<3 Toukovauvat 2014 <3
Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)
Kommentit (564)
Voimia sinulle MAMII, tule kertoilemaan miten meni....
Nonni, täällä sitä äippäpolilla maataan, eka supistustenesto piikki saatu.. Kohdunkaulaa tosi vähän jäljellä, toivotaan et kuroutuu levolla:/ Saa liikkua vessaan ja suihkuun:/ no mut jokainen päivä on vauvan parhaaksi:/
Tsemppiä MAMII, toivottavasti kaikki menee hyvin! *tsemppaushali*
Supistustenesto lääke auttanut ihan hyvin:) kunpa pääsisi kotio makaamaan.. Kiitos zempeistä:)
No tämä vauva meinaa nyt tosissaan tulla, nyöt on hiljainen päivä plussaa:"(
Tossa pitäis lukee jokainen päivä .onneksi Suomessa hyvä keskoshoito:)
Voi MAMIII... täältä kaikki tsempit, että vauva viihtyisi masussa vielä. Onko sulla nyt mitkä viikot? Ja niinkuin sanoit, onneksi keskoshoito on huippua.
rv 29 menossa:/ ihan hyvät viikot ja vauvan painoarvio oli n. 1300g.kauheeta olla isommista lapsista ja miehestä erossa, varsinkin kun lapset itkee nii kauheasti ku ei saa tänne jäädä:/
Mites MAMIII siellä nyt voidaan? Onko vauveli pysynyt vielä masussa?
Vauva on pysynyt masussa ja tänää sain hyviä uutisia:)) kohdunsuu on mennyt takaisin kiinni ja pääsen kotiin vuodelepoon:)) ihana päästä perheen luo ja maata kotona, tiukka seuranta tosin ja supistustenestolääkkeet jatkuu...nyt vaa toivotaan että vaavi ei enää säikyttele :)
Vauva on pysynyt masussa ja tänää sain hyviä uutisia:)) kohdunsuu on mennyt takaisin kiinni ja pääsen kotiin vuodelepoon:)) ihana päästä perheen luo ja maata kotona, tiukka seuranta tosin ja supistustenestolääkkeet jatkuu...nyt vaa toivotaan että vaavi ei enää säikyttele :)
Hei MAMII
mukava kuulla että pääset/pääsit kotiin. Täällä jo jännitimme, että oletko ensimmäinen vauvan saanut.
Täällä selkäreistailee ja liitoskivuista kärsitään. Alkaa olee ajoittain jo tukalat oltavat. ugh. Mitenköhän sitä jaksaa vielä reilu 2kk.
Myin edelliset vaunut ja nyt olisi uusien hankinta edes - pitäisi pienemmät hommata. Sitten pinnasänky pitäisi metsästää jostain. Vanhat vauvavaatteet kaivella esiin ja pestä... pesänrakennusvietti on tainut herätä :) Tutuilta pitäisi hakea turvaistuin ja sitteri.
WHITEDRAGON, kylläpä on kurja vaiva :( Oletko saanut kokeeksi mitään hengitettävää lääkettä ("astmapiippua")? Joskus niistä on apua vaikkei varsinaista astmaa oliskaan taustalla. Ja ovat turvallisia käyttää raskaanakin.
MAMIII Hienoa, että pääsit kotiin! Nyt malttia että jaksat olla levossa siellä ;) Kotona kun herkästi tahtoisi tehdä kaikenlaista..
Liitoskipuja ja selkävaivoja täälläkin :( Töitä vielä tämä ja ensi viikko, sitten viikko lomaa ja työsopimus loppuu. 1kk jää "tyhjäksi" ennen älomaa mutta se varmasti kuluu nopeasti kun kotona pitäisi tehdä kaikenlaista (kun vaan sais aikasiks :D ) Pohdin tuossa että täytynee kyllä varata hieroja heti alkutekijöiksi. Kunnon rentoutusta tässä tarttis!
Meillä muuten kamat entisiä, mutta ostin muutama viikko sitten uuden kaukalon, vain koska tahdoin jotain uutta :D . Entisestä pitäis nyt päästä eroon. Kellään tarvetta Gracon 3-pistevyö -malliselle kaukalo+telakka kombinaatiolle? Siisti, kolaroimaton, musta/harmaa värityksellä.
Sunnuntaina käytiin myös kahden raskaana olevan ja yhden ei-raskaana olevan ystävän kanssa kiertämässä kirppareita ja kyllähän tuota vauvan vaatetta ym jokaiselle tarttui mukaan ihan mukavat kasat :D Ihanaa kun on lähipiirissä vauvautuvia niin ei tartte yksin potea näitä "vaivoja".
Hassu juttu kun mulla tuli nyt tällänen ikävämpi juttu, ni mun kaameat liitoskivut katosi jonnekkin :D heh.. voipi olla tuon lepäilynkin ansiota..
Meillä osa tavaroista käytettyä mut muutamia juttuja haluan ihan uutena ja mies saa niitä mennä shoppailemaa :D ollaan ennen käyty aina yhdessä mut nyt sanoin miehelle et aattele saat kerranki päättää ihan yksikseen värit ja muut ;D mut ei silti ollu kauheen innoissaan asiasta..heh...
Juu tää on vaikeaa tää kotona makoilu mut kyl se tästä, olen esim. viikannut pyykkiä sängyssä makoilessa ;) tuntee ittensä jotenki hyödylliseksi ja miehen ei tarvii han kaikkea tehdä...Mut oon ihan hirvee vaikka miestä käykin sääliksi ku aattelen et oppiipa mies uusia juttuja ja joutuu tekemäänsellaista mitä ei ennen oo tehny ;) esim. pyykkäy, vessojen pesu, ruuanlaitto yksin, ja lasten tavaroista aamulla ja kaikista muista jutuista huolehtiminen ;) Jos pääsisin huhtikuun alkuun levolla ni sitten sais ruveta jo vähän enemmän kävelemään :)
Huonokunto pelottaa synnytyksen kannalta ja synnytyksestä palautumisen kanalta,koska sehän tässä maatessa laskee,vaikka saankin jotain jumppaliikkeitä tehdä makuullaan... Kyllähän se sitten nousee kun pääsee vaunulenkkeilemään sitten..
Heips, liityyn vasta nyt tähän keskusteluun. Oon ollut niin peloissaan et jos tänne ruven kirjoittelemaan niin et vauva ei tuukaan... LA 26.5, ensimäinen lapsi. Oli vähän ongelmia 2viikkoo sitten.. sain supistuksia ja ne kesti 4h sitten ne vaa loppui, ottivat äityspolissa virtsakoe ja näytti et streptokokki b positiivinen ja nyt ottivat uuden koen, ja nyt odottelen vastauksia. Että siitä nyt supistukset alkoi, toivottavasti vaaveli pysyy masussa vielä.
Huh kun tullu nyt illasta rehkittyä. Selän sain kipeäksi ja vatsa tuntuu painavalta, mutta mieli vähän kevyemmältä. Töissä ollut henkisesti ja fyysisesti tosi rankka viikko niin oltiin pe-la mökillä rentoutumassa ja siivoukset jäi tälle päivälle. Siivoukset jotka äkäpäissäni laajensin koskemaan myös tulevaa Pinokkion huonetta. Eihän tuo käärö sitä vielä aikoihin itse käytä, mutta siellä on hyvä säilyttää sen tavaroita ja sinne laitetaan hoitoalustat ja vaipparoskiksetkin kun vessassa on niille vähän huonosti tilaa. Tilattiin vähän sisustustarroja että saadaan huoneesta vähän lapsekkaampi. Kun menin laittamaan sinne kauniit, mutta aika mummomaiset verhot niin vähän nuorekkuutta ja väriä ;) Jos jostain kirpparilta vielä löytyisi joku siro, mutta kohtalaisen mukava nojatuoli tuonne missä voi vaikka istua yöimettämässä jos on pitänyt muutenkin nousta vaippaa vaihtamaan tms.
Selvästi pesänrakennusvietti alkanut pikkuhiljaa heräillä.
Ollaan käyty nyt kerta perhevalmennuksessa. Synnytyskerta jäi/jätettiin välistä. Tuli vähän liian nopeasti ja olen ahminut noita kirjoja ja nettikirjoituksia enkä edelleenkään osaa jännittää synnytystä niin päätettiin että annetaan sen olla. Imetys ja kotiutumiskerralla käytiin, mutta en saanut paljoakaan uutta sieltä irti. Huomenna olisi sitten vauvanhoitoa. Katsotaan onko se hyödykkäämpi. Ikävästi se vaan vie koko illan eikä työpäivän jälkeen oikein jaksaisi.
Kohta alkaa viikko 29. Pinokkio on ruvennut liikkumaan tässä viikon-parin sisällä huomattavasti enemmän ja pidempiä jaksoja kerralla (tai ainakin tunnen enemmän liikkeitä). Hikkaakin on päivittäin jossain kohtaa. Vänkä tunne kun laittaa käden vatsalle ja pieni puskee ilmeisesti päätään kämmentä vasten. Olen yrittänyt ehtiä huudella miehenkin tunnustelemaan, mutta sillä on jotenkin rauhoittava vaikutus Pinokkioon kun myllerrys rauhoittuu monesti heti kun mies laittaa käden vatsalle.
Babyc, pidän peukkuja. Meillä lasketut ajat peräkkäisinä päivinä niin olisi hauska jos kaikki menisi hyvin ja päästäisiin tosi hyvin vertailemaan kokemuksia ja jännäämään kumpi lähtee synnyttämään ensin ;)
Minulla muuten sauna ja liikunta saavat aikaan harjoitussupistuksia. Onneksi ei ole vielä kovin voimakkaita ollut, mutta kävelylenkeillä on inhottavaa kun jossain vaiheessa alkaa aina vähän supistaa ja sitten menee käveleminen vaan sellaiseksi laahustamiseksi. Jos nuo lisääntyvät vielä tai muuttuvat voimakkaammaksi niin pitää sitten alkaa rajoittaa.
Kävin muuten katsomassa uuden äitiyspakkauksen ja totesin että ihan yhtä kiva se on kun mitä tuo vanhakin. Jotkut vaatteet vanhassa kivempia ja jotkut uudessa, mutta eipä ollut suuri ero. Jossain palstalla kuulemma (kaverin kertomaa) joku oli jo haukkunut pakkauksen sinisävyisen vanupuvun kun sitä ei kuulemma voi pukea tytölle ja uhannut heittää roskikseen. Hoh hoijaa, sanon minä. Jos jostain vaatekappaleesta ei vaan pidä niin sen voi vaikka myydä pois. Ilmaisia ja hyviä vaatteita niin turha alkaa niistä kiukuttelemaan. Minulle tulisi paljon suurempi kriisi jos joku sukulainen lahjoittaisi sellaisen vaatekappaleen jota pidän ihan hirveänä. Sitä kun pitäisi kait kohteliaisuussyistä käyttää edes joskus eikä sitä voi vaan antaa eteenpäin, mutta jos siitä ei yhtään tykkää :P Onneksi meille on tullut lähinnä kivoja vaatteita ja tehtiin alusta asti selväksi että vaaleanpunaiset lähtevät suoraan kiertoon. Tosin ei olla myöskään sukulaisille kerrottu että tyttö olisi tod. näk. tulossa ettei sitä vaaleanpunaista tai pinkkiä alkaisi edes vahingossa kertymään.
Mä löysin tänne Vauvan keskustelufoorumille vasta nyt - parempi myöhään kuin ei silloinkaan... :) Mulla tänään rv:t 30+4 ja laskettu aika on 8.5.2014 :) Lapsi on minulle kolmas ja miehelleni ensimmäinen. Edellisestä liitostani mulla on kaksi poikaa, 14v ja 11v. Nyt rakenneultrassa tämä tuorein tulokas näytti tytöltä. Me oltiin mieheni kanssa ilman ehkäisyä n.1v9kk ennen kuin tärppäsi - kauan kaivattu nyytti siis kasvaa vatsassani :)
Meillä on aika raskas elämäntilanne ja huolta ja stressiä on paljon, mutta lapsi on toivottu ja koitan luottaa siihen, että kyllä elämä kantaa...
Yep, täällä valvotaan taas.. Jännitän varmaan huomista tarkistusta, ilta oli ihan hirveä:/ mulla oli kauheasti pahoinvointia ja huimausta, ja supisteli kamalasti:// pelottaa että joudun huomenna jäädä sinne vuodelepoon:( mut huominen näyttää... Pikkuinen on ainakin liikkunut ahkerasti että hänellä tuskin hätää, kuhan pysyy vielä vaan sisällä:)