Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKUISET 2014***

31.08.2013 |

Pistetäänpäs pystyyn ketju kuumeilijoille joilla toiveissa vauva kesäkuulle! Itsellä ikää 28v ja esikoisesta haaveilemme, toinen yrityskierros pyörähti juuri käyntiin. Mahdollinen laskettu aika osuisi kesäkuun alkuun. Tervetuloa mukaan jakamaan kierron ilot ja epätoivon hetket, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä etsimään/antamaan vinkkejä! Päivitän listaa sitten jahka meitä on täällä vähän enemmän. :)

Marjamiini kp 1/26 yk 2

Kommentit (452)

21/452 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ilmoittaudun mukaan porukkaan! Olen seuraillut näitä pinoja taustalla jo yhtä kauan kuin yritystä on takana. Olen 28-vuotias esikoisesta haaveileva. Pillerit jätin pois viime vuoden lopulla ja siitä lähtien yritys on ollut kova. Välillä on stressattu, välillä ei ja joinakin kuukausina on ollut ovistikut käytössä, joinakin kuukausina ei. Nyt tikut tälle kierrolle taas käytössä!

Rima84: Samalla lailla ajattelin jääväni äitiyslomalle näihin aikoihin, mutta toisin kävi...

Henriikka85 kp 7/26-31 yk9

22/452 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri Clearbluen raskaustestin väriä vaihtavalla näytteenottopäällä..Olin niin jännittynyt tilantesta ja en vieläkään ole täysin "järjissäni" mutta jos testiin tulisi vaakatasoon - viiva, sekö tarkottaisi että ei ole raskaana?

Itselläni tuli haaleampi vaakatason viiva ja pystysuoraan tummempi viiva :) Olenko siis oikeasti raskaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/452 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjamiini, mä myönnän kyllä, että mietin koko ajan (en ehkä tietoisesti mutta silti), että mitä tekisin ja miten kävisi, jos tulisin syyskuussa raskaaksi: jouluna voisin kertoa sukulaisille, talvilomalla ei voisi lähteä mihinkään kovin kauas, tammikuussa alkaviin isompiin työprojekteihin joutuisi sanomaan että ei pysty vetämään loppuun asti, huhtikuun viimeisinä päivinä alkaisi äitiysloma... Niin, eihän tästä puutu enää muuta kuin se raskaaksi tuleminen :D Yritän nyt toppuutella itseäni, etten jättäisi elämää ihan elämättä sen takia, että "saattaa olla, että ensi kesänä onkin lomaa koko kesä"!

Saffelson, hih, onhan meitä myöhäisherännäisiä muitakin :) Mun kavereilla on lähes kaikilla yksi tai kaksi muksua, mutta tätä ennen he eivät ole aiheuttaneet minkäänmoisia kuumeita. Oikeastaan olen antanut itselleni luvan vasta nyt loppukesästä alkaa kuumeilemaan - tähän asti olen ajatellut, että sitten kolmivitosena pitää päättää, että haluaako niitä lapsia ylipäätään... Mutta kun mies ehdotti yrittämistä, tulin oikeastaan ensimmäistä kertaa ajatelleeksi, että tämähän voisi olla oikeasti meille ajankohtaista :) 

Mulla ei ole mitään ihmeempiä kikkoja käytössä. Syön foolihappoa ja monivitamiinia, ja yritän syödä niin terveellisesti kuin pystyn (tokikaan en välttele kaikkea, mitä raskausaikana pitää vältellä... vielä).

24/452 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAULITA: Just noin täälläkin kävi :)

ON: Ostettu nyt sitä foolihappoa ja greippimehua... Mieskin saa foolit popsia, jostain luin, että parantaa siittiöiden määrää. Ei kai siitä pahitteeksikaan ole.

25/452 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

***KESÄKUISET 2014 päivitetty 4.9.2013***

80Emilia 30+v 11/? yk1

Nipa87 10/28-37 yk3

Paulita 33v 9/28-30 yk2

Jansku20 21v 9/32-45? yk3

Henriikka85 28v 8/26-31 yk9

Rima84 7/28-46 yk9

Marjamiini 28v 5/26 yk2

Linnea78 4/28-31 yk2

Saffelsson 32v 3/27 yk3

Lindaliini 25v 3/27 yk2

Appletree 28v kp:t? yk2

26/452 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkotervehdys ja tervetuloa mukaan Appletree, Lindaliini, 80Emilia ja Henriikka85! Hienoa saada mukaan myös lisää esikoisen "työstäjiä" :) En voi kuin hattua nostaa teille joilla jo yk:t pidemmällä – paljon tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille! Päivitin listaa (kiitos Rima84 korjauksesta!), joidenkin kohdalla saattaa olla jotain kysymysmerkkejä vielä ja mikään pakkohan täällä ei ole tarkkoja tietoja jakaa joten ei paineita siitä. :)

Appletree meillä siis todellakin ihan sama tahti, toivottavasti plussatkin pärähtäisi samaa vauhtia tässä syyskuun aikana :) Itsellä ihan sama ihmetys kuin sinulla ja Paulitalla, kuinka tämä vauvakuume on ottanutkaan näin vallan kun aiemmin en osannut sanoa haluaisinko lapsia lähivuosina ollenkaan. Nyt on pikemminkin pakokauhu että miten tämä aloitus jäikään näin "myöhäiseksi" kun useimmissa tietolähteissä painotetaan miten raskautumisen mahdollisuus olisi paljon parempi ennen 25 ikävuotta… Eli biologinen kello näemmä hoiti tehtävänsä ainakin täällä suunnalla. Ja niin kuin Paulita sanoi, kaikki on nyt suunniteltu valmiiksi hamaan tulevaisuuteen asti ja vain se itse raskaus enää puuttuu ;)

Foolihapoista kun oli puhetta, niin itsekään en ota niitä erikseen vaan riittävästi näyttäisi sitä olevan käyttämässäni raskausvitamiinilisässä. Tietenkin tuntuisi jotenkin tehokkaammalta saada niitä omasta purkistaan mutta on totta että liikakaan ei ole hyvästä, kaipa ne arvot joku on noihin purkkeihin valmiiksi laskenut suht oikein.

Zanina kyselit Clearbluen viivoista. Ehkä tuolla Raskaus ja synnytys -puolella tiedetään paremmin, me täällä vielä kuumeilemme ja moni ensimmäistä kertaa – itse en ole sinne kauan odotettuun vaiheeseen eli raskaustestin tekoon edes vielä päässyt. Toivottavasti olet jo löytänyt kysymykseesi vastauksen muualta :)

Marjamiini kp 5/26 yk2

27/452 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Minulle ei suotu toukovauvaa eli kesäkuista yrittämmää.. nämä menkat on ollu normaaliakin niukemmat, joten vielä lauantaina testailen ennen kuin clomifenit otan käyttöön. Jospa se vauva joskus tulisi.. kp2/(30)32 yk10

28/452 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henriikka85 me mennäänkin aika samoissa noissa yrityksissä, toivottavasti nyt sit tärppäis ja pääsis äitiyslomalle sit ens keväänä :)

Marjamiini, Appletree ja Paulita itsekin hieman yllätyin tästä vauvakuumeen suuruudesta... tilasin vauva lehdenkin alkuun mukamas tyynnyttämään kuumetta, koska mieheni ei ollut vielä kovin varma omista ajatuksistaan vauvan suhteen. No ei se kuume kyllä yhtään helpottannut kun luki sitä lehteä :) onneksi tuo mieskin sit asiasta intoutui ja päästiin sit asiaan... Kehdonkin olen ostanut jo valmiiksi :) 

pieni pelko kyllä hiipii välillä takaraivoon, jos emme saakaan lasta... Varsinkaan kun ollaan niin innoissamme sitä haluamassa...no ei kait se auta kuin yrittää vain ja toivoa parasta...

Rima yk 8/28-46 yk 9 edelleenkin on greppimehut kaupassa....

29/452 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mielenkiintosta lukea, kuinka kaikilla on niin paljon tietoa ja vinkkejä raskaaksi tulemista varten. Itse aikanaan reiluna parikymppisenä mentiin kierron keskivaihe joka toinen päivä syysteemillä joskus ehkä oli jokunen peräkkäinen päiväkin. Raskaaksi tulin yrityskierroilla 3,3 ja 1 jos oikein muistan. Ovulaation ajankohta ei ole ollut koskaan tiedossani.

Sehän tässä nyt jännittääkin, kun omassa iässä on vaihtunut kymmenluku sekä myös mieskin, joten olen varautunut siihen ettei raskaaksi tulo varmastikkaan ole yhtä helppoa. Nyt siis eka luomukierto vuosiin pillereiden jälkeen. Onkohan tässä edes heti raskaaksi tulon mahdollisuutta? Kierron pituuskasn ei tiedossa, aikoinaan taisi olla reilu 30 päivää. No katsotaan kuinka asiat edistyvät. Tsemppiä edelleen kaikille, muutamilla ainakin lisäkseni H-hetket tärpille tässä kierrossa alkaa olla justiinsa :) kp12/ yk1

30/452 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Mun kierto on nyt kai 26 päivää ja menkat kestää 3päivää..Ihan normaaliako?? Ovulaatio kyllä tulee säännöllisesti kierron keskivaiheessa. Tuntuu hassulle et just alko menkat ja ens viikolla sitten loppupuolella ovis.

KAAMEE VAUVAKUUME!

Lindaliini kp5/26-27? yk 3 tai 4 taitaa nyt olla

31/452 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINDALIINI - mulla on nyt ihan sama tilanne! 26pvän kierto ja menkat kesti vain 3pvää. Vähän ihmettelen, mutta ei kai se niin ennenkuulumatonta ole :)

Ja kuume täälläkin..

32/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä ilmoittaudun mukaan :) Oon 26-vuotias vielä hetken ja mies on pari vuotta vanhempi. Meillä on jo yksi murunen, ikää 1v5kk. Tämä eka tärppäsi heti ekasta kierrosta, joten toiveet on korkealla, että toinenkin saisi pikaisesti alkunsa. Nyt on yk 2.

Mulla on LINDALIININ ja SAFFELSONIN kanssa sama juttu, kierto 26 päivää ja menkat 3 päivää. Päivä ennen tai jälkeen on tosi vähäistä tiputtelua.

Mä en tikuttele ovista, en juo greippimehua, enkä käytä edes foolihappoa. Ehkä sitten jos raskautuminen kestää.

Oon nyt yötöissä ja väsyttää ihan hulluna. Ei yötyöt kyllä ole mua varten, mutta tulipahan lupauduttua ku oon kotihoidontuella kotona, ni lisätienesti ei tee huonoa..

NoaNeelia kp4/26 yk2

33/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Nyt kp 7/28-32. Mun kierto meni kai hiukan sekaisin kun kesken viime kierron poistettiin kuparikierukka. On muuten ollut ihan säännöllinen kyllä. Olin kyllä aikalailla varma että olin raskaana kunnes menkat alkoi 4 päivää myöhässä!

Mulla on kaksi lasten entuudestaan. Molemmat ovat saaneet alkunsa hyvin nopeasti vaikka ikäeroakin on, eli toiveet on nytkin korkealla. Koskaan ei kuitenkaan voi tietää, ikää tulee ja sekundaarinen lapsettomuuskin on mahdollista. Oviksesta en tiedä ollenkaan, joten aiotaan mennä säännöllisellä joka toinen pv tahdilla ;)

Tässä vaiheessa kiertoa vielä pohtii jotain muutakin kuin testaamista, joten kaikenlaista pyörii päässä. Meidän lähipiirissä ovat monet pienten lasten vanhemmat eronneet tai eroamassa. Meillä oli kova kriisi tämän kakkosen kohdalla mutta opittiin puhumaan kaikesta ja tahdolla mentiin läpi ( miehelle tästä iso kiitos). Nyt on todella tasapainoinen ja hyvä olo. Kakkosen raskaudessa olin ihan varma ettei meitä minkään erota, niin olin todella yllättynyt tilanteesta. Onneksi päästiin siitä yli. 

NOANEELIA: Foolihappoa suositellaan aloitettavaksi jo kun harkitsee raskautta, on todettu että auttaa vauvan keskushermoston rakentumisessa merkittävästi. Ei siis ole raskautumisen vaan lapsen kehityksen takia tärkeä..

Tsemppiä kaikille!

34/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! 

Joka päivä oon käynyt kuulumisia täältä lukemassa, mutta itse en ole jaksanut viikolla mitään raapustella. Vähän rennommin olen yrittänyt ottaa, etten liikaa stressaisi näitä asioita. Ensimmäisen luomukierron jälkeen on kyllä ajatukset "järkevöityneet" ja nyt tämä ja edellinen kierto ei ole ollut niin "malttamatonta" touhuilua...tarkoitan, että nyt kun ei ole vielä napannut, niin ajatus on enemmänkin muuttunut suuntaan "tulee jos on tullakseen". Kovasti kuitenkin yritetään ja syön myös tässä kierrossa raskausvitamiineja ja juon greippimehua ;) ja talletuksia pyritään tekemään joka toinen päivä ;) Miestä tosin stressaa työrintamalla ja siihen päälle tämä vauvaprojekti, että ihan joka yrityksessä ei olla saatu talletuksia aikaiseksi...mutta toivottavasti ne riittää :)

Ovista en ole vielä tässä kierrossa tunnistanut, mutta...kp 8 kun puuhailtiin miehen kanssa, huomasin alapääni olleen todella turvonnut ja todella kostea...ja siitäpäs jäikin mieltäni askarrattumaan olisiko ovis saattanut olla jo tuolloin vai olinko muuten vain kiihkeällä päällä?

Joku täällä totesikin, että joskos kolmas kerta toden sanoisi...sitä todella toivotaan! :)

Tervetuloa edelleen kaikille uusille ja hyviä talletteluja kaikille! :) Koitetaan pitää mieli positiivisena ja jaksetaan jatkaa yritystä!

Nipa87 kp 13/28-37 yk 3

35/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipa87, mulla kans jotenkin "rauhoittui" tämä yrittäminen ensimmäisen yrityskierron jälkeen. Jotenkin kai kuvittelin, että mä olen poikkeuksellisen hedelmällinen ja tulen raskaaksi naps vaan, ja nyt olen tajunnut olevani ihan niinkuin kuka tahansa muukin ;) Eli raskaaksi tullaan sitten kuin tullaan, tietysti mieluummin nopeammin kuin hitaammin, mutta en jotenkin ylitulkitse kroppani viestejä koko aikaa.

Paulita kp 12/28-30 yk2

36/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!! Taidanpa liittyä joukkoonne :) vähän taustatietoa: meillä haaveillaan neljännestä,eli iltatähdestä <3 tilanne on Se,et plussasin joulukuussa,mutta helmikuussa todettiin kkm :( jouduttiin kaavintaan ja kierrotkin heitteli niin, et oli terot apuna,tosin käytin vaan kkden ja viime kierto oli luomu ja vaan 26pvää..et nyt otin ovistikut käyttöön kun ei tiedä yhtään.. Nyt menossa kp 10/?

37/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ilmoittaudun mukaan ryhmäänne tuolta toukokuisista. Menkat tänään alkoi ja kymmenes yk pärähti käyntiin. Olen 20v nuorinainen ja esikoista yritämme kihlattuni kanssa (hän on 29v). Vauva on meille hyvin toivottu mutta ei ole vielä ainakaan tullut:( toivottavasti kesäkuu olis se oikea kuukausi meille kaikille :) paljon plussatuulia kaikille!

38/452 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohtu tuosta lopusta

Vauvakuumeilija kp 1\28-30 yk 10

39/452 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä myös pari jännää viikkoa edessä... Kolmas inseminaatio oli loppuviikosta. Ikää minulla 33v ja yritystä ei ole noita kahta aikaisempaa toimenpidettä lukuunottamatta ollenkaan, kun samaa sukupuolta olevaan menin muutama vuosi sitten rakastumaan. Mitään vikaa minusta ei löytynyt tutkimuksissa, mutta ei kai näitäkään loputtomiin jatketa. Mihinkään emme myöskään saa mitään tukea, joten kovin kalliksihan nämä käy, jos kovin pitkälle venyvät ja varsinkin jos tuloksettomaksi jää, niin harmittaa kovin. Toisen inseminaation jälkeen menkat oli myöhässä viikon ja sellaista mulle ei ole kyllä käynyt koskaan. Testi oli koko ajan negatiivinen. onnea kaikille!

40/452 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tiputus tuli tuolta toukokuisista. Kierronpituus on näköjään muuttunu "pysyvästi", eli otanpa ne ovistikut käyttöön suosiolla :)

Misuliini kp1/25-26 yk 2