Kuinka moni suunnitelee kalenterin perusteella raskauden eli tarkoitan
kun raskastellaan tässä kuussa niin olisi kiva jos meille tulisi kesävauva toukokuussa ja kesälomat siihen yhteyteen miehelle ja isyyslomat ? voiko joku tehdä noin
Kommentit (31)
Mää haluisin ehdottomasti olla raskaana talvella, en mielellään kesällä (en voi kuvitella aamupahoinvointia kesähelteellä tai muuten tuskaista oloa hellepäivänä) ja ehdottomasti lapsen pitää syntyä koulujen lukukauden aikana(että voi kutsua kaverit synttäreille), ei missään tapauksessa loppuvuodesta(ettei ole luokkansa nuorin ja saa sekä synttärit ja joulun viettää erikseen, eikä saa yhdistettyjä joulu-synttärilahjoja), toisaalta ei saisi syntyä pakkasilla (että pääsee heti nukuttamaan pihalle). ;D
Joo näinhän se menisi, jos saisin päättää niin lapseni syntyisivät kaikki joskus huhti-toukokuulla, mutta todellisuus taitaa olla toista. Eipä tuo lasten" tekeminen" oikein onnistu minun eikä miehen geeneillä niin vain, että voisi kalenterista katsoa päivämäärän valmiiksi.
En ole aiemmin tajunnutkaan kuinka yleistä tämä on. Ja samalla tajusin tässä miksi nykyäitejä haukutaan " kaikki mulle heti nyt" -asenteesta. Että lapsetkin pitää saada sinä kuukautena kun suunnitelmiin sopii... kyllä tulee katkera fiilis ystäväni vuoksi joka 2v yrittänyt saada lasta eikä vain natsaa. Tosi paska fiilis.
Olen jos katsellut talvelle äitiysvaatteita ja okei, täytyy myöntää että ostanutkin
Miksei ne jotka pystyy, saa suunnitella? Vai jätetäänkö me kaikki tämä asia herran haltuun. Ehkäisyn käyttäminenhän on aina suunnittelemista, nyt on opiskelut ohi ja työpaikka, nyt yritetään saada vauva... tosi tuomittavaa tämäkin, vai? Minä halusin kesävauvan ja sain elokuussa, mutta olisin varmasti ollut yhtä onnellinen syksyllä tai talvella syntyneestä vauvasta. Minusta vain oli ihana hoitaa vauvaa kesällä, kun oli mukava ulkoilla. :) Ja nyt suunnittelen jälleen ensi kesäksi vauvaa, jos tärppää niin mukavaa, tärkeintä kuitenkin että vielä tärppää.
Opena olen ensin kesälomalla ja sit alkaa äitiysloma ja sen päälle kesäloma ja sit syksyllä töihin, kun lapsi on sopivasti 1v ja voi aloittaa hoidon.
Kerran tärppäsi, toisella kerralla ei, joten olemme onnellisia yhdestä suloisesta lapsestamme ja mietimme kokeilemmeko tulevana syksynä vai emme.
Siinä vaiheessa ei voinut vähempää kiinnostaa missä kuussa kauan kaivattu lapsi syntyy (heinä-elokuun vaihteessa, eli n. 2-3 viikon sisään!)
Yksi ystäväni puolisoineen haluaa että heidän joskus tulevaisuudessa syntyvä lapsi syntyy alkuvuodesta, koska siitä on kuulemma etua urheilussa (molemmat urheilevat/ ovat urheilleet maajoukkuetasolla). Loppuvuodesta syntyneet ovat kuulemma alkuvuoden lapsia jäljessä kehityksestä, kun kilpaillaan ikäryhmissä. Toivottavasti heille lapsensaanti ei ole yhtä vaikeaa kuin meille. En ole kyllä kysynyt koskaan, että mitäs sitten jos vaikka " tammikuun lapsi" syntyykin jo joulukuun puolella.
Huomattiin sitten että lapsen teko onkin meille yllättävän helppoa ;)
Esikoinen syntyi syksyllä, ja haluttiin toinen lapsi keväällä, mieluiten toukokuussa. Ja toukokuussa toinen lapsi saatiinkin, kun tulin heti raskaaksi kun ehkäisy vain jätettiin.
Toisaalta nyt kun on olleet nämä kamalat helteet, olen ajatellut että talvi ehkä kuitenkin on hyvä syntymäaika. Kolmas lapsi ajoitetaan helmi- maaliskuulle, ei ole ihan pikkuvauva enää kesäkuumalla.
Käy vain pyörähtämässä kotona joulun aikaan ja menee sitten taas. Loput vuodesta hän onkin sitten kokonaan kotona.
Aloimme juuri yrittämään vauvaa. Jos heti onnistuu, se syntyisi huhti-toukokuussa. Jos ei puolen vuoden sisään tärppää, pitää pitää yritystaukoa. Haluamme nimittäin miehen olevan kotona kun vauva syntyy ja on ihan pieni...
Meillä on jo kaksi isompaa lasta, heitä ei ole suunniteltu ollenkaan vaan olen tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta :) Mutta silloin mies tekikin " normaalia" työtä eikä vauvan syntymän ajankohdalla ollut juurikaan väliä. Esikoinen syntyi ihan loppuvuodesta, toinen syyskuussa. Kevät-/kesävauva olisi siis siinäkin mielessä kivaa vaihtelua :)
Vierailija:
Eka vauva haluttiin tammikuulle. Ajateltiin, et tammikuu on " kiva" syntymäkuukausi, on aina luokkansa vanhin ym..
Vauva syntyi tammikuussa.Seuraavaa ajattelimme juhannusvauvaksi (esikoista sai pukea aina ja pakkaset rajoitti vauvan ulkoilua), no toka syntyi viikkoa ennen juhannusta.
Kolmatta mietittiin, että heinä- ja elokuu on kuumia kuukausia olla viimeisillään, mutta silti haluttais vauva kesällä.. Päädyimme tähtäämään toukokuuhun, koska halusimme lapsille eri syntymäkuukaudet.
Vauva syntyi toukokuussa.
" Olisi aina luokkansa vanhin!" ????? Mitä hittoa teidän päässänne oikein liikkuu?
No, varokaa ettei lapsellanne nouse hattuun, kun on luokan vanhin, ja saa sen niin elintärkeän ajokortinkin ensimmäisten joukossa.
Vierailija:
Eka vauva haluttiin tammikuulle. Ajateltiin, et tammikuu on " kiva" syntymäkuukausi, on aina luokkansa vanhin ym..
Tammikuussa minunkin piti syntyä, mutta synnyinkin joulukuussa ja olin koko kouluajan luokkani nuorin.
En muista koskaan kärsineeni siitä, päin vastoin oli kiva kuulla kavereilta etukäteen kokemuksia autokoulusta yms. Jolloin tiesi mitä tuleman pitää.
Kiitollinen olen lapsesta, syntyi milloin syntyi. Kaikelle on tarkoituksensa.