Kuinka vähän oikeita ongelmia on henkilöllä, joka tekee kantelun apulaisoikeusasiamiehelle siitä, että automaattinen sähköpostivastaus oli englanniksi?
Ja kun kyseessä oli vieläpä tahaton virhe sisäisten ja ulkoisten automaattivastausten kanssa. Eikö tullut mieleen vaikka ensin ottaa yhteyttä sinne virastoon ja mainita asiasta?
https://www.tivi.fi/uutiset/sahkopostin-poissaoloilmoitus-oli-vain-engl…
"Sähköpostin poissaoloilmoitus oli vain englanniksi – kansalainen teki viranomaisesta kantelun"
"Apulaistietosuojavaltuutettu myönsi, että inhimillisen erehdyksen vuoksi sähköpostin automaattivastaus oli ollut virheellisesti vain englanniksi.
Toimiston ulkopuolelta tuleviin viesteihin lomakaudella automaattisesti vastaukseksi lähetetty viesti on ollut eri kielellä kuin toimiston sisäinen poissaoloviesti. Asia on sittemmin korjattu eikä apulaisoikeusasiamies nähnyt tarvetta muille toimenpiteille asiassa."
Kommentit (14)
Kyllä taas verorahat meni oikeaan käyttöön kun tätäkin on pitänyt eri viranomaisportaissa vatvoa. Kunnon first world problem.
Oikein. Suomi on virallinen kieli ja ruotsin kieli toinen. Englantia ei Suomessa virallisesti käytetä.
Mua just tällaiset asiakkaat pelottaa eniten, että ihan uskomattomista asioista vedetään herneet ja kieppiä. Nykyään saa ihan oikeasti pelätä että milloin joku mielensäpahoittaja menee iltalehteen itkemään jostain minkä olisi voinut selvittää ihan siinä paikan päällä. Mua niin säälittää kaikki nämä kohteeksi joutuneet ja varsinkin kun vuosi-pari sitten oli jostain kesätyöntekijästä vielä kyse. Kiva alku työelämälle. (Tarkemmin en muista että mikä tämä juttu oli.) Tuollainen on ihan suoraan sanottuna todella p**stä.
T. Aspa
No vähän nillityksen makua, mutta taustalla on nimenomaan suurempi asia eli suomen kielen alasajo ja englannin turha suosiminen maassa, jossa se ei ole virallinen kieli. Eli hyvä vain!
Suomessa ihmiset valittavat ihan liian vähän.
Hyvä että joku sentään tarttuu toimeen ja uskaltaa, viitsii, jaksaa valittaa jos kokee tulleensa vääeinkohdelluksi. Olisi itsekin pitänyt valittaa lukuisia kertoja, mutta ei ollut voimia. Terveydenhuollosta en ole valittanut vaikka todella olisi monesti pitänyt.
Varmaan joku juntti, joka ei osaa englantia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihmiset valittavat ihan liian vähän.
Hyvä että joku sentään tarttuu toimeen ja uskaltaa, viitsii, jaksaa valittaa jos kokee tulleensa vääeinkohdelluksi. Olisi itsekin pitänyt valittaa lukuisia kertoja, mutta ei ollut voimia. Terveydenhuollosta en ole valittanut vaikka todella olisi monesti pitänyt.
Joo, mutta tässä varmaan typerää oli se, että asiasta ei voinut millään ottaa yhteyttä sinne, josta viesti oli tullut. Tällöin olisi heti selvinnut, että kyseessä oli vahinko eikä salaliitto suomen kielen hävittämiseksi.
Vastauksena AP:n kysymykseen: valittajalla on joko pyöreä 0 ongelmaa elämässään TAI vaihtoehtoisesti pahat mt-puolen haasteet.
Entä jos viesti olisi tullut arabiaksi? Silloin ap:n itkusta ja kitinästä ei tulisi loppua.
Englanninkieli ei kuulu Suomeen. Läheskään kaikki suomalaiset eivät osaa englantia, eikä tarvitsekaan osata.
Vierailija kirjoitti:
Mua just tällaiset asiakkaat pelottaa eniten, että ihan uskomattomista asioista vedetään herneet ja kieppiä. Nykyään saa ihan oikeasti pelätä että milloin joku mielensäpahoittaja menee iltalehteen itkemään jostain minkä olisi voinut selvittää ihan siinä paikan päällä. Mua niin säälittää kaikki nämä kohteeksi joutuneet ja varsinkin kun vuosi-pari sitten oli jostain kesätyöntekijästä vielä kyse. Kiva alku työelämälle. (Tarkemmin en muista että mikä tämä juttu oli.) Tuollainen on ihan suoraan sanottuna todella p**stä.
T. Aspa
Olen aivan samaa mieltä. Ilkeät ihmiset ovat löytäneet oivan uuden väylän kiusaamiseen. Usein näitä Iltalehtiin avautumisia perustellaan sillä, ettei toisille kävisi näin, mutts useimmiten taustalla on vain ihan puhdas pahantahtoisuus. Kyllä on ikävä niitä aikoja, kun aiheellisen tai aiheettoman asiakaspalautteen sai puhelimitse, ärräpäitä säästelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos viesti olisi tullut arabiaksi? Silloin ap:n itkusta ja kitinästä ei tulisi loppua.
Englanninkieli ei kuulu Suomeen. Läheskään kaikki suomalaiset eivät osaa englantia, eikä tarvitsekaan osata.
Suomessa on huomattavasti enemmän suomea osaamattomia, jotka osaavat englantia, kuin suomea osaamattomia, jotka osaavat ruotsia.
Eli näin ollen jos kaksi käyttökieltä pitäisi valita, ne olisivat suomi ja englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihmiset valittavat ihan liian vähän.
Hyvä että joku sentään tarttuu toimeen ja uskaltaa, viitsii, jaksaa valittaa jos kokee tulleensa vääeinkohdelluksi. Olisi itsekin pitänyt valittaa lukuisia kertoja, mutta ei ollut voimia. Terveydenhuollosta en ole valittanut vaikka todella olisi monesti pitänyt.Joo, mutta tässä varmaan typerää oli se, että asiasta ei voinut millään ottaa yhteyttä sinne, josta viesti oli tullut. Tällöin olisi heti selvinnut, että kyseessä oli vahinko eikä salaliitto suomen kielen hävittämiseksi.
Meidän kaupassa oli vähän aikaa sitten tilanne, että ohitettiin kaupan myyjät ja itse kauppias, ja laitettiin viestiä suoraan isolle päälikölle vaikka homma olisi hoitunut sillä, että olisi asiasta vinkannut ihan sille ensimmäiselle myyjälle joka olisi tullut vastaan. Ihan turha tuhlata kenenkään isommassa asemassa olevan työaikaa sellaiseen, varsinkaan kun tämä iso pomohenkilö ei käy paikan päällä kuin pari kertaa vuodessa.
Ap, tuo päin vastoin kertoo, että valituksen tehneellä on paljonkin ongelmia.
Itsensä ja ympäristön kanssa sekä sosiaalisissa suhteissa.
https://areena.yle.fi/1-50318098
hmmm...