Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias otti sitten salaa napakorun.

Vierailija
28.08.2013 |

Eli tänään sain tietää kun kävelin koputtamatta hänen huoneeseen ja vaihtoi siinä vaatteita.

Mikä olisi sopiva rangaistus? Ajattelin, että laittaisin tytön ottamaan sen pois edessäni, ja antamaan korun minulle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Nättihän se on. Tuo on pieni asia, jos huumeita tai alkoholia olis vetänyt ymmärtäisin että rankaiset.

Valitettavasti meillä kävi niin, ettei napa koskaan kunnolla parantunut ja koru oli pakko ottaa pois. 

Vierailija
2/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin kamalaa, että on napakoru? Itse en laittaisi ottamaan sitä pois, keskustelisin asiasta.

Onko muuten sulla tai tytöllä korviksia? Jos on, niin aika tekopyhää ottaa nokkiinsa napakorusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:24"]

Mikä olisi sopiva rangaistus? Ajattelin, että laittaisin tytön ottamaan sen pois edessäni, ja antamaan korun minulle.

[/quote]

Sit se ostaa (tai pöllii) uuden, ennenkuin reikä menee umpee.. Oot hävinnyt ton sodan, joten sopeudupa siihen.

Vierailija
4/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sit, anna olla.

Turhia sotia on turha aloittaa teinien kanssa. Tämä on sellainen.

Säästä voimiasi tärkeämpiin taistoihin :-).

Vierailija
5/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sen pitää se. Seuraavaksi voi olla että laittaa siihen  itse likaisella neulalla toisen ja se kyllä tulehtuu. Kannattaisi varmaan kokeilla keinoa nimeltä järki puhe. Jos hän kokee olevansa niin vastuuntuntoinen että voi lävistyttää itsensä niin kaipa hälle voi muutakin vastuuta antaa (=kotitöitä).

Vierailija
6/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:29"]

Mikä siinä on niin kamalaa, että on napakoru? Itse en laittaisi ottamaan sitä pois, keskustelisin asiasta.

[/quote]

Niin, mä ehkä keskustelisin siitä asiasta, että asiasta olisi voinut keskustella etukäteen ennen korun ottamista, eikä tehdä sitä salaa selän takana.

Plus että mitä se sitten tarkoittaa, miten pitää puhdistaa ja entä jos tulehtuu ja oletko nyt varma. Olisin kyllä antanut luvan, mitä sitten, saahan sen pois. Se nyt ei kuitenkaan ole mikään tatuointi otsassa...

Vierailija
7/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään tuo. Saatpa sä sitten napakorun!

Vierailija
8/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein saman 16-vuotiaana. Kysyin kyllä monta kk lupaa, mutta äiti sanoi aina ei, ilman mitään perusteluja, joten kävin sen sitten ottamassa omilla rahoillani. Kun äiti tajusi asian, piti kauhean saarnan puhdistamisesta ja ettei hänen rahojaan käytetä siihen, mutta antoi korun olla paikallaan. 19v otin sen sitten itse pois, kun ärsytti, että kaikilla muillakin oli koru :)

Vierailija
9/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luonollisesti ensin rageísin, mutta siinähän se lopulta menisi... kait.

Mua syö alaikäisten toilailut, mutta mistä vedän kilarit, sen on vielä vaiheessa--

Vierailija
10/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisellä pitää olla allekirjoitettu lupalappu lävistykseen ja huoltaja mukana , ainakin meillä oli näin.Oliko väärentänyt nimmarin?

Vierailija
11/24 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha itse otin 16-vuotiaana salaa kun ei lupaa muuten herunut. 3,5 vuoden "salailun" jälkeen näytin sitten navan uuden tatuoinnin esittelyn yhteydessä ja kuulema ihan nätti on. Tuli vaan vähän yllärinä, että kaikki vuodet se on mulla ollut mutta vanhemmat autuaan tietämättömiä asiasta. Anna olla. Iteppä ottaa pois kun alkaa rassaa tai kun se kasvaa ulos. Napakorun otto tuntuu olevan joka suomalaisteinin aikuistumisrituaali, oli sitten lupa tai ei.

Niin ja harvemmin ne mitään lupalappusia kyselee, ellei sitten näytä ihan skidiltä.

Vierailija
12/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Olin tosi vihanen, mutten sanonut mitään. Sitten kun olin leppynyt , keskustelimme sen puhdistamisesta. Tyttö otti sen omilla rahoillaan, joten ajattelin antaa nyt asian olla.

Vierailija
13/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin kamalaa? Varmaan kaikilla sellainen ollut..... Ja komppaan sitä kuka sanoi korvarei'istä

Vierailija
14/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin rangaistus luultavasti olisi jos sinä itse hankkisit kanssa napakorun. Raahaa vielä teini sinne liikkeeseen ja hehkuta kuinka hieno se koru on ja itse haluat samanlaisen. Ja sitten esittelet omaasi lapsen kavereille ja kerrot että teillä on samanlaiset korut.

Vierailija
15/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 00:13"]

Pahin rangaistus luultavasti olisi jos sinä itse hankkisit kanssa napakorun. Raahaa vielä teini sinne liikkeeseen ja hehkuta kuinka hieno se koru on ja itse haluat samanlaisen. Ja sitten esittelet omaasi lapsen kavereille ja kerrot että teillä on samanlaiset korut.

[/quote]

Todellakin! Ihan mahtava idea !

Vierailija
16/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita nyt ainakin lävistysliikkeeseen ja ilmoita, että ovat tehneet alaikäiselle luvattoman lävistyksen. Levitä sanaa! Kyllä itse määräisin teinin ottamaan killuttimensa pois. Täysi-ikäisenä voi lävistää vaikka aivonsa jos vielä silloin haluaa.

Vierailija
17/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on katsottu Serranon perhettä, niinkö?

Vierailija
18/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo hei! Oma keho. kai siihen saa ottaa mitä haluaa! ja semmonen on kun koskemattomuus, joka estää sua ottamasta/pakottamasta sitä pois. Ja taitaa olla niin, en oo nyt ihan varma (älkää nipottajat soittako soittako suutanne jos olen väärässä) mutta että 15 vuotias ei tarvitse vanhempien lupaa moiseen.

Itse otin korun myös 15v, en kysynyt lupaa kun en uskonut sellaista tarvivani :) äiti nähtyään pyöritteli silmiään ja sanoi että se ei sitten ole hänen vika jos lävistys tulehtuu ja varmisti että olen saanut hyvät ohjeet sen hoitoon. Kyllä sitten myöhemminkin on muutama kommentti korusta tullut mutta eihän se kieltääkkään voi :)

17v otin myös kielikorun. siitä kyllä hermostuivat paljon enemmän, äiti ei puhunut mulle muutamaan päivään mutta tajusi kuitenkin että se on mun suu mihin sen otin, ei sen.

Muita lävistyksiä/tatskoja en ole ottanut. mikä olisi voinu käydä jos olisin kohdannut valtavaa vastustusta. teinit kapinoi, se on selvää ;)

Nyt omalle lapselle annan kyllä luvan jos hän lävistyksen haluaa, tottakai haluan että hän ensin miettii pitkään varsinkin tatuointeja jos sellaisen päätyy ottamaan. Lavistykset saa pois eikä niistä juuri jää jälkeä jos mieli muuttuu

Vierailija
19/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten otti, otti sitten - mitä sitten!

Vierailija
20/24 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 21:35"]

Alaikäisellä pitää olla allekirjoitettu lupalappu lävistykseen ja huoltaja mukana , ainakin meillä oli näin.Oliko väärentänyt nimmarin?

[/quote]

tietääkseni ei vaadita suurimmassa osassa paikoista täysikäisyyttä vaan 16-17v. ikää. Itse kävin ottamassa 16-vuotiaana ilman vanhempien lupia. Nyt 25v ja edelleen tykkään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä