Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain perintöä. Haluan muuttaa elämäni paremmaksi. Miltä tämä kuulostaa?

Vierailija
20.08.2020 |

Olen 40-vuotias kahden lapsen totaali yh. Lapset alakoululaisia. Parisuhdetta ei ole. Lasten isä ei ole kuvioissa ollenkaan. En omista mitään, asun vuokralla ja velkaa ei ole. Olen sillä tavalla todella yksinäinen, että vanhempia tai sukulaisia ei ole. Yksi aikuinen lapsi on, mutta hän on päässyt hyvin elämänsyrjään kiinni joten hänestä ei huolta ole.

Ammattini on hoitoalalta. Töissä en ole psyykenongelmien takia ollut kahteen vuoteen. Koko elämä on ollut ahdistusta ja traumaattisia kokemuksia täynnä ja olen tarvinnut aikaa tervehtymiseen.

Haluan käyttää perintöni hyvin. Tässä haaveeni: oman ulkonäön kohentaminen (aion mennä kirurgiseen operaatioon), muutto ulkomaille koska en halua jäädä Suomeen mistään hinnasta. Olen ajatellut Pohjois-Norjaa. Opiskelen kielen ja hakeudun opiskelemaan lisää. Haluan palata työhön ja ansaita paremmin kuin Suomessa.

Miltä kuulostaa? Nyt on viimeinen hetki elämässä saada muutoksia aikaan.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko yhtään norjaa? Tai edes ruotsia?

Vierailija
22/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa myös asuminen ja ruoka ym kulut maksavat enemmän.

Jos haluat Norjaan, käy siellä lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa todella hyvältä suunnitelmalta. Kannattaa kuitenkin muistaa että pohjoinen voi olla todella kylmä ja lapsi ei ehkä pidä automaattisesti jääkylmästä, toisaalta ei liian kuumasta tai liian isosta kaupungista ulkomailla. Riippuu kirurgisesta operaatiosta, silikonia ei kannata laittaa, joku muu voi olla hyvä. Kannattaa jättää muuttokassa takaisin ulkomailta, riippuen maasta, että onko siellä minkälainen systeemi. 

Vierailija
24/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nyt ensin Suomessa, että jaksatko nykyään jo tehdä töitä.

Vierailija
25/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko yhtään norjaa? Tai edes ruotsia?

Mitä väliä tällä on. Osaavat kyllä englantia ja norjaa oppii opettelemalla. Paikan päällä yllättävän nopeastikin "kun on pakko".

Vierailija
26/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ehdottomasti asunon jos olisin ap. Vaikkei tuo lähes 100k riittäisi koko hintaan, asuntolainan varmasti saisi loppuosaan. Elämän perusasiat kuntoon ensin ennen jotain hiyon kauneuskirurgiaa ja ulkomaillemuuttohaihatteluja.

Vierailija
27/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5.

Vierailija
28/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin kaikki hassailut sikseen (kirurgia) siltä varalta, että pitää muuttaa takaisin Suomeen/ kolmanteen maahan tai mennä hoitoon, hoitoja on muitakin kuin psykoterapia, joka on monesti ihan pyllystä. 

Vierailija
29/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko psykoterapiaan. Kävin vuosia eri terapioissa ja käytin erilaisia lääkkeitä. Ne eivät tuoneet kuitenkaan toivottua tulosta. Aiemmin tuossa mainitsin että ahdistus ja paha olo liittyi vallitsevaan tilanteeseen, joka on nyt muuttunut. Aika on tehnyt tehtävänsä ja tässä parin vuoden aikana olen saanut paljon eheytettyä itseäni.

Ap

Mistä tiedät että olet nyt paremmassa kunnossa? Oletko jo ollut töissä?

100tuhatta on pieni raha lapsiperheessä.

Olen paremmassa kunnossa koska elämässäni olleet rasitteet ovat poistuneet. Olen joutunut käymään läpi todella rankkaa pohdintaa ja etsimään itselleni sen oikean tavan löytää tasapainon elämässä. Nuoruudesta aikuisuuteen läpikäydyt terapiat ja lääkitykset tekivät oloni vain pahemmaksi tai niistä ei ollut mainittavaa apua koska ahdistuksen syyt olivat joka päivä elämässäni.

Ap

Vierailija
30/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin ehdottomasti asunon jos olisin ap. Vaikkei tuo lähes 100k riittäisi koko hintaan, asuntolainan varmasti saisi loppuosaan. Elämän perusasiat kuntoon ensin ennen jotain hiyon kauneuskirurgiaa ja ulkomaillemuuttohaihatteluja.

Asunnon voi ostaa myös ulkomailta. Miksi ihmeessä pitäisi jäädä väkisin Suomeen jos ei ole pakko? Täällä kun ei ole asiat kovinkaan hyvin vaikka ihmiset on aivopesty niin kuvittelemaan. Eihän sitä tietysti ymmärrä jos ei ole juurikaan matkustellut eikä tiedä paremmasta.

Vierailija
31/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko psykoterapiaan. Kävin vuosia eri terapioissa ja käytin erilaisia lääkkeitä. Ne eivät tuoneet kuitenkaan toivottua tulosta. Aiemmin tuossa mainitsin että ahdistus ja paha olo liittyi vallitsevaan tilanteeseen, joka on nyt muuttunut. Aika on tehnyt tehtävänsä ja tässä parin vuoden aikana olen saanut paljon eheytettyä itseäni.

Ap

Olen paremmassa kunnossa koska elämässäni olleet rasitteet ovat poistuneet. Olen joutunut käymään läpi todella rankkaa pohdintaa ja etsimään itselleni sen oikean tavan löytää tasapainon elämässä. Nuoruudesta aikuisuuteen läpikäydyt terapiat ja lääkitykset tekivät oloni vain pahemmaksi tai niistä ei ollut mainittavaa apua koska ahdistuksen syyt olivat joka päivä elämässäni.

Ap

Mitä tämä paremmassa kunnossa oleminen tarkoittaa käytännössä? Ihan elämisessä ja toimintakyvyssä. Työkyky?

Vierailija
32/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa en halua ostaa tässä vaiheessa. Arvostan asumisen huolettomuutta ja asunnon vaihdon helppoutta. Enemmän haluan satsata muuhun hyvinvointiin. Ruotsia osaan hyvin. Kylmyys ja pimeys ei ole ongelma myöskään. Olen enemmän hämärän ihminen 😊 Nimenomaan haluan etsiä onneni muualta kuin Suomesta. Norjaan littyy itselläni paljon henkilökohtaisia muistoja.

Ap

Vierailija
33/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon voi ostaa myös ulkomailta. Miksi ihmeessä pitäisi jäädä väkisin Suomeen jos ei ole pakko? Täällä kun ei ole asiat kovinkaan hyvin vaikka ihmiset on aivopesty niin kuvittelemaan. Eihän sitä tietysti ymmärrä jos ei ole juurikaan matkustellut eikä tiedä paremmasta.

Sanotaan nyt vaikka niin, että pitää olla hyvä psyykkinen tasapaino, että saa elämän järjestykseen vieraassa maassa.

Kannattaa sinunkin miettiä mitä sieltä ulkomailta hakee. Mikä se paremmin on.

Itseään ei voi paeta. Ne samat päänsisäiset ongelmat on siellä mukana.

Nimim olen muuttanut ulkomaille eikä se helppoa ole

Vierailija
34/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä tämä paremmassa kunnossa oleminen tarkoittaa käytännössä? Ihan elämisessä ja toimintakyvyssä. Työkyky?

Se tarkoittaa sitä, että elämä ei tunnu toivottomalta rämpimiseltä asioiden kanssa. Nuo vaikeat asiat ovat jääneet menneisyyteen erinäisten tapahtumien jälkeen.

Ap

Vierailija
35/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Etkö voisi keksiä itseäsi uudelleen hieman pienemmällä elämänmuutoksella kuin valtion vaihdolla?

Vierailija
36/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakouluikäisten lasten sosiaalisen ympäristön takia olisi hyvä asua Suomessa ainakin siihen asti, että lähtevät opiskelemaan.

Tuttavaperheeni muutti USA:han lasten ollessa pieniä useiksi vuosiksi ja sieltä myöhemmin takaisin Suomeen. Vanhemmilla psyykkisiä haasteita, varsinkin äidillä, joka yritti hoitaa niitä keskittymällä ulkonäköönsä ja sisustamiseen (näissä ei sinänsä mitään vikaa, mutta hänellä se meni överiksi eikä mikään riittänyt). Toinen lapsista löytyi psykoosissa kadulta ja päätyi osastohoitoon. Toisellakin aika rikkinäiseltä vaikuttaa elämä. Ja tämä on sellainen kulissit kunnossa -perhe, jossa molemmat vanhemmat kuitenkin arjessa läsnä. Lasten kaverisuhteiden katkeaminen herkässä iässä ja vieraskieliseen kouluun meneminen olivat oikeasti liian rankkoja kokemuksia heille.

Vierailija
37/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee kokeilla sitä työntekoa muutama kuukausi suomessa ennen muuttoa, ihan vain testatakseen omaa kuntoaan.

Jos kaikki menee hyvin sitten lähtö.

Jos kunto romahtaa, on turvaverkko lähempänä ja puhut samaa kieltä muiden kanssa.

Muutoin toivotan tsemppiä, ja toivottavasti unelmasi toteutuvat.

Vierailija
38/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva niin katotaan onko tarvis leikellä

Vierailija
39/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Se tarkoittaa sitä, että elämä ei tunnu toivottomalta rämpimiseltä asioiden kanssa. Nuo vaikeat asiat ovat jääneet menneisyyteen erinäisten tapahtumien jälkeen.

Ap

Työkyky?

Elämänhallinta?

Tpimintakyky?

Vierailija
40/71 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäpä tuo satku on tuhlattu ja sitten oletkin taas samassa tilanteessa mutta vieraassa maassa.

Tässä syy miksi köyhät ei koskaan rikastu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän