Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkaverin wc- käynnit - hajuhaitta

Vierailija
27.08.2013 |

Työkaveri käy säännöllisesti vääntämässä tortut työpaikan wc-tiloissa aamupäivällä. Ei siinä muuten mitään, mutta wc sijaitsee huoneeni vieressä ja näin kauniisti sanottuna hajuhaitta on merkittävä.

Mitenkähän tällaista asiaa voisi niinkuin ottaa esille... vai voiko... mitenkään?

Nimittäin työpaikallamme on USEITA vaihtoehtoisia wc:tä, jotka sijaitsevat käytävien varrella niin, että vieressä ei ole kenenkään työhuonetta. Matkaa näihin tällä tortunvääntäjällä olisi vähemmän kuin tähän minun naapuriini.

Ei taida kyllä olla mitään korrektia tapaa esittää toivomusta, että kakkoskäynnit hoidettaisiin jossain muualla...? Vai onko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun työpaikalla joku käy vääntämässä tortut ja jos jää jotain paskarantuja tai paskan paloja pyttyyn, niin ei siisti jälkiään!

Vierailija
2/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa oveen lappu: "Ei kakkaamista. Lähin kakkaamis-wc käytävän toisessa päässä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienovaraisesti niin, että asia ei kohdistuisi häneen vaan yleisellä tasolla pyytäisit, että vieressäsi olevaa vessaa ei käytettäisi kuin ykköstarpeisiin?

Vierailija
4/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ällöttävää. Henk.koht. en kyllä kehtaisi vääntää torttua kenenkään seinän takana, jos olisi rauhallisempaakin veskiä käytettävissä.

Miksi torttu pitää yleensä vääntää työpaikalla? Eikö sitä voi hoitaa kotona! Yököttävää.

Vierailija
5/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan normaalia toimintaa..en kiinnittäisi mitään huomiota noin luonnolliseen asiaan, tai otapa tikku pikku kätöseen ja polta se niin haitta häviää.

Vierailija
6/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tulitikun sytyttäminen on kiellettyä wc:ssä. Eikä se ole sinun asiasi, vaan tämän tortunvääntäjän kuuluisi hoitaa hajut pois. Miksi hän yleensä tulee juuri tähän vessaan jos muitakin vaihtoehtoja on? Ite en kyllä KEHTAISI.

Vierailija
7/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein voi toisen wc käyttäytymiseen puuttua. Saa kai nyt jokainen käydä kakalla, kun hätä on. Jos tuosta on tullut kyseiselle henkilölle "vakivessa", vaikka lähellä olisi muitakin.

Miten haju edes tulee suljettun wcn oven läpi huoneeseesi? Ilmastointia pitkin?

Pyykkipoika nenään tai polta tulitikku tai pari kun työkaverisi on käynyt haisemassa.

Vierailija
8/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joku wundebaum sinne vessaan

Vierailija
9/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kahvihuoneessa puheeksi, että miksi  mun huoneessa haisee aina aamupäivällä kakka. Ole autuaan tietämätön, kuka siellä kakkii.

Vierailija
10/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on isompi firma, jossa on oma kiinteistöhuolto, niin ota sinne yhteyttä ja sano, että wc:n hajut kantautuvat jatkuvasti sinun työpisteelle. Henkilöistä ei tarvitse mainita mitään. Wc:n on sitä varten, että sitä käytetään. Oikea ratkaisu on hoitaa ilmanvaihto niin, että et joudu kärsimään hajusta - ei se, että vessa ei käytetä.

Jos teillä ei ole kiinteistöhuoltoa, niin ota asia esille jonkun sellaisen kanssa, joka asiasta vastaa, esimies tms.

Vierailija
11/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana, apua!

Itse olen valitettavasti sairaalloisen hajuherkkä ja sinuna joutuisin sanomaan asiasta ihan suoraan. Joo - totta on, ettei kenenkään vessajuttuihin ole yleisen normiston mukaan soveliasta puuttua, mutta kärsisin sinuna tollasesta niin paljon, ettei mulla olis vaihtoehtoja.

Selitän vähän tätä hajuherkkyyttäni: jos esim. bussissa istuu takanani joku, jonka hengitys haisee, mun on pakko nousta äkkiä pois paikaltani ja mennä kauemmas, muuten alan yökkimään. Jos en lähtisi pois, saattaisin oksentaa. Joskus lentokoneessa jouduin istumaan vessan vieressä ja meinasin_tulla_hulluksi. Että minä todella ymmärrän sinua. 

Että mulla ei olisi muuta vaihtoehtoa, kuin sanoa tälle tyypille, että "voisitko käyttää jotain muuta vessaa kakkaamiseen, en valitettavasti enää kestä sitä paskanhajua, mikä jää jälkeesi". Kun sanot asiasta kahdenkesken, hän todennäköisesti tyrmistyy, suuttuu, loukkantuu ja nolostuu, muttei tuskin ikinä enää tulee siihen vessaan. Eikä todennäköisesti kehtaa katsoa sinua enää päinkään - mutta se on hänen ongelmansa.

Jos tämä ihminen väittää vastaan, kerrot hänelle, että hajuhaitta häiritsee sinua niin paljon, että mikäli asia ei muutu, joudut ottamaan sen yleiseen käsittelyyn.

Vierailija
12/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki vessaan joku tosi ällö tuoksujuttu. Niitä myydään mm Tarjoustalossa. Sellainen joka automaattisesti laittaa tuoksupläjäyksen minuutin välein. Jos työkaveri ärähtää siitä, sanot että sulle tulee niin pahat paskanhajut, tämä on sinulle parempi ratkaisu. Päivän tai 2 kun annat tuoksun olla, siirtyy ongelmaihminen toiseen vessaan.

Jos teillä on monta eri vessaa voit pyytää myös esimiestäsi että sinun lähin vessa suljetaan. Epäkunnossa kyltti vaan ja vaikka pytyn suoja irti, lähtee näppärästi irti ja vaikka hehkulamppu pois. Kyllä ne muualle siirtyy.

Vierailija
13/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sillä tavalla että baska haisee ja banjot soi. Hommaa sinne raikastin.

Vierailija
14/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida asia hienotunteisesti. Ei tarvitse loukata ketään erityisesti.

Ongelma ei ole se, että työkaveri käy hoitamassa tarpeitaan ko. WC:ssä vaan se, että ko. WC:n ilmanvaihto ei toimi oikein.

Ihan ekana menet esimiehesi juttusille ja kerrot, että WC:en ilmanvaihto ei toimi. Sen tuoksut tulevat työhuoneeseesi. Jos talonhuolto ei saa asiaa kunnostettua, niin sitten mietitte käyttörajoituksia tai hajusteita. Ne toki ei itse ongelmaa ratkaise vaan siirtävät sitä.

Vierailija
15/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu. Et voi jatkaa työskentelyä tuollaisessa työympäristössä.

Vierailija
16/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valittaisin talotekniikkaan, eihän se ole käyttäjän vika että hajut sinulle kantautuvat. Kyllähän ne pitäisi siellä vessassa pysyä. Vessahan on käyttämistä varten. Talon ilmanvaihdossa on jotain vikaa! Se ehkä imee hajun vessasta ja puhaltaa sen sinun huoneeseesi.

Meidän työpaikan vessassa on firman puolesta tulitikkuja ja raikastinta.

Vierailija
17/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vessaan ilmestyy joku raikastin, niin työkaveri varmasti hoksaa vihjeen. Itse vaihtaisin sen jälkeen vessaa. Ellei sitten se ole jonkun yleisesti tunnetun nipottajan tekoja, silloin ehkä jatkaisin entistä pahemmin.

Vierailija
18/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hommasin työpaikkavessaan raikastinsuihkeen omalla rahalla ja jätin sen sinne lavuaarin reunalle. Joinakin päivinä siellä oli niin järkky haju joko paskasta tai kuivuneista viemäreistä, miten milloinkin, että pieni suihkaus hyvää tuoksua teki terää. Ei muuten ole paska haissut siellä pitkään aikaan, ehkä muutkin älyävät suihkautella sitä tötsää.

Vierailija
19/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska on pilaantunutta jos se ei haise.

Vierailija
20/21 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:40"]

Jos kyseessä on isompi firma, jossa on oma kiinteistöhuolto, niin ota sinne yhteyttä ja sano, että wc:n hajut kantautuvat jatkuvasti sinun työpisteelle. Henkilöistä ei tarvitse mainita mitään. Wc:n on sitä varten, että sitä käytetään. Oikea ratkaisu on hoitaa ilmanvaihto niin, että et joudu kärsimään hajusta - ei se, että vessa ei käytetä.

Jos teillä ei ole kiinteistöhuoltoa, niin ota asia esille jonkun sellaisen kanssa, joka asiasta vastaa, esimies tms.

[/quote]

Mun mielestä kans näin - yhteys johonkin tahoon, joka huolehtii kiinteistöstä ja kertomaan, että WC:n haju tulee työpisteeseen. Voi olla joku ilmastointiongelma, joka hoituu säädöillä tai tarvittaessa vaikka laittamalla WC pois käytöstä kokonaan. Sekin onnistuisi, jos kerran on muitakin vessoja käytetävissä. On todellakin selkeä ympäristöhygieninen ongelma, jos työpisteessä haisee paska! Tuleehan sielä hajun lisäksi muitakin partikkeleita tyotilasi ilmaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän