Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko teidän lapsenne kiroilla kotona?

Vierailija
31.08.2013 |

^

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, en tosin muista koskaan kenenkään edes yrittäneen. Hitto tai hitsi saattaa tulla joskus lapsiltakin, mutta noita en laske kirosanoiksi. Meillä ei aikuisetkaan kiroile, paitsi jooooskus todella harvoin, jos esim. iskee varpaansa johonkin tms. Varsinkin mä kiroilen kyllä joskus aikuisseurassa, mutta lasten kuullen en koskaan. Mä puutun kyllä lasten puheeseen, jos puhuvat muutenkin pöllöjä. Sanon, että tuollaiset jutut saa loppua. Ei meillä ole ollut tarvetta mitään kotiaresteja antaa. Pari teiniä ja yksi alakoululainen on talossa. En usko, että nuo isommat muuallakaan paljon kiroilevat, mutta varmahan en tietysti voi olla. Meillä ei myöskään nimitellä muita, en voisi kuvitella, että lapset haukkuisivat mua tyhmäksi, idiootiksi tms.

Vierailija
22/23 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, en tosin muista koskaan kenenkään edes yrittäneen. Hitto tai hitsi saattaa tulla joskus lapsiltakin, mutta noita en laske kirosanoiksi. Meillä ei aikuisetkaan kiroile, paitsi jooooskus todella harvoin, jos esim. iskee varpaansa johonkin tms. Varsinkin mä kiroilen kyllä joskus aikuisseurassa, mutta lasten kuullen en koskaan. Mä puutun kyllä lasten puheeseen, jos puhuvat muutenkin pöllöjä. Sanon, että tuollaiset jutut saa loppua. Ei meillä ole ollut tarvetta mitään kotiaresteja antaa. Pari teiniä ja yksi alakoululainen on talossa. En usko, että nuo isommat muuallakaan paljon kiroilevat, mutta varmahan en tietysti voi olla. Meillä ei myöskään nimitellä muita, en voisi kuvitella, että lapset haukkuisivat mua tyhmäksi, idiootiksi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 09:36"]

meillä ei ole kiellettyä, mutta maltillista pitää olla.  vittua en ole kuullut koskaan. ei aikuisetkaan koskaan käytä. mutta joskus voi olla, että juttu vaan paranee, kun käyttää sanaa paska -- siis tarina ikään kuin vahvenee. on ihan hienoa, että alakoululaisetkin tajuaa kielen tyylejä ja ilmaisuvoimaa.

lisäksi kiroilu kuuluu isompien alakoululaisten itsenäistymisriittiin ja porukkaan sosiaalistumiseen -- pääsisittepä vanhemmat kuuntelemaan, miten lapsenne puhuvat koulun pihalla, kun luulevat, etteivät aikuiset kuule!  minusta sellaisessa sosiaalisessa kiroilussa ei ole mitään pahaa, se nyt vaan kuuluu kulttuuriin. sen sijaan olisin äärimmäisen ihmeissäni jos lapset eivät osaisi siistiä kieltään heti ja välittömästi kun kuka tahansa aikuinen tulee lähelle. jos lapsi kiroilee kylässä tai ruokapöydässä, olisin huolissani. jos lapsi kiroilee kavereidensa kanssa tai käyttää joskus kirosanaa tyylikeinona juttua kertoessaan ... en kyllä osaa huolestua.

T: pikkuriikkisen koulun rehtori

[/quote] Eikös pikkuriikkisissä kouluissa ole nykyään taas johtajat, koulunjohtajat? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä