En ole saanut moneen kuukauteen toimeentulotukipäätöstä, jossa ei olisi yhtään virhettä
Käykö muille samaa vai onko mulla vaan niin erikoinen elämäntilanne, että se aiheuttaa hankaluuksia?
Kommentit (21)
En tiedä mitä siellä oikein sählätään.
Olen saanut elämäni aikana 108 toimeentulotuki päätöstä, eikä ole koskaan ollut yhtäkään virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut elämäni aikana 108 toimeentulotuki päätöstä, eikä ole koskaan ollut yhtäkään virhettä.
Tämä on jo erittäin harvinaista. Oletko varmasti tarkistanut jokaisen päätöksen?
Ap
Viime elokuun jälkeen päätöksien logiikka on ollut hukassa. Kuvittelin sen liittyvän elokuussa saamaani veronpalautukseen, mutta nyt vaikuttaa, että hallituksen päätökset ovat saaneet Kelan ihan sekaisin, ja se kyllä vaikuttaa oman elämän pieneen kasvaneeseen epävarmuuteen, kun ei voi ennakoida rahankäyttöään.
Jos tällä hetkellä tulee vääriä päätöksiä niin ne johtuvat niistä 100 muutoksesta, joita ei millään voi kaikkea hoksata. Jos käsittelijä muistaa niitä 97 asiaa, niin eihän se asiakasta auta, jos ne 3 asiaa unohtuu ja sitten tapahtuu virheitä.
Haitaksi olevia virheitä korjataan. Jos on pieni virhe, niin voi seuraavalla päätöksellä ilmoittaa että hakee tarkistusta helmikuun päätökseen (koska se pieni virhe) ja hakee samalla tuen maaliskuulle. Silloin se helmikuun virhe voidaan samalla korjata.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä hetkellä tulee vääriä päätöksiä niin ne johtuvat niistä 100 muutoksesta, joita ei millään voi kaikkea hoksata. Jos käsittelijä muistaa niitä 97 asiaa, niin eihän se asiakasta auta, jos ne 3 asiaa unohtuu ja sitten tapahtuu virheitä.
Haitaksi olevia virheitä korjataan. Jos on pieni virhe, niin voi seuraavalla päätöksellä ilmoittaa että hakee tarkistusta helmikuun päätökseen (koska se pieni virhe) ja hakee samalla tuen maaliskuulle. Silloin se helmikuun virhe voidaan samalla korjata.
Mitä muutoksia on tullut esim. sähkölaskun suhteen? Mun päätöksissä on ihan vaan laskuvirheitä. Enkä ole hakenut noihin koskaan tarkistusta.
Ap
Asioin kelassa vuosia sitten. Se aspa ei osannut kertoa/auttaa, koska hän puhui auttavasti Suomea.
Mä sain vuosia sit aina jotain et jäi alle 450e, en tiennyt et kuuluu jäädä 595 :D
Kela on sekaisin! Ovat sössineet kaiken, vastaavat mitä sattuu, ja kun niihin viesteihin ei tarvi laittaa edes nimeä, kuka on vastannut, heittelevät vastausvuoroa ihmisille, jotka eivät edes osaa kysymyksiin vastata. Itsekin pelkään täällä joutuvani maksamaan osan päivärahastani takaisin. Kun kysyin asiallista kysymystä, joku vastasi ihan väärään kysymykseen, eikä vastaus hyödytä mua millään lailla. Kysynkö uudelleen ja odotan taas 2 vkoa?
Hallitusko on saanut Kelan sekoamaan?
Kuulut siis 6,5 % joukkioon Suomessa asuvista. Asutko vielä Vantaalla?
Vierailija kirjoitti:
En asu Vantaalla. Miksi asuisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muutoksia on tullut esim. sähkölaskun suhteen? Mun päätöksissä on ihan vaan laskuvirheitä. Enkä ole hakenut noihin koskaan tarkistusta.
Ap
Kerran hain tarkistusta, koska omien laskujeni mukaan sain vähemmän kuin edellisessä kuussa. Mitään hajua minkä virheen itse tein mutta tarkistuksen tulos oli, että Kela oli maksanut 54 euroa liikaa. En enää uskalla muutaman kympin takia pyytää tarkistusta. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuuluisit 11 % vantaalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuuluisit 11 % vantaalaisista.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1c956e30-2626-4b55-9d84-01489c3c9…
Kelan toiminnasta jäi todella hämärä kuva kun hain työttömänä asumistukea. Vuosien takaiset tulot laskettiin nykytuloiksi ja valitus aiheutti muutenkin pienen asumistuen puolituksen. Todisteena toimittamani tiedostot oli printattu paperille, joka nippu lähetettiin kotiin kirjekuoressa. Ylempään asteeseen tehty valitus ei tuottanut tulosta koska Kelan puolesta asiaan vastasi sama henkilö, joka oli alunperinkin tehnyt kyseiset päätökset. Pyysin lopettamaan koko asumistuen, jotta virkailijoiden etätyörauha ei suotta häiriintyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kela on sekaisin! Ovat sössineet kaiken, vastaavat mitä sattuu, ja kun niihin viesteihin ei tarvi laittaa edes nimeä, kuka on vastannut, heittelevät vastausvuoroa ihmisille, jotka eivät edes osaa kysymyksiin vastata. Itsekin pelkään täällä joutuvani maksamaan osan päivärahastani takaisin. Kun kysyin asiallista kysymystä, joku vastasi ihan väärään kysymykseen, eikä vastaus hyödytä mua millään lailla. Kysynkö uudelleen ja odotan taas 2 vkoa?
Hallitusko on saanut Kelan sekoamaan?
Mene töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Sama täällä