Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö lihaa? Miksi kyllä, miksi ei?

Vierailija
29.08.2013 |

Itse lopetin lihansyönnin kun meille tuli kissa. En enää pystynyt ....

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin joo, minä en edes käytä soijaa ruokavaliossani, se on epäterveellistä.

t. 77

Vierailija
102/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se liha olisi kuinka HYVÄÄ, oma moraalini on parempi. Rääkättyjä eläimiä vielä pitäisi syödä. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:24"]

Eläimen kuoleman lisäksi tuotantoeläinten koko elämän kestävä kohtelu on aivan järkyttävää, en halua tukea sellaista eläinrääkkäystä. Itse metsästetty riistaeläin tai edes yksilöllistä huolenpitoa saanut, luonnollisesti liikkunut ja syönyt pientilan lehmä on ainakin parempi vaihtoehto, jos sitä lihaa haluaa syödä.

[/quote]

Täyttä puppua. Luonnossa eläinten elämä on jatkuvaa taistelua kuoleman rajamailla. Jos petoeläimet, kylmyys tai nälkä ei tapa, viimeistään taudit kellistää vahvimmankin yksilön. Eikä milloinkaan luonnossa tapahtuva kuolema ole verrattavissa tuotantoeläimen kivuttomaan tainnutukseen, vaan viime hetket koetaan tuskallisesti ja usein verisesti.

Vierailija
104/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh  olipas mukavaa lukea raporttia, missä teurastamon henkilökunta ei pitänyt työstään. Naudat olivat vielä raajojen leikkauksen jälkeen hengissä siinä hihnalla, tainnutus ei oikein toimi siinä kiireessä. Mutta liha on niin hyvää.

Vierailija
105/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 19:24"]

Eläimen kuoleman lisäksi tuotantoeläinten koko elämän kestävä kohtelu on aivan järkyttävää, en halua tukea sellaista eläinrääkkäystä. Itse metsästetty riistaeläin tai edes yksilöllistä huolenpitoa saanut, luonnollisesti liikkunut ja syönyt pientilan lehmä on ainakin parempi vaihtoehto, jos sitä lihaa haluaa syödä.

[/quote]

Täyttä puppua. Luonnossa eläinten elämä on jatkuvaa taistelua kuoleman rajamailla. Jos petoeläimet, kylmyys tai nälkä ei tapa, viimeistään taudit kellistää vahvimmankin yksilön. Eikä milloinkaan luonnossa tapahtuva kuolema ole verrattavissa tuotantoeläimen kivuttomaan tainnutukseen, vaan viime hetket koetaan tuskallisesti ja usein verisesti.

[/quote 

Mikäkään en romantisoisi villinä elävien eläinten elämää. Niiden elämä kuitenkin olisi sellaista aivan riippumattomatta ihmisistä. Ei ole mitenkään perusteltua SEN LISÄKSI vielä tarhata ja tehotuottaa eläimiä syötäväksi (tai maitoa/munia tuottamaan tai turkiseläimiksi...) ja tietoisesti ja vapaaehtoisesti lisää kärsimystä. Varsinkin kun kyseinen toiminta on kovin epäekologista ja näin ollen myös ihmisille vahingollista, ja kun nykyihmiset pärjäävät ihan hyvin ilmankin lihaa.  

Vierailija
106/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen aina punaista puhuttaessa soijasta, joten syön lihaa, harvoin kalaa (lohta) ja broileria. Liha usein jauhelihaa, joskus possun ulkofilettä pihveinä. Naudanlihaa ei juurikaan paitsi jauhelihana.  Ei ole vara syödä kaikkein kalleimpia ruhonosio, siksi harvoin nautaa. Broilerista (fileestä) saa nopeasti ja helposti ruokaa. Mulla on matala hemoglobiini. Kasviksista imeytyy huonosti rauta, joten tärkeää lihansyönti.

Vierailija
107/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa koska Hitler oli kasvissyöjä, enkä halua tappaa miljoonia juutalaisia.

Vierailija
108/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 20:29"]

Syön lihaa koska Hitler oli kasvissyöjä, enkä halua tappaa miljoonia juutalaisia.

[/quote]

Ihan loistava, ontumaton logiikka. Mun pitaa varmaan talla logiikalla olla syomatta lihaa, koska Stalin ja Mao soi lihaa. Mut tosiaan, niin se vaan menee, etta jos on kasvissyoja, niin haluaa heti tappaa miljoonia juutalaisia. Jotekin ne vaan liittyy niin olennaisesti toisiinsa.

Vierailija
109/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas naurattaa :-) Tuo Hitler juttu oli paras!!! Muistaakohan skinipojat, nyt sitten syödä kasvisruokaa? Taitavat hakata toisia, ihan lihapitoisen ruokavalion voimalla... Ei tietysti voi yleistää tässäkään asiassa.

Vierailija
110/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 20:47"]

[/quote]

Ihan loistava, ontumaton logiikka. Mun pitaa varmaan talla logiikalla olla syomatta lihaa, koska Stalin ja Mao soi lihaa. 

[/quote]

Paitsi että Stalin ja Mao ei edes yhdessä vedä vertoja Hitlerille. Kyllä kasvissyönnin potentiaaliset sivuvaikutukset on paljon vakavampia. :D

Vierailija
112/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa koska mielestäni ruumis kuuluu hyötykäyttää kuoleman jälkeen. Olisi suurta haaskausta jättää possu syömättä - nasu itsekin olisi halunnut tulla paneroiduksi. Myös oma ruumiini pitää hyötykäyttää esim. lääketieteen edistämiseen. Tai sitten kroppani voisi vaikka syöttää sioille. :) Saisivat possutkin jotain takaisin minusta.

Vierailija
113/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kaikkea, mieluiten riistaa, poroa ja kalaa ja kasviksia omasta maasta. Sienet ja marjat uppoaa. Mutta kyllä mä ostan brassihärkää, kanaa kaupasta, possua jne. Koska ei voi ola ätysin omavarainen, on pakko ostaa sitä mitä on tarjolla. Syödään lihaa koska tykätään siitä. Toisaalta taas kalasta tykätään vielä enemmän.

Ette usko mikä sopeutuminen on ollut sellaiseen elämään jossa pakastin ei olekaan täynnä omia poroja/itse metsästettyä hirvenlihaa ja kaupasta pitää etsiä jotain vastaavaa. Lapsena kana oli luksusta, nykyään se on hirven/poronliha mikä on luksusta. Omassa pienessä kasvistilkussa kasvaa salaattia, sipulia, basilikaa, porkkanaa, tilliä ym.  

Vierailija
114/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syödä eläinten lihaa yhtään sen enempää kuin ihmistenkään, koko ajatuskin ällöttää.

Vierailija
115/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 20:47"]

[/quote]

Ihan loistava, ontumaton logiikka. Mun pitaa varmaan talla logiikalla olla syomatta lihaa, koska Stalin ja Mao soi lihaa. 

[/quote]

Paitsi että Stalin ja Mao ei edes yhdessä vedä vertoja Hitlerille. Kyllä kasvissyönnin potentiaaliset sivuvaikutukset on paljon vakavampia. :D

[/quote]

Niin, Hitler-kortti taitaa olla painavampi, vaikka Stalin ja Mao tappoikin enemman ihmisia. Mut ehka Stalinkin soi liikaa hapankaalia, ja Mao tietysti tofua, etta ehka kasvikset on tassakin takana.

Vierailija
116/135 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 03:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 02:18"]

Olen ollut syömättä lihaa nyt 26 vuotta. Tässä raskaana ollessani yritin syödä, mutta kyllä se vastenmielisyys on niin vahva, että yökintä alkoi välittömästi, varsinkin broilerin kanssa. Jauheliha meni aika helposti, muistuttaahan se soijaa, mutta sitäkään en syönyt kuin muutaman kerran. Kokolihaa kun yritti syödä, niin tuntui ihan kuin jotain elimistölle haitallista olisi suuhun menossa, ja väkisin meinasin oksentaa. Kalaa söin. Lapsi oli melkein nelikiloinen ja nytkin yläkäyrillä. Lapselle aiomme syöttää lihaa, mutta kriittisesti kertoen!

[/quote]

No kai se lapsi olikin melkein nelikiloinen! Ihme, ettei ollut isompi sun hiilarimätöillä!

[/quote]

En mielestäni syönyt paljon hiilareita. Kiinnitin huomiota asiaan, ja söin paljon muita proteiineja. Kuten kirjoitin, söin kalaa, ja paljon.

Vierailija
117/135 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, koska se sopii suolistolleni ja oloni pysyy hyvänä sen avulla. Olen joskus yrittänyt saada proteiinini mm. kananmunista, maitotuotteista ja palkokasveista, mutta aloin voimaan todella huonosti pian ja vatsavaivat jatkuivat päivästä toiseen, vaikka aloitin varovaisesti totuttelun. Paras ruokavalio itselleni on lihaa + perunaa jossain muodossa + kasviksia kohtuudella. Rasvaa paljon! Näin jaksan hyvin, ei tarvitse syödä jatkuvasti ja paino pysyy kohdallaan kun ei ole mielitekoja. Tänään söin mm. kermaan tehtyä kanakastiketta keitettyjen perunoiden kanssa ja salaattia, jälkkäriksi vesimelonia. Nälkä pysyi yli 5 tuntia poissa!

Vierailija
118/135 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juurikaan, en vaan tykkää lihasta.

Vierailija
119/135 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, koska se on hyvää ja myös koska olen niin laiska kokki, että minulle muun ruoan, kuin lihaa sisältävän väkerrys olisi liian työlästä, kas kun en osaa laittaa kasvisruokia. Enkä ole kiinnostunut siihen panostamaan. Jos siis osaisin tuosta noin vain tehdä niin hyvää kasvisruokaa, etten kaipaisi lihaa, niin voisin ehkä olla kasvissyöjä. 

Mutta meetvurstia ilman olisi kyllä todella vaikea olla... tai lihapullia... tai oikein mureaa ravintolassa saatavaa pihviä kastikkeella... tai kunnon kermaista jauhelihakastiketta. Todella vaikeaa.

Ostan kuitenkin luomulihaa kun tarjolla on, koska totta kai tiedän, että eläinten kohtelu on ankeaa. Mutta koska itse en kohtele niitä eläimiä huonosti, niin en ajattele asiaa sen enempää. Silti eläimen tappaminen maun takia on mielestäni ok.

Vierailija
120/135 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa sen näkee, miten kasvissyöjät ovat ylimielisiä: heidän moraalinsa on niiiiiiiin korkea että voivat ihan lihasta luopua...jessus. Kokeilkaas luopumista älypuhelimistanne joita kiinalaiset lapset teille väkertävät, lentomatkoistanne Intiaan joogaamaan jne. ja tulkaa sitten puhumaan ekologisuudesta! 

Olisi myös kiva nähdä, miten esim. jonkun luonnonkatastrofin sattuessa sellainen ihminen pärjäisi, joka on syönyt ihmisen jalostamia muka-ruokia (soijamaidot ym.) tähän saakka ja olisikin nyt villin luonnon armoilla. Aika köyhäksi voisi käydä lihasta kieltäytyvän ruokavalio siinä vaiheessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä