Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko joutuisit siivoamaan, jos yllätysvieraat ilmoittaisivat tulostaan

Vierailija
24.08.2013 |

tai tarvitsisit esim. talonmiehen/putkimiehen tmv palveluja?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttitunnin, jos mies touhuaa mukana. Astiat koneeseen, tavarat järjestykseen, pintojen pyyhkiminen ja suurpiirteinen imurointi.

Vierailija
42/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi aina että ei vieraita varten kannata siivota, vaan vasta sitten kun ne lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10 riittäisi

Vierailija
44/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa, jos olisi vähänkään parempia vieraita, esim. haluaisivat istua johonkin ja astua lattialle sukkasiltaan.

Putkimiehiä tms. varten ei tarvitse siivota. Ehkä tunti menisi, että raivaisin polun siihen huoneeseen, mihin pitää päästä.

Vierailija
45/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia

Vierailija
46/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan sanoisin vieraille, että meillä on sitte sotkusta. Puhdasta ja siistiä on kyllä lähes aina, koska mäkin siivoan pikkuhiljaa pitkin viikkoa, mutta kaaosta, lojuvia leluja ja lasten vaatteita taatusti olis vähän joka puolella. Ja varastoon meneviä sekä kiertoon lähtöä odottavia vaatteita ja tavaroita olis eteisen nurkassa vinoja ja suoria pinoja odottamassa, että joku kuljettaa ne seuraavaan määränpäähänsä.

Vierailija
47/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 09:31"]

Missä ihmeen läävissä jotkut asuu,jos koko työpäivän verran menisi siivoamiseen?Itse aloitan kohta koko asunnon siivoamisen,imurointi,pölyjen pyyhintä,lattioiden pesu.Sitä ennen lelut alta pois ja vähän tavaraa paikoilleen,otan puhtaat pyykit pois narulta ja sanoisin aikaa menevän noin tunti,ehkä hitusen yli.Neliöitä on n. 140 . 

Voin päivittää siivouksen jälkeen kauan meni. :)

[/quote]

Sellanen tunti siinä meni ja hiki tuli.Olipa kiva laittaa ittelle raja ja yrittää pysyäkki siinä.Vessat jätin rauhaan,ne on pesty pari päivää sitten.

Vierailija
48/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää siivota 5 minuuttia? Jos teillä on niin siistiä, että 5 min riittää, niin yhtä hyvin voitte päästää vieraat heti sisään.

Minulla ei ole käyny vieraita kymmeneen vuoteen, koska asun ns. kaatopaikalla. Ei kukaan enää edes kuvittele pääsevänsä tänne vierailulle. Meidän taloyhtiön asuntoihin on itseasiassa viikon päästä tulossa joku tarkistus ja olen aivan paniikissa ;).

Vierailija
49/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5min. Petaisin sängyn ja viikkaisin viltin sohvan reunaan. Pukisin päälle ja kampaisin tukkani.

Vierailija
50/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen läävissä jotkut asuu,jos koko työpäivän verran menisi siivoamiseen?Itse aloitan kohta koko asunnon siivoamisen,imurointi,pölyjen pyyhintä,lattioiden pesu.Sitä ennen lelut alta pois ja vähän tavaraa paikoilleen,otan puhtaat pyykit pois narulta ja sanoisin aikaa menevän noin tunti,ehkä hitusen yli.Neliöitä on n. 140 . 

[/quote]

Mulla menee 150 neliön imuroimiseen jo pelkästään tunti, enemmänkin. Olen perusteellinen, imuroin rakosuuttimella jalkalistat yms joka kerta. 

Toinen siivoaa nopeasti tunnissa, perusteellisempi siivous kestää pidempään.

Vierailija
51/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit oikein. En pidä yllätysvieraista ja siksi niitä ei meille tule.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:21"]

Mulla menisi eteisen raivaamiseen ja siistimiseen 1-2h, keittiöön 2h, olohuoneeseen 2h, makuuhuone 1h, lasten huoneet 4h. WC 0,5h ja jos yövieras, joka kävisi kylppärissä, siihen 2h. Näin vaikken pyykkäisi ja tiskaisi.

[/quote]

Ymmärsinkö oikein, että menee reilut puoli vrk siivoukseen? Johan se vieras on lähtenytkin moneen kertaan...

[/quote]

Vierailija
52/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2 min, laittaisin tavarat paikoilleen. Toissapäivänä on imuroitu ja pesty keittiö ja kylppäri, niin ne sais kelvata. Mun mielestä elämisen jälkiä saa näkyä, kunhan ei saastaista ole.

Vierailija
53/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvivieraat ilman lapsia:
1h olohuone
1h keittiö
30 min eteinen ja vessa.

Makuuhuoneiden ovet kiinni.

Jos lapsia mukana + 1h makuuhuoneet.

Yökyläläisiä varten lisätään em.

1h pesuhuone

1 vrk pyykkäys

2 h mattojen ja petivaatteiden tamppaus, tuuletus, vaihtaminen, petaus.

Mulla yleensä menee kaksi päivää talon kunnolliseen siivoamiseen, koska välissä pitää laittaa ruokaa ja siivota niitä sotkuja useampaan kertaan, pyyhkiä pyllyä, nukuttaa päiväunille yms. En kauheasti ilahdu yllätysvieraista.

Vierailija
54/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en yhtään, sillä ilmoittaisin tylysti, että olen juuri lähdössä pariksi päiväksi työmatkalle/lomamatkalle tai muuta vastaavaa, enkä siis olisi kotona. Minä en ota vastaan yllätysvieraita.

Vierailija
55/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään, vieraat voi tulla vaikka heti, mutta heillä ei todellakaan ole pääsyä kaikkiin huoneisiin ja on turha olettaa, että etsin lapsilleen leluja leikittäväksi.

Vierailija
56/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti täällä on siistiä jo valmiiksi, mut muuten en vaivaudu. Pikaisesti katson että esillä ei ole likaisia alusvaatteita, tiliotteita tai avoinaisia päiväkirjoja, tän ehdin tehdä samalla kun avaan ovea. Jos joku tänne eksyy yllätysvierailulle niin tietää kyllä mitä on tarjolla, tutut tuntevat kyllä tapani ja hieman tuntemattomille voin tarjota noita lapsukaisia (ikähaitarilla juuri taaperoksi varttunut - leikki-ikäinen) syyksi kaaokseen.

Vierailija
57/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla aina, vieraat tulee ajallaan, talo elää tavallaan. Joskus on siistiä joka paikassa, useimmiten ainakin puolet kodista eli minun makuuhuone ja työhuone. Yhteiset tilat ja teinin huone sotkuisia ellei ole juuri siivottu.

Vierailija
58/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee just nyt kylään, pääsee mukaan siivoamaan. Luuttu käteen ja töihin, yllätysvieraat saa talonväen kohtelun,

Vierailija
59/59 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 13:32"]

[/quote]

Mulla menee 150 neliön imuroimiseen jo pelkästään tunti, enemmänkin. Olen perusteellinen, imuroin rakosuuttimella jalkalistat yms joka kerta. 

Toinen siivoaa nopeasti tunnissa, perusteellisempi siivous kestää pidempään.

[/quote]

Niinhän se minäkin.Imuroin sohvat,pesin jalkalistat,pyyhin pölyhuiskalla tiiliseiniä,pesin sormenjäljet ikkunoista ja peileistä,keittiön tuolit imuroin murusista,tomutin lasten makuupeitteet,pyyhin pölyt,pesin lattiat.Mutta teenkin siivousta ammatikseni ja siinä on oppinut olemaan erittäin ripeä.

Olen myös alkanut pesemään wc:n lattiaakin jos se alkaa ärsyttämään,vaikka vieraita istuisi sohvalla.Ärsyttikin hieman pitkä aikaisempi vieras kun siivosin kotini lattiasta kattoon,sanoi puhelimessa,että ME olemme siivonneet ahkerasti,vaikka itse istui sohvalla koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän