Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perheesi jäsenet ovat syöneet tänään?

Vierailija
17.08.2020 |

Ja mitä itse söit?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälliseksi:

Espanjalainen perunamunakas

Jäätelöä

Juomaksi:

Coca-colaa

Vihreää teetä

Vierailija
22/36 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan. Asuvat omillaan. Itse söin kalakeittoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo omillaan, en tiedä mitä söivät eilen. Miehen kanssa lomalla mökillä. Aamukahveilla voileipä, rahkaa itsekerättyjen mustikoiden kanssa. Lounaaksi tomaatti-vuohenjuustokeittoa, salaattia ja itsetehtyä näkkileipää. Päivälliseksi hirvenlihasta tehtyä rosvopaistia, samassa nuotiossa kysennettyjä perunoita, herkkutattikastiketta ja salaattia, jälkiruuaksi mansikka-mustikkarahkaa. Saunan jälkeen pala näkkileipää ja vissyä. Tänään suunnitelmissa ruuaksi itsekalastettya kuhaa ja eilistä rosvopaistia.

Vierailija
24/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Perheestäni kaikki asuvat eri osoitteissa.

Vierailija
25/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka-mansikkapiirakkaa, vege toast x3, perunoita ja pyöryköitä sekä kirsikkatomaatteja

Vierailija
26/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiseksi

minä: 2 kuppia kahvia maidolla + vettä sitruunaviipaleilla

mies: puuroa mansikkahillolla (kaupan esanssisotkua), 2 paahtoleipää ingmariinilla ja salamilla

Lämpimäksi ruoaksi on pastaa härkiskastikkeella, sitä syödään molemmat ja itse syön luultavasti jossain välissä rahkaa mustikoilla, mies varmaan vetää lisää leipää tai pikanuudeleita. Tai keittää kananmunia.

Illalla otan ehkä vielä vähän jätskiä.

Vierailija
27/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset söivät aamulla jogurttia ja kurkkuvoileivät. Lounaan ja välipalan koulussa. Päivällisellä perunaa ja kastiketta + kurkkua & tomaattia ja jälkkäriksi omppupiirakkaa. Illalla söivät yhdet tortillat.

Itse söin lounaalla täytettyä patonkia ja päivällisellä samat setit kuin lapset. Välipalana oli banaani. Illalla söin omenapiirakan palasen.

Vierailija
28/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiseksi

minä: 2 kuppia kahvia maidolla + vettä sitruunaviipaleilla

mies: puuroa mansikkahillolla (kaupan esanssisotkua), 2 paahtoleipää ingmariinilla ja salamilla

Lämpimäksi ruoaksi on pastaa härkiskastikkeella, sitä syödään molemmat ja itse syön luultavasti jossain välissä rahkaa mustikoilla, mies varmaan vetää lisää leipää tai pikanuudeleita. Tai keittää kananmunia.

Illalla otan ehkä vielä vähän jätskiä.

Ohis mutta ootko kauan harjoittanut tuota sitruunavettä? Varoituksen sana, rupesin pari vuotta sitten syömään aamupalaksi puolikkaan verigreippiä, tosi namia, mutta jo lyhyen ajan päästä hampaat rupesi vihlomaan. Koska mikään muu ei muuttunut, en keksi mitään muuta syytä kuin tuon päivittäisen sitruksen syömisen. Nyt sensodynella mennään.

Vierailija
29/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika niukkoja syömisiä sekä äideillä että lapsilla. Luulisi että tulee väsymystä ja flunssaa noilla eväillä.

En tiedä mitä lukiolaiset söivät aamulla. Mies ei syö mitään aamuisin.

Itse (nainen 53 v, BMI 26) söin aamulla kaksi leipää jossa beceliö, juustoa, kinkkua ja kurkkua. Juomaksi kahvia ja tuoremehua. Pyörällä töihin, lounaaksi noutopöydästä pikku annos kukkakaalikeittoa, viipale leipää, lautasmallin mukaan pastaa, broileria, raakoja ja kypsiä kasviksia. Vettä, kahvia ja vajaa desi mansikkarahkaa.

Välipalaksi kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä. Vettä.

Kotiin tultua lasagnea (mies teki eilen). Vettä. Tomaatti. Jälkiruoaksi viikonlopusta jääneitä muurinpohjalettuja 1 kpl marjahillolla.

Päivällinen oli sen verran tukeva ettei enää kaipaa iltapalaa.

Mies syö töissä, usein kiinalaista. Välipalaksi oli syönyt kanaa ja nuudelia töissä. Lapset syö koulussa. Koulun jälkeen lasagne ei kiinnosta (voisi kiinnostaa jos lämmittäisin valmiiksi mutta tein siivoushommia parvekkeella niin en lämmittänyt). Letut kyllä kiinnosti ja tyttö teki pellillisen mokkapaloja.

Mies teki maalaushommia ja lämmitti äsken lasagnea.

En jaksa joka päivä kattaa yhteistä ateriaa. Yritän kyllä vahtia ettå kotona on paria eri ruokavaihtoehtoa ja lisäksi aamiais- ja völiaplatarvikkeita.

Oma paino ollut aina normaali lukuun ottamatta kahta viimeistä vuotta. Painonnousun syynä ilmeisesti vaihdevuodet ja liian vöhöinen liikunta. Olenkin nyt alkanut käydä säännöllisesti puntarilla ja kiinnittää huomiota ruokailurytmiin, kasvisten määrään ja siihen ettei makeaa ja muita ns ylimääräisiä herkkuja menisi ihan tolkuttomasti. En esim ottanut yhtään mokkapalaa. Aamulla saatan ottaa pienen palan kahvin kanssa.

”Aika niukkoja syömisiä sekä äideillä että lapsilla. Luulisi että tulee väsymystä ja flunssaa noilla eväillä.”

Sanoo ihminen, jonka bmi 26...

Eikä ihme, että on, jos pidät näitä ketjun syömisiä aika niukkoina ja suorastaan sairastuttavan vähäisinä.

Ihan normaaleja syömisiä tuossa näytti pääosin olevan, ei vähäisiä.

Vierailija
30/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä lapseni syövät.

Itse syön tänään perunoita, silliä ja kananmunia.

Vierailija
31/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti leipää. Itse en ole syönyt mitään. Olen kipeä, enkä jaksa edes ajatella perhettä tai syömistä.

Vierailija
32/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettuja muikkuja !  Valtavat määrät ! Ruisjauhoissa pyöritettyjä ja voissa paistettuja. Kaik tykkäsivät.

Vierailija
33/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenet ei ole syöneet mitään. Suun avulla meillä syö kaikki. Jäsenten toimesta liikutetaan haarukkaa/lusikkaa ääntä kohti.

Vierailija
34/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin muikkuja, avokukko ruistaikinaan. Että on hyvää!

Muutakin syötiin, mutta ei niitä enää muista

Vierailija
35/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi syötiin tonnikala-fetasalaattia ja päivälliseksi hapankaalia possukermakastikkeen kanssa

Vierailija
36/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas valkuaisista

Purkki raejuustoa

T. BMI 17 😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi