin kaikki taudit jyllää. No tulos oli hyvä eli olen sairastanut sen eli ei pitäisi tulla enää toista kertaa.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä keskiraskauden lääkärikäynti.

Loma-asioita on täällä pähkäilty. Itse pidän nyt kertyvät vuosilomat helmi-maaliskuussa 2015 eli sitten kun vanh.vapaa loppuu. Isä pitää samalla kolme viikkoa isäkuukautta. 2014-2015 kertyvät lomat olen ajatellut pitää kesällä/syksyllä 2015, jolloin isä pitää toiset kolme viikkoa isäkuukaudesta. Töihin ilmoitin, että tällätietoa palaan "sorvin ääreen" syksyllä 2016.

Ja muiden lasten hoitodosta on myös puheltu. Meillä esikoinen menee syksyllä kouluun ja toinen eskariin, joten heidän "sosiaalinen elämä" on turvattu :) Kolmannen kohtalo mietitytti. Hän täyttyy pian 3v ja vaikka itse tykkään käydä paikallisessa srk:n ja MLL:n perhekerhoissa, niin lopulta tulimme siihen tulokseen, että hän jatkaa nykyisessä päiväkodissa 10pv/kk sopimuksella eli on hoidossa n.2pv/vk. On ollut siellä syksystä asti, joten hoitajat ja kaverit on tuttuja ja aikanaan he ovat myös eskari- ja koulukavereita, joten kiva aloittaa ystävyyden solmiminen jo aikaisessa vaiheessa :)

Tämmöistä tällä erää. Mukavaa masun kasvattelua kaikille! Itse tulee jo laskettua montako kk:tta vielä töitä jäljellä ja innolla jo odotan vauvan syntymää <3

516/564 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu siivillä. Saatiin nyt varattua vaunutkin ja kaveri myy rintapumpun. Olo on edelleen hyvä ja aika energinen. Ainut että pitkiä ja reippaita kävelyjä tai muuta liikuntaa ei hirmusti voi harrastaa kun alkaa supistaa ja selkä on nyt ruvennut pikkuhiljaa vihoittelemaan. Mennään viikon 25 loppupuolta tällä hetkellä.

Ylimääräinen ultra ei ole edes käynyt mielessä. Neuvolalääkäri on ensi viikolla (vai seuraavalla?)  ja tuolla neuvolalla on kyllä ultrauslaite, mutta en tiedä meinaako katsoa vai eikö. Muuten jos kaikki hyvin ja ja minkään murheen takia ei tarvitse enää ultrailla niin sitten meillä ei taida enää ultria ollakaan. En tiedä ultrataanko synnytystapa-arviossa? Joudun siihen pituuteni takia.

Tuo nestemäinen rauta ei ole ollutkaan niin hirmuista kuin pelkäsin. Ei se nyt hyvää ole, mutta vähän kun yskänlääkettä ottaisi. Suurempi pulma on löytää se ateria minkä yhteydessä ei tulisi syötyä mitään maitotuotteita.

517/564 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä vaan

Aika hiljaista tämä elo täällä palstalla :/

Täällä viikoja taitaa olla nyt 24+5 (?) ei jotenkin tän toisen kohdalla millää meinaa muistaa missä mennään. :D 4vk olisi vielä töitä ja sitten jäänen kotiin kun jatkoa ei ole tiedossa. 

Meidän ei pitänyt tarvita vauvalle tavaroita kun kaikkea tosiaan on, mutta sitten löysin fb:n paikalliskirpparilta turvakaukalon, jollaisen olisin jo esikoiselle halunnut, niin päätinpä sen sitten varata ja huomenna olen menossa sitä hakemaan :D pitäisi vaan entinen saada nyt kaupaksi. Gracon viispistevyö mallia tämä uusi, kun entinen on se kolmipistevyö mallinen. Päähän pisto tämäkin, mutta ainakin mieli on virkeä, kun jännityksellä odotan huomista noutoa.

Mulla ensi viikolla tulossa keskiraskauden lääkärineuvola, jossa todennäköisesti ultrataan vain koska lääkäri niin haluaa, synnytystapa-arviota meidän alueella ei uudelleen synnyttäjälle rutiinisti tehdä joten sitä ei ole odotettavissa ellei muksu kasva jättiläiseksi tai ole väärinpäin lopussa. Mahdollista loppuraskauden ultra on kuitenkin halutessaan saada, uskoisin, koska meillä se Gynen lääkäri tk:ssa töissä :)

Hb:ta olen seurannut töissä ajoittain ja nyt viikko sitten se oli 117. Väsyttää kovasti ja sainkin lääkäriltä luvan aloittaa raudan syömisen jos tahdon vaikkei suositus ihan noin "hyvään" arvoon kajoakaan vielä. En ole vielä (laiskuuttani) aloittanut, vaíkka neuvolasta paketin hainkin. Täytynee aloittaa  lähiaikoina, ettei mene olo huonommaksi. Edellisessä raskaudessa sain rautakuurin näihin aikoihin, kun Hb oli 112. (Lähtötaso siis 140).

Vauva on kova liikkumaan ja toissailtana touhusi niin hurjasti etten meinannut kyetä nukkumaan. Mieskin tuumasi, että taitaa olla yksiössä jollain bileet, kun vatsa oli hänen kylkeään vasten ja mukutti isukkiakin mennen tullen :D Esikoisen touhuaminen ei muistini mukaan koskaan häirinnyt nukkumista enkä siihen yölläkään koskaan herännyt.

518/564 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 2 yöllä enkä saa nukuttua kipujen takia... konttasin äsken lattialla kun veti selän jumiin. Tuli itkukin kivusta. Panadolia ja helpotti. Nyt vaivaa viiltävä alapäänkipu... liitoskipua? Klo 6.30 soi kello töihin. Näinköhän kykenen. Soittelen kyllä huomenna neuvolaan ja kyselen mitä tämä on? Issiasta vai? Siis se selänoireilu. Ekassa ei tällaista ollut :( tai mitään näin voimakasta!!!

519/564 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKU ORVOKKI

sun kivut kuulostaa liitos/löystymis kvuilta, mulla alko alaselän kipu jo aikoja sitten, ja tosiaan mäkin konttasin välillä johtu lannerangan löystymisestä, nyt se on helpottanut ja ollut ihan helvetilliset alapään kivut häpyliitos löystyy ja se säteilee myös nivusiin. myös lantionpohjan lisakset ovat hyvin arat jonka saa tuntea kun on äippäpolilla ehty sisätutkimusta tai painellaan alavatsaa :/ Tuntuu kuin joku olis potkinut tonne alas ja välillä tulee sellasia veitsen iskuja :/ tosi inhottavaa ja tekee hirmu kipeetä ja näyttää vaan mulla pahenevan,mulla ei ees panadoli auta niihin.. nyt on ruvennut nivuset jotenkin välillä rutisemaankin..öitä on täälläkin kipujen takia valvottu ja kun mikään asento ei ole hyvä ja asennon vaihtelu on vaikeaa kipujen kanssa, 3 lapsi tulossa ni kai sitä on jo paikat eritavalla löysät kuin aikasemmissa :/ 

koita jaksaa :)

rv. 27 tai jotain menossa..vielä olisi sinniteltävää,ensi viikolla taas vaihteeksi äippäpolille ultraan ja tarkastukseen,viimeviikolla kohdunkaulaa oli vain 2,5 cm jäljellä ja jo pehmentynyt..nyt n vaantettava rauhallisesti että vaavi pysyisi vielä jonkin aikaa masussa. Meillä ei ole vieläkään sukupuolesta varmuutta :D kaveri tykkää pitää jalat ristissä tuolla ultrisa..ja äitiä ja isiä jännityksessä..

520/564 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pakko udella mitä teillä muilla on ollu SF mitat  ?? Mulla oli 28 cm viime viikolla eli rv 26+4, ja huitelen yläkäyrien yläpuolella.. mulla kyllä aina ollut iso maha :D