Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut piikitellä miehelleni, miten lopetan?

Vierailija
17.08.2020 |

Ihan hävettää tehdä aloitus aiheesta, mutta olen tosiaan saanut itseni kiinni puhumasta miehelleni ikävästi nyt melkeinpä päivittäin. Huomauttelen kiukkupäissäni asioista, joista en ennen välttämättä olisi sanonut mitään tai ainakaan ikävästi.

Monet asioista on kyllä sellaisia, että tuntuu että miehen pitäisi ihan itse älytä toimia fiksummin ja ärsyttää että joutuu edes sanomaan asiasta. Esim. mies jumittui aamulla tarpeilleen juuri sinne vessaan, mistä kouluun kiirehtivä tytär olisi tarvinnut tavaroita ja minä jouduin sitten hoitamaan asian. Itse osaan ottaa muidenkin tarpeet huomioon ja valita vessareissua varten sen vessan, josta kukaan ei todennäköisesti tarvitse heti mitään - tai jopa kiirehtiä toimitusta aamuisin niin, ettei tarvitse muutenkaan varata pönttöä puoleksi päiväksi. Jotenkin ärsytti koko asia niin paljon, että sanoin miehelle sitten rumasti.

Tiedän, että pitäisi olla rakentavampi, vaan kun rakentava palaute ei tunnu menevän ukolle perille ja muutenkin haluaisin että mies ajattelisi omilla aivoillaan enkä minä joutuisi aina ottamaan kaikkien puolesta kaikkea mahdollista huomioon. Joten tuntuu siltä, että samahan se on ilkeillä kun mikään ei koskaan muutu. Esim. tuossa vessaesimerkissä mies oli sitä mieltä, että niiden tärkeiden tavaroiden pitäisi olla eri vessassa kuin mihin herra itse suvaitsee ahterinsa parkkeerata. Miten tuollaiselle puhut rakentavasti?

Mutta mutta, tiedän että tässä kehityssuunnassa on ainekset katastrofiin, nimittäin ilkeilemällä pahennan tilannetta entisestään ja nakerran sen vähäisenkin kunnioituksen, mitä meidän välillämme näin ruuhkavuosien keskellä on jäljellä. Avioliitossa kun tuntuu pätevän sama kuin lastenkasvatuksessa: kannattaa valita taistelunsa.

Miten siis lopetan piikittelyn? Miten pidän mölyt mahassa, kun koko äijä ärsyttää arjen oravanpyörässä koska on välillä niin täysi uuno? En minäkään nimittäin ole täydellinen, joten joskus pitäisi vaan antaa olla.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat ihan automaattisesti piikittelyn sinä päivänä kun mies ei enää ole huutomatkan päässä muutettuaan rauhallisempaan ympäristöön.

Jos on useita vessoja käytettävissä, kai muutkin voi käyttää sitä vessaa, joka on vapaana.

Tarpeelliset tavarat on säilytettävä siten, että saa ne käsiinsä häätämättä ketään kesken wc-asioinnin.

Miksei kouluun kiirehtivä tytär ottanut muiden tarpeita huomioon ja hakenut välttämättömyystarvikkeensa jo illalla valmiiksi? Opettaisit sille tenavallesi vähän seuraavan aamun kiireiden ennakointia.

Jos mies haluaa rauhallisen ympäristön, jossa saa ajatella aina vaan itseään, niin ei pidä hankkia vaimoa eikä lapsia.

Eli mies asioikoon vessassa silloin kun muilta jää aikaa.

Kai aikuinen mies osaa sen verran pidätellä, että koululainen saa hampaansa pestyä ennen kouluun lähtöä? Äidit kyllä osaavat.

Vierailija
42/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näemmä kaikki itsekkäät äijät nillittämässä ja loukkaantumassa ap:n miehen puolesta ja sivuuttamassa ap:n varsinaisen asian. Sitten ihmetellään, miksi naiset on aina niin vihaisia.

Minä kylläkin olen nainen ja useamman lapsen äiti, enkä nimenomaan suostu ymmärtämään ap:n nillittämistä.

Taisin itsekin myöntää aloituksessa, että kiukuttelen turhasta tai ainakin suhteettomasti. Nyt kaipaisin vinkkejä siihen, että miten lopettaisin. Ap

Tässä vinkki: Lopeta kiukuttelu turhasta. 

Ensimmäinen askel on vaikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain naisen tapa tehdä asioita. Huomannut tuon saman että naisilla on tapa korottaa itsensä miehen yläpuolelle. Sitten alkaa huomauttelu ja halveksunta. Itsessään ja käyttäymisessään naiset eivät huomaa mitään ongelmaa. Ap:n miehellä on varmasti myös asioita mistä häntä sapettaa, mutta ei sano niitä.

Vierailija
44/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu setä 😂 Läpäisee kakkatestin.

Vierailija
45/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet vain nainen. suomalainen nainen.

et poikkea muista mitenkään. sitten ihmetellään kun mies ei kuule, näe eikä kiinnostu mistään. 

Koska suomalaista miestä kiinnostaa vain oma napa. Kuka sellaista jaksaa katsella, kun on lapset ja työ hoidettavana?

Vierailija
46/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näemmä kaikki itsekkäät äijät nillittämässä ja loukkaantumassa ap:n miehen puolesta ja sivuuttamassa ap:n varsinaisen asian. Sitten ihmetellään, miksi naiset on aina niin vihaisia.

Minä kylläkin olen nainen ja useamman lapsen äiti, enkä nimenomaan suostu ymmärtämään ap:n nillittämistä.

Taisin itsekin myöntää aloituksessa, että kiukuttelen turhasta tai ainakin suhteettomasti. Nyt kaipaisin vinkkejä siihen, että miten lopettaisin. Ap

Ok. Jos on useampia kuin 1 wc, voisitte uuden elämän alkajaisiksi perhepalaverissa päättää, mikä vessa pyhitetään hammaspesun kaltaisille aamutoimille. Hygienian hoitojutut voisi keskittää eri eriöön kuin istuntoasiat.

Hiukset voi asetella vaikka eteisen peilin ääressä, jos hammasharjavessaan ei mahdu :D

Vierailija
47/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon psykopaattialisitajanarsisti tämä ap. raivoaa, riehuu, alistaa ja käskyttää  

naista käskettäisiin palstalla pakenemaan turvakotiin, miehen kohdalla mies on käsittämätön sika 

Vierailija
48/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain naisen tapa tehdä asioita. Huomannut tuon saman että naisilla on tapa korottaa itsensä miehen yläpuolelle. Sitten alkaa huomauttelu ja halveksunta. Itsessään ja käyttäymisessään naiset eivät huomaa mitään ongelmaa. Ap:n miehellä on varmasti myös asioita mistä häntä sapettaa, mutta ei sano niitä.

Olet oikeilla jäljillä. Mistä sen kadonneen kunnioituksen miestä kohtaan saisi kaivettua taas esille, kun ei tunnu löytyvän? Mies tuntuu kerta kaikkiaan lakanneen ottamasta minua tai lapsia enää mitenkään huomioon ja on vaikeaa olla kiva ihmiselle, jota ei vaikuta kiinnostavan. Vaan kun tarkemmin asiaa mietin, niin mitä olisin itse viimeksi tehnyt miehen eteen muuten kuin pitkin hampain? Karmea kierre, tähän kai ihmiset lopulta eroaakin... Pitäisi niellä ylpeys ja olla mukavampi vaan kun ei yhtään haluttaisi kun ei mieskään tunnu olevan. Aaargh. Ap

Vierailija
49/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespolo. Ei saa käydä kotonaan edes vessassa.

Minä olisin ottanut pitkät jo ajat sitten.

Vierailija
50/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeilla jäljillä. Mistä sen kadonneen kunnioituksen miestä kohtaan saisi kaivettua taas esille, kun ei tunnu löytyvän? Mies tuntuu kerta kaikkiaan lakanneen ottamasta minua tai lapsia enää mitenkään huomioon ja on vaikeaa olla kiva ihmiselle, jota ei vaikuta kiinnostavan. Vaan kun tarkemmin asiaa mietin, niin mitä olisin itse viimeksi tehnyt miehen eteen muuten kuin pitkin hampain? Karmea kierre, tähän kai ihmiset lopulta eroaakin... Pitäisi niellä ylpeys ja olla mukavampi vaan kun ei yhtään haluttaisi kun ei mieskään tunnu olevan. Aaargh. Ap

Mistä kaikki oikein alkoi?

Vierailija
51/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllästyvät helposti parisuhteessa, tuo sama koskee ap:ta. Hän haluaisi erota liitosta. Ja etsii tekosyitä jotta voisi erota.

Vierailija
52/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos on useampia kuin 1 wc, voisitte uuden elämän alkajaisiksi perhepalaverissa päättää, mikä vessa pyhitetään hammaspesun kaltaisille aamutoimille. Hygienian hoitojutut voisi keskittää eri eriöön kuin istuntoasiat.

Hiukset voi asetella vaikka eteisen peilin ääressä, jos hammasharjavessaan ei mahdu :D

Meillä on normaalisti hammasharjat toisessa vessassa, se ei ollut aloituksen pointti vaan se, kun arjessa aina silloin tällöin sattuu ja tapahtuu justiinsa kaikkea tällaista niin miten osaisin pitää pääni kiinni ja olla taas rakentava enkä tällainen raastava akka. Ap

Vierailija
53/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies ei osaa ajatella muita kuin itseään. Ottaisin asian puheeksi esimerkiksi nyt illalla ja sanoisin rauhallisesti, mutta tiukasti, mikä ottaa päähän. Ja että miehen pitää jatkossa huomioida lapsikin.

En oikrin pystyisi kunnioittamaan tuollaista lapsimiestä. Toivottavasti hän on edes komea ja hyvä sängyssä.

T. Äiti, joka myöskin on se, joka tuo ruuan pöytään, mutta jolla on henkisesti kehittynyt mies, joka osaa ajatella lasta ja muitakin.

Vierailija
54/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suominainen taas loistaa. jokaisen nuoren miehen pitäisi olla pakollista lukea tätä palstaa ainakin kuukausi.

eipä ainakaan niitä lapsia syntyisi yhtäkään Suomessa 

Vierailija
55/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, enpä ole naisena tajunnut että voin ottaa lapsista eron kun ne perkeleet häiritsee oven takana jos olen vessassa.

Vierailija
56/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistajanarsisti vauhdissa ja naiset komppaa. 

Vierailija
57/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, enpä ole naisena tajunnut että voin ottaa lapsista eron kun ne perkeleet häiritsee oven takana jos olen vessassa.

Löysit sitten punaisen langan....

Vierailija
58/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli oikeutat henkisen väkivallan? jepjep 

Vierailija
59/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehellesi potta ja vie se ulos pihalle äläkä valita. Kun miehesi käyttä sitä palkitse häntä vaikka kaljalla.

Vierailija
60/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikki oikein alkoi?

Aika tyypillisesti siitä kun palasin töihin toisen lapsen saamisen jälkeen ja tuntui, että arjen työnjako perheessä ei ihan mennyt kuten olisin kahden työssäkäyvän aikuisen kohdalla odottanut. Ap