Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut piikitellä miehelleni, miten lopetan?

Vierailija
17.08.2020 |

Ihan hävettää tehdä aloitus aiheesta, mutta olen tosiaan saanut itseni kiinni puhumasta miehelleni ikävästi nyt melkeinpä päivittäin. Huomauttelen kiukkupäissäni asioista, joista en ennen välttämättä olisi sanonut mitään tai ainakaan ikävästi.

Monet asioista on kyllä sellaisia, että tuntuu että miehen pitäisi ihan itse älytä toimia fiksummin ja ärsyttää että joutuu edes sanomaan asiasta. Esim. mies jumittui aamulla tarpeilleen juuri sinne vessaan, mistä kouluun kiirehtivä tytär olisi tarvinnut tavaroita ja minä jouduin sitten hoitamaan asian. Itse osaan ottaa muidenkin tarpeet huomioon ja valita vessareissua varten sen vessan, josta kukaan ei todennäköisesti tarvitse heti mitään - tai jopa kiirehtiä toimitusta aamuisin niin, ettei tarvitse muutenkaan varata pönttöä puoleksi päiväksi. Jotenkin ärsytti koko asia niin paljon, että sanoin miehelle sitten rumasti.

Tiedän, että pitäisi olla rakentavampi, vaan kun rakentava palaute ei tunnu menevän ukolle perille ja muutenkin haluaisin että mies ajattelisi omilla aivoillaan enkä minä joutuisi aina ottamaan kaikkien puolesta kaikkea mahdollista huomioon. Joten tuntuu siltä, että samahan se on ilkeillä kun mikään ei koskaan muutu. Esim. tuossa vessaesimerkissä mies oli sitä mieltä, että niiden tärkeiden tavaroiden pitäisi olla eri vessassa kuin mihin herra itse suvaitsee ahterinsa parkkeerata. Miten tuollaiselle puhut rakentavasti?

Mutta mutta, tiedän että tässä kehityssuunnassa on ainekset katastrofiin, nimittäin ilkeilemällä pahennan tilannetta entisestään ja nakerran sen vähäisenkin kunnioituksen, mitä meidän välillämme näin ruuhkavuosien keskellä on jäljellä. Avioliitossa kun tuntuu pätevän sama kuin lastenkasvatuksessa: kannattaa valita taistelunsa.

Miten siis lopetan piikittelyn? Miten pidän mölyt mahassa, kun koko äijä ärsyttää arjen oravanpyörässä koska on välillä niin täysi uuno? En minäkään nimittäin ole täydellinen, joten joskus pitäisi vaan antaa olla.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa jos mies käy omassa kotonaan paikalla.

Vierailija
22/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko, joka varaa vessan 9v lapselta?

Se ukko, joka tuo leivän pöytään ja on ilmeisesti myös osaltaan kustantanut myös toisen vessan.

Tuon ikäinen lapsi ei säilytä mitään tarvitsemiaan tavaroita vessassa. Opettakaa häntä hieman. Lienee senverran kookas asunto, että on tilaa muuallakin niille tarpeellisille tavaroille, jota kouluun mennessä etsii?

Mies asioi vessassa, kuten muutkin, mutta todennäköisesti ei puolta päivää kuten AP väittää.

Mikähän on se todellinen syy tähän avutumiseen? Itse en näe mitään todellista syytä miehen moittimiseen AP:n kirjoituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näemmä kaikki itsekkäät äijät nillittämässä ja loukkaantumassa ap:n miehen puolesta ja sivuuttamassa ap:n varsinaisen asian. Sitten ihmetellään, miksi naiset on aina niin vihaisia.

Vierailija
24/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vessaa teillä on🙄

Vierailija
25/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menis kanssa hermo.

Tuollaiset ap miehen tyyppiset saa hihat kyllä palaamaan heti silloin kun ei mietitä yhtään toisia ja ollaan niin puusilmiä.

Ap, ymmmrrän sua täysin.

Vessassa käydään ensisijaisesti tarpeilla. Dödöt ja purnukat ovat toissijaisia. Miksette (naisväki?) käytä sitä toista vessaa, kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
26/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat ihan automaattisesti piikittelyn sinä päivänä kun mies ei enää ole huutomatkan päässä muutettuaan rauhallisempaan ympäristöön.

Jos on useita vessoja käytettävissä, kai muutkin voi käyttää sitä vessaa, joka on vapaana.

Tarpeelliset tavarat on säilytettävä siten, että saa ne käsiinsä häätämättä ketään kesken wc-asioinnin.

Miksei kouluun kiirehtivä tytär ottanut muiden tarpeita huomioon ja hakenut välttämättömyystarvikkeensa jo illalla valmiiksi? Opettaisit sille tenavallesi vähän seuraavan aamun kiireiden ennakointia.

Lapsi on 9 v., mies 39. Meinaatko, että lapseltakin pitää odottaa enemmän muiden huomiointia kuin aikuiselta mieheltä? Ap

Kuulostaa fyysisesti aika kaamealta ja henkisesti nöyryyttävältä vaatia ihmistä keskeyttämään vessa-asiointi.

Todellakin sille 9-vuotiaalle voi opettaa itsestään huolehtimisen jaloa taitoa. Nyt opetat, että on normaalia kiljua toiselle vessan oven läpi.

Ei oven takana rähiseminen ole itseltäsikään kovin mallikelpoista käytöstä. Varsinkaan, jos vielä olet tosissasi ja puit sitä keskustelupalstalla. Minun silmissäni tilanne on koominen, mutta katsoisin mieluummin jostain Siskonpedin sketsistä kuin todellisessa elämässä.

Vierailija
27/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näemmä kaikki itsekkäät äijät nillittämässä ja loukkaantumassa ap:n miehen puolesta ja sivuuttamassa ap:n varsinaisen asian. Sitten ihmetellään, miksi naiset on aina niin vihaisia.

Sen varsinaisen asian voisi tuoda myös esiin.

Vierailija
28/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on useampi vessa niin voisitteko mitenkään etukäteen sopia mihin mennään aamuistunnolle ja missä voi 9-vuotias laittautua. Ei luulisi olevan ylivoimaista. Olen sitä mieltä että kakkoshätäisellä on perheessä myös ihmisoikeudet.

Vierailija
29/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ukko, joka tuo leivän pöytään ja on ilmeisesti myös osaltaan kustantanut myös toisen vessan.

Tuon ikäinen lapsi ei säilytä mitään tarvitsemiaan tavaroita vessassa. Opettakaa häntä hieman. Lienee senverran kookas asunto, että on tilaa muuallakin niille tarpeellisille tavaroille, jota kouluun mennessä etsii?

Mies asioi vessassa, kuten muutkin, mutta todennäköisesti ei puolta päivää kuten AP väittää.

Mikähän on se todellinen syy tähän avutumiseen? Itse en näe mitään todellista syytä miehen moittimiseen AP:n kirjoituksessa.

Se oli vain esimerkkitilanne, yksityiskohdilla ei ole väliä. Lapsen hammasharja ja tahna olivat kyseisessä vessassa, jouduin sitten penkomaan uuden harjan matkakassista, josta onneksi löytyi. Hermostuin miehelle kun omaa aamuaikaa meni hukkaan turhanpäiväiseen kriisiin, jonka olisi voinut ennakoida huomaamalla ne juuri kouluun lähtevän lapsen hammaspesuvehkeet siinä altaan reunalla ennen vessaan linnoittautumista. Ap

P. S. Meillä minä tuon leivän pöytään että siihen on turha vedota. Ihme asenne jostain 50-luvulta.

Vierailija
30/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kylläkin olen nainen ja useamman lapsen äiti, enkä nimenomaan suostu ymmärtämään ap:n nillittämistä.

Vierailija
31/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat ihan automaattisesti piikittelyn sinä päivänä kun mies ei enää ole huutomatkan päässä muutettuaan rauhallisempaan ympäristöön.

Jos on useita vessoja käytettävissä, kai muutkin voi käyttää sitä vessaa, joka on vapaana.

Tarpeelliset tavarat on säilytettävä siten, että saa ne käsiinsä häätämättä ketään kesken wc-asioinnin.

Miksei kouluun kiirehtivä tytär ottanut muiden tarpeita huomioon ja hakenut välttämättömyystarvikkeensa jo illalla valmiiksi? Opettaisit sille tenavallesi vähän seuraavan aamun kiireiden ennakointia.

Jos mies haluaa rauhallisen ympäristön, jossa saa ajatella aina vaan itseään, niin ei pidä hankkia vaimoa eikä lapsia.

Eli mies asioikoon vessassa silloin kun muilta jää aikaa.

Vierailija
32/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on useampi vessa niin voisitteko mitenkään etukäteen sopia mihin mennään aamuistunnolle ja missä voi 9-vuotias laittautua. Ei luulisi olevan ylivoimaista. Olen sitä mieltä että kakkoshätäisellä on perheessä myös ihmisoikeudet.

Siis totta h*lvetissä ja normaalisti näin on. Mutta miksi asia on minun vastuullani eikä sinne vessaan linnoittautujan? Kai nyt aikuinen mies osaa ottaa lapsensa tarpeet ja aamurutiinit huomioon? Ap

Vierailija
33/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vain nainen. suomalainen nainen.

et poikkea muista mitenkään. sitten ihmetellään kun mies ei kuule, näe eikä kiinnostu mistään. 

Vierailija
34/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena täällä alapeukutan. Ihme kriiseilyä turhasta asiasta. Jos ei edes paskalla saa rauhassa käydä, niin kova on äijällä kohtalo. Ja jatkuva piikittely siihen päälle. Teippaa suusi kiinni jos et muuten saa loppumaan.

Vierailija
35/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kylläkin olen nainen ja useamman lapsen äiti, enkä nimenomaan suostu ymmärtämään ap:n nillittämistä.

Taisin itsekin myöntää aloituksessa, että kiukuttelen turhasta tai ainakin suhteettomasti. Nyt kaipaisin vinkkejä siihen, että miten lopettaisin. Ap

Vierailija
36/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli vain esimerkkitilanne, yksityiskohdilla ei ole väliä. Lapsen hammasharja ja tahna olivat kyseisessä vessassa, jouduin sitten penkomaan uuden harjan matkakassista, josta onneksi löytyi. Hermostuin miehelle kun omaa aamuaikaa meni hukkaan turhanpäiväiseen kriisiin, jonka olisi voinut ennakoida huomaamalla ne juuri kouluun lähtevän lapsen hammaspesuvehkeet siinä altaan reunalla ennen vessaan linnoittautumista. Ap

P. S. Meillä minä tuon leivän pöytään että siihen on turha vedota. Ihme asenne jostain 50-luvulta.

Eli sun tarina purkautuu kuin sipuli. Mikset sanonut heti, ettei miehellä ole minnekään kiire aamuisin, vaan lorvii kotona, kun sinä aherrat kahden, tai useamman vessan asunnon eteen.

Mikset ole organisoinut vessoja käyttötarkoitustenne mukaan? Ongelma on havaittu, mutta et osaa muuta kuin soittaa suuta miehelle. Vie ne purnukat toiseen vessaan, ettei tule tuollaista paskadraamaa.

Mikä olikaan oikea syysi kiukutella? Mies on pienituloinen, tai työtön, eikä osallistu riittävästi statuksen ylläpitoon?

Vierailija
37/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä piikittelet, vaihda naulaan

Vierailija
38/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

34. Selkee ratkasuehdotus

Vierailija
39/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin itsekin myöntää aloituksessa, että kiukuttelen turhasta tai ainakin suhteettomasti. Nyt kaipaisin vinkkejä siihen, että miten lopettaisin. Ap

googletapas henkinen väkivalta ja hae apua aggressioihisi. 

Vierailija
40/154 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi, jos miehesi menisi takapihalle ja kaivaisi selkärankansa ylös mullista ja kiinnittäisi sen takaisin itseensä. Naisten tehdasasetuksiin kuuluu testailla miehen selkärankaa, alitajuisesti. Kun mies läpäisee kakkatestin, nainen varmistuu, että jep, olen miehen kanssa, en vätyksen kanssa. Nainen TAHTOO, ja TOIVOO että mies läpäisee testit.