Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako nyt ostaa osakkeita vai onko romahdus tulossa?

Vierailija
18.08.2020 |

Koronasta tulee jatkuvasti pelottavia uutisia, mutta voiko ison rahan sijoittajat olla niin tyhmiä ettei ole osannut varautua tulevaan? Eli katsooko pörssi jo koronan jälkeiseen aikaan vai onko romahdus tulossa kun sijoittajat tajuaa, että taistelu koronaa vastaan onkin vasta alussa?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva palstalla on parhaat sijoitusneuvojat. Itse seuraan vain vauvapalstaa ja olen jo miljonääri.

Täältä saa tosiaan huippuhyviä sijoitusneuvoja. En ole vielä itse päässyt miljonääriksi, mutta kohta sekin on edessä: Olen myynyt kaiken omaisuuteni mummoani myöten ja ostanut koko rahalla Tulikiveä, kun yksi avulias sisäpiiriläinen on suositellut sitä kovasti. Tulikivi on ollut alennusmyynnissä jo kauan, mutta hurja nousu odottaa nurkan takana!

Vierailija
82/138 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vihjeen, että Outokumpu olisi nyt todella edullinen. Ajattelin ostaa sitä 10 000 eurolla huomenna?

Ota samantien sijoituslainaa ja osta Outokumpua 100 000 eurolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla mahdollista, että Säästöpankin toimituskulut ovat 20€ /toimeksianto? Eikö se ole kauhean paljon? Meinasin myydä pojalta huonompia osakkeita pois, mutta eihän tuo kannata mitenkään.

Vierailija
84/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki romahduksen merkit on ilmassa, mutta kuka tietää miten tässä käy? Niin moni odottaa kurssien laskua muhkean sotakassan kanssa, että ehkä pienikin dippi ostetaan äkkiä pois ja nousu sen kun jatkuu vaan.

Vierailija
85/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. Kaikki ylimääräinen vaan sinne tuottamaan( voittoa oikeille sijoittajille) hehe

Vierailija
86/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan itse kuukausisäästöä entiseen malliin, mutta olen laittanut lisäostot jäihin. Kerrytän käteistä uuden romahduksen varalle ja harkitsen myös kultaa ja/tai muita vaihtoehtoisia sijoituksia osakkeiden rinnalle.

Vierailija
87/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa metsää ja maata. Sen arvo säilyy.

Ne on täysin arvottomia jos kukaan ei halua ostaa. Ja valtio voi pakkolunastaa koska tahansa. Ei mitään suojaa niillä.

Niillä on käyttöarvo. Toivottavasti sellaista kriisiä ei kuitenkaan tule...

Tästä ei haluta puhua, koska sellainen kriisi halutaan vaieta mahdottomaksi. Ehkä viisastakin...

Kuitenkaan et voi syödä osakepapereita, et kultaa etkä hopeaa.

Ei kullan arvo ole muita kuin se arvostus, jonka sille annamme. Hopeaa tarvitaan elektroniikkatuotannossa; onko niin tulevaisuudessakin?

Maailma instituutioineen on suuressa murroksessa. Jos suuryrityksiä kaatuu ja osakkeet romahtavat, jos hyperinflaatio iskee... Mitä hyötyä silloinon talletussuojasta?

Maapläntti, jota viljellä...

Toivon, että kriisi ei mene niin syväksi.

Vierailija
88/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin kaljaa koko rahalla.

Vierailija
89/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin osakkeiden hintoja ja näyttäisi siltä että Tulikiven osake on HALPA!

Vierailija
90/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se halpa, jos katsoo osakkeen euromääräistä hintaa ja unohtaa kaiken muun. Mutta Tulikivi firmana ei ole oikein minkään arvoinen. Siksi Tulikiven osakkeet on oikeasti törkeän kalliita.

Vierailija
91/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla on monenlaisia ihmisiä. Pn tyhmää olettaa, että palstailijat eivät yietäisi mistään mitään.

Pankkien sijoitusneuvojat massana eivät edusta suurempaa asiantuntijuutta.

Vierailija
92/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannatta ostaa lentoyhtiöiden osakkeita. Hinnat alhaalla

Vierailija
93/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se halpa, jos katsoo osakkeen euromääräistä hintaa ja unohtaa kaiken muun. Mutta Tulikivi firmana ei ole oikein minkään arvoinen. Siksi Tulikiven osakkeet on oikeasti törkeän kalliita.

Grillasimme aamulla vaahtokarkkeja Tulikiven hienossa takassa ja otimme lasit shampanjaa vaimon kanssa. Kyllä kelpaa!

Vierailija
94/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat alhaalla ja riskit korkealla. Se ei pelaa joka pelkää!

Vierailija
95/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion sijoittaa 100 000 ulkomaisiin osakkeisiin ja 100 000 kultaan. Tällä hetkellä jopa USA:n Goldman Sachs pohtii, ettei dollarin asema reservivaluuttana tule säilymään ja kehottaa ihmisiä ostamaan kultaa.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006590541.html

Minua hirvittäisi muussa tapauksessa sijoittaa osakkeisiin tässä maailman ajassa, mutta jos itselläni on esim. yhtä iso vastapaino fyysistä kultaa, niin menkööt. Sitten tilanne on win win.

Jos valuuttajärjestelmä romahtaa, kulta ampaisee taivaisiin ja jos se ei vielä kaadu, niin kaikki markkinoille syydetty raha hakeutuu osakkeisiin, jolloin ne vielä nousevat.

Minulla on tarkoituksena koittaa hypätä osakeomistuksista ulos ennen kuin rahajärjestelmä romahtaa, mutta kullan takia sen ”osaaminen” ei ole maailmanloppu, vaikka ajoittuisikin pieleen.

Ulkomaiset pörssiosakkeet aion ostaa yksityisen varainhoitajan kautta, joka sijoittaa kaikki omatkin rahansa samoihin osakkeisiin. Hänen rahastollaan on tällä hetkellä 60% käteispainotus. Eli jos romahduksia tulee, rahani olisivat valmiina mukana ostoissa, jos hän tekisi niitä. Ainakin on hyvä, että jos kaikki romahtaa, niin 60% siinä rahastossa ei romahda :)

Kun mulla on sellainen ongelmallinen tilanne, että minun pitäisi sijoittaa lyhyehkössä ajassa 200 000 e jonnekin.

Vierailija
96/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ostaisin mutta pelkään bail outia.

Vierailija
97/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki romahduksen merkit on ilmassa, mutta kuka tietää miten tässä käy? Niin moni odottaa kurssien laskua muhkean sotakassan kanssa, että ehkä pienikin dippi ostetaan äkkiä pois ja nousu sen kun jatkuu vaan.

Kyllä, mutta mietityttää, että miten tässä käy, kun WHO esitti eilen arvion, jonka mukaan pandemiasta oltaisiin päästy 2 vuoden kuluttua. Eli tilanne jatkuu kyllä sen mukaan aika kauan.... mitä se tekee taloudelle esim. USA:ssa?

Vierailija
98/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva palstalla on parhaat sijoitusneuvojat. Itse seuraan vain vauvapalstaa ja olen jo miljonääri.

Täältä saa tosiaan huippuhyviä sijoitusneuvoja. En ole vielä itse päässyt miljonääriksi, mutta kohta sekin on edessä: Olen myynyt kaiken omaisuuteni mummoani myöten ja ostanut koko rahalla Tulikiveä, kun yksi avulias sisäpiiriläinen on suositellut sitä kovasti. Tulikivi on ollut alennusmyynnissä jo kauan, mutta hurja nousu odottaa nurkan takana!

😂

Vierailija
99/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aina kannattaa ostaa, nyt tosin ostettava on vähemmässä kuin muutama kuukausi sitten.

Tänä vuonna olen ostanut 40 000 eurolla osakkeita, ja ostan 2 viikon kuluttua jälleen pienen kasan, ehkä 1000-2000 eurolla.

Miten niin aina kannattaa ostaa? Jos dollarin asema reservivaluuttana kaatuu tai nykyinen rahajärjestelmä, niin sitä ennen ei kannata ostaa, jos ei ole myynyt niitä sitä ennen. Ja yksikään maailman talousromahdus ei ole tullut sen jälkeen, kun isoinkaan osa sijoittajista olisi kotiuttanut ennen sitä voitot.

Vierailija
100/138 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä USAn pörssistä... ihmettelen, kun osakkeisiin siellä vain kehotetaan sijoittamaan... jos tällaine pieni ihminen katselee USA:n taloutta, niin ei näytä kyllä kovinkaan terveeltä se meno. Tai edes vakaalta.

Eli itse pelkään dollarin arvon tippumista. Tosin minulla ei ole sijoituksia dollareissa. Tietenkin dollari voi aikanaan elpyä, eli mahtaako analyytikoiden suositukset perustua siihen, että dollari on nyt halpa, mutta nousee aikanaan? Hmmm.... nouseeko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme