Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra 21 neliön yksiöstä Kampissa?

Vierailija
28.08.2013 |

Te, joilla on opiskelevia nuoria tai nuoria, työssäkäyviä aikuisia. Paljonko voi pyytää vuokraa yksiöstä, joka sijaitsee keskeisellä paikalla Kampissa (Eerikinkadulla)? Siisti, putkirempattu. Eteinen kaapistoineen, kylppäri, johon mahtuu pesukone, huone ja kk. Mikä on kohtuuhinta, mikä överihinta? Tiedän suurinpiirtein markkinahinnan neliöltä mutta haluaisinkin kuulla, mitä mieltä on ihmiset, jotka oikeasti ovat vuokraamassa yksiötä.

Kiitos :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 - 1000 euroa

Vierailija
2/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremppa tai sen tekemättömyys ei kiinnosta vuokralaista pätkän vertaa, ellei se ole juuri käynnissä tai tulossa vuoden-parin sisään. Vuokraa tuollaisesta panokorsusta saa jopa 900, mutta sitten varaudu vuokralaisten vaihtumiseen kerran vuodessa. 700 eurolla saat pidempään pysyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 11:02"]

800 - 1000 euroa

[/quote]

Jos haluat opiskelijan niin tällä hinnalla ei opiskelijalla ole varaa vuokrata ellei ole joku pappa betalar. Opiskelijan kipuraja alkaa mennä tuossa 600 eurossa.

terveisin korkeakouluopiskelija

Vierailija
4/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 € saat varmasti, muttet opiskelijalta. ne asuu hoasin kämpissä 250 €/kk.

Vierailija
5/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut opiskelijat maksavat vastaavista 650 - 900 e/kk. Meillä ostettiin pojalle Kampista yksiö, vastike 140 e/kk. Tulee loppupelissä edullisemmaksi kuin vuokraaminen.

Vierailija
6/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Eli mekin siis vuokraamassa ko. yksiötä ja aikanaan yksi lapsistamme saa asua siinä. Vuokraa ajattelimme pyytää 730 euroa. Lienee kohtuullista?

Vierailija
7/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian vähän pyydätte, ainakin satanen enemmän!

Vierailija
8/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 1,5 vuotta sitten Kallion 19m2 yksiöstä 620 euroa (korkeakouluopiskelija myöskin) ja olihan se aika suolainen hinta niin pienestä ja ihan ok kuntoisesta koirankopista. Toi 730 e on alue huomioituna ihan kohtuullinen vuokra. Vesi tulee vissiin vielä päälle? Opiskelijaa tuskin vuokralaiseksi saatte mutta jonkun yksinasuvan työssäkäyvän. :-)

Vierailija
9/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheita hintoja, itse olin tulossa ehdottamaan 600 euroa, joka mielestäni ehdoton maksimi tuon hintaiselle asunnolle. Toki hyväkuntoisuudesta voi nostaa vuokraa, samoin tuo sijainti taitaa olla melkeinpä paras mahdollinen, joten juuri ja juuri 650e + vesi voisi mennä. Ei tosin opiskelijalle, tai sitten täytyy kyllä nostaa opintolainaa sekä käydä töissä opintotuen lisäksi.Helsingissä taitaa tosiaan kaikki opiskelijat käydä töissä tai nostaa opintolainaa, täällä idemmässä yritetään kitkutella pelkällä opintotuella ja sen asumislisällä (499e/kk miinus verot). Huhhuh Helsinki!

Vierailija
10/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan Hietalahdenkadun 18 neliön yksiöstä 675€ plus vesi 25€. Ja olen välivuosiopiskelija. Moikka tutuille!

Vierailija
11/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 750e olisi sopiva. 900e on kai hyvän maun raja. 

Vierailija
12/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan joku huono vitsi? Yksiöstä (21 neliöö) jotain 800e vuokraa? Antakaas kun nauran :D

Asun puolisoni kanssa maalla, 2ha omaa metsää ja kun keittiön ikkunasta katsoo, niin näkyy oma järvi. Lainaa maksamme 650e/kk. 

Ymmärrän, että on aikoja, kun on pakko asua vuokralla. Niin olen itsekin tehnyt, kun opiskelin. Vuokra oli 73 neliöisestä kolmiosta 550e/kk ja pidin sitä jo aivan ryöstönä.

Huh, ettei tarvitse pääkaupungissa asua :O

Vierailija
13/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:35"]

Tää on varmaan joku huono vitsi? Yksiöstä (21 neliöö) jotain 800e vuokraa? Antakaas kun nauran :D

Asun puolisoni kanssa maalla, 2ha omaa metsää ja kun keittiön ikkunasta katsoo, niin näkyy oma järvi. Lainaa maksamme 650e/kk. 

Ymmärrän, että on aikoja, kun on pakko asua vuokralla. Niin olen itsekin tehnyt, kun opiskelin. Vuokra oli 73 neliöisestä kolmiosta 550e/kk ja pidin sitä jo aivan ryöstönä.

[/quote]

Noo..varmaan tälläkin mammalla on joku patenttiratkaisu/superhalpa asunto olemassa tilanteessa, jossa hän opiskelee Helsingissä ja opiskelupaikka ja muu elämä sijoittuu Helsingin keskustaan..sitä odotellessa LOL.

Vierailija
14/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 14: En ikinä, en ikinä lähtisi Helsinkiin opiskeleen! 

Vierailija
15/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin vastaavasta aikoinaan 2000 markkaa vuokraa/ kk. Miten lie sitten suhteutuu tuohon euroon.

Vierailija
16/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 42-neliöisestä yksiöstä Kampissa 750 e/kk. Kaverini asuu 30-neliöisessä ja maksaa nyt 700 e/kk, tosin kunto ei ole loistava.

Vierailija
17/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:45"]

Numero 14: En ikinä, en ikinä lähtisi Helsinkiin opiskeleen! 

[/quote]

Mä taas en muuttaisi keskelle metsää. Mitä annettavaa sinulla muuten on tähän ketjuun? Halusitko nyt vaan kertoa, ettet ymmärrä, miksi joku haluaisi kouluttautua Helsingissä?

14

Vierailija
18/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 12:45"]

Itse maksoin vastaavasta aikoinaan 2000 markkaa vuokraa/ kk. Miten lie sitten suhteutuu tuohon euroon.

[/quote]

Vähän päälle 300 euroa, mutta tuollaista hintatasoa ei enää Helsingissä ole.

Vierailija
19/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joku ei halua asua maalla, ikinä. Ystäväni muutti maalta pariksi vuodeksi ulkomaille. Yritti ekana vuokrata kotiaan, kukaan ei ollut kiinnostunut. Sitten yritti antaa 0 euroa vuokralle, ei kiinnostusta. Lopulta eräs työtön muutti siihen 100 euron kk-tuloilla. Eli saa asua talossa kuin omassaan, ystävä maksaa kaikki maksut mutta ei ole pelkoa että jotain tapahtuisi.

koulukaverini omistaa myös maalta omakotitalon. On ollut nyt 2 v myynnissä. Ei yhtään tarjousta. Hinta on HALPA !

Vierailija
20/50 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sanopa muuta! Edes TYHMÄ ei vuokraisi noin pientä yksiötä 700-900 eurolla, JÄRKYTTÄVÄÄ kiskontaa. Miten voi asunnon vuokraamisessa sana "Helsingin keskusta" maksaa noin paljon.... Onneksi en koskaan lähtenyt opiskelemaan pääkaupunkiin. Yhtä hyvät ammatit saa muuallkin päin suomea ;) meillä lähellä tampereen keskustaa iso lähes uusi kaksio saunalla, vuokra 595 kuukaudessa. tästä en lähde koskaan pois ;)