Kokemuksia koronanäytteenotosta?
Kommentit (33)
Nelivuotiaan kanssa kävin, joka ei ollut hommasta moksiskaan :)
Alkoi naurattaa ihan hysteerisesti, se kutitti! Nauru tarttui hoitajiiin ja siinä sit minä autossa ja ne auton vieressä hulluna naurettiin.
Sitten ajoin pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala näyte! En osannut pelätä (onneksi) etukäteen, luulin et se on pehmeä pumpulitikku ja työnnetään nenään. Väärin. Se oli pumpulitikkua kapeampi ja terävämpi ja työnnettiin aivan liian syvälle. Sattui muutenkin kipeään kurkkuun ja näytteenoton jälkeen kurkku ja korva särki kahta kauheammin. No, näyte meni kuulemma pilalle koska en antanut sen olla tarpeeksi kauan nielussa. Ikinä sitä ei multa oteta ilman humautusta. Edessä olevassa autossa iso mieskin pyyhki kyyneleitä näytteenoton jälkeen.
Aikuinen ihminen ei osaa rauhoittaa mieltään ja kestää lyhyttä epämukavuutta. Että pikkunäyte otettaisiin humautuksessa.
Mulla ei tuntunu miltään. Pieni epämukavuus.
Kaikkien silmät vuotaa oli sitten minkä kokoinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä otettiin nielusta niinkuin nielunäyte.
Sillä tavalla ei vissiin saada kuin negatiivisia näytteitä, koska virus ei pesi kurkussa vaan siellä nenänielussa.
Ihanko totta? Miksi sitten virus tekee mm. kurkun kipeäksi, keuhko-oireita ja sisäelinvaurioita? Noin niin kuin ihan vaan muutama esimerkki.
Ei sattunut, lähinnä kutitti epämiellyttävästi. Ei tullut vettä silmistä. Nielunäyte on pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sattunut, lähinnä kutitti epämiellyttävästi. Ei tullut vettä silmistä. Nielunäyte on pahempi.
Sinulta on näyte selvästi otettu väärin, ja siten epävarma negatiivinen tulos tiedossa
Kaksi täysin erilaista testikokemusta. Ensimmäisellä kerralla rauhallisesti terveysasemalla, ei lainkaan sattunut ja pieni epämiellyttävyyden tunne hävisi minuuteissa.
Tänään autonratista käsin drive-in -testauksella, ja sattui todella paljon. En ollut uskoa. Kipu tuntui voimakkaana niskassa ja korvien takana asti ja sattuu edelleen, vaikka testistä on kolme tuntia. En mielestäni ollut ajokuntoinen testin jälkeen, ja aivan järkyttynyt. Hoitaja myös sanoi ottavansa näytteen vain yhdestä sieraimesta, mutta aivan yllättäen työnsikin saman tikun myös toiseen sieraimeen. Epäilen nyt, että myös testaajan taidoilla on merkitystä. Ehkä myös niiden limakalvojen kunnolla.
12 v poikani kävi tänään ja otti tosi rauhallisesti. Ei kuulemma sattunut, tuntui vaan ivältä. Kesti n 1 sekunnin, drive in kaistalla käytiin. Hän sai korvikkeeksi toivoa herkkuja ja kävin ostamassa niitä juuri.
Itse olen ollut 2 kertaa ja olen kokenut epämiellyttäväksi, mutta kyllä sinne tottakai menen uudestaankin virlä, jos tarve tulee. Kestää kuitenkin vain todella nopean hetken. Inhoan verikoetta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun mulla ei pääse läpi kuin toisesta sieraimesta, toisen on rusto tukkinut (olen leikkausjonossa, jonot ei nyt vaan etene). En selviäisi hengissä jossain korealaisella lentoasemalla, missä otetaan molemmista sieraimista. En oo kyllä sinne menossakaan.
Minun pojaltani otettiin molemmista sieraimista, Jyväskylän Pihlajalinnassa.
Kirveli ja kutitti, ei nyt varsinaisesti sattunut mutta oli tottakai epämiellyttävää. Vihaan kyllä
myös sitä kun vettä menee nenään ja tämä tuntui samalta. Drive-in näytteenotto oli kyllä kätevä ja nopea!
Survo molempiin reikiin ja verta vuoti ku seula sen jälkeen.