Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allekirjoita adressi kotihoidontuen uudistusta vastaan

Vierailija
31.08.2013 |

http://www.adressit.com/kodinhoidontuen_jakaminen_perheiden_paatettavaksi

Allekirjoita ja nosta ketjua, jotta pysyy ylhäällä. Perheillä on oltava oikeus päättää sisäisesti kumpi vanhempi haluaa/pystyy työtilanteen tai muun vuoksi hoitamaan alle kolmevuotiaita lapsia kotona. Pakkotasa-arvo isän ja äidin välille hoitovapaan jakamisessa ei ota huomioon yksilöllisiä perhetilanteita.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan isä voinut tähänkin asti jäädä kotihoidon tuelle jos perhe on niin halunnut. Miksi pitää jäädä kummallakin vanhemmalla vuorollaan kotiin jos lasta ei haluta laittaa laitoshoitoon.....? Kyllä on taas niin kummallista että...

Vierailija
22/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, kumman työnantaja valitsee ennemmin: äidin, joka on ollut 3v pois työelämästä vai äidin, joka on ollut 1,5v pois työelämästä ja sen jälkeen vielä 1,5v ei tarvitse olla pois lasten sairastelun takia kun isi hoitaa... Eri asia ne, joille lapsia tulee pienellä ikäerolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kodinhoidontuki" :D onko se jotain henkistä tukea siivoamiseen? :D En allekirjoita, multa sujuu kyllä siivous.

Vierailija
24/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa se se tarkoittaa sitä että lasta hoidetaan kotona ja siihen saa taloudellista tukea... Kotihoidontuki ei kodinhoidontuki :D

Vierailija
25/44 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki on yhteiskunnan suoma pieni korvaus siitä, että lapsi hoidetaan kotona, ei päiväkodissa. Jos työelämän tasa-arvo on ongelma, eikö pitäisi rajoittaa hoitovapaan pituutta, mutta ei puuttua kotihoidontukeen, joka ei ole sidoksissa työssäoloon?

Vierailija
27/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on lakiesitys. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että työttämyysrahaa jouduttaisiin maksamaan enemmän ja vanhemmilla ei olisi oikeutta valita lapsen hoidosta keskenään. Tuossa linkissä kerrotaan hyvn selkeästi prosenttimäärät että ns taloushaitat summallisesti ja totuus on että jos lakiesitys menee läpi niin työttömyyspäivärahaa tms joudutaan maksamaan enemmän eli säästöjä ei tule yhtään. Sen lisäksi myös etävanhempi voisi saada kotihoidontukea jos hoitaa lasta mutta jos toinen vanhempi ei käytä oikeutta niin silloin toinenkin vanhempi menettää perhevapaiden oikeuden. SEn lisäksi yksityisen hoidon tuki muuttuisi siten että jos vanhempi hoitaa toista lasta kotona niin yksityisen hoidon tukea ei makseta kuin osapäiväiseltä lapselta ja lapsella pitäisi olla oikeus kunnalliseen hoitoon. jos kriteerit ei täyty niin myöskään yksityisen hoidon tukea ei maksettaisi. Että mielestäni ei ole ketään palveleva laki joten allekirjoitan adressin ja todellakin toivon että pääsisi esitettäväksi tämä adressi vastaan tätä uudistusta ja että päättäjät ottaisivat järjen käteen ja eivät muuttaisi lakia mihinkään suuntaan.

Vierailija
28/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaan mitä tuo uudistus pitää sisällään. Mutta esim. Meillä minä olen pph ja mies on yrittäjä. Miehen yritys elättää meidät, ei ole vara palkata ketään tekemään tuota työtä ja muutenkin siihen hankala saada ketään koska töitä on aamupäivästä n.2-5 tuntia ja sitten iltapäivästä 2-5h. Tuossa välissä siis n.2-3h vapaata.

Käytännössä siis meidän lapsi menisi päiväkotiin johon isän täytyisi viedä klo. 6.00 ja hakisi sitten milloin? Tulee töistä kotiin n.klo.18. Niin tai kyllähän minä voisin hakea klo. 16.30 lapselle tulisi sellainen kevyt 10.5h hoitopäivä.

Käytännössä tuo olisi älytöntä ja lapsi veisi minulta yhden hoitopaikan niin että siitä ei saisi mitään korvausta. Eli molemmat vanhemmat töissä ja meidän lapsen hoitomaksu käytännössä 640€/kk koska sen verran menettäisin palkkaa joka kuukausi. Tähän saakka saanut edes siihen 3v. Saakka sen kotihoidontuen. Sen jälkeen tosin ei saa korvausta.
Noeo ole meille ajankohtainen asia koska ei olla enää omia lapsia tekemässä ja ne olemassa olevat omat on jo koululaisia. Mutta mietinpähän vain että mitenköhän sitä toimisi jos olisi oma pieni lapsi.

Vierailija
29/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se kenen nimiin kh tuki haetaan niin käydä edelleen töissä niin miksi toinen ei voi vain jatkaa kotona oloa mutta kh tuki maksetaan toiselle nimellisesti... ei vaikuta käytännössä mitenkään elämiseen mikäli on samassa osoitteessa äiti ja isä...

Vierailija
30/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:43"]En tiedä tarkkaan mitä tuo uudistus pitää sisällään. Mutta esim. Meillä minä olen pph ja mies on yrittäjä. Miehen yritys elättää meidät, ei ole vara palkata ketään tekemään tuota työtä ja muutenkin siihen hankala saada ketään koska töitä on aamupäivästä n.2-5 tuntia ja sitten iltapäivästä 2-5h. Tuossa välissä siis n.2-3h vapaata.

Käytännössä siis meidän lapsi menisi päiväkotiin johon isän täytyisi viedä klo. 6.00 ja hakisi sitten milloin? Tulee töistä kotiin n.klo.18. Niin tai kyllähän minä voisin hakea klo. 16.30 lapselle tulisi sellainen kevyt 10.5h hoitopäivä.

Käytännössä tuo olisi älytöntä ja lapsi veisi minulta yhden hoitopaikan niin että siitä ei saisi mitään korvausta. Eli molemmat vanhemmat töissä ja meidän lapsen hoitomaksu käytännössä 640€/kk koska sen verran menettäisin palkkaa joka kuukausi. Tähän saakka saanut edes siihen 3v. Saakka sen kotihoidontuen. Sen jälkeen tosin ei saa korvausta.
Noeo ole meille ajankohtainen asia koska ei olla enää omia lapsia tekemässä ja ne olemassa olevat omat on jo koululaisia. Mutta mietinpähän vain että mitenköhän sitä toimisi jos olisi oma pieni lapsi.
[/quote]

Niin siis jos lapsiei olisi päiväkodissa vaan hoidossa kotona niin tuo hoitomaksun menetys olisi minulle tuon reilu 600€

Vierailija
31/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 22:29"]

perhevapaiden kustannukset jakaantuvat tasaisemmin miesten ja naisten työnantajien kesken. Ällistyttävää, että tätäkin vastaan pitää pullikoida.

[/quote]

Mutta eihän uudistus vaikuta tähän. Naisen työnantaja maksaa edelleen rutkasti enemmän. Miehen työnantaja maksaa vain mahdolliset sijaisen perehdyttämisestä aiheutuvat kulut. Juuri siksi tämä uudistus ei paranna naisten asemaa työmarkkinoilla lainkaan.

Vierailija
33/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. Systeemi on todellakin aika muuttaa. 

Vierailija
34/44 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen ollut meidän lapsen kanssa kotona sen 3-vuotta nyt keväällä. Minulle on ollut tärkeää hoitaa lasta kotona. Myös mies olisi voinut jäädä kh-tuelle, mutta koska saa töistään parempaa palkkaa kuin minä, tehtiin päätös, että se olen minä joka jään kotiin.

Itse saan palkkaa n. 1700e/kk ja mies saa 2500e. Siinä on jo aika iso ero.. Mielestäni kh-tukiasia pitää jättää perheiden päätettäväksi.

Vierailija
35/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos adressin perustamisesta! Onneksi ehdin vielä allekirjoittamaan! :D

Vierailija
36/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita! Tuohan on aivan mahtava uudistus. Mammat vaan töihin, jos ei kiinnosta tehdä töitä, hankkikaa masennus yms. muu sairaus, saatte olla sen takia sitten himassa kasvattamassa persettä ja laittamassa lapset perhepäivähoitajalle. Siitähän teille maksetaan.

Vierailija
37/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin molemmat työssä ja sumplittiin vielä niin, että saatin kotihoidontukea työssäkäynnistä huolimatta, kun vuorotyö...

Vierailija
38/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistus on hyvä näin nuorena lapsettomana naisena, joka ei aio hankkia lapsia.

Vierailija
39/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taitaa vaan köyhät ja kateelliset akat narista joilla ei ole ollut varaa jäädä kotihoidontuelle vaikka olisivat halunneet...toisinsanoen mies ei ole pystynyt/halunnut elättämään :D

Vierailija
40/44 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitettu!