Tykaveri tulee ja lähtee aikaisemmin töistä koska..
- Parturi
- elokuva
- muu liikenne
- "hautajaiset"
- jne. 😂
Joka viikko.
Itse olen vuoden sisällä ollut kaksi kertaa osan päivää pois. Toinen lapsen opettajan tapaaminen ja toinen erikoislääkäri.
Eikö muu elämä suunnitella työn mukaan, eikä toisin päin?
Kommentit (36)
No mitä sitten ap?
Eikö teillä ole sähköinen työajan seuranta?
Jos siinä on jatkuvasti miinusta, niin sehän vie vajaa tunnit lopulta palkasta.
Oletko varma, ettei tee osa-aikaista? Esim 80%? Minun työpaikalla on muutama, jotka tekevät. Lähtevät kotiin klo 14, sillä siitä on esimiehen kanssa sovittu. Vähän epäilen, ettet tiedä kaikkea, vaan oletat omiasi.
Jos tulee myöhään ja lähtee aikaisemmin, eikä tee tarvittavia tunteja, niin älä ainakaan sinä tee hänen töitään.
Siellä taas yksi kyräilevä, kateellinen demari itkee osattomuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liukuvaa työaikaa, vaan työvuorot minuutilleen.
Työkaveri on vaan äärimmäisen itsekeskeinen.
- ap
Ja mikä haitta siitä on? Tekee kuitenkin saman määrän jos kerta tulee aikaisin. Toisin kuin sinä joka kerrot olleesi osan päivää pois.
Hän on joka viikko osan päivää pois js tekee vähemmän töitä kuin minä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Tai sitten vaan kuvittelet että tekee vähemmän. Sinä ilmeisesti olet (mielestäsi) työpaikan tärkein henkilö ja kaikessa paras ja kaunein ja paras ja ja ja.
Näen raportoidusta työmäärästä että hän tekee vähemmän. Kaikki jää talteen.
Vieräkö sinä väität?? Kunnon kiusaaja k pää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei tee osa-aikaista? Esim 80%? Minun työpaikalla on muutama, jotka tekevät. Lähtevät kotiin klo 14, sillä siitä on esimiehen kanssa sovittu. Vähän epäilen, ettet tiedä kaikkea, vaan oletat omiasi.
Voi huoh. Ei tee osa-aikaista.
Ette te osaa muuta kuin väittää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ja mikä haitta siitä on? Tekee kuitenkin saman määrän jos kerta tulee aikaisin. Toisin kuin sinä joka kerrot olleesi osan päivää pois.
Tai sitten vaan kuvittelet että tekee vähemmän. Sinä ilmeisesti olet (mielestäsi) työpaikan tärkein henkilö ja kaikessa paras ja kaunein ja paras ja ja ja.
En usko, että näet muiden raportoituja työmääriä. Esimies tietenkin näkee ne, enkä usko, että olet esimies. Jos olisit, niin olisit ottanut asian jo esille alaisesi kanssa. Miksi et muuten mene vikumaan esimiehellenne tästä asiasta? Vai uskallatko vinkua ainoastaan mammapalstalla? Jos nimittäin tuo työkaverisi olisi esimiehen "suosikki" ja saisi erityisvapauksia, niin olisit haukkunut esimiehen jo lyttyyn täällä.
Eikö esimiehet puutu asiaan? Todella härskiä, jos tuo on jatkuvaa. Kai se näkyy työpanoksessakin.
On töitä, joita tehdään ihan syystä minuutin tarkkuudella sovituissa työvuoroissa, vai miten esim. hoitajia tai kaupan henkilökuntaa olisi aina paikalla? (Ainakaan kaupan alan TESin ilta- ja viikonloppulisät pl. pyhälisät eivät ole muutamia senttejä kummoisempia.) Mites tehtaat, olisiko alasajettuna iltaisin, kun vain päivä- ja yövuorojen aikaan olisi paikalla tekijöitä?
Korvaako tekemättömiään tunteja etätyöllä vai possuileeko vain?
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten ap?
Eikö teillä ole sähköinen työajan seuranta?Jos siinä on jatkuvasti miinusta, niin sehän vie vajaa tunnit lopulta palkasta.
Meillä oli tällaisia kollegoja, jotka pääsisvät käsiksi sähköisen työajanseurannan leimauksiin. Niiden perusteella menivät kantelemaan pomolle muiden työntekijöiden leimauksista. Käsittääkseni tässä rikottiin kyllä valtuuksia, mutta niin siinä työpaikassa kyllä muissakin asioissa. Jatkuvaa vääristelyä ja valehtelua.
Minulla on liukuva työaika. Menen myöhään töihin, mutta vastaavasti lähden ajoissa pois. Näin pääsee tasoihin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mikä sinä olet niitä kyttäämään. Onko joku antanut sen sinulle tehtäväksi? Taidat olla itse kunnon kiusaaja k pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Sinunkos se oli se mies, joka niitä treffejä toisille naisille ehdottelee?
Mulla on liukuva työaika. Silti on edellee 3 tuntia plussalla. Aivan varmasti olen tehnyt työpaikalle enemmän töitä, kuin mitä oon saanut palkkaa. Koska asiakkaat soittaa monesti vielä työajan jälkeenkin ja vastaan niihin jos on vielä suht lähellä toimistoaikaa esim. 16-17.
Työaika raportit jää vajaaksi, koska työn luonne muuttui. Osan työstä kirjaan ja jää kirjaus. Osaa työstä, isoa osaa, en voi edes kirjata, koska en voi mennä asiakkaan tietoihin kirjaamaan kuin potilaskirjaukset.
Siinä teille. EI kannata kytätä etenkin jos edustat ihan eri ammattikuntaa kuin kadehtimasi ihminen. Et tiedä hänen työstään mitään ja saattaisit yllättyä jos hypäisit hänen housuihinsa päiväksi.
Yhdenkin tollasen katkeran työpaikkakyttärin mies ehdotti mulle treffejä, kun vaimonsa on niin kuivakka ja tylsä. En suostunut, mutta ehkä joku muu suostui?