Mikä on elämäsi suurin murhe just nyt?
Itsellä kohta alkava työttömyys ja läheisen syöpä. :(
Kommentit (940)
Vierailija kirjoitti:
Tuleva viisauden hampaan poisto pelottaa jäätävästi. Tiedän että se on ehkä 15 minuutin toimenpide mutta pelkään sitä siksi että hampaassa on tulehdus siis reikä jonka paikkaamisyritys sattui puudutuksesta huolimatta kamalasti.
Hyi, tuskanhiki tuli ja hammaslääkärikin oli jo epätoivoinen ettei saa viisaudenhammasta irti millään keinolla.
Oli se itsellenikin tuskallista, puudutuskaan ei täysin tehonnut.
Lopulta puolentunnin taistelun jälkeen lääkäri teki poralla jotain ja väänsi jollain työkalulla, hipheihurraa hammas irtos ja syvä huokaus pääsi minulta lääkäriltä ja apuna olleelta hoitsulta.
Huh huh sanon minä
Äidin terveydentila on huonontunut äkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva viisauden hampaan poisto pelottaa jäätävästi. Tiedän että se on ehkä 15 minuutin toimenpide mutta pelkään sitä siksi että hampaassa on tulehdus siis reikä jonka paikkaamisyritys sattui puudutuksesta huolimatta kamalasti.
Hyi, tuskanhiki tuli ja hammaslääkärikin oli jo epätoivoinen ettei saa viisaudenhammasta irti millään keinolla.
Lopulta puolentunnin taistelun jälkeen lääkäri teki poralla jotain ja väänsi jollain työkalulla, hipheihurraa hammas irtos ja syvä huokaus pääsi minulta lääkäriltä ja apuna olleelta hoitsulta.
Huh huh sanon minä
Toiset ne osaa tsempata päin pestä toisten huoliin. Oisit vielä vähän enemmän kärventänyt omaa tuskaasi. Tosi fiksua 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh sanon minä
Toiset ne osaa tsempata päin peetä toisten huoliin. Oisit vielä vähän enemmän kärventänyt omaa tuskaasi. Tosi fiksua 👎
Kyllä se taitaa olla tuo korona ja koronarokote.Sitä mitein joka päivä, ottaako vai eikö rokotetta. Vahvasti olen sitä mieltä, etten ottaisi. On niin kakspiipuinen juttu tämä rokote asia, kun se on nyt niin kuin testaus vaiheessa ja ihmiset koekaniinina. Läheiseni on ottanu rokotteen ja heille ei ainakaan vielä ole mitän oireita ilmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh sanon minäToiset ne osaa tsempata päin pestä toisten huoliin. Oisit vielä vähän enemmän kärventänyt omaa tuskaasi. Tosi fiksua 👎
Se tulehdus pitäisi ensin hoitaa pois antibiotilla. Ja sitten kyllä puudutukset tehoaa ja kyllä se ihan sutjakasti menee, luultavasti toinen kuuri poiston jälkeen, en tiedä. Mutta aika riskiä lähteä edes kokeilemaan poistoa, jos hammas on tulehtunut. En tiedä, mutta näin pähkäilen, Nukutus on toinen vaihtoehto. Keskutele ensin lääkärin kanssa asiasta, varaa soittoaika.
Se jos tulee koronapassi ahdistaa. Ja se että suomi ei ole enää oikeusvaltio, vaan päättäjistä on tullut tyranneja jotka rikkovat lakia mielensä mukaan.
Väsynyt tytär kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin alzheimer ja oma uupumus hänen asioidensa hoitamiseen.
Samoin ja niihin tempauksiin. 86 v. kaatuilee jo kaksin jaloin, kolmipyöräisellä sähkömopolla ja nyt on
lähdössä fillarilla. Voi apua! Pitää varmaan rusikoida fillari tai puhkoa kumit.
Minun äidillä myös Alzheimer. Olen onnekas että isosiskoni (30v) hoitaa osan asioista mutta on edennyt todella nopeasti lyhyessä ajassa, ja äidillä ikää vasta 55 vuotta. Lisäksi opinnot alkaa ja isällä myös ongelmia psyykesairauksien kanssa.
N23
Vierailija kirjoitti:
Lasteni huostaanotto on ollut perheeni murheena jo kahdeksan vuotta. Se estää toimeentulon, sillä lopetin työn, elatusmaksujen vuoksi. Lapseni huostattiin koulusta ja rehtori teki lastensuojeluilmoituksen. Hallinto-oikeus vahvistaa aina huostaanoton, joten siitä ei ole ulospääsyä. Marin antoi miljoonia lisää huistabisnekselle, joten lastensuojelulaitoksille riittää rahoitus. Mutta lapset kaipaavat kotiin!
Yritä tavata lapsiasi mahdollisimman paljon ja viettämään NS.laatu aikaa, eli tehkää vaan kaikkea kivaa. Ja muista että tämäkin aika on joskus vain muisto, lapsesi on kohta aikuisia jne. Nauti myös vapaa ajastasi jota sinulle nyt jää..lähde vaikka ulkomaille, elä omaa elämääsi. Nämä lastesuojelujutut on monesti epäreilua, mutta minkäs teet. Kehota myös lapsiasi nauttimaan ajasta hoitopaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla tuo korona ja koronarokote.Sitä mitein joka päivä, ottaako vai eikö rokotetta. Vahvasti olen sitä mieltä, etten ottaisi. On niin kakspiipuinen juttu tämä rokote asia, kun se on nyt niin kuin testaus vaiheessa ja ihmiset koekaniinina. Läheiseni on ottanu rokotteen ja heille ei ainakaan vielä ole mitän oireita ilmennyt.
Totuus on se, että koronan joko sairastaa tai sitten ottaa rokotteen. Taudilta on todella vaikea välttyä ellei eristäydy moneksi vuodeksi. Listaa hyvät ja huonot puolet ja mieti, minkä riskin olet valmis ottamaan. En väheksy kenenkään pelkoja, vaikka itse olen rokotteen ottanut (tiedoksi: en saanut mitään oireita). Ulkomailla monet ovat rukoilleet rokotetta kuolinvuoteellaan, ja lääkäri on murheellisena vastannut, että nyt on jo liian myöhäistä. Mutta toki monet selviävät pikku-flunssalla, tällaista venäläistä rulettiahan tämä on.
Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta ja mietin päivittäin itsemurhaa vaikka lapseni on täydellinen ja niin kauan odotettu ja toivottu
Nuoreni mielenterveysongelmat. Hän on korona-aikana eristäytynyt ja alkanut pelätä ihmisiä :-( .
Oma terveys (tosin olen jo leikkausjonossa ja tilanne vaikuttaa ensitietoa paremmalta) ja koronakriisi. Kieltämättä koronakriisi on viime aikoina päässyt lopultakin "ihon alle". Kesä meni taas silmänräpäyksessä ja tuleva pitkä pimeä talvi ahdistaa jo valmiiksi, etenkin kun koronakriisi vain jatkuu ja jatkuu. Briteissä asiantuntijat pelottelevat jo "Tuomiopäivän virusmuunnoksella" ja en olisi sitä kaivannut, kun tilanne vaikutti kesäkuussa jo hyvältä ja otin toisen rokoteannoksen. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka ei tulisi enää haitallisempaa koronamuunnosta, ja kaikki kääntyisi parempaan suuntaan.
Raskauspahoinvointi. Niin ihana asia kuin tämä ensimmäinen raskaus onkin, niin kyllä ärsyttää, kun koko päivän aamusta iltaan on etova olo. Ei tee mieli syödä mitään, mutta pitäisi kuitenkin, koska sitten tulee vielä pahempi olo. Töissäkin kun vielä olen, ja raskaus niin alkuvaiheessa, etten ole täällä vielä asiasta kertonut, niin piilottelu vain lisää huonoa oloa. Ainoat asiat, joita voin hyvällä ruokahalulla tällä hetkellä syödä ja juoda, ovat ruisleipä, hedelmämehut ja hyvin rajatusti jotkin hedelmät ja vihannekset.
EHKÄ SE ET JOKIN PUUTTUU MUTTA MIKÄ... OLEN OLLUT AINA MONESSA MUKANA JA JÄÄNYT KIROAMAAN JA SADATTELEMAAN JOTAIN
Nyt on tosi surullista juttua. Miehesi on varmaan kauhuissaan. Kai tiedät, että sinut saadaan kuntoon. Lapsesi tarvitsee sinua. Auttaisin ystävä kulta, jos olisit lähempänä. Toivon parempia päiviä, hyvän terapeutin, kunnon lääkettä ja toivoa. T kätilö
Lapsellani todettiin kromosomihäiriö ja pelottaa ettei hän opi puhumaan ja kehitys, huono parisuhde ja mies joka ei osallistu lapsen hoitoon sekä oma loppuunpalamiseni, jonka vuoksi ei ole voimia rakentaa uuttaa omaa elämää lapseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh sanon minäToiset ne osaa tsempata päin pestä toisten huoliin. Oisit vielä vähän enemmän kärventänyt omaa tuskaasi. Tosi fiksua 👎
Se tulehdus pitäisi ensin hoitaa pois antibiotilla. Ja sitten kyllä puudutukset tehoaa ja kyllä se ihan sutjakasti menee, luultavasti toinen kuuri poiston jälkeen, en tiedä. Mutta aika riskiä lähteä edes kokeilemaan poistoa, jos hammas on tulehtunut. En tiedä, mutta näin pähkäilen, Nukutus on toinen vaihtoehto. Keskutele ensin lääkärin kanssa asiasta, varaa soittoaika.
Jokin väliaikainen paikka on laitettu, pitäisi rauhoittaa tulehdusta mutta ei siltä tunnu. Lääkäri laittoi lähetteen jonnekin sairaalan poliklinikalle poistoa varten mutta se tuli bumerangina takaisin poisto-ohjeen kanssa!!!. Nyt odottelen tk-lääkärin yhteydenottoa ja ajanvarausta. Pelottaa se että jos ei tk-lääkäri osaakaan sitä poistaa koska laittoi muualle hoidettavaksi. Tänä vuonna kun on ihan kaikki terveysasiat menneet pieleen, niin pelko on todellinen ja valtava.
Katso joku kiva filmi. Se auttaa minulla. Katson usein sitä samaa, se tehoaa aina.
Paljonko maksaa auton nelipyöräsuuntaus?