Missä työssä saa 6000-7000 euron palkkaa?
Taidan olla ihan pihalla ihmisten palkoista. En kuvitellut kenenkään tavallisen ihmisen saavan tuollaisia palkkoja.
Kommentit (60)
Miltä ajalta 6000 - 7000 euroa? Eikös peruspäivärahalla saa tuon vuodessa suurinpiirtein?
Jos kuukausiansioista puhutaan niin esim. kansanedustaja.
Yrittäjä koneteollisuudessa. Saan vielä aika paljon enemmänkin. Olen muuten nainen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 19:57"]
Kansainvälisessä kaupassa myyntihommissa
[/quote]
Mieheni saa duunarina. Mutta erikoisala ja etenkään kesäisin häntä ei paljon kotona näy... Parhaimpina kuukausina yltänyt lähelle 10 000. Mutta verotkin sen mukaiset...
Jaahas, siis teille sikapossuille rahani menevät vaikka ette tee mitään arvokasta tai tuottavaa.
Tekninen myyjä. Olen ollut alalla n. 15v. Peruspalkka n.3500€/kk + provikat. Kuukausiansio 6000-7000€/kk. Tulemme hyvin toimeen avopuolison kanssa kun hänen kuukausiansiot n.4000€/kk. Ei puhettakaan että olisin lähtenyt mielenosoitukseen tai lakkoon.
Tällä hetkellä keskisuuren teknologiafirman erään osaston johtaja. Vastuualueeseen kuuluu mm. myynti, taustana tuotantotalouden DI-koulutus. Tuo johtaja-nimike nyt on aika vapaasti tulkittavissa, mutta esimies-asemassa työskentelen enemmän tai vähemmän. Palkka pyörii tällä hetkellä 8000€ hujakoilla ja valmistumisesta aikaa n. 13 vuotta.
Saisipa itsekin.. saan vaivaiset 2000e
Jonninjoutavat johtajat saa ja naiset jotka näyttävät joltain ja omaavat liukkaan pimpsan.
Lisätäänpä hieman erilainen duuni. Ihan perusamisopena 6000€/kk. Tosin opetusta on helvetisti ja erilaisia projekteja ym. Eli ylitöitähän nuo ovat....
Vierailija kirjoitti:
Minä saan sen 6000, olen IT-konsultti. Teen tasan 37,5 tuntia viikossa, joten siihen nähden olen tyytyväinen.
Täällä toinen IT-konsultti. Normitunnit teen ja työ on lähes pelkästään koodausta vaikka titteli on komea software architect. Provisiopohjainen palkka, pieni konsulttifirma työnantajana joka haluaa maksaa hyvin kokeneille konkareille. Nyt vuositulot vähän päälle 80ke, nousee tosta jos tulee projekteja joissa olis leadinä/arkkitehtinä. Asiakkaat Helsingissä, ei tällaisia rahoja muualla Suomessa saa.
Ihan tavallinen henkilöstöjohtaja
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä lakimiehenä. Eikä ole tällä alalla mitenkään erikoinen palkka. Lähipiirissä on vähintään saman verran tai enemmän ansaitsevia lääkäreitä, ekonomeja ja dippainssejä. Ihan tavallisia naisia ja miehiä.
En ole koskaan kuullut että juristi sanoisi olevansa lakimies....
Oma lukioaikainen kaveripiiri 30 vuoden takaa ja myös suunnilleen kaikki aikaisemmat työkaverit tienaavat siinä 120.000 - 400.000 € vuodessa: asianajajia, talousjohtajia, tuotantojohtajia, toimitusjohtajia, monenlaisia vice presidentejä… Tuntuu hämmästyttävältä, etten enää tunne oikein ketään, joka tienaisi alle 100.000. Omituinen kupla tämäkin.
Teen töitä myynnin ja markkinoinnin parissa kapealla erikoisalalla, yritys on ulkomainen ja peruspalkka on 4000 kk + päälle bonarit. Viime vuonna keskiarvo vajaa 8000 / kk brutto.
Tälle vuodelle tavoitteita ja painopisteitä muutettiin eli taitaa olla 1000 / kk pienemmät tulot.
Mutta jo 15 vuotta alalla olleena 150 yötä / vuosi hotellissa ja lukemattomat tunnit auton ratissa / lentoasemilla, pitämättömät lomat jne. joskus ärsyttää.
Meillä ei siis ole esim. mahdollista pitää sellaisia lomia että ei vastaa puhelimeen lainkaan tai ei lue maileja vähintään muutaman päivän välein.
Päivät on pitkiä, paljon matkustelua, haastavia asiakkaita ympäri eurooppaa ja rankkaa tulosvastuuta = 7 - 8 vuotta olen ajatellut vielä jaksaa, sen jälkeen jotain muuta...
Tuttu ministeriön virkamiehenä (hallitussihteeri). Eikä tarvitse itse olla mikään huippuosaaja edes (jos olen oikein ymmärtänyt). Apuna on erilaisia erikoisasiantuntijoita jotka sitten tuntevat tietyt "hankalat" asiat tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä myynnin ja markkinoinnin parissa kapealla erikoisalalla, yritys on ulkomainen ja peruspalkka on 4000 kk + päälle bonarit. Viime vuonna keskiarvo vajaa 8000 / kk brutto.
Tälle vuodelle tavoitteita ja painopisteitä muutettiin eli taitaa olla 1000 / kk pienemmät tulot.
Mutta jo 15 vuotta alalla olleena 150 yötä / vuosi hotellissa ja lukemattomat tunnit auton ratissa / lentoasemilla, pitämättömät lomat jne. joskus ärsyttää.
Meillä ei siis ole esim. mahdollista pitää sellaisia lomia että ei vastaa puhelimeen lainkaan tai ei lue maileja vähintään muutaman päivän välein.
Päivät on pitkiä, paljon matkustelua, haastavia asiakkaita ympäri eurooppaa ja rankkaa tulosvastuuta = 7 - 8 vuotta olen ajatellut vielä jaksaa, sen jälkeen jotain muuta...
Kai käytät edes jotain stimulantteja? Ei kai kukaan noita hommia ihan ilman jaksa. Nokialla yksi tyyppi aikoinaan vastaavissa hommissa ja stimuja kului.
Hmm, ihan päällikkötasollakin saa jos vaan on jotain erityisosaamista/on hyvässä uraputkessa (ei tarvitse olla edes "vanha"), mutta yhteistä näille mun tuntemille tapauksille on se, että ovat töissä ulkomaisten firmojen Helsinki-pisteissä. Pankeissa työskentelevät saavat jo sitten bonusten kautta ihan eritasoisia summia, eli PALJON korkeampia. Ja tosiaan ollaan kaikki alle 40:n ikäisiä.
t. itse osa-aikainen rämpijä :-D