Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

521/564 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikolla 23+2 oli SF mitta 22cm. Huomenna vaihtuu vkot 25+0 enkä usko että kovastikaan tullut senttejä lisää. Vielä :)

522/564 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 22+1 niin 23cm,eli aika samoissa on menty :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/564 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mittojani nyt ulkoa, mutta ensimmäisellä kerralla kun ne katsottiin huiteli yläkäyrillä ja toisella kerralla oli vaun vähän keskiarvon yläpuolella. Oli siis tasaantunut. Viimeksi käydessä sitä ei katsottukaan. Meillä menossa viikko 26 tällä hetkellä.

Eilen saatiin äitiyspakkaus. Tänään kun saadaan neutraalia pesuainetta niin rupean pesemään noita vaatteita että saa laittaa kaappiin.

524/564 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHITEDRAGON pakko kysyä sitteko jo vuoden 2014 pakkauksen? Meille tuli vielä vanha 2 viikkoa sitten.. Mut kiva sekin:) 

525/564 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha saatiin :) Tavallaan toivoinkin tätä vanhaa kun tiesin sen kivaksi ja uudesta ei taas tiedä yhtään millainen se on. Mutta tuskin sekään voi mitenkään kamala olla.

526/564 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sokerirasitus takana. Veikkaan että se olisi ollut vähemmän karsea kuin odotin jos olisin saanut edellisenä yönä nukuttua ja en olisi joutunut vähän väliä juoksemaan vessaan yskimään ja rajujen yskänpuuskien takia nieleksimään suuhun noussutta nestettä takaisin.

Minulla on siis ollut kohta kolme kuukautta yskä ja viime yönä sain nukuttua pisimmillään reilun tunnin yhtäjaksoisia pätkiä. Olin siis ihan poikki jo siitä ja syömättömyys päälle niin olin aika töttöröö.

527/564 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitedragon, ootko käyny lääkärissä sen yskän takia?? Jos et niin ois varmaan ihan suotavaa, jos kerran noin kauan kestäny. Tiedän tunteen, kun yskittää niin että meinaa yrjö lentää. Onko mitään muita oireita kun yskä? Pitkittynyt yskä voi johtua esim. poskiontelotulehduksesta, vaikkei semmosia oireita suoranaisesti olekaan. (nimim. päivystyksessä töissä...)

Mä en ole vielä äitiysavustusta/pakkausta hakenut, kun oon vielä pähkäillyt että ottaako rahana vai pakkauksena. Vielä ois kuukaus aikaa vääntää kättä ittensä kanssa. Mä en henk.koht. yhtään tykkää tuosta 2013 pakkauksesta joten vielä oottelen et jos ehtii vaihtua niin otan uuden jos on parempi, mut jos ei niin sitten varmaan rahana, koska ne vaatteet jäis suurimmalta osin käyttämättä. 2011 pakkauksen aikanaan esikoiselta otin ja siitä tykkäsin kovasti.

Viime viikolla oli keskiraskauden lääkärineuvola, jossa lääkäri omasta tahdostaan ultrasi ylimääräisen kerran, koska halusi tutkia sukupuolen, JOTA MINÄ EN HALUA TIETÄÄ ETUKÄTEEN :D Onneksi piti omana tietonaan, vaikka meinasi keskustelun lomassa vahingossa lipsauttaakin.. Kaikki pitäisi olla OK. Sf-mittaa ei katsottu, kun lääkäri oli sitä mieltä että ultra kertoo enemmän. Sikiön painoarvio oli tuolloin rv25+2 750g. Huomenna vaihtuu rv 26.

528/564 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pakkaus julistetaan 26.2:)

529/564 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIFUU, en ole käynyt lääkärissä. Toissavuonna ja sitä edellisenä on ollut samanlainen yskä joka vaan jatkuu ja jatkuu eikä kummallakaan kerralla löytynyt mitään. Jouduin ravaamaan aina uudestaan kun sanoivat että jos ei hellitä viikossa niin tule uudestaan tai jos ei kolmessa päivässä yhtään parane niin tule uudestaan. Kaikki mykoplasmat ja tulehdukset suljettiin silloin pois ja totesivat lopulta että ilmeisesti se on tyyppivika että yskät kestää. Jos muita oireita tulisi tai jos menee vielä kehnommaksi niin sitten menen kyllä lääkäriin, mutta nyt raskauden takia saan ravata tuolla terveyskeskuksella muutenkin tarpeeksi.

530/564 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa...kaikki...:)
olisin törkkimässä itseäni tänne :)
vaikka vähän myöhäsessä junassa tulossa ku viikkoja kerenny kertyä
jo mutta kaippa se myöhään ku millonkaan...
elikkäs hieman taustatietoa laskettuaika olisi 16.5.14 eli viikkoja
löytys nyt 27+4 :) ja kyseessä toinen lapsi eka syntyi 2008 että hetki on vierähtäny.

onnittelut kaikille muillekkin toukokuisesta plussauksesta <3

531/564 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

532/564 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu varmaan siitä miten aktiivinen on alkuperäinen ryhmä vaikka sen vetäjä olisikin kadonnut. Jos siellä on paljon aktiivista keskustelua niin uudesta ryhmästä voi tulla aika hiljainen. Jaksamista ei minulla ainakaan valitettavasti ole ja vanhan perustamisen aikoihin en edes omistanut facebooktiliä.

Sain muuten sokerirasituksesta puhtaat paperit \o/

533/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin perustaa ja ei varmaan enää tarvii olla mikää salainen:)

534/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/groups/591252770968422/   tässä olisi uusi ryhmä :) ryhmän nimi Tulevat Toukotoukat <3 :D

535/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään enkoskaan päässy alkuperäiseen ryhmään jostain syystä..:/ mut toivotaan että saadaan tuollakin keskustelua aikaiseksi niiden kanssa ketkä ei ole alkuperäisessä ryhmässä ja tervetuloa myös ne jotka ovat alkuperäisessä ryhmässä:) meinaan kylä täälläkin vielä käydäkirjottelemassa:)

536/564 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

537/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatihei pitkästä aikaa.

Täällä olen taustalla oleskellut ja odotellut sitä kuuluisaa keskiraskauden energiaa, jota ei sitten ollenkaan tullut... :/ Noh, pikkuhiljaa piristymään kevättä kohti.

Rv 29+2 menossa. Saatiin rakenneultrassa melko varmaa tietoa, että tämäkin pienokainen olisi tyttö, joten ei tarvitse ostella uusia vaatteita, kun voi isosiskonsa vaatteita käyttää!

Kovin on energinen iltaisin ja öisin tämä masuasukki, joka rummuttaa välillä jo melkoista tahtia!

Sokerirasituksessa oli muutama arvo hiukan koholla ja nyt olen sitten omatarkkailussa. 2x/vko pitää ottaa paastoarvo ja jokaisen aterian jälkeen tunnin päästä arvo. On rasittavaa puuhaa, varsinkin kun ei oo ollu kotioloissa sitten mitään ongelmia noiden arvojen kanssa. Mutta näillä kai sitä sitten mennään loppuaika.

Selkä on vihoitellut aina välillä. Nyt vähän parempana ollut muutaman viikon. Nivuskivut kyllä vaivaavat melkeimpä päivittäin. :( Kuitenkin olen ollut sen verran reippaana, että olen tässä viimeiset 7 viikkoa käynyt 5km lenkillä lähes päivittäin. Laskin että huomisen lenkin jälkeen olen kävellyt sellaiset 200 kilometriä! :) Ihme kyllä supistuksia ei ole ollut ja olokin on ollut hyvä, vaikkakin väsynyt lenkin jälkeen. Mutta on se kyllä auttanut, että painokaan ei ole noussut räjähdysmäisesti, toisin kuin ensimmäisessä raskaudessani. Tällä hetkellä taitaa olla n. 9 kg tullut....

Että tämmöstä tänne suuntaan! 2 kuukauden päästä sitä ollaan jo melko lähellä H-hetkeä! :)

Kaikkea hyvää rakkaat kanssasisaret! Oikein aurinkoisia ja ihania kevätpäiviä odotukseenne!

538/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kirjoittelisi. Viimeeksi valitinkin yöllistä kipukohtaustani, jota vahvasti epäilin voimakkaiksi liitoskivuiksi tms. Noh mulle tuli sitten sellainen uudestaan, eikä ne kivut lähteneetkään panadolin turvilla. 3h jaksoin kärvistellä kivussa ja sitten taksilla sairaalaan. Ottivat sisään ja tulkoksena olikin munuaiskiviä eli ei mitään perinteistä liitoskipua tai selkävaivaa. Pari yötä sairaalassa meni. Kipulääkityksellä selvittiin - kai ne jotain muutakin piikkiä vaivaani antoi. En enää edes muista. Olin aika vahvoissa mömmöissä. Muistan vain kyselleen etteivät vauvaa vahingoita. Nyt pitäisi vaan muistaa juoda tosi paljon. Kivet poistuu itsestään, eivät olleet isoja - onneksi! Takaisin sairaalaan jos kivut tulevat. Tämä viikko mennään sitten sairaslomalla. Olo on ollutkin tosi tosi nuutunut tuon jäljiltä.

Vielä 5vko töitä jäljellä. Motivaatiota saa hakea. Lähinnä kun olo on mitä on eli väsyttää, selkää koskee ja liitoskipuja. Vaikka sain kärsiä toisenlaisista vaivoista niin kyllä niitä kivuliaita liitoskipujakin on tullut eli tuntuu kuin puukkoa iskettäisiin jalkoväliin, auts. Öisin ravaan varmaan 3krt vessassa. Selkä on rasittunut. Kävin hakemassa tukivyönkin lainaan, jos siitä olisi vähän apua.

SF-MITTAani en nyt ulkoa muista, mutta yläkäyrillä mennään! Maha onkin mielestäni iso verrattuna esikoiseen :)

palailen taas ja tervetuloa uudelle tulokkaalle!

Facebook ryhmään en liity, koska en facebookkiin kuulu, mutta täällä huutelen aina välillä :)

539/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas kirjoittelisi. Viimeeksi valitinkin yöllistä kipukohtaustani, jota vahvasti epäilin voimakkaiksi liitoskivuiksi tms. Noh mulle tuli sitten sellainen uudestaan, eikä ne kivut lähteneetkään panadolin turvilla. 3h jaksoin kärvistellä kivussa ja sitten taksilla sairaalaan. Ottivat sisään ja tulkoksena olikin munuaiskiviä eli ei mitään perinteistä liitoskipua tai selkävaivaa. Pari yötä sairaalassa meni. Kipulääkityksellä selvittiin - kai ne jotain muutakin piikkiä vaivaani antoi. En enää edes muista. Olin aika vahvoissa mömmöissä. Muistan vain kyselleen etteivät vauvaa vahingoita. Nyt pitäisi vaan muistaa juoda tosi paljon. Kivet poistuu itsestään, eivät olleet isoja - onneksi! Takaisin sairaalaan jos kivut tulevat. Tämä viikko mennään sitten sairaslomalla. Olo on ollutkin tosi tosi nuutunut tuon jäljiltä.

Vielä 5vko töitä jäljellä. Motivaatiota saa hakea. Lähinnä kun olo on mitä on eli väsyttää, selkää koskee ja liitoskipuja. Vaikka sain kärsiä toisenlaisista vaivoista niin kyllä niitä kivuliaita liitoskipujakin on tullut eli tuntuu kuin puukkoa iskettäisiin jalkoväliin, auts. Öisin ravaan varmaan 3krt vessassa. Selkä on rasittunut. Kävin hakemassa tukivyönkin lainaan, jos siitä olisi vähän apua.

SF-MITTAani en nyt ulkoa muista, mutta yläkäyrillä mennään! Maha onkin mielestäni iso verrattuna esikoiseen :)

Facebook ryhmään en liity, koska en facebookkiin kuulu, mutta täällä huutelen aina välillä :)

540/564 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset