Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta enää joulukahjoja siskon lapsille!

Vierailija
13.11.2022 |

Siskolla on 6 lasta ja kamalat vaatimukset mitä hänen lapsilleen pitää ostaa. Yritän selittää, että ei ole varaa edes omille lapsille ostaa niin kalliita lahjoja. Siskon vaatimukset kasvavat joka vuosi. Nyt ilmoitin, että tein periaatepäätöksen, että en osta joululahjoja muiden lapsille. Sisko suuttui.

Äiti aina vetoaa siihen, että minä käyn töissä ja sisko ei ja että minä olen vanhin ja sisko nuorin. Kuitenkaan eivät vaadi muita sisaruksia ostamaan siskon lapsille lahjoja.

Nyt sitten äiti ja sisko suuttuivat. En kuulema saa enää nähdä siskon lapsia. Sanoin äidille, että hyvä! Eipähän tarvitse enää ostaa heille synttärilahjojakaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*joululahjoja

Ap

Vierailija
2/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa ikävältä nillittäjältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vedettävä se raja johonkin, ja nyt se tuli sulla tähän. Hyvä, että on selkärankaa! Joskus se rajojen vetäminen aiheuttaa eripuraa, mutta sehän on heidän asiansa, ei sun. Ja nämä ajat ovat mitkä ovat, kaikilla ei vaan ole pakollisten kulujen jälkeen ylimääräistä rahaa viikon sinne tänne. Hyvää joulun odotusta sinulle ja perheellesi!

Vierailija
4/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Sisko lypsää sinusta kaiken irti. Olet päästänyt tilanteen siihen, että siskosi on tottunut esittämään sinulle kaikki lahjatoiveensa ja luottamaan siihen, että hankit toivotut lahjat. Ja joka vuosi toiveena on tietysti entistä kalliimpia lahjoja. Tuo on hyväksikäyttöä.

Jatkossa voisit ostaa jonkin sellaisen lahjan, jota kaikki kuusi lasta voisivat käyttää yhteisesti, jos haluat vielä ostaa jonkin lahjan siskosi lapsille. Vaikka jonkun hauskan lautapelin.

Vierailija
5/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan järkevää sopia suvun kesken, että tänä jouluna oma perhe antaa lahjat. Ihan turhaan lisää tavaraa tulee huusholliin, vaikka entistäkin on komerot ja ullakot pullollaan.

Meillä sovittiin jo 20 vuotta sitten, että aikuisille ei tarvitse lahjoja ostaa, ja se on ihan pitänyt.

En itsekään tarvitse mitään lahjuksia, enkä edes suklaata tai viiniä ja joulukukkaa, koska joudun sitten etsimään niille jonkun, joka niitä käyttää ja harmittaa, jos se joku taas luulee, että hänenkin pitää minulle jotain antaa.

Vierailija
6/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukahjot on kyllä ärsyttäviä

Vierailija
7/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne. Sisko lypsää sinusta kaiken irti. Olet päästänyt tilanteen siihen, että siskosi on tottunut esittämään sinulle kaikki lahjatoiveensa ja luottamaan siihen, että hankit toivotut lahjat. Ja joka vuosi toiveena on tietysti entistä kalliimpia lahjoja. Tuo on hyväksikäyttöä.

Jatkossa voisit ostaa jonkin sellaisen lahjan, jota kaikki kuusi lasta voisivat käyttää yhteisesti, jos haluat vielä ostaa jonkin lahjan siskosi lapsille. Vaikka jonkun hauskan lautapelin.

Mä myös siirtyisin ostamaan lapsille yhden yhteisen lautapelin.

Vierailija
8/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa, kun sopii, että jokainen lahjoo omat perheensä. Kummilapsille ostan paketit, muuten muistan vain omaa perhettä.

Aiemmin ostettiin ristiin aikuisten sisarustenkin kanssa. Summia ei oltu sovittu ja joskus oli vähän nolojakin tilanteita. Esim sain kälyltäni sukat, ostin hänelle marimekon pussilakanat tuplapeittoon. Hän koki tilanteen vaikeana ja seuraavana vuonna veti tämän yli ja osti niin kalliin lahjan, että minua nolotti. Sen jälkeen sovittiin, että jokainen huolehtii perheensä paketit.

Vierailija
9/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi lasta! No huhhuh . Ja kehtaa odottaa jokaiselle jotain erikoista lahjaa?

Ostaisin vaikka dumlerasian jokaiselle. Niihinkin menee jo lähemmäs 30€. Kenties rahatilanteen mukaan tytöille jotain kynsilakkaa/huulikiiltoa. Pojille Spiderman saippuaa tms.

Tuo yhteislahja myös hyvä idea. Lapset nyt yleensä tykkää karkista ja peleistä.

Vierailija
10/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on jo 6 lasta kerennyt synnyttää, ja vasta nyt huomasit, ettei sinulla ole varaa ostaa heille lahjoja?

Vierailija
11/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joulukahjot on kyllä ärsyttäviä

Tästä olen samaa mieltä. Onneksi minun ei tarvitse olla jouluna tekemisissä sellaisten kanssa.

Vierailija
12/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*joululahjoja

Ap

Röyhkeää touhua. Ostakoot jokainen itse lahjansa omille lapsilleen. Kenellä tavallisella työläisellä on varaa ostella jokaiselle sukulaislapselle lahjoja.

Tarpeeksi ylimääräisiä menoja muutenkin joulunaikaan.

Meillä on lopetettu lahjojen ostamiset aikuisille. Lastenlapsille jotain joulukarkkeja .Muulloinkin voi ostaa jotain tarpeellista lapsille eikä vaan jouluna.

Jokainen perhe hoitakoon oman tonttinsa.

Älä kanna huolta, kylläpä vielä leppyvät kun näkevät ettet ole heidän heittopussinsa jota voi kohdella miten huvittaa.

Hyvää ja rauhallista joulua teidän perheelle! 🌲

Vierailija
13/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi lasta! No huhhuh . Ja kehtaa odottaa jokaiselle jotain erikoista lahjaa?

Ostaisin vaikka dumlerasian jokaiselle. Niihinkin menee jo lähemmäs 30€. Kenties rahatilanteen mukaan tytöille jotain kynsilakkaa/huulikiiltoa. Pojille Spiderman saippuaa tms.

Tuo yhteislahja myös hyvä idea. Lapset nyt yleensä tykkää karkista ja peleistä.

Ei mitään tuollaisille ihmisille jotka vaatii lahjoja. Lahjojen antaminen pitää olla vapaa ehtoista.

Unohda kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan