Juotteko 4-5 litraa vettä päivän aikana?
Kommentit (43)
No nyt ainakin juon, kun on niin kuuma.
Tuollaista määrää nestettä ei kukaan suosittele juotavaksi päivässä.
Ihmisen keskimääräinen nestetarve on 30 ml/kg/vrk.
En, vaikka laskis kahvin mukaan, niin en juo lähellekään tuota määrää
En todellakaan. Juon kun on jano. Ehkä litra päivässä, ei välttämättä sitäkään. En ole usein janoinen.
En. Ehkä 2-2,5 litraa. Sen mukaan juon kun on jano.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et olekkaan mikään maapallon napa suosittelemaan.
Mistä juoni tulee jos ei tule juotua?
Vierailija kirjoitti:
Juot ap liikaa tai olet maavalas
Mitä vikaa maavalaissa on?
Tänään olen juonut ehkä kolme litraa, kun olen touhunnut koko päivän pää märkänä. Yleensä alle litran.
En juo, koska en tarvitse noin paljoa. Juon 1,5-2 litraa ja loput nesteet tulee ruuasta.
Tuo määrä on ihan liikaa vettä päivässä! 2 litraa korkeintaan, ja ruuasta saa lopun nesteen.
Vierailija kirjoitti:
Maratoonin juoksemisesta usein arvioidaan että se tuplaa sen päivän ruuantarpeen, juomantarpeen ja suolantarpeen. Eli jos normaalisti juo hellepäivänä vähän päälle 2 litraa niin helteisenä maratoonipäivänä pitää sitten juoda 4-5 litraa. Ihan normaalia ja tervettä.
--
"Epänormaalia ja epätervettä" sitten on että kehonrakentajat ynnä muut todella suuret raskaat urheilijat kuluttavat energiaa vuorokaudessa esim 10 000 kcal eli 4-5 kertaa enemmän kuin normaali ihminen. Heidän juomantarpeesta minulla ei ole mitään aavistusta, mutta eiköhän sitä kulu aikalailla älyttömän paljon.
Vierailija kirjoitti:
En, vaikka laskis kahvin mukaan, niin en juo lähellekään tuota määrää
Kahvi kuivattaa elimistöä eli on pahasta. Vesi paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä on ihan liikaa vettä päivässä! 2 litraa korkeintaan, ja ruuasta saa lopun nesteen.
Aterioilla pitäisi juoda 2-3 isoa lasillista vettä ja muu vesi siihen päälle, että saat juotua 4-5 litraa päivän aikana.
ENn, enkä syökkäään mitäään vaan juon pelkkkää alkoholia.