närästyslääkkeistä helposti keuhkokuume ja aivoinarkti
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Olen vetänyt 10 vuotta protonipumpun estäjää ja eilen kauhuissani lopetin sen kun luin että se voi aiheuttaa koronan vakavamman muodon.
Oletan että käytät ppi.tä sairauden hoitoon.
Niin teen minäkin.
Olen yrittänyt vähentää ja tauottaa lääkitystä.
Joka kerta olen päätynyt sairaalaan tiputukseen, koska en ole voinut enää niellä.
Seuraus: määräys käyttää ppi.tä kolminkertaisella annoksella pari viikkoa.
Kaksi kertaa ambulanssilla sairaalaan verioksennuksen takia.
Joten ei kannata. Refluksitauti hoitamattomana monikymmenkertaistaa ruokatorvensyövän riskin, ja se on se tappava syöpä.
Joten mua ärsyttää tämä ppi-lääkkeiden toistuva kauhistelu mediassa.
Ppi on refluksitaudin hoito. Ei hyvä, mutta parempaa ei ole. 10 vuotta sitten kohistiin täsnälääkkeestä, jonka piti tehostaa sulkijalihaksen toimintaa. Mutta se valitettavasti vaikutti muidenkin sisäelinten toimintaan aiheuttaen hengenvaarallisia sivuvaikutuksia. Lääkkeen kehitys lopetettiin.
Refluksikon elämä on kurinalaista. Rajoituksia riittää. Silti huonoja kausia jolloin tekisi mieli kuolla vain tulee. Me tiedämme erinomaisesti ppi.n haitat. Useimmat meistä ovat kokeilleet luontaistuotepuotien rohdot ja turhiksi ne todenneet. Saamme kyllästymiseen asti kuulla maallikkoasiantijoiden ohjeita, jotka ovat toinen toistaan naurettavampia.
Onko se sulkijalihas poikittaisjuovainen?
Vierailija kirjoitti:
Noitahan rapa juopot popsii kuin karkkeja kun maha on romuna. Kumpi se syy lopulta on?
Jos on alumiinia niissä, menee muisti pikkuhiljaa eikä vanhuksille enää saisi niitä määrätä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on taas av:lla puurot ja vellit sekaisin. Reseptivapaat lääkkeet on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön, esim. närästyslääkkeiden osalta 1-2 vko kuurina, ja näistä ei makseta Kela-korvauksia, joten ei mene meidän verorahoja. Toinen juttu taas on pidempiaikainen käyttö lääkärin arvion perusteella, jolloin lääkäri tekee arvion lääkkeen hyödystä suhteessa mahdollisista haitoista potilaalle ja kirjoittaa reseptin. Näistä osasta saa kela-korvauksen. Kaikilla lääkkeillä on haittansa ja toki turha käyttö ei ole järkevää, mutta haitoistaan huolimatta näistä on myös suuri hyöty, esim. aiemmin ihmiset joutuivat sairaalahoitoon vatsanalueen verenvuodon takia tai kuolivat vatsahavaan, jota ei enää nykyään tapahdu, juuri näiden lääkkeiden ansiosta. Asiat, varsinkaan lääkkeisiin liittyen, eivät ole mustavalkoisia, vaan aina hyödyn ja haitan punnitsemista.
t. farmaseutti
Kyllä nykyään leikataan mutta sitä ennen kokeillaan kaikki mahdolliset lääkkeet. Niissä on arvelluttavia aineksia, esimerkiksi tuo yks aiheuttaa tulehdusta eikä sitäkään kerrota potilalle missään vaiheessa. Vai kerrotko itse?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1242073/pdf/ehp0109-000983…
Ehkä kaikki eivät ole vielä lukeneet tuota?
Vierailija kirjoitti:
Tarvii suositella näitä hallituksen ministereille.
ai, sekö oli sarkasmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noitahan rapa juopot popsii kuin karkkeja kun maha on romuna. Kumpi se syy lopulta on?
Jos on alumiinia niissä, menee muisti pikkuhiljaa eikä vanhuksille enää saisi niitä määrätä ollenkaan.
Kuka muuten oli se, joka vasta väitteli aiheesta vasta?
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulkijalihas poikittaisjuovainen?
Silmässäkin on poikittaisjuovalihasta, ihan tiedoksi vaan.
Vakavia haittavaikutuksia molemmat!
"Tehokas lääke on vedettävä markkinoilta, koska yksi tuttu on kuullut, että mantelijauhe auttaa."
LOISTAVAA LOGIIKKAA!
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun mua närästää, sekoitan veteen perunajauhoa ja juon.
Kyllä vanhakansa tietää.
Perunajauhoa? Tuota en tiennytkään, itse olen käyttänyt ruokasoodaa, se lievittää hyvin.
Refluksista saa helposti vatsahaavaa ja kurkkusyöpää
Vierailija kirjoitti:
Refluksista saa helposti vatsahaavaa ja kurkkusyöpää
Re tarkoittaa etuliitettä, joka merkitsee uudelleen
Flux on sana, joka tarkoittaa virtausta, ryöppyä tms. Ei se mikään tauti ole, vaan oire. Mut mikä tahansa, mikä aiheuttaa aftoja, siis rikkoo solukkoa, saa aikaan syöpäsolun kasvun. Ehyessä solukossa syöpä ei ala kasvamaan. Tietysti jos glyfosaattia menee siihen soluun, sekin yksin riittää saamaan sen s-solun kehittymisen.
Assburger kirjoitti:
"Tehokas lääke on vedettävä markkinoilta, koska yksi tuttu on kuullut, että mantelijauhe auttaa."
LOISTAVAA LOGIIKKAA!
et siis tiedä scd- ruokavaliota, jossa kaikki vilja korvataan mantelijauholla?
Niitä ihmisiä on elossa vaikka kuinka paljon, mutta miten sinä et tiedä siitä mitään?
Mä sain kuukausi sitten 100 tabletin Somac-kuurin. Ei nyt hirveesti närästä, kun katson mitä syön ja kuinka paljon, joten en viitsinyt syödä kuin pari viikkoa. Ehkä hyvä niin.
Refluksi ei välttämättä johdu ruokavaliosta vaan lääkkeistä. Näin minullakin. Ei ole tullut keuhkokuumetta eikä aivoinfarktia. Uskoisin, että keuhkokuume saattaisi pikemminkin tulla hoitamattomasta refluksista, jos ruokatorveen noussut hapan ruokasula luiskahtaakin keuhkoputkiin. Tulehdus on aika varma eikä kuumekaan liene kaukana.
Minä en tule toimeen ilman refluksilääkitystä. Jos joskus pilleri unohtuu aamulla, niin jo ennen lounasta alkaa korventaa siihen malliin, että ei tahdo löytyä tehokasta apua mistään. Ruokasoodaa en ole koskaan käyttänyt enkä käytä. Siitä varoitettiin jo vuosikausia sitten. Muistan, miten äitini sekoitti soodaa veteen ja joi sen irvistellen, kun niin närästi. Minullakin oli jo kauan ennen mitään muita lääkityksia toisinaan närästystä, johon otin samariinia. Se auttoi ainakin jollakin tavoin.
Meillä on suvussa useita,joilla on ollut tai on närästystä / refluksia. Minä lienen tällä hetkellä ainut, jolla on jatkuva lääkitys. Tosin katson myös,mitä suuhuni pistän.
Askorbiinihappo, se jauhonparanne ja maissista tehty vitamiini närästää kamalasti. Jätä pois!
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta sitten on tiedetty keuhkokuumeesta, mutta...
Kuka niitä enää käyttää?
Ai kuka?? Yleisyydestä päätellen aika monikin!!
Refluksi riivaa joka kolmatta aikuista
https://www.tehylehti.fi/fi/terveys/refluksi-riivaa-joka-kolmatta-aikui…