Kuinka moni suunnitelee kalenterin perusteella raskauden eli tarkoitan
kun raskastellaan tässä kuussa niin olisi kiva jos meille tulisi kesävauva toukokuussa ja kesälomat siihen yhteyteen miehelle ja isyyslomat ? voiko joku tehdä noin
Kommentit (31)
Meillä ei onnistunut lapsen tekeminen. Kaksi vuotta yritimme, kunnes uusi tulokas ilmoitti tulostaan. Lapsia emme ainakaan me voineet tehdä, vaan ne saatiin.
Ikinä ei olla vielä siinä onnistuttu. Jospa kolmas kerta toden sanois! :)
Eka syntyi talvella ja halusin toisen syntyvän juuri samaan aikaan että olisi synttäritkin yhtäaikaa. Sitten viisastuin ja halusin kesävauvan :)
ensimmäinen " tehtiin" maaliskuuksi ja seuraavaa tähdätään toukokuulle : )
eka tärppäs 6kk kuluttua, toinen 1kk joten meilläkään ei lapsia tehty, vaikkei kovin vaikeaa raskautuminen ollut
Ja lapsemme on syntynyt joulukuussa... joku kehtasikin kysyä, että ette sitten viitsineet odottaa että olisi tullut vasta tammikuulle!
Toista ollaan nyt yritetty kolme vuotta ja olisi ihan sama milloin tulisi!
Lopulta yritys kesti yli puoli vuotta ja vauva syntyi talvella.
Toisella kierroksella olimme viisastuneet ja vauva sai tulla koska halusi. Saikin sitten alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen:)
Ennestään oli jo kaksi lasta. Ensimmäinen ekasta kierrosta ja toinen vahinko hedelmöitys 3kk esikoisen syntymän jälkeen.
Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.
Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...
Tosin kivaa olisi, jos saataisiin syysvauva (laskettu aika olisi joskus syyskuussa). Olen opettaja ja voisi kesälomien jälkeen jouhevasti siirtyä äippälomalle :)
Vierailija:
Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...
Eka vauva haluttiin tammikuulle. Ajateltiin, et tammikuu on " kiva" syntymäkuukausi, on aina luokkansa vanhin ym..
Vauva syntyi tammikuussa.
Seuraavaa ajattelimme juhannusvauvaksi (esikoista sai pukea aina ja pakkaset rajoitti vauvan ulkoilua), no toka syntyi viikkoa ennen juhannusta.
Kolmatta mietittiin, että heinä- ja elokuu on kuumia kuukausia olla viimeisillään, mutta silti haluttais vauva kesällä.. Päädyimme tähtäämään toukokuuhun, koska halusimme lapsille eri syntymäkuukaudet.
Vauva syntyi toukokuussa.
Koskaan en ole halunnut tehdä vauvaa syksyn pimeyteen.. No nyt saamme vahinkovauvan (ehkäisy petti) loppusyksyllä, varmaan juuri pimeimpään vuodenaikaan. No, näin siis yksi tulee suunnittelematta kuukautta =)
Ja kyllä, kaikki vauvat ovat saaneet alkunsa ekalla yrittämällä (paitsi viimeinen, joka tuli yrittämättä).
Vierailija:
Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...
Tota ajokorttihommaa en ihan ymmärtänyt, mitä helvetin tekemistä ajokortilla on vuodenajan kanssa?
Itse olen syntynyt loppuvuodesta ja ainoa miinus siinä on se, että baariin ei päässyt laillisesti silloin kun kaverit pääsi. Onneksi aina jostain löytyi laina paperit... :)
Itse ajattelen joka kuukausi, miksi olisi just nyt hyvä tulla raskaaksi lapsen syntymäkuukauden mukaan, mutta siis mitään tiettyä ei olla yritetty.
Noh, kierros on nyt menty ympäri ja toista aloitellaan... :(
Ja hyvin natsasi. Ei pätkääkään tympinyt olla vauvan kanssa 4 seinän sisällä, marraskuun pimeydessä symbioosi ja pesänrakennus oli takkatulen hämyssä ihanaa... :) Ulkona hämärää liki koko ajan, joten saimme rauhassa nauttia toisistamme ja torkkua.
En halunnut kesävauvaa; mieluummin puen lasta talvella kunnolla kuin että joutuisin helteillä tuskailemaan, saako vauva tarpeeksi nestettä ja miten viilentää vauvan oloa.
Itse olen marraskuussa syntynyt ja aina luokkani pisimpiä; esikouluun en suostunut menemään koska osasin lukea, laskea ja kirjoittaa. Eli vuodenaikaa ei kannata käyttää koulukypsyyden mittarina.
Ai niin, taannoin oli tutkimus, jonka mukaan loka-marraskuussa syntyneet ovat keskimääräistä älykkäämpiä.. :) Tämä tiemmä johtuu siitä, että äiti saa kesäaikaan kosolti tuoreita marjoja ja vihanneksia. Juu, saahan niitä talvellakin mutta mukava vasta-argumentti... No, seuraavaa toivomme syyskuulle.
Vierailija:
Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...
Asioita voi pyöritellä just siten päin kuin ne haluaa. Mites sitten suut pannaan kun se alkuvuoden vauva onkin luokkansa tyhmin? Ja kuitenkin vuoden toisia vanhempi....
Tyttö syntyi toukokuussa, joten mies oli kotona yli 2kk yhteensä.
Eka oli puolivahinko, mutta seuraava tuli juuri suunniteltuun aikaan toukokuussa, kolmasta taas yritettiin 6 kk. Toisessa liitossa taas minä olen ollut se " suunnittelija" vaimo ei niinkään. Minusta helmikuu on hyvä aika - silloin aivan pikkuvauvavaihe on jo kesällä ohi. Aloitimme hiemen liian aikaisin - tuli jo jouluvauva.
Lapsi syntyi lopulta lokakuussa ja minusta se oli kiva. Itsekin olen syksyn lapsi ja sen vuoksi tunnen suurta yhteenkuuluvuutta lapseni kanssa. Lisäksi minusta oli myös mukava " pesiä" pimeät kuukaudet - olin sisällä varmaan 1,5 kk lähes koko ajan ja mistään en jäänyt paitsi, kun ulkona oli kaamos. Ja nyt kesällä lapsi on jo sen verran iso, että nauttii ja touhuilee ulkosalla ja tekee muutakin kuin nukkuu ja syö.
Seuraavaa vauvaa ajatellen syntymäkuu on taas ihan sama. Kk:n mukaan ajoita hoitoja tai luomutouhuja, vaan lapsi syntyköön silloin kun sen aika on.
Raskautui sitten uudelleen, ja vauva syntyi 3 kuukautta myöhemmin, mitä se eka olisi syntynyt... :(