Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoista käytöstä mieheni vanhemmilta...

Vierailija
24.08.2013 |

Tulimme eilen mieheni ja lasten kanssa hänen vanhempien luo, eli lasten mummolaan. He asuvat 300 km päässä joten kovin usein ei käydä. Samalla paikkakunnalla asuu myös tuttavapariskunta, ja sovittiin että tavataan samalla reissulla heitä. Meidän oli tarkoitus mieheni kanssa mennä tänä iltana syömään heidän kanssa ja lapset jäisivät mummolaan siksi aikaa. Asia oli sovittu jo muutama viikko sitten ja miehen vanhemmat olivat innoissaan, kun saavat olla lapsenlapsien kanssa.

No nyt muutama tunti sitten miehen vanhemmille soitettiin ja pyydettiin saunomaan jonkun heidän ystäviensä luo. Nämä hihkuivat, että joo tottakai me tullaan. Mies sitten ihmetteli, että mites lapset kun olivat luvanneet hoitaa heitä. Miehen äiti totesi, että no nyt tuli suunnitelmiin muutos, mutta kai te nyt jonkun lapsenvahdin saatte! No hieman vaikeaa on saada lapsenvahti tunnin varoitus ajalla vieraalla paikkakunnalla... Suunnitelmat meni nyt sitten uusiksi! Ihme touhua, luulisi että lapsenlapset menisivät saunaillan edelle.

Kommentit (275)

Vierailija
21/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:56"]

Siis onko jonkun isovanhemmat vasta viisikymppisiä? Kuinka nuorina he ja te olette ne lapset oikein tehneet??

[/quote]

Minun veljeni oli 49-vuotias ensimmäisen lapsenlapsensa syntyessä, tytär oli silloin pikkuisen vaille 19-vuotias.

Vierailija
22/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko on kohta 46-v ja sillä on 5 lastenlasta. Ei mitenkään ihmeellistä olla nuori isovanhempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 18:56"]

Siis onko jonkun isovanhemmat vasta viisikymppisiä? Kuinka nuorina he ja te olette ne lapset oikein tehneet??

[/quote]

Minun veljeni oli 49-vuotias ensimmäisen lapsenlapsensa syntyessä, tytär oli silloin pikkuisen vaille 19-vuotias.

[/quote]

Hups, siis 39-vuotias. Tyttärensä syntyessä veli oli melkein 21-vuotias.

Vierailija
24/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä häipyisin kotiin sieltä.

Vierailija
25/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, isovanhemmat on kuusikymppisiä, työelämässä ja virtaa kyllä riittää. Urheilullisia ja touhuavat vaikka mitä. Lapsetkin ovat 4 ja 6 joten ei tarvitse koko ajan perään katsoa jne. Kyse ei ole siis siitä, että eivät jaksaisi. Itseasiassa alunperin vielä itsekin ehdottivat, että kyllä me voidaan lapsia katsoa niin saatte vapaaillan. Ap

Vierailija
26/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte lähteneet kotiin, jos isovanhempia ei kiinnosta lapsenlasten seura, niin ei pakoteta. Viettävät ihan rauhassa saunailtaa ystäviensä kanssa ja te poistutte häiritsemästä.

Kuka nyt olettaa, että isovanhempien lupauksiin hoitoavusta voi luottaa, tai että he siirtäisivät viime hetkellä ilmaantuvia omia "tärkeitä" menojaan muiden ihmisten vuoksi?

Vierailija
27/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mies on 51 ja hänen pojantytär täyttää 7 v piakkoin :) ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
28/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiset lapset ap:lla on?

Vierailija
29/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoista käytöstä. Eniten tuossa ärsyttäisi lupauksen pettäminen sen lisäksi, että lähdetään pakoon vieraita ja vielä omia lapsenlapsiaan. Kertoo karua kieltään, että eivät lapsenlapset niin paljon sitten kiinnostaneetkaan mitä antoivat ymmärtää.

Vierailija
30/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa. Poika perheineen tulee 300 kilsan päästä ja vanhukset viis veisaavat vierailusta vaan lähtevät innosta hihkuen ystäviensä kanssa saunomaan...

Vierailija
31/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:15"]

Olisitte lähteneet kotiin, jos isovanhempia ei kiinnosta lapsenlasten seura, niin ei pakoteta. Viettävät ihan rauhassa saunailtaa ystäviensä kanssa ja te poistutte häiritsemästä.

Kuka nyt olettaa, että isovanhempien lupauksiin hoitoavusta voi luottaa, tai että he siirtäisivät viime hetkellä ilmaantuvia omia "tärkeitä" menojaan muiden ihmisten vuoksi?

[/quote]

Ei kaikki isovanhemmat ole sellaisia jotka rikkovat lupauksia tuosta vain.

Kuitenkin, yksi ilta ja seuraavan kerran ei tarttekaan nähdä pitkään aikaan välimatkan takia.

Vierailija
32/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mummo ja olen 50 v. Mieheni on 49. Olin 21 kun ensimmäinen lapsi syntyi. En koe olevani edes kovin nuori mummo, tiedän paljon nuorempiakin.

Vierailija
33/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mummo ja olen 50 v. Mieheni on 49. Olin 21 kun ensimmäinen lapsi syntyi. En koe olevani edes kovin nuori mummo, tiedän paljon nuorempiakin.

Vierailija
34/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotin lasten mukaanottoa, luulin että olitte menossa kylään, en tajunnut että oli kyse ravintolaillasta. Olet oikeassa ei ravintolaan voi ottaa pieniä lapsia mukaan illalla. Kiva että saitte sovittua huomisen lounastapaamisen ja kumminkin tapaatte ystävänne. Tämä peruutus oli varmaan kurja heillekin, jos olivat hankkineet lapsen vahdin omille lapsilleen.

Vierailija
35/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:04"]

Meillä tuli sitten mummila-ilta lasten ja miehen kanssa :) En todellakaan päästäisi lapsia näihin isovanhempien saunailtoihin, tulevat sieltä varmaan puolen yön jälkeen. Olimme menossa ravintolaan vasta kahdeksaksi enkä enää silloin halua lapsia ottaa mukaan eivätkä he kyllä jaksaisikaan. Idea oli, että kerrankin meillä on miehen kanssa vapaailta, olisimme rauhassa voineet mennä syömään ja ehkä muutamalle lasilliselle ja vaihtaa kuulumisia tuttavien kanssa. No, menemme sitten huomenna yhdessä lounaalle ja otamme lapset mukaan :) Tuli kyllä vähän paska fiilis, että isovanhemmat pettivät noin lupauksen. Yksi puhelu ja ollaan niin innoissaan lähdössä saunomaan viis lapsenlapsista.. Ap

[/quote]

Ei tuo lapsenlapsilta ole pois, vaan teiltä. Kai te vapaailtoja voitte muutenkin itsellenne järjestää? 

Vierailija
36/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei auta kun olla nyt lasten kanssa. Minä en kyllä sopisikaan muuta menoa jos appivanhempien luo olisin menossa. Ne tuttavaperhe reissut sitten erikseen.

Miksi ette tämän pariskunnan luo voi mennä lasten kanssa, tehkää siellä ruoka yhdessä ja jättäkää ne lasilliset ottamatta. Voitteko siellä yöpyä? Lapset nukkumaan niin kyllä siinä voi sitten vaihtaa kuulumiset-

Vierailija
37/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. En ihan tajua miksei lapsia voi ottaa mukaan ravintolaan. Jos vanhemmat ovat itse selvinpäin, niin lapsistahan pidetään huolta?

Vierailija
38/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tarkoitus olla täällä maanantai-iltaan asti. Mies jo totesikin, että lähdetään hotelliin, kun vähän turhaa roikkua täällä omalla porukalla kun isovanhempia ei näy... Lapsilla harmittaa, kun eivät pääse mummin kanssa touhuamaan ja miehellä vituttaa tuollaiset oharit. Tosi pettynyt olo. Ap

Vierailija
39/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:26"]

Meillä oli tarkoitus olla täällä maanantai-iltaan asti. Mies jo totesikin, että lähdetään hotelliin, kun vähän turhaa roikkua täällä omalla porukalla kun isovanhempia ei näy... Lapsilla harmittaa, kun eivät pääse mummin kanssa touhuamaan ja miehellä vituttaa tuollaiset oharit. Tosi pettynyt olo. Ap

[/quote]

ettekö sinne ystävillenne voi mennä yökylään?

Vierailija
40/275 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheellä ei ole lapsia joten olisi ollut vähän outoa ottaa lapset mukaan kun ehdin jo sanoa että lapset jäävät mummilaan. Olisivat kyllä ymmärtäneet mutta ei ole järkeä enää kahdeksalta ottaa lapsia mukaan ja kun kuitenkin kuulumisten vaihtoon ja pitkän kaavan syömiseen menee aikaa niin lapset olisivat tuskastuneet

No onneksi nähdään huomenna. Ap