Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni suunnitelee kalenterin perusteella raskauden eli tarkoitan

Vierailija
16.07.2006 |

kun raskastellaan tässä kuussa niin olisi kiva jos meille tulisi kesävauva toukokuussa ja kesälomat siihen yhteyteen miehelle ja isyyslomat ? voiko joku tehdä noin

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautui sitten uudelleen, ja vauva syntyi 3 kuukautta myöhemmin, mitä se eka olisi syntynyt... :(

Vierailija
2/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onnistunut lapsen tekeminen. Kaksi vuotta yritimme, kunnes uusi tulokas ilmoitti tulostaan. Lapsia emme ainakaan me voineet tehdä, vaan ne saatiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei olla vielä siinä onnistuttu. Jospa kolmas kerta toden sanois! :)

Vierailija
4/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi talvella ja halusin toisen syntyvän juuri samaan aikaan että olisi synttäritkin yhtäaikaa. Sitten viisastuin ja halusin kesävauvan :)

Vierailija
5/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen " tehtiin" maaliskuuksi ja seuraavaa tähdätään toukokuulle : )

Vierailija
6/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla kevätvauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka tärppäs 6kk kuluttua, toinen 1kk joten meilläkään ei lapsia tehty, vaikkei kovin vaikeaa raskautuminen ollut

Vierailija
8/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsemme on syntynyt joulukuussa... joku kehtasikin kysyä, että ette sitten viitsineet odottaa että olisi tullut vasta tammikuulle!

Toista ollaan nyt yritetty kolme vuotta ja olisi ihan sama milloin tulisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta yritys kesti yli puoli vuotta ja vauva syntyi talvella.



Toisella kierroksella olimme viisastuneet ja vauva sai tulla koska halusi. Saikin sitten alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn jättämisen jälkeen:)

Vierailija
10/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennestään oli jo kaksi lasta. Ensimmäinen ekasta kierrosta ja toinen vahinko hedelmöitys 3kk esikoisen syntymän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.



Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...

Vierailija
12/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kivaa olisi, jos saataisiin syysvauva (laskettu aika olisi joskus syyskuussa). Olen opettaja ja voisi kesälomien jälkeen jouhevasti siirtyä äippälomalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.

Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...

Vierailija
14/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vauva haluttiin tammikuulle. Ajateltiin, et tammikuu on " kiva" syntymäkuukausi, on aina luokkansa vanhin ym..

Vauva syntyi tammikuussa.



Seuraavaa ajattelimme juhannusvauvaksi (esikoista sai pukea aina ja pakkaset rajoitti vauvan ulkoilua), no toka syntyi viikkoa ennen juhannusta.



Kolmatta mietittiin, että heinä- ja elokuu on kuumia kuukausia olla viimeisillään, mutta silti haluttais vauva kesällä.. Päädyimme tähtäämään toukokuuhun, koska halusimme lapsille eri syntymäkuukaudet.

Vauva syntyi toukokuussa.



Koskaan en ole halunnut tehdä vauvaa syksyn pimeyteen.. No nyt saamme vahinkovauvan (ehkäisy petti) loppusyksyllä, varmaan juuri pimeimpään vuodenaikaan. No, näin siis yksi tulee suunnittelematta kuukautta =)



Ja kyllä, kaikki vauvat ovat saaneet alkunsa ekalla yrittämällä (paitsi viimeinen, joka tuli yrittämättä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.

Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...

Tota ajokorttihommaa en ihan ymmärtänyt, mitä helvetin tekemistä ajokortilla on vuodenajan kanssa?

Itse olen syntynyt loppuvuodesta ja ainoa miinus siinä on se, että baariin ei päässyt laillisesti silloin kun kaverit pääsi. Onneksi aina jostain löytyi laina paperit... :)

Itse ajattelen joka kuukausi, miksi olisi just nyt hyvä tulla raskaaksi lapsen syntymäkuukauden mukaan, mutta siis mitään tiettyä ei olla yritetty.

Noh, kierros on nyt menty ympäri ja toista aloitellaan... :(

Vierailija
16/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin natsasi. Ei pätkääkään tympinyt olla vauvan kanssa 4 seinän sisällä, marraskuun pimeydessä symbioosi ja pesänrakennus oli takkatulen hämyssä ihanaa... :) Ulkona hämärää liki koko ajan, joten saimme rauhassa nauttia toisistamme ja torkkua.



En halunnut kesävauvaa; mieluummin puen lasta talvella kunnolla kuin että joutuisin helteillä tuskailemaan, saako vauva tarpeeksi nestettä ja miten viilentää vauvan oloa.



Itse olen marraskuussa syntynyt ja aina luokkani pisimpiä; esikouluun en suostunut menemään koska osasin lukea, laskea ja kirjoittaa. Eli vuodenaikaa ei kannata käyttää koulukypsyyden mittarina.



Ai niin, taannoin oli tutkimus, jonka mukaan loka-marraskuussa syntyneet ovat keskimääräistä älykkäämpiä.. :) Tämä tiemmä johtuu siitä, että äiti saa kesäaikaan kosolti tuoreita marjoja ja vihanneksia. Juu, saahan niitä talvellakin mutta mukava vasta-argumentti... No, seuraavaa toivomme syyskuulle.

Vierailija
17/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja neljä lasta on siihen väliin jo saatukin.

Ihan vain sen takia, ettei ole kiva koulussa, ajokortin kanssa yms. jos on syntynyt loppuvuodesta. Tammikuu ei taas sen takia, jos syntyykin liian aikaisin ja menisi joulukuun puolelle...

Asioita voi pyöritellä just siten päin kuin ne haluaa. Mites sitten suut pannaan kun se alkuvuoden vauva onkin luokkansa tyhmin? Ja kuitenkin vuoden toisia vanhempi....

Vierailija
18/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi toukokuussa, joten mies oli kotona yli 2kk yhteensä.

Vierailija
19/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli puolivahinko, mutta seuraava tuli juuri suunniteltuun aikaan toukokuussa, kolmasta taas yritettiin 6 kk. Toisessa liitossa taas minä olen ollut se " suunnittelija" vaimo ei niinkään. Minusta helmikuu on hyvä aika - silloin aivan pikkuvauvavaihe on jo kesällä ohi. Aloitimme hiemen liian aikaisin - tuli jo jouluvauva.

Vierailija
20/31 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi lopulta lokakuussa ja minusta se oli kiva. Itsekin olen syksyn lapsi ja sen vuoksi tunnen suurta yhteenkuuluvuutta lapseni kanssa. Lisäksi minusta oli myös mukava " pesiä" pimeät kuukaudet - olin sisällä varmaan 1,5 kk lähes koko ajan ja mistään en jäänyt paitsi, kun ulkona oli kaamos. Ja nyt kesällä lapsi on jo sen verran iso, että nauttii ja touhuilee ulkosalla ja tekee muutakin kuin nukkuu ja syö.



Seuraavaa vauvaa ajatellen syntymäkuu on taas ihan sama. Kk:n mukaan ajoita hoitoja tai luomutouhuja, vaan lapsi syntyköön silloin kun sen aika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän