Koronaan kypsyneet hoitajat
Löytyykö muita? Hakupaperit laitettu jo eteenpäin, haluan niin vaihtaa alaa! Kiitos hallitus, kiitos sairaanhoitopiiri, kiitti mulle riitti.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää, että millä muulla alalla kaikki mukisematta hyväksyisi, jos yhtäkkiä
- työmäärä lisääntyisi vaikka vain 20%
- olisi pakko ottaa erittäin vähän testattuja rokotteita
- työn ohella tulisi omaksuttavaksi päivittäin muuttuvat ohjeet
- palkka pysyy samanaNäistä 3/4 ihan normikamaa muissakin hommissa. Ei tarvita edes poikkeuslakia.
Rokotuspakkoa ei ole mutta näkisin kyllä että ammatinvalintakysymys. Eikä teistä hoitoalalla kukaan ole tutustunut poikkeuslakiin ja sen määräyksiin etukäteen? Vai ajatteliko vain että ei sitä kuitenkaan koskaan tule tilannetta, jossa se otettaisiin käyttöön?
Se poikkeuslaki koskee monia muitakin ammattiryhmiä. Nyt vaan sattuu olemaan pandemia ja siksi poikkeustoimet koskee terveydenhuoltoa lähinnä.
Sitä mieltä kyllä olen että hoitajille terveydenhuollossa ja varhaiskasvatuksen henkilökunnallekin saisi maksaa reilua koronalisää.
Kuinka moni 15-19-vuotias tutustuu omaan työtä säätelevään lainsäädäntöön ENNEN kouluun hakemista?
En oletakaan että tuon ikäinen nuori siihen tutustuisi mutta edes opiskeluaikana? Kai sentään hoitajillakin on kurssit omaan ammattialaan liittyvästä lainsäädännöstä?
En tiedä amk-tutkinnosta, mutta sairaanhoito-opistossa kyllä tehtiin selväksi, mitä velvoitteita sairaanhoitajalla on poikkeustilan aikana.
Mun lapseni kirjoittaa nyt ylioppilaaksi ja oli tarkoitus pyrkiä opiskelemaan sairaanhoitajaksi, mutta koronan vuoksi muuttikin suunnitelmiaan jo keväällä, kun selvisi, ettei suojavarusteita ollut riittävästi edes terveydenhuollon henkilöstölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää, että millä muulla alalla kaikki mukisematta hyväksyisi, jos yhtäkkiä
- palkka pysyy samanaNäistä 3/4 ihan normikamaa muissakin hommissa. Ei tarvita edes poikkeuslakia.
Rokotuspakkoa ei ole mutta näkisin kyllä että ammatinvalintakysymys. Eikä teistä hoitoalalla kukaan ole tutustunut poikkeuslakiin ja sen määräyksiin etukäteen? Vai ajatteliko vain että ei sitä kuitenkaan koskaan tule tilannetta, jossa se otettaisiin käyttöön?
Se poikkeuslaki koskee monia muitakin ammattiryhmiä. Nyt vaan sattuu olemaan pandemia ja siksi poikkeustoimet koskee terveydenhuoltoa lähinnä.
Sitä mieltä kyllä olen että hoitajille terveydenhuollossa ja varhaiskasvatuksen henkilökunnallekin saisi maksaa reilua koronalisää.
Ok. Olet oikeassa. Ammatinvalinta kysymys. Valitsin väärin, ja nyt valitsen toisin. Nuorena en ihan osannut huomioida kaikkea minkä nyt ymmärrän olevan tärkeää. Onneksi pääsin opiskelemaan uutta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- palkka pysyy samanaOlisin ottanut lopputilin jo puoli vuotta sitten. Lue kirja Sisar Aino - siitä on "hoitotyö" saanut alkunsa meillä!
https://yle.fi/uutiset/3-10421446Vaihda asunto isompaan ja tee yhdestä huoneesta sellainen, minne ei ole muilla asiaa... jne.
https://www.hdl.fi/blog/2019/04/17/sisarkotijarjestelma-ei-ole-paattyny…
---mikään ei oikeastaan ole muuttunut?
Ei korona ole omalla kohdallani toistaiseksi vaikuttanut, mutta olen kyllä ihan muutenkin aika väsynyt tähän työhön. Jatkuvasti mietin vaihtoehtoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- palkka pysyy samanaOlisin ottanut lopputilin jo puoli vuotta sitten. Lue kirja Sisar Aino - siitä on "hoitotyö" saanut alkunsa meillä!
https://yle.fi/uutiset/3-10421446Vaihda asunto isompaan ja tee yhdestä huoneesta sellainen, minne ei ole muilla asiaa... jne.
Vanhuksia voi hoitaa kotona ja pariskunta mahtuu hyvin yhteen olohuoneeseen, jos se on alakerrassa. Itse voit asua siellä yläkerrassa.
No, jos jotain hyvää koronasta, niin ainakin saadaan hoitoalalta karsittua sinne sopimattomat ihmiset. Ehkä samalla myös vähän jo etukäteiskarsittua sitä, ettei täysin väärä porukka, täysin väärillä sisar-hento-valkoinen-kuvitelmilla alan koulutukseen hakeudu. Varmasti väliaikasta pulaa voi olla henkilöstöstä, mutta eiköhän se aika nopeasti paikkaudu. Että kiitos, heippa, menkää kitisemään sille seuraavalla alalle, jonka kuvittelette olevan niin paljon mukavampi, joustavampi ja paremmin palkattu vastaavalla koulutuksella. Ja herätkää sitten siihen arkeen, ettei se ihan niin mennytkään.
Vierailija kirjoitti:
- palkka pysyy samana
Miten ihmeessä sinä kuvittelet, että millään muulla alalla ei koskaan työmäärä tilapäisesti kriisin tai muun kiireen takia lisääntyisi? Pahimmillaan enemmänkin kuin 20 %? Tuo hoitajien rokotekammoisuus kertoo vain siitä, miten oikeasti hataralla tietopohjalla meidän hoitotyötämme tehdään. Kun hoitajat uskovat salaliittohörhöjä, eivätkä asiantuntijoita, on parempikin poistua alalta takavasempaan. Ihan joka hemmetin alalla joudutaan omaksumaan todella nopeallakin aikataululla uusia toimintatapoja ja ohjeita nykymaailmassa, jopa ihan uutta tietoa ja jopa ihan vapaaehtoisesti itse sitä hankkien ja soveltaen ja niihin muutoksiin pitää pystyä sopeutumaan. Ja palkka pysyy samana. Tämä kommenttisi kertoo nyt ihan vain siitä, miten pihalla muiden alojen arjesta hoitajat ovat. Ette te ole oikeasti mikään erityistapaus, näitä asioita tapahtuu säännöllisesti todella monella alalla, mutta niiden alojen ihmiset (suurimmaksi osaksi) tietävät, että se kuuluu alaan, jonka ovat valinneet, joten he eivät pidä samanlaista kamalaa kitinää kuvittelemastaan kaltoinkohtelusta kuin hoitajat.
Katsokaa nyt kaikki PEG tai E1520- sisältävät valmisteet pois kaapeista, kun siinä rokotteessakin on sitä!
Se on lisäaineiden kantaja-aine ja lukee pakkausselosteessa. Joissakin leivonnaisissakin näyttää olevan:-(
Vierailija kirjoitti:
No, jos jotain hyvää koronasta, niin ainakin saadaan hoitoalalta karsittua sinne sopimattomat ihmiset. Ehkä samalla myös vähän jo etukäteiskarsittua sitä, ettei täysin väärä porukka, täysin väärillä sisar-hento-valkoinen-kuvitelmilla alan koulutukseen hakeudu. Varmasti väliaikasta pulaa voi olla henkilöstöstä, mutta eiköhän se aika nopeasti paikkaudu. Että kiitos, heippa, menkää kitisemään sille seuraavalla alalle, jonka kuvittelette olevan niin paljon mukavampi, joustavampi ja paremmin palkattu vastaavalla koulutuksella. Ja herätkää sitten siihen arkeen, ettei se ihan niin mennytkään.
Se on kyllä sillä tavalla että jos noin ajattellaan, niin se tuleva hoitajapula ei sitten ihan pieni olekaan! Jo paljon ennen koronaa on ollut tietyillä erikoisaloilla huutava pula pätevistä hoitajista. Omallakin työpaikalla on jo vuosia ollut täyttämättömiä paikkoja ja jatkuvia uusintahakuja kun sopivia hakijoita ei vaan ole. Ymmärrätkö miten laaja tämä ala on? Kaikki eivät voi tehdä kaikkea, ja on paljon sellaisia osastoja ja poleja joille ei voi mennä ilman erityisosaamista ja pitkää kokemusta. Perustasollakin on ainakin paikoin pulaa hoitajista kyllä. Ja todellakin tiedän että muilla aloilla on helpompaa. Olen alan vaihtaja ja opiskelin itse sairaanhoitajaksi vasta aikuisena, joten muutakin kokemusta löytyy. Tiesin että tämä on raskasta ja vaativaa työtä jo alalle hakiessa, mutta kyllä tämä silti yllätti. Harkitsen vakavasti aiempiin töihin palaamista. Olen jo keskustellut alustavasti entisen työnantajani kanssa, ja sovittiin että palataan asiaan kun koronatilanne on paremmin hallinnassa.
Lääkäri Mikael Kivivuori
Vihdoin joku uskaltaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri Mikael Kivivuori
Vihdoin joku uskaltaa!!!
Hyvä ja informatiivinen video. Laitoin jakoon kaikille frendeille. Uskomatonta miten valtio huijaa kansalaisiaan. Herätys lampaat
Olen kypsähtänyt kyllä, en pelkästään korona asioihin vaan ylipäänsä hoitoalaan, tuntuu, että virheitä tulee tehtyä vähän väliä, varmaan kohta olen jo oikeudessa ja ei jaksaisi tällä palkalla.
En tiedä mitä muutakaan tekisi, 6vuotta hoitaja kouluja takana ja töitä sen jälkeen n. 12vuoden ajan, rupee olee todella väsynyt, pitäisi itsekkin olla virkeä, että jaksaisi auttaa muita.
Katselen muita töitä koko ajan, mutta koulutusta muihin aloihin ei ole joten se rajoittaa paljon.
Ja mitään rokotteita minuun ei törkätä, kun täällä töitä on tehty yli vuoden tän koronan kanssa ja ilman rokotteita ni en tarvitse sitä jatkossakaan
Onneksi lääkäri kivivuori kertoo totuuden rokotteista. En ainakaan ota, jos rokotusta ei saa peräytettyä millään. Muuttaa vielä dna:n. Olen jo pitkään ajatellut että thl:n takia en enää halua hoitajaksi. Mihin jäi potilaista välittäminen???
Ja juuri eilen esim. Keskisuomalainen uutisoi Jyväskylän säästävän päivähoidossa ja opetuksessa :(
Oli valitettavasti maksumuurin takana, mutta tuskin henkilökunnalle mitään hyvää tietää.