Kodin hengettären kansio, mitä mieltä?
Joku linkitti jutun tuosta blogista, oliko se nyt Kodin Ilo nimeltään, jossa esiteltiin tuota hänen kansiotaan, mulle FB:ssä, täällä varmaan tiedätte jotka blogeja seuraa. Siinä oli paljon hyviä ideoita, joita toivoisin itsekin jaksavani noudattaa, mutta ne jotkut mieheen liittyvät asiat mua kyllä suoraan sanottuna häiritsi. Minkähänlainen suhde mahtaa tällä pariskunnalla olla? Onko vaimolla vaan kaikki velvollisuudet? Miksi toisen sanomia kivoja asioita pitää laittaa ylös, laittaako mieskin vaimon sanomiset, ja sitten niitä vertaillaan esim. hääpäivänä?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 15:39"]
Ei apua. Eikö joku muka saa siivottua, käytyä kaupassa ja säilöttyä takuukuitteja ilman tuollaista askartelua? Mä käyttäisin tuon kansion ylläpitoon menevän ajan niihin kotitöihin... Sillä aikaa kun lajittelee jotain lippulappusia ja tavaa listasta, että tänäänkin kandeis hei laittaa likaiset pyykit pyykkikoriin ja tiskit tiskikoneeseen, niin ois jo tehnyt ne hommat.
[/quote]
Wau, oletpa sinä fiksu! Kandeis hei kirjoittaa oma blogi ja kertoa tämä sinne, että kaikki voisivat ottaa sinusta oppia.
Ei kai sitä olekaan tarkoitus kovin paljon nysvätä sen kansion kanssa, tuossa se taisi olla vähän kuin kirjanpitoa/päiväkirja.
Toihan on hirrrveen kätevä jos on kotiäiti jolla ei pysy palikat kasassa ilman listoja.
Tän on oltava joku miesasiamies. Muuten pelottaa että mihin tämä maailma on menossa...
Mua ihmetyttää näissä aina kuinka siivottomasti jengi elää. Toikin pesi sisäikkunat ja peilit 2 kertaa viikossa. Eikö nyt olisi helpompaa opettaa porukka ettei klähmi hillosormilla ikkunoita.
Normaali-ihmisen tarvitsee pyyhkiä ikkunoita esim joka toinen kuukausi ja siltikin on hyvin siistiä.
kamalaa suorittamista koko elämä. ei kiitos.
Samoin päivittäinen imurointitarve edellyttää, että kävellään ulkokengillä sisällä kaikissa huoneissa, levitetään leivänmuruja pitkin poikin jne. Normaalissa perheessä pärjätään sillä että eletään siivosti ja kriittiset paikat lakaistaan tai vedetään rikkaimurilla Tarpeen tullen. Asunnon voi imuroida vaikka kerran viikossa.
Samoin päivittäinen imurointitarve edellyttää, että kävellään ulkokengillä sisällä kaikissa huoneissa, levitetään leivänmuruja pitkin poikin jne. Normaalissa perheessä pärjätään sillä että eletään siivosti ja kriittiset paikat lakaistaan tai vedetään rikkaimurilla Tarpeen tullen. Asunnon voi imuroida vaikka kerran viikossa.
Mä jäin miettimään, et mitenköhän tuollainen tapaus pärjäisi työelämässä. Siis jos ihan perusjutut pitää olla kansiossa, josta voi yliviivata asioita jne.
OMG :D
Jospa se kotona olo on mielekkäämpää, kun tuntee itsensä tärkeäksi ja tekee kotityöt näkyväksi.
Sana Kodin Hengetär saa mut heti näkemään punaista ja kokemaan huonommuutta.
Sinänsä ideaahan tossa on, mulla on ollut suunnitteilla laittaa kuukausikalenteriinn lähinnä pihajuttuja "leikkaa omenapuut huhtikuussa" tms, käyttöohjeet on omassa kansiossaan, mut jotenkin tuo miehen miellyttäminen ja nnaisen malli ei tunnu omalta.
Must on kivaa, että joku haluaa jakaa omia kikkoja ja niksejä muiden kanssa. Positiivisuus mieluummin kuin negatiivisuus, eiks je? Mutta toisethan ne osaa vaan valittaa. Hyvä sentään, ettei maksuja peritty blogiin kurkkaajilta, että ihan ilmaiseksi oli pakko lukea ja tulla vielä arvostelemaan. Noita-akat.
Tulee sitä tietty vähän sellainen olo, että työssä käyvä ihminen ei tarvitse kansiota sille, että tekee peruskotityöt. Mulla noi asiat on ihan selkäytimessä. Mutta ehkä pitäis aloittaa oma blogi, jossa olisi vinkkejä työelämän ja perhe-elämän yhdistämiseen.
Voi kun mäkin olisin yhtä järjestelmällinen! Mutta kyllä toi kokopäivätyöstä käy, että ylläpitää moista kansiota. Olen kade!
Hmm, oliskohan tää työelämässä jotain tähän tyyliin:
omat aamutoimet
aamupalan valmistus
tuuletus
lasten aamutoimia
petaaminen
aamupalan siivous ja keittiö siistiksi
-työmatka: lue edellisenä iltana laukkuun laitettu kirja tai mielimusiikkiasi
-työpaikalla ulkovaatteet kaappiin ja työvaatteet päälle
-työkoneen avaus
puhelin lataukseen jos tarvetta
tarkista päivän kokoukset
-lue meilit
-vastaa meileihin
soita tarvittavat puhelut
-tee edellisenä iltapäivänä miettimäsi päivän erikoistehtävä päivän kulkuun
-aamukahvi työpaikalla
-tärkeät työtehtävät aamulla
-varaa tarvittavat palaverit
-lounas: ota mukaan edellisen päivällisen ruuat tai syö lounaspaikalla
-sovi esimiehesi kanssa tulevista töistä
-lataa tarvittaessa kännykkä
-iltapäiväkahvi
-seuraavan työpäivän erikoistehtävän miettiminen
-työpöydän siivous
-tietokoneen sammutus
-työvaatteiden vaihto omiin vaatteisiin
-työmatka
maanantai: petivaatteiden vaihto
pesukone päälle
tiistai: paperitöitä
imurointi
torstai: kaikkien lattioiden pesu
lattioiden pikapesu (keittiö ja eteinen)
keskiviikko: wc- ja kylpyhuonetilojen siivous
wc- ja kylpyhuonetilojen pikasiivous
lauantai: huonekasvien kastelu ja hoito
pyykit kuivausrumpuun tai narulle
ostoslistan päivitys, seuraavan päivän päivällisen suunnittelu
tiistai: ikkunoiden ja peilien pyyhintä
perjantai: pölyjen pyyhintä koko kodista
pölyjen pyyhintä olohuoneesta
keskiviikko: kylpypyyhkeet vaihtoon
lauantai: kylpypyyhkeet vaihtoon
keittiöpyyhe, keittiörätti ja käsipyyhkeet vaihtoon
tavarat paikoilleen
pyykit kuivausrumpuun tai narulle
lasten läksyjen valvonta
päivällisen valmistus
päivällisen siivous ja keittiö siistiksi
roskat ulos
keittiön tarkempi siivous
lasten iltatoimia
tavarat paikoilleen
pyykkien silitys ja laskostus
sunnuntai: vaatteiden korjaamista
omaa aikaa ja kynttilöitä :)
...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:31"]
Tulee sitä tietty vähän sellainen olo, että työssä käyvä ihminen ei tarvitse kansiota sille, että tekee peruskotityöt. Mulla noi asiat on ihan selkäytimessä. Mutta ehkä pitäis aloittaa oma blogi, jossa olisi vinkkejä työelämän ja perhe-elämän yhdistämiseen.
[/quote]
Eikö olekin hyvä, että joku tekee tuollaisia postauksia, niin sinäkin voit tuntea itsesi noin erinomaiseksi!
Onko tämä Kodin Hengetär sama tyyppi kuin Himosiivooja?
Mä haluun tuollaisen kansion, mutta en noin perusteellista. Lähinnä pitäisi kirjata kaikki kausiluontoiset työt, että ne tulisi tehtyä. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika rientää, ja sitä voi kuvitella, että on vuosi sitten tehnyt jonkun jutun, vaikka todellisuudessa siitä on 2-3 vuotta.
Ei apua. Eikö joku muka saa siivottua, käytyä kaupassa ja säilöttyä takuukuitteja ilman tuollaista askartelua? Mä käyttäisin tuon kansion ylläpitoon menevän ajan niihin kotitöihin... Sillä aikaa kun lajittelee jotain lippulappusia ja tavaa listasta, että tänäänkin kandeis hei laittaa likaiset pyykit pyykkikoriin ja tiskit tiskikoneeseen, niin ois jo tehnyt ne hommat.