Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset voi viedä vaikka Ikean lapsiparkkiin työhaastattelun ajaksi

Vierailija
28.08.2013 |

Ja ihan ilmaiseksi! Kuntosaleillakin on lapsiparkkeja. Ei se haastattelu sen kauempaa kestä kuin salitreeni tai shoppailu.

Mitään kokopäivä tai edes puolipäivähoitpaikkaa ei työtön tarvi. Ja jos tarvii niin yksityiseen päiväkotiin omalla rahalla.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tuo elämä vaikeaa. :)

Vierailija
22/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työhaastattelu sen vaikein juttu ole. Mutta mihin laitat lapset sitten, kun se työ osuu kohdalle? Ei hoitopaikkaa saa seuraavaksi päiväksi tai edes seuraavaksi viikoksi. Ja minkä takia pätkätyötä tai keikkatyötä tekevän lapsen pitäisi joutua menemään aina eri paikkaan hoitoon? Kai lapsellakin joku oikeus pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kaikki vähäiset kaverit on töissä tai koulussa. Sukulaisia ei ole täällä, kuin miehen 85v huonokuntoinen äiti. Naapureita en tunne, mutta töissä ovat nekin. Tosin niin harvoin niitä haastatteluja tulee, että aina on jotain keksinyt, on vaikka mies tullut kesken päivän töistä kotiin.

Vierailija
24/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:30"]

Työttömiltä löytyy aina hyvä selitys takataskusta!

[/quote]

Joo, mut kun elämä on yleensä jotain muuta kuin sitä mustavalkoista. Jos kaikille kaikki olisi niin helppoa, työttömiä ei olisi.

Vierailija
25/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:30"]

Työttömiltä löytyy aina hyvä selitys takataskusta!

[/quote]

Minä en ole työtön....t se joka kävi NYKYISEEN työhön 2 vrk haastattelussa....

Vierailija
26/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut ennenkin, mutta kerran - tosi nuorena ja aikaan ennen lapsia jäin töihin suoraan haastattelussa. Haastattelu kesti varmaan 5 minuuttia, kun työantaja teki jo päätöksen. Työ kesti ensin 6 viikkoa ja myöhemmin muutaman viikon kuluttua soitettiin samaan hommaan uudelleen, pari viikkoa kävin lomittamassa välillä toisaalla. Se työ kestikin sitten toista vuotta, lähdin sitten itse opiskelemaan, nuori kun olin; olisi muuten kestänyt pitempäänkin. Tämä vain esimerkkinä, miten voi joskus käydä. Senkin olen kirjoittanut, että hakemuksen viimeisestä jättöpäivästä työ alkoi reilun viikon kuluttua. 

Vierailija
27/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 tarkentaa, että jälkimmäisessä tapauksessa oli päivähoitoikäinen kuopus, eli se oli eri tapaus. 

Vierailija
28/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt samana päivänä parissakin eri haastattelussa. Onneksi ei ollut enää pieniä lapsia silloin. 

Vierailija
29/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tääl on junnuja! 

Vierailija
30/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:20"]

Kumma, kun av:lla on kaikki ne, joilla ei ole ketään tuttuja, jotka voisi auttaa. Livenä en tunne ketään sellaista. Itselläni on todella suppea tuttavapiiri, mutta jos oikein hätä tulisi, niin varmasti voisin kysyä apua vaikka naapurilta (vaikka heidänkään kansa ei mitään kavereita olla) tai lapsen kaverin äidiltä tai vaikka päivähoidon johtajalta, että liikenisikö millään tunniksi hoitopaikkaa.

[/quote]

Kumma, kun täällä miedän kulmilla kukaan ei ole päivisin kotona, kun kaikki ovat päivisin TÖISSÄ. Ja työhaastattelut pääsääntöisesti päiväsaikaan.

Ja luuletko tosiaan, että se päivähoidon johtaja sanoo että "Tervetuloa vaan tänne tunniksi piipahtamaan..?"  Voi apua.... :)

Vierailija
31/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaan on 200 km ja kuntosalien lapsiparkkejakaan ei taida olla kuin 100 km päässä.

Vierailija
32/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:20"]

Kumma, kun av:lla on kaikki ne, joilla ei ole ketään tuttuja, jotka voisi auttaa. Livenä en tunne ketään sellaista. Itselläni on todella suppea tuttavapiiri, mutta jos oikein hätä tulisi, niin varmasti voisin kysyä apua vaikka naapurilta (vaikka heidänkään kansa ei mitään kavereita olla) tai lapsen kaverin äidiltä tai vaikka päivähoidon johtajalta, että liikenisikö millään tunniksi hoitopaikkaa.

[/quote]

Kumma, kun täällä miedän kulmilla kukaan ei ole päivisin kotona, kun kaikki ovat päivisin TÖISSÄ. Ja työhaastattelut pääsääntöisesti päiväsaikaan.

Ja luuletko tosiaan, että se päivähoidon johtaja sanoo että "Tervetuloa vaan tänne tunniksi piipahtamaan..?"  Voi apua.... :)

[/quote]

No hei, sentään hoitaa itse työttömänä (eli kotona ollessa) lapsensa!

Vierailija
33/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs lama se tämmönen on että jokainen on ihka ainoa työtön/kotiäiti naapurustossaan ja tuttavapiirissään. Miksi juuri sinä olet työtön jos kaikilla muilla on töitä??

Vierailija
34/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä sillä on, kuinka moni naapurustossa on työtön? Kyllä kai sen lapsen hätätilassa ottaa vaikka työhaastatteluun mukaan. Mutta mihin se lapsi laitetaan, kun työhönkutsu tulee? Ja miksi mun lapseni täytyisi mennä aina uuteen paikkaan hoitoon? Miksi mun lapsellani ei ole oikeutta pitää sitä samaa hoitopaikkaa, vaikka mulla ei aina töitä olekkaan? Ensi viikolla voi taas olla töitä ja taasko pitäisi ihmetellä, että mihin lapsen tällä kertaa saan laitettua? Se työkutsu kun voi tulla muutaman tunnin sisään työn alkamisesta.

Vierailija
35/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:53"]

Mikäs lama se tämmönen on että jokainen on ihka ainoa työtön/kotiäiti naapurustossaan ja tuttavapiirissään. Miksi juuri sinä olet työtön jos kaikilla muilla on töitä??

[/quote]

Minä en ole työtön, olen yksi joka kirjoitti että taloyhtiöstämma kaikki ovat päivällä töissä. Spekuloin vain. Ajattelen sekä menneisyyttä että nykyisyyttä. En voisi keltään naapurilta kysyä enkä voinut silloinkaan, ei vain ole kanttia mennä soittelemaan naapureiden ovikelloja ja kysymään hoitajaksi. Työttömyys on tilapäinen olotila useimmille ja harvoin se on omassa tuttavapiirissä kohdalle sattunut samaan aikaan. Juuri kaveri oli jäänyt työttömäksi kun itse sain töitä, näin se menee. Työttömyys ei ole pysyvä olotila, siksi. Kun toiset on välillä töissä ja toiset työttömänä sekä päin vastoin, voi käydä näin. 

Vierailija
36/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tukiverkot hommataan hyvänsään aikaan. Sit on myöhäistä pimpotella naapurien ovikelloja kun maito on maassa

Vierailija
37/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 23:05"]

Ne tukiverkot hommataan hyvänsään aikaan. Sit on myöhäistä pimpotella naapurien ovikelloja kun maito on maassa

[/quote]

Vaan kun ei ihmiset usko joutuvansa työttömäksi. En minäkään uskonut. Ei ollut aikaa etsiä tukiverkkoja ennen lasten syntymää, kun kävin töissä ja opiskelin - miesvaltaisella alalla, josta ei oikein naisystäviä löytänyt. Eikä äidin äkillinen kuolemakaan ollut asia, johon olisi osannut varautua. 

Vierailija
38/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt en muutenkaan tunne tästä kaupungista niin hyvin kovin montaa ihmistä että kaksi neljävuotiasta poikaa kehtaisin tyrkyttää hoitoon, tutuilla on itsellä monta lasta, töitä ym. Ja kun olen jo liki 40, ei kukaan ole enää alle 3v. äitejä. Tässä kaupungissa on joka kymmenes työtön, en nyt vain tunne juuri niitä. Miehen vanhemmat veljet on kotona, toinen sairaseläkkeellä ja toinen työtön. Kummallakaan ei ole ollut pikkulapsia 20 vuoteen, ja ovat eronneita. Eivät ole koskaan meidän poikia hoitaneet, varsinkin kun heillä oli vaipat ym. en todellakaan kuvitellutkaan että heille veisin poikia hoitoon. Nyt kun pojat on jo aika isoja, voisin ehkä näille sedille jättää vähäksi aikaa hätätilanteessa.

Vierailija
39/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 23:05"]

[/quote]

Samoin hoitopaikat lapsille hankitaan ajoissa. Se on myöhäistä sitten, kun töihin pitää lähteä yhtäkkiä.

Vierailija
40/83 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vielä lisää, että en ole työtön nykyään, ennen kuin joku alkaa taas...