Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä menoista sinun mielestäsi pitäisi yhteiskunnan säästää?

Vierailija
29.08.2013 |

Mun mielestä ehdottomasti eläkemenoista. Sinnehän ne rahat tällä hetkellä valuu, eläkeläisten valtava määrä meidät perikatoon ajaa.

Harvoin olen Soinin kanssa samaa mieltä, mutta nyt olen: 4000 €:n eläkekatto olisi saatava, mielellään pian.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ehdottomasti eläkemenoista. Sinnehän ne rahat tällä hetkellä valuu, eläkeläisten valtava määrä meidät perikatoon ajaa.

Harvoin olen Soinin kanssa samaa mieltä, mutta nyt olen: 4000 €:n eläkekatto olisi saatava, mielellään pian.

Niiltä jotka eivät ole laittaneet tikkua ristiin elämänsä eteen, ei kuuluisi saada eläkettä

Vierailija
102/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kaivettu viisi vuotta vanha ketju reposteltavaksi. Eikö oikeasti uusia hyviä aloituksia ole? Vai onko tämä sille, joka valitti kun vammaiset tekee lapsia ja niiden avustaminen maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurista

Vierailija
104/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurista

Siitä voisi mielestäni säästää.

Vierailija
105/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurin tukeminen eli oopperasalien rakentaminen ja lippusubventointi

Ylipitkien ja -suurten ansiosidonnaisten työttömyystukien maksu, työkyvyttömyyseläkkeet masennuksen ym. takia. Kohtuuttomia tukimenoja pumpataan "työkyvyttömiin" ja muihin muiden työllä elävien kukkaroihin.

Vierailija
106/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysapu nollaan

Vierailija
107/107 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuista ja yritysten sähköverosta. Miksi valtio on vuosikaudet tukenut esim. Nokiaa, silloinkin kun se tahkosi huipputulosta ja oli alansa markkinajohtaja maailmassa?

MIksi meitä kuluttajia ruoskitaan pienestä sähkönkulutuksestamme, mutta yritykset on vapautettu sähköverosta ja sähkönsiirtomaksusta?

Eläkkeistä on turha säästää, sitä paitsi ne maksaa suurimmaksi osaksi yksityiset eläkevakuutusyhtiöt. Valtio maksaa kansaneläkkeen kaikkein pienimpiä eläkkeitä saaville. Näiden eläke tulee käytännössä kaikki suoraan kulutukseen eli elvyttää kansantaloutta.

Kansanedustajien ja muiden isoökyjen ilmaiskestitys pitäisi lopettaa lahjontana, samoin kulukorvaukset. Kuuden tonnin liksalla pärjää hyvin kun ei siitä mene senttiäkään veroa. Valtio voi ostaa Helsingin keskustasta jokin myynnissä olevan toimistopalatsin ja rempata siitä yksiöt vaikka kaikille kahdellesadalle kansanedustajalle. Vuokra vähennetään palkkiosta.