Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia koronanäytteenotosta?

Vierailija
18.08.2020 |

Olen menossa ja pelkään kuollakseni.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätä pitää kallistaa taaksepäin, hoitaja työntää sellaisen ohuen tikun sun nenään (syvälle), pyörittelee että saa näytteen otettua. tuntuu epämiellyttävältä mutta ei satu. 

Vierailija
2/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti muutaman sekunnin, ei sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin kans ihan paniikkiin asti. Kerro pelosta näytteenottajalle! Mä kerroin et oon ihan paniikiss, ja mielestäni näytteenottaja oli tosi varovainen ja rauhallinen toimissaan. Itselläni sujui tosi hyvin, ei ollut ollenkaan niin paha kuin pelkäsin, ei oikeastaan edes epämukava. Leuka kunnolla ylös niin se tikkumenee helpommin. Tikku on tosi ohut ja taipuisa. Tsemppiä, selviät kyllä!

Vierailija
4/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin nielusta niinkuin nielunäyte.

Vierailija
5/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ollut paha, nopeesti oli ohi.

Silmät kyllä vuoti hyvän aikaa näytteen jälkeen.

Jonossa oli edellä kahdessa autossa lapsia ja voi jessus kun ne huus. Tuli itselläkin kyynel silmään heidän puolestaan. Ei siinä paljoa palkintotarra auttanut. Toivottavasti omaa ei tarvitse testeihin viedä...:/

Vierailija
6/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala näyte! En osannut pelätä (onneksi) etukäteen, luulin et se on pehmeä pumpulitikku ja työnnetään nenään. Väärin. Se oli pumpulitikkua kapeampi ja terävämpi ja työnnettiin aivan liian syvälle. Sattui muutenkin kipeään kurkkuun ja näytteenoton jälkeen kurkku ja korva särki kahta kauheammin. No, näyte meni kuulemma pilalle koska en antanut sen olla tarpeeksi kauan nielussa. Ikinä sitä ei multa oteta ilman humautusta. Edessä olevassa autossa iso mieskin pyyhki kyyneleitä näytteenoton jälkeen.

Vierailija
7/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesti muutaman sekunnin, ei sattunut.

10-15 sekuntia, mutta tuntui useilta minuuteilta

Vierailija
8/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyte otetaan nielusta, mutta nenän kautta. Voit uskoa että sellaisen pitkän tikun tunkeminen syvälle nenään on äärettömän epämukavaa. Taemppiä vaan!

Vierailija
9/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso eteenpäin ja pidä pää paikallaan. Mulla ainakin oli taitava näytteen ottaja. Oli jo ohi.

Vierailija
10/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamala näyte! En osannut pelätä (onneksi) etukäteen, luulin et se on pehmeä pumpulitikku ja työnnetään nenään. Väärin. Se oli pumpulitikkua kapeampi ja terävämpi ja työnnettiin aivan liian syvälle. Sattui muutenkin kipeään kurkkuun ja näytteenoton jälkeen kurkku ja korva särki kahta kauheammin. No, näyte meni kuulemma pilalle koska en antanut sen olla tarpeeksi kauan nielussa. Ikinä sitä ei multa oteta ilman humautusta. Edessä olevassa autossa iso mieskin pyyhki kyyneleitä näytteenoton jälkeen.

No et oo tainnut kokea mitään isompaa kipua jos tollanen on jo vaikeeta kestää. Ja kyllähän miehetkin voi itkeä, oli syy mikä tahansa, ei sen tartte vaikuttaa että onko iso mies vai pieni.

Vierailija
11/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun mulla ei pääse läpi kuin toisesta sieraimesta, toisen on rusto tukkinut (olen leikkausjonossa, jonot ei nyt vaan etene). En selviäisi hengissä jossain korealaisella lentoasemalla, missä otetaan molemmista sieraimista. En oo kyllä sinne menossakaan.

Vierailija
12/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti noin 1 sekunnin se ottaminen ja sitä ennen ikkunan kautta tarkisti henkkarit. Koko homma drive in noin 2 min.

Eikä se näytteenotto kestä oikeesti kuin sekunnin. Otetaanko se sitten sisällä tai pihalla niin testi on nopea.

Vierailija
13/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä otettiin nielusta niinkuin nielunäyte.

Sillä tavalla ei vissiin saada kuin negatiivisia näytteitä, koska virus ei pesi kurkussa vaan siellä nenänielussa.

Vierailija
14/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteenottaja käski olla ihan liikkumatta ettei tarvitse ottaa uudelleen. Mä poljin jalalla lattiaa jotta pää pysyisi paikallaa vaikka sattui niin vietävästi...

Vierailija
15/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias, joka yleisestikin suhtautuu asioihin reippaasti ilman isompia jännittämisiä, sanoi että ei sattunut. Tuntui, että vettä menisi nenään eli ikävältä. Sanoo, että uskaltaa mennä toisenkin kerran jos tai kun tarvitsee.

Vierailija
16/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeetä teki

Vierailija
17/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ollut paha, nopeesti oli ohi.

Silmät kyllä vuoti hyvän aikaa näytteen jälkeen.

Jonossa oli edellä kahdessa autossa lapsia ja voi jessus kun ne huus. Tuli itselläkin kyynel silmään heidän puolestaan. Ei siinä paljoa palkintotarra auttanut. Toivottavasti omaa ei tarvitse testeihin viedä...:/

Odotellessani minullakin oli viereisessä autossa lapsi, jolta näyte otettiin. Vieläkin kuulen mielessäni sen huudon ja itkun kun lapselta näyte otettiin. Oli aivan kamalaa katsella sellaista. No kun oma vuoro tuli, ymmärsin miksi lapsi huusi täyttä kurkkua kun aikuisellekin se oli kamalaa.

Vierailija
18/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu mut on tosi epämiellyttävää. Mulla oli ainakin sellanen rauhallinen ja rutinoitunut hoitaja niin kävi äkkiä. Ja hän puhui koko ajan että hyvin menee ja vähän pitää kestää vielä. Kamala tilanne mut kokemus ei ollu mitenkää huono.

Vierailija
19/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pyyhin minäkin näytteenoton jälkeen, vaikkei sattunut eikä pelottanut. Silmien vetistely on jonkinlainen refleksi jonka se näytteenotto monesti laukaisee. Ei todista kyseisen miehen kokemuksesta mitään muuta kuin että näyte otettiin.

Vierailija
20/33 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui epämiellyttävältä, mutta ei sattunut, eikä kestä kuin muutaman hetken. Silmät kyllä valui kuin Niagara, en meinannut nähdä ajaa pois testipaikalta. kahdesti olen käynyt, molemmat negatiivisia. Kyllä sen kestää.