Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan ihmistä mutta tunnen itseni samalla liian surkeaksi olla tekemisissä

Vierailija
17.08.2020 |

Onko tämä edes rakkautta? Nyt näen elämän paremmin ja hävettää millaista elämäni on.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämäsi sitten on?

Vierailija
2/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän ajattelee sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No elämän taso alhaalla eri tavoilla. Osaa tästä en ole tajunnut ja osasta ollut jopa ylpeä. En ole rakastanut itseäni. Elän esim. askeettisemmin mitä rakastamani ihmisen soisin elää.

ap

4/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samat fiilikset. Välitän eräästä ihmisestä hyvin paljon, mutta en tiedä hyväksyykö hän minut sellaisena kuin olen.

Vierailija
5/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

ap

Vierailija
6/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No elämän taso alhaalla eri tavoilla. Osaa tästä en ole tajunnut ja osasta ollut jopa ylpeä. En ole rakastanut itseäni. Elän esim. askeettisemmin mitä rakastamani ihmisen soisin elää.

ap

Kerro lisää tästä?

7/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

ap

Ahaa, aloituksesta päättelin että kuitenkin tapailette tms.

Minusta kuulostat aika ankaralta itseäsi kohtaan.

Vierailija
8/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttta kyllähän sitä toista panna voi vaikka ei rakastakkaaan.

Vierailija
9/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama tunne. Jäin pahaan tunnekoukkuun kun toinen olisi aikansa halunnut viedä juttua eteenpäin mutta himmailin tuon surkeudentunteen kanssa.

Vierailija
10/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35388 kirjoitti:

Mulla vähän samat fiilikset. Välitän eräästä ihmisestä hyvin paljon, mutta en tiedä hyväksyykö hän minut sellaisena kuin olen.

Olen omassa päässäni ilmeisesti päättänyt, ettei kukaan minua hyväksyisi kuitenkaan. Eihän ne ole ennenkään hyväksyneet. Parempi siis välttää taas ne pahimmat ankeilut.

Vierailija
11/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro lisää tästä?

No johtuu myös kiinnostuksenkohteistani, käytän paljon aikaa asioiden ja elämän pohdiskeluun, en elä kovin sosiaalistakaan elämää. Paitsi nyt haluaisin kun hän tuli vastaan, nyt oikeastaan tajusin miten hyviä ihmisiäkin on.

ap

12/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo sama tunne. Jäin pahaan tunnekoukkuun kun toinen olisi aikansa halunnut viedä juttua eteenpäin mutta himmailin tuon surkeudentunteen kanssa.

Niin, näissähän voi olla myös niin, että se toinen osapuoli kamppailee samanlaisten tuntemusten kanssa. Rohkeutta tarvitaan.

Vierailija
13/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettet joko rakasta itseäsi tai tunne olevasi rakkauden arvoinen. OIen paininut samojen ongelmien kanssa ja nyt 30 vuotta myöhemmin eräiden tapahtumien myötä suren ensirakkauttani, jonka kanssa en uskaltanut yrittää, koska oli ongelmia omanarvontunnon kanssa. Ja ne ongelmat ovat olleet mukana enemmän tai vähemmän kaikki nämä välivuodet ja yritän jotenkin päästä niistä nyt eroon. 

Tsemppiä sinulle, äläkä piiloudu rakkautesi kohteelta häpeäsi vuoksi. 

Vierailija
14/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro lisää tästä?

No johtuu myös kiinnostuksenkohteistani, käytän paljon aikaa asioiden ja elämän pohdiskeluun, en elä kovin sosiaalistakaan elämää. Paitsi nyt haluaisin kun hän tuli vastaan, nyt oikeastaan tajusin miten hyviä ihmisiäkin on.

ap

Ehkä voit muuttaa nyt elämääsi paremmaksi?

Vierailija
15/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, ettet joko rakasta itseäsi tai tunne olevasi rakkauden arvoinen. OIen paininut samojen ongelmien kanssa ja nyt 30 vuotta myöhemmin eräiden tapahtumien myötä suren ensirakkauttani, jonka kanssa en uskaltanut yrittää, koska oli ongelmia omanarvontunnon kanssa. Ja ne ongelmat ovat olleet mukana enemmän tai vähemmän kaikki nämä välivuodet ja yritän jotenkin päästä niistä nyt eroon. 

Joo, en rakasta itseäni. Ei sillä että vihaisin itseäni, vaan kotona opin sen mallin. Rakkauden teot itseä kohtaan oli itsekästä ja moitittavaa. Vaadittiin paljon, toinen vanhemmista vaativa, toinen epävakaa. Olen kyllä jotenkin pärjännyt elämässä mutta se rakkauden puute itseä kohtaan nyt näkyy erilaisina seurauksina elämässäni, joita häpeän.

ap

Vierailija
16/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en rakasta itseäni. Ei sillä että vihaisin itseäni, vaan kotona opin sen mallin. Rakkauden teot itseä kohtaan oli itsekästä ja moitittavaa. Vaadittiin paljon, toinen vanhemmista vaativa, toinen epävakaa. Olen kyllä jotenkin pärjännyt elämässä mutta se rakkauden puute itseä kohtaan nyt näkyy erilaisina seurauksina elämässäni, joita häpeän.

ap

Minulla sama, ei mitään itseinhoa tms mutta kotona toinen vanhempi hylkäävä ja aihe tabu toisenkin vanhemman kanssa, joten suhde jäi etäiseksi ja piti pärjätä yksin. Tunsin itseni aina jotenkin huonommaksi kuin muut ja ulkopuoliseksi, silloinkin kun minusta on selvästi pidetty ja seuraani hakeuduttu. Vasta nyt olen alkanut tajuta, että jollain syvällä tasolla en rakasta itseäni, en jotenkin koe olevani sen "arvoinen". Ystävyys on helpompi rasti, rakkaus ei todellakaan ole ollut ja sen seurauksena en koskaan saanut mentyä naimisiin ja hankittua lapsia, joita olisin kovasti halunnut. 

Älä anna vankilasi pilata mahdollisuuttasi toisenlaiseen loppuelämään, nyt kun sinulla on käsillä mahdollisuus. 

-13

Vierailija
17/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35388 kirjoitti:

Olen omassa päässäni ilmeisesti päättänyt, ettei kukaan minua hyväksyisi kuitenkaan. Eihän ne ole ennenkään hyväksyneet. Parempi siis välttää taas ne pahimmat ankeilut.

Uskoisin, että kun oikea ihminen osuu kohdalle, hän hyväksyy sinut vikoine kaikkineen. Mikä ei toki tarkoita sitä, etteikö omia heikkouksia ja kipukohtia olisi hyvä ymmärtää ja koittaa eheyttää, jotta ihmissuhde toimisi paremmin.

Oma oppini elämässä on, että kun hyvä ihminen tulee vastaan, sitä tilaisuutta ei kannata tuhlata.

Vierailija
18/62 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tämäntapaisia ongelmia voi olla aika monellakin. Ne sitten näkyvät eri tavoin ihmissuhdeongelmina. Minullakin. Itse tosin toimin niin, että valitsen alitajuisesti ihmisiä, jotka kohtelevat minua kaltoin.

Vierailija
19/62 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me heitettäis hiekkaa sun päälle ?

Zinc

auttaisko se ?

Vierailija
20/62 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: