Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa tässä keski-ikäisen naisen elämässä on?

Vierailija
20.08.2020 |

Halusi tai ei ulkonäkö rapistuu ja hormonaaliset muutokset on isoja. Kiukuttaa, hiottaa yms.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn paljon paremmin näin keski-ikäisenä, kun nuorena. On omat kiinnostuksenkohteet elämässä, vuosien saatossa karttunut kaveripiiri, itsenäisyys ja vapaus. Ei enää nuoruuden epävarmuutta ja muiden miellyttämistä. 

Vierailija
62/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn paljon paremmin näin keski-ikäisenä, kun nuorena. On omat kiinnostuksenkohteet elämässä, vuosien saatossa karttunut kaveripiiri, itsenäisyys ja vapaus. Ei enää nuoruuden epävarmuutta ja muiden miellyttämistä. 

Hyvin sanottu. Ei tee asioita, jotka ovat epämiellyttäviä, vain siksi, että luulee niiden kuuluvan asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä naisena on mukavaa. Lapset ovat jo isoja, ei tarvitse esim. miettiä, voiko tehdä vaikkapa vuorotyötä, kun pienet lapset. Lastenhoito "ongelmat" ovat ohi. Mukava mies rinnalla, kaikki hyvin. Ehkäpä se onnellisuus on myös siitä kiinni, minkälainen mies nelikymppisellä naisella sattuu olemaan. Jos on vaikkapa sellainen mies, joka katselee parikymppisten naisten perään, niin kai siinä nelikymppinen nainen tuntee itsensä ikälopuksi,. Mutta kun on mukava oman ikäinen mies, joka ei kuolaa nuorempien perään (muutakuin varmasti salaa fantasioissaan), niin mikäs siinä, on hyvä olla. 

Vierailija
64/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisenäonmukavaa kirjoitti:

Nelikymppisenä naisena on mukavaa. Lapset ovat jo isoja, ei tarvitse esim. miettiä, voiko tehdä vaikkapa vuorotyötä, kun pienet lapset. Lastenhoito "ongelmat" ovat ohi. Mukava mies rinnalla, kaikki hyvin. Ehkäpä se onnellisuus on myös siitä kiinni, minkälainen mies nelikymppisellä naisella sattuu olemaan. Jos on vaikkapa sellainen mies, joka katselee parikymppisten naisten perään, niin kai siinä nelikymppinen nainen tuntee itsensä ikälopuksi,. Mutta kun on mukava oman ikäinen mies, joka ei kuolaa nuorempien perään (muutakuin varmasti salaa fantasioissaan), niin mikäs siinä, on hyvä olla. 

Ikis?

Vierailija
65/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilin tuon hieman väärin. Toki ei kenenkään onnellisus ole mistään parisuhteesta kiinni. Voi kai sitä olla toki onnellinen sinkkunakin:)Mutta pointti tuli selväksi. 

Vierailija
66/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaat, käy parturissa, huolehdi hygieniastasi, käy salilla, osta uusia vaatteita, joku miestuttu makutuomariksi mukaan. Panosta ulkonäköösi. Älä ole perässävedettävä tossukka. Muista olla lady miehiä kohtaan. 

Vierailija
67/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinut oman seksuaalisuutesi kanssa.

Olet hyväksynyr vartalosi. Muutoinhan olisit tehnyt sille jotain jo kauan sitten.

Sinulla ei ehkä ole enää harhakäsityksä parisuhteen autiudesta. (Piti kyllä kirjoittaa "autuudesta", mutta tuo typo ei ole aina kovin kaukana todellisuudesta.)

Vierailija
68/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikis?

En ole "Ikis". Käyn harvoin täällä. Ei ole muuten toimineet mulla nämä sivustot pitkään aikaan, nyt toimii:)

Vierailija
69/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viiskymppinen.

Oikeestaan ihan samoja juttuja kuin nuorempanakin. Baarissa ei tarvi enää pyöriä ja alkoholin jätin jo melko monta vuotta sitten. Koskaan en ole pintaliidosta oikein pitänyt.

Kotia perhettä liikuntaa töitä kiva mies kiva perhe. Omia haasteita.

Kuntiakin voi vielä kohottaa. Ja itsetuntoa, toisaalta on semmoinen parempi itsetuntemus ja itsetunto nyt ku aiemmin.

Tiedän, että edelleen voin kehittyä monessa asiassa.

On kiva olo.

Just täällä pelaan maantietopeliä Euroopan valtiot. Meidän ysiluokkalaisen tehtävä... ja miten Mä olen unohtanut.... ja jälkeen opin näitä uudelleen...

N

Vierailija
70/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarkoitin ihan noita fyysisiä oireita. Kamala, hikoilutus, aamuyöheräilyt, mielialan vaihtelut. Ne ovat tulleet yli 40v enkä saa niihin hormoneja muiden sairauksieni takia. ap

Eli olet tilanteessa, joss ei ole mitään menetettävää, jos käy testaamassa akupunktiota, homeopatiaa ja/tai vyöhyketerapiaa avuksi. Akupunktio on erityisen suositeltava, monessa maassa ihan virallisesti hyväksytty lääketieteellinen hoitokeino. Mm. Yhdysvalloissa ja Saksassa lääkäri voi suositella potilaalle hoidoksi akupunktiota. Saksalainen ystäväni meni lääkäriin pahojen selkäkipujen kanssa ja lääkäri määräsi hoidoksi joogaa. Tehosi!

Vierailija
71/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kun sanon, mutta ei mulla ulkonäkö ole mikään huono edelleenkään. Toki terveet elämäntavat, syön terveellisesti ja urheilen. Olen hoikka ja siro. Olen ihan ikäiseni näköinen, mutta koska olen ollut aina nätti, olen sitä vielä nelikymppisenäkin. Olen eronnut ja kyllä olisi kysyntää. En vain nyt ihan heti halua parisuhdetta.

Ja terve olen, hyvässä fyysisessä kunnossa koska urheilen. Ei mitään vaivoja. Saan spagaatin ja jalkaprässissä nousee maksimitehoilla 5x oma paino. Pystyn juoksemaan 10 km. Eli fyysisesti kunnossa.

Nukun hyvin koska urheilu parantaa unen laatua.

En ole koskaan tupakoinut, ja herkkuja syön vähän. Imelä tai rasvainen ruoka tai höttöhiilarit ei maistu.

Tykkään kasviksista ja marjoista. Ja lihaa syön myös.

Töissä olen se kokenut ja ns uran huipulla. Olen vaativassa asiantuntija tehtävissä ja on mukavaa kun työ on haastavaa, monipuolista ja pääsee kehittymään. Palkkakin on hyvä. On kiva kun on niitä osaavampia ja kokeneempia työntekijöitä.

Lapset on juuri kivassa iässä, ja raskas pikkulapsi vaihe on ohi.

On kiva kun osaa tämän ikäisenä tehdä hyvää ruokaa ja leipoa, koska on sitä opetellut jo 20 v. Joten osaa kaikkea mitä nuorempana ei osannut.

Elämä on juuri nyt parhaimmillaan! 532

Luulisi että vaativassa asiantuntijatehtävässä työskentelevä osaisi edes yhdyssanat.

Tuli myös ruokavalio ja liikkuminen kerrottua, jotta lisää uskottavuutta.

Vierailija
72/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Sopiiko sulle luontaistuotteet? Vinkki: Femarelle.

Vierailija
73/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä 50-vuotias nainen enää tarvitsisi? Kysyy itsensä ja etenkin muiden vähättelijä ja täydellinen ihminen.

Vierailija
74/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsuus ja nuoruus ihan paksusuolesta. En tosiaankaan kaipaile niitä aikoja. Niistä toipuminen kesti reippaasti päälle 30-vuotiaaksi asti. Tälleen nelikymppisenä tuntuu, että nyt vasta pääsee oikeasti elämään, tekemään kaikkea mitä halusi ja alkaa olla vapaa traumataustoistaan. Rahaa on ihan OK yksineläjälle, krooniset terveysvaivat ovat riesana mutta niiden kanssa voi elää ihan OK kun ei rieku ihan miten sattuu, matkailu on mukavaa ja toivottavasti onnistuu vielä joskus. Kotona on kiva olla.

Haaveena on vielä, että pääsisin joskus naimisiin mukavan miehen kanssa. Oma asuntokin on vielä hankkimatta, tosin en ole nyt ihan varma onko se koskaan mahdollista muulla kuin äkkirikastumisella. Minulla on se elämän paras osuus vasta edessä, toivottavasti :)

Ap:lle tiedoksi, että hormoonihoidoille on vaihtoehtoja, jos uskallat vaan lähteä testaamaan, että mikä sopii, esimerkiksi homeopatinen lääkintä tai sopiva ruokavalio, joka tukee kehoasi tässä vaiheessa esim. oikeiden hivenaineiden, mineraalien ja vitaamiinien osalta. Ei siis välttämättä se klassinen Syö terveellisesti-ruokavalio, vaan ihan sinulle yksilöity. Jos on joskus aiemmin ollut OK tietyn elintavan tai ruokavalion suhteen missään ei toki sanota, etteikö se voisi muuttua vääräksi. Minulle näin on käynyt kroonisten sairauden ilmaannuttua. Esim. salaatti, ei tule kysymykseenkään, eikä kana eikä mitkään viljat.

Vierailija
75/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny monesti naisten elämää. Mitä iloa on kun vanhenee? Miehet vaan komistuu vanhetessaan. Kun miehelle tulee harmaita hiuksia, se on vaan komean näköistä. Kun naiselle tulee harmaata, kaikki ilkkuu. Naiset rapistuu ja kulahtaa vanhetessaan. Iho roikkuu, tissit roikkuu, naama roikkuu, hiukset yleensä harvenee tai ainakin menee huonompaan kuntoon, alapää löystyy, kaikki menee ihan v..tuiksi. Mutta vaikka miehilläkin vanhetessaan iho veltostuu jne, niin ei sitä kukaan tunnu pitävän kauheena asiana, päinvastoin.

Miks naisten vanhenemista ei arvosteta?? Miksi naisen vanheneminen ei ikinä ole kaunista??  Koska naisissa arvostetaan aina vaan nuoruutta, kauneutta, hoikkuutta. 

Oon 29 vuotias ja tää asia ahdistaa kauheana. Minä kyllä pidän moniakin vanhempia naisia viehättävinä, mutta joku yleinen yhteiskunnallinen paine tässä on takana. 

En halua vanheta. Kuolen ennemmin! Miehet sitäpaitsi aina haluaa vaan nuorta naista. Kuka mua haluaa kun vanhenen vuosi vuodelta??

Toivottavasti saan itsetuntoa ja itsevarmuutta mitä enempi ikää mulle tulee. 

Vierailija
76/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Sopiiko sulle luontaistuotteet? Vinkki: Femarelle.

Kiitos vinkistä! Minulla on Femiwell käytössä. Pistän Femarellen mieleen.

-ei AP

Vierailija
77/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis IHAN kaikki keski-ikäiset naiset on siis sairaita, työttömiä ja asuvat Idässä neukkukuutiossa???

Ketkä asuu Eirassa, Ullanlinnassa, omakotialueella Espoossa, Hgissä??? Ei missään nimessä ainakaan Keski-ikäiset!! 😂😂😂

Vierailija
78/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää on ääripäiden välissäkin. Valtaosa on jotain tuolta väliltä. Elämää on muissakin maakunnissa. Jopa keski-ikäisiä naisia elää ja asuu niissä. Hyvää, tasaista "keskiluokkaista" elämää.

Vierailija
79/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis IHAN kaikki keski-ikäiset naiset on siis sairaita, työttömiä ja asuvat Idässä neukkukuutiossa???

Ketkä asuu Eirassa, Ullanlinnassa, omakotialueella Espoossa, Hgissä??? Ei missään nimessä ainakaan Keski-ikäiset!! 😂😂😂

Joo, ja siis ihan kauheaa, jotkut asuvat jopa ulkomailla ja elävät hyvin mukavasti. Se on vaan niin väärin! Kaikkien keski-ikäisten naisten olisi asianmukaista repäistä mekkonsa, ripotella tuhkaa päähänsä ja piiloutua jonnekin kaupungin vuokrakaksioon potemaan vaivojaan ja katkeroitumaan.

Ikävä kyllä moni keski-ikäinen nainen asuu kaupungin vuokrakaksiossa ja viettää ihan mukavaa elämää. Jopa vaihdevuosista ja sairauksista huolimatta. Miten saataisiin nuo onnelliset keski-ikäiset naiset tajuamaan että elämä on kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen pelkkää alamäkeä.

Vierailija
80/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny monesti naisten elämää. Mitä iloa on kun vanhenee? Miehet vaan komistuu vanhetessaan. Kun miehelle tulee harmaita hiuksia, se on vaan komean näköistä. Kun naiselle tulee harmaata, kaikki ilkkuu. Naiset rapistuu ja kulahtaa vanhetessaan. Iho roikkuu, tissit roikkuu, naama roikkuu, hiukset yleensä harvenee tai ainakin menee huonompaan kuntoon, alapää löystyy, kaikki menee ihan v..tuiksi. Mutta vaikka miehilläkin vanhetessaan iho veltostuu jne, niin ei sitä kukaan tunnu pitävän kauheena asiana, päinvastoin.

Miks naisten vanhenemista ei arvosteta?? Miksi naisen vanheneminen ei ikinä ole kaunista??  Koska naisissa arvostetaan aina vaan nuoruutta, kauneutta, hoikkuutta. 

Oon 29 vuotias ja tää asia ahdistaa kauheana. Minä kyllä pidän moniakin vanhempia naisia viehättävinä, mutta joku yleinen yhteiskunnallinen paine tässä on takana. 

En halua vanheta. Kuolen ennemmin! Miehet sitäpaitsi aina haluaa vaan nuorta naista. Kuka mua haluaa kun vanhenen vuosi vuodelta??

Toivottavasti saan itsetuntoa ja itsevarmuutta mitä enempi ikää mulle tulee. 

Sua ahdistaa tää asia koska oot vielä niin nuori, vasta 29-vuotias.

Se ahdistus katoaa kun vanhenet ja huomaat että eihän elämä ja ilot tähän loppunutkaan.

Ai niin, ja ota vähän lomaa somesta. Somen pääasiallinen bisnesidea on luoda nimenomaan nuorille naisille ahdistusta. Jota ne sitten lievittää ties millä hiluvitkuttimella jonka voi kätevästi tilata netistä.