Täytyykö CV:ssa mainita opintovapaan ajankohta?
Siinäpä kysymys otsikossa. Nykyistä työpaikastani olen ollut opintovapaalla pätkän, miten sen saa ilmoitettua CV:ssä ja onko edes relevantti?
Kommentit (15)
Mutta eihän siinä ole aukkoa, kun työsuhde ilmoitetaan alkamispäivä ja päättymispäivänä edelleen voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Aukot CV:ssä ovat myrkkyä. Niitä ei kannata siis olla.
KUKAAN EI NIITÄ AUKKOJA SYYNÄÄ!
Jos haluaa ja jos se opintovapaalla olo on olennaista haetun työn kannalta. Minä olen ilmoittanut opintovapaan ja yliopiston pakollisen harjoittelun, koska niiden aikana hankin työkokemusta nykyiselle alalleni. Mainitsin myös että olin tuolloin palkattomalla vapaalla sen aikaisesta työstäni.
Mä en ole maininnut, sama työsuhde on kuitenkin ollut voimassa, ja 5 v:n opintojen ajan olen käynyt milloin milläin osaprosentilla töissä.
Älä kirjoita että opintovaoaa, listaat vaan sinne alle tutkintoihin käydyt kurssit/opinnot ja suoritusajankohdat.
Niin, mietinkin että jos opintovapaata ei mainitse, mutta se tulee haastattelussa ilmi, niin koetaanko se valehteluna? Ei ole tarkoitus valehdella, mutta en saa sitä jotenkin nätisti sovitettua CV:n
ap
Vierailija kirjoitti:
CV:hen saa laittaa ihan mitä tykkää kunhan ei valehtele.
Työnantajat valehtelevat työpaikkailmoituksissaan.
No mitä laittaisit minun tapauksessani. Työsuhde alkanut 2006. 2017 jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle, sitten tuli lomautus koko porukalle, aloin opiskelemaan ja lopulta palasin töihin 2023.
En näe, miksi opintovapaa pitäisi erikseen mainita, paitsi jos tutkinto on vielä kesken. Jos tutkinto on kesken, voi kannattaa mainita oleensa opintovapaalla silloin ja sillin, jotta näkyy, miten paljon opintoihin käytetystä ajasta on ollut täysipainoista opiskelua.
CVhen on ihan mahdollista ja luvallista laittaa ajallisesti päällekäisiä asioita jopa samankin otsikon alle. Ei tämä ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
No mitä laittaisit minun tapauksessani. Työsuhde alkanut 2006. 2017 jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle, sitten tuli lomautus koko porukalle, aloin opiskelemaan ja lopulta palasin töihin 2023.
Työsuhde alkanut 2006- (jatkuu ed.)
Suoritettu tutkinto ja työtehtävät mitä olet yrityksessä tehnyt. En muuta cv:ssa mainitsisi.
Aukot CV:ssä ovat myrkkyä. Niitä ei kannata siis olla.