Tyttöystävä pyysi rahaa vaatteisiin
Ollaan seurusteltu kohta kolme vuotta. Nyt se meni pyytämään rahaa. Onko teille tapahtunut samaa? Kuinka voin kieltäytyä antamasta rahaa niin, että hän ei suutu ja ala riehumaan? Kiitos! :-)
Kommentit (46)
Tarkoittaako "vaatteet" nyt siis huvikseen shoppailua vai esim. kalliita työvaatteita uuteen duuniin tai mekkoa sinun sukusi kissanristiäisiin tms.? Asutteko yhdessä, missä määrin talous on yhteinen?
Vierailija kirjoitti:
akat o rahanahneita! jätä se. jos annat rahaa, nii se pyytää vai lisää ja lisää! miulle kävi samoi aikanaa.
Harmi. Tuota pelkäänkin, että hän alkaa pyytämään rahaa jatkossakin. Voisinko lainata rahaa niin, että vaadin ne takaisin pienen koron kanssa? Varmaan saa raivarin, jos ehdotan tällaista? :-D — OP
Oletko pyytänyt tyttöystävääsi pukeutumaan tietyllä tapaa? Meillä mies tykkää katsoa kun käytän korkkareita. Ennen minulla ei ollut sellaisia mutta mies on ostanut minulle useat korkkarit. Itse olisin ostanut korkeintaan yhdet juhlakäyttöön mutta jos mies haluaa nähdä niitä minulla niin sitten maksaa ne.
Muut vaatteet ostan itse tietysti.
Aloituksessa jo oli oleellinen. Eli pelko että toinen suuttuu ja riehuu jos ei saa tahtoaan läpi. Sama kummin päin sukupuolet niin eiköhän se ole suhde loppu jos pitää pelätä toisen riehumista jne.
Naisen kirjoittama provo. Käsiala ei ole todellakaan miehen
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako "vaatteet" nyt siis huvikseen shoppailua vai esim. kalliita työvaatteita uuteen duuniin tai mekkoa sinun sukusi kissanristiäisiin tms.? Asutteko yhdessä, missä määrin talous on yhteinen?
Talvitakkeja ja kenkiä mukamas tarvitsee. Huppareita ja muita ns. sisävaatteita. Minusta sillä hänellä on jo ihan tarpeeksi vaatteita. Ei asuta yhdessä, eikä olla muuttamassa yhteen vielä pitkään aikaan. On miljoona kertaa helpompaa asua omassa asunnossa. Mutta se on eri aihe… Meillä ei ole yhteistä taloutta. Sen takia tarvitsenkin vinkkejä. Tähän mennessä ollaan aina maksettu omat ostokset itse. — OP
Vierailija kirjoitti:
Naisen kirjoittama provo. Käsiala ei ole todellakaan miehen
En ole provo enkä ole myöskään nainen.
0/2
— OP
Jos sulla on rahaa niin anna, jos ei ole niin älä anna. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
En ole provo.
0/1
— OP
Tyttöystävä voi mennä itse töihin ja hankkia rahat vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pyytänyt tyttöystävääsi pukeutumaan tietyllä tapaa? Meillä mies tykkää katsoa kun käytän korkkareita. Ennen minulla ei ollut sellaisia mutta mies on ostanut minulle useat korkkarit. Itse olisin ostanut korkeintaan yhdet juhlakäyttöön mutta jos mies haluaa nähdä niitä minulla niin sitten maksaa ne.
Muut vaatteet ostan itse tietysti.
En. — OP
Kysyitkö, miksi hän pyytää juuri nyt rahaa sinulta? Omat rahat loppu? Muuta?
Itse naisena en maksaisi, jos teillä on selkeästi ollut omat rahat koko suhteen ajan eikä tästä ole ollut mitään ns. 'sovittuja poikkeuksia'. Jos hiiltyy, kysy miksi hermostuu? ;)
Vierailija kirjoitti:
Tinttaat akkaa nokkaan
En ole väkivaltainen. — OP
Vierailija kirjoitti:
Älä rahoita. Jollei ole kyse esim. alusvaatteista, joita saat itse katsella. Eikä kyllä sittenkään.
Muutenhan se on h #ora.
No en todellakaan ala maksamaan alusvaatteita! :-D Oletko katsonut kuinka kalliita ne on? Kangasta niissä ei ole melkein yhtään ja maksavat monia kymmeniä euroja. Ihan hullua! — OP
Lähtökohta ettei ole väliä jos suuttuu. Vain silloin jos itse pyydät johonkin etkä maksa. Heti vaan pelisäännöt selviksi alussa.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa jo oli oleellinen. Eli pelko että toinen suuttuu ja riehuu jos ei saa tahtoaan läpi. Sama kummin päin sukupuolet niin eiköhän se ole suhde loppu jos pitää pelätä toisen riehumista jne.
Hän nyt on aina ollut tuollainen, että kilahtaa melkein kaikesta. — OP
Erikoista että pyytää sinua maksamaan omia vaatteitaan. Oletko teillä valtava ikäero niin että jotenkin hämärtyy että olette tasavertaisia kumppaneita? Tai onko teillä valtavat tuloerot (esim että tyttöystävä köyhä opiskelija ja sinä kovapalkkaisissa hommisa)? Yleensä ihminen herää huonoon käytökseensä kun sen nostaa pöydälle:
"Tarkoitatko siis että minun pitäisi maksaa omista rahoistani sinun vaatteita? Miksi minä käyttäisin omia rahojani sinun vaatteisiin?"
akat o rahanahneita! jätä se. jos annat rahaa, nii se pyytää vai lisää ja lisää! miulle kävi samoi aikanaa.