Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää. Mies syyttää kaikesta mahdollisesta minua.

Vierailija
23.08.2013 |

Mikä asia vaan voi olla pielessä, vika on minun. Ja vain yksin minun. Hänellähän ei ole mihinkään mitään osaa eikä arpaa... Joka ikinen päivä tulee pilatuksi. Paha olla... Mistään ei voi keskustella asiallisesti. Jos yritän jotain kommentoida johonkin takaisin, kävelee pois tai asia ei kiinnosta häntä paskan vertaa. Siis se, mitä mulla olisi sanottavaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytät minua narsistiksi, koska rakastan lapsiani ja ajattelen heidän parastaan ja sivuutan exvaimon täysin, niin olen narsisti, olisi vähintään pitänyt antaa ruusu rouvalle niin olisin kelvollinen, kas kun en ole sovinisti 

Vierailija
2/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytät minua narsistiksi, koska rakastan lapsiani ja ajattelen heidän parastaan ja sivuutan exvaimon täysin, niin olen narsisti, olisi vähintään pitänyt antaa ruusu rouvalle niin olisin kelvollinen, kas kun en ole sovinisti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan olem rasistikin, koska kannatan ruotsin kieltä vapaaehtoiseksi, hei, älkää sisaret lynkatko syytöntä. "omasta mielestä ; D"

Vierailija
4/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan olem rasistikin, koska kannatan ruotsin kieltä vapaaehtoiseksi, hei, älkää sisaret lynkatko syytöntä. "omasta mielestä ; D"

Vierailija
5/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä ihminen. Auttaisko jos jätät hänet omaan arvoonsa/arvottomuuteensa etkä enää esim. kommentoi mitään hänen sanomisiaan ja tekemisiään. Tuskin hän tyyliään enää muuttaa vaikka miten yrittäisit rakentavasti ottaa asian esille joten koettaisitko

voittaa mielipahasi ja kokeilisit saada iloa elämään jostain ihan muista asioista kuin avioliitosta. Minua auttoi vastaavassa tilanteessa kun kirjasin muistivihkoon kaikki miehen kurjat syytökset ja sanomiset muutaman päivän ajalta. Sen jälkeen olen sanonut aina huonoon kohteluun että juu juu (ja jättänyt sanomatta että sinä olet sairas, piruparka). Saa nähdä kuinka kauan tämä tarkkailuvaiheeni kestää ennenkuin olen valmis eroon.

Vierailija
6/22 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Narsistihan se on. Saattaa olla myös masentunut, mutta käyttäytyy narsistisesti ja aivan toisella tavalla kuin kunnon miehen kuuluisi. Ehkä hän kaipaa huomiota tai mitä lie, mutta hänen pitäisi itse oppia tunnistamaan tarpeensa ja ilmaisemaan ne oikein, niin että niihin ehkä tekee jopa mieli vastata.

Narsisti pitää heittää pihalle, lakata kommunikointi, ja jättää omaan arvoonsa. Älä sotkeudu hänen peleihinsä. Tiedän, mistä puhun, sillä olen ollut aivan samanlaisen tyypin kanssa. Ero ei korjaa koko tilannetta, mutta ainakin useimmat päivät ovat paljon mukavampia niin, pitkästä aikaa. Lasten tarpaamisjärjestelyt ovat ongelmansa kyllä, mutta ne ovat pienempi kuin jokapäiväisessä helvetissä eläminen.

Muuten, varaudu siihen, että narsisti voi raivostua erosta, eli tee se varovaisesti ja osittain salaa. Hän saattaa aloittaa oikeustaistelun lapsista, vaikkei olisi niistä ollut edes pahemmin kiinnostunut tähän asti.

Vierailija
7/22 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä sillä on. Ei se varmaan kerro, mutta voit tietenkin jatkaa keskustelua niin että haluaisit auttaa, koska pahan olon purkaminen sinuun ei auta. Sulla on elämä elettävänä vielä, ei sun kannata sitä tuohon kyllä käyttää jos mikään ei auta.

Vierailija
8/22 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin pariterapiaa, kuten joku muukin tuossa jo ehdotti. Teillä on kuitenkin ollut niitä hyviäkin hetkiä. Jos mies ei parineuvontaan/-terapiaan halua lähteä, niin sekin on vastaus pohdintoihisi.

Seurakunnat tarjoavat parineuvontaa, ei tarvitse kuulua kirkkoon. Myös väestöliitto tarjoaa sitä. Kataja ry järjestää parikursseja.

Tee lapsien kanssa jotain kivaa, eläkää omaa elämäänne. Tee mukavia asioita, hemmottele itseäsi. Puhu sellaisille, joilta saat tukea.

Olet miettinyt näitä asioita jo paljon, kun tännekin kirjoitat. Mieti, millaisena näet elämäsi esim. viiden vuoden kuluttua? Haluaisitko, että teillä on samanlaista? Millaisen mallin parisuhteesta haluat antaa lapsillenne? Muista, että lapset todella ottavat mallin omista vanhemmistaan ja toistavat samaa. Vanhempien parisuhde on lasten koti, jos parisuhde on huono, on lastenkin koti huono. Yritä vielä neuvotella mies parineuvontaan, jos hän ei lähde, hän ottaa aikuisena vastuun omista teoistaan ja sinä omistasi, sinun ei tarvitse aikuista ihmistä holhota.

Tsemppiä, olet ihana ja vahva nainen ja ansaitset parasta!

Vierailija
9/22 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää: Niin ja jos teillä on henkisen väkivallan lisäksi fyysistä (töniminen ja tuuppimienkin on väkivaltaa) tai seksuaalista väkivaltaa (kiristämistä, pakottamista seksiin uhkailemalla tai väkivallalla), niin silloin tilanne on eri. Silloin kehottaisin lähtemään heti, ja kertomatta mitään puolisolle etukäteen. www.turvakoti.net , itselle sen sijaan kannattaa hankkia turvaverkot kuntoon eli puhuu luotettaville, tukea tarjoaville ihmisille.

Vierailija
10/22 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntea sinut ap. Tilanteenne ei siis ole muuttunut siitä, kun viimeksi töissä juttelimme? Todella harmi.

Ymmärrän, ette enää jaksaisi, mutta yritä nyt vielä, vaikka kirjeen muodossa.

M

Vierailija
11/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitsekaan jaksaa tuollaista. Onko mies käyttäytynyt aina noin? Onko teillä lapsia? Jos ei, voin vakuuttaa että vaihtamalla paranee. mutta jos on lapsia, niin sitten kannattaa ainakin yrittää saada mies keinolla millä hyvänsä ymmärtämään käytöksensä.

Vierailija
12/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina ollut näin, mutta nyt ihan liian pitkään. Muutenkin olen kuin ilmaa. Lapsia on ja pitkä yhteinen historia. Mutta mitä voi tehdä, jos toinen ei kuuntele eikä halua keskustella? Ottaa vaan paskaa niskaan? Pois lähteminen on kaikkea muuta kuin yksinkertaista... ap

Vierailija
13/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla kyllä paranee.

Kuten kakkonenkin sanoi, ei sinun tarvitse jaksaa huonosti käyttäytyvää ihmistä. Lähde pois tai pistä mies ulkoruokintaan. 

Vierailija
14/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ettei pois lähteminen ole helppoa. Ei se koskaan ole. Mutta se on selvää että muutos on tultava, tavalla tai toisella. Mitä kaikkea olet yrittänyt? Oletko pyytänyt miehen pöydän ääreen keskustelemaan vakavasti? Oletko puhunut miehen vanhemmille, sisaruksille tai ystäville? Entä olisiko pariterapia tai avioliittoleiri tai muu vastaava mitenkään mahdollista?

miehen on ymmärrettävä että olet tosissasi. Jokainen ansaitsee mukavan parisuhteen ja kunnioitusta kumppaniltaan. Jos kaikkea on kokeiltu eikä mies ole halukas käyttäytymään kunnolla, ei ehkä ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä eri teille. Se on vaikeaa ja surullista, mutta takuuvarmasti parempaa kuin ahdistavassa ja vihamielisessä ilmapiirissä eläminen päivästä toiseen.

äpaljon voimia, toivottavasti saatte asiat kuntoon!

2

Vierailija
15/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi, että et pidä hänen käytöksestään. Sano, että sinulle tulee siitä paha mieli. Kerro myös, että mietit parisuhteenne tilaa ja sitä, onko sillä enää tulevaisuutta miehen halveksivan käytöksen vuoksi. 

Olet varmaankin jo kysynyt mieheltä, mikä häntä vaivaa. Kysy uudelleen. Sano, että hän on muuttunut aikojen kuluessa ja tunnet itsesi onnettomaksi miehen tylyn käytöksen vuoksi.

Miten olisi pariterapia? Teille tekisi hyvää puhua asiat halki jonkun ulkopuolisen kanssa.

Jos miehesi ei halua tehdä mitään parisuhteenne suhteen, sinun on aika tehdä omia johtopäätöksiäsi. Sinun ei tarvitse alistua miehen henkisen väkivallan kohteeksi. Vain sinä voit päättää, kuinka kauan aiot alistua miehen kynnysmatoksi. Miten kauan aiot kestää? 

Jos muutosta ei ole tiedossa, kannattaa ruveta etsimään uutta asuntoa sinulle ja lapsille. 

P.S. Minuakin pelotti lähteä kotoa pois, vaikka mies kohteli minua huonosti. Hyvin olen kuitenkin selvinnyt. Myös lapset voivat paremmin, koska minulla on asiat nyt hyvin. He kärsivät siitä, kun vanhemmat eivät viihtyneet yhdessä. 

Vierailija
16/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä on duunannu ennen tätä "kylmyyttä", miettikää eukot välillä niiitä tekojanne, ei se aina ole roikkuvajalkasen syy ; D

Vierailija
17/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jo peukkua annetaan alaspäin, vois joskus kuunnella meitä tavan tallaajiakin...

todellakaan tarkoittanut mitään äijäjuttuu vaan ihan normielämää...

Vierailija
18/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta varmaan väärä mihinkään syvällisempään, taitaa olla periaattesta me miehet ahtaalla ; D

Vierailija
19/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voidaan vetää sitä vauvat/lapset kuuluu äidillensä soopaa kun ne on kantanut yheksän kuukautta ja synnyttäneet, kuullostaa naurettavalta, tästäkin ajasta juttujen perusteella ei ole huonoja kokemuksia, fiilistellään raskauskuvilla, elellään passattavana, hoidetaan synnytys huumattuna tai keisarilla wtf, sit ollaan himassa pennun kanssa kun se kuulemma tarvii äitiään ja sit kun isä tulee kotiin sen 12 tuntisen päivän jälkeeen niin sen vuoro on hoitaa lastansa kun ei ole koko päivänä laittanu rastiakaan lapsen hoitoon, wtf

Vierailija
20/22 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 20:39"]

Nyt voidaan vetää sitä vauvat/lapset kuuluu äidillensä soopaa kun ne on kantanut yheksän kuukautta ja synnyttäneet, kuullostaa naurettavalta, tästäkin ajasta juttujen perusteella ei ole huonoja kokemuksia, fiilistellään raskauskuvilla, elellään passattavana, hoidetaan synnytys huumattuna tai keisarilla wtf, sit ollaan himassa pennun kanssa kun se kuulemma tarvii äitiään ja sit kun isä tulee kotiin sen 12 tuntisen päivän jälkeeen niin sen vuoro on hoitaa lastansa kun ei ole koko päivänä laittanu rastiakaan lapsen hoitoon, wtf

[/quote]

Täh? Jos sinulla on tuollaista, ei se tarkoita, että ap:lla on. 

Luitko lainkaan aloitusta? Siinä ap kertoo, että mies valittaa aivan kaikesta eikä suostu kuuntelemaan ap:ta keskustelusta puhumattakaan.

Miten oikein onnistuitkaan kääntämään tämän kaiken ap:n viaksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi