Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain yli 30-vuotiaille = Kuinka usein sinulta kysytään paperit kaupassa? Milloin viimeksi?

Vierailija
17.08.2020 |

Yli 30-vuotiaat naiset HEY HO!

Kuinka usein teiltä kysytään papereita kaupassa kun ostatte
- olutta
- siideriä
- ym. alkoholijuomia
- tulentekovälineitä
- ilotulitteita
- tupakkatuotteita
- tupakastavieroitustuotteita
ja niin edelleen... ?

Milloin viimeksi on kysytty?
Oliko mukana vai jäikö ostokset kassalle?
Oletko saanut sittenkin puhumalla kassalle järkeä ilman henkkareita? Parhaat selitykset?

---- Itseltä kysytään harva se päivä. Ostokset on jäänyt kassalle kerran viimeisen kuukauden aikana. Ei järkipuhe tehonnut. Viimeksi kysyttiin eilen. 33-v.

Ps. Jos olet mies ja vastaat niin merkkaa se.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kysytä, ostan pullon tai viiniä tai yksittäisen juoman ruokaostosten mukana. Muutama viikko sitten kysyttiin ensimmäisen kerran muutamaan vuoteen, kun tutkiskelin ja keräilin lähikaupasta erilaisia juomia illanviettoon maisteltavaksi. Totta kai, sillä kertaa olin liikkeellä pelkän pankkikortin kanssa ja piti lähteä hakemaan kotoa paperit. 

N42

Eikö herää yhtään protesti-mieliala kun yli nelikymppiseltä kysytään HENKILÖLLISYYSTODISTUS?

Sitä paitsi, missä TIETOSUOJA?

Kaikki myyjät näkee sun henkilöllisyystunneksen kokonaisuudessaan.

MISSÄÄN KOKO MAAILMASSA, paitsi Suomessa, ei ole tällaista.

Öh, missään varmaan kysytä niin paljon papereita kuin UK:ssa ja USA:ssa...

Nelikymppisiltäkö myös?

USA:ssa en oo käynyt, mutta Englannissa ei oo kysytty papereita silloin kun olin 25-28-vuotias. Suomessa kysytään vieläkin 35-v.

Vierailija
42/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 ja ehkä parin kuukauden välein kysytään. Aina silloin, kun olen ilman lapsia liikkeellä ja jos ostan vain vähän. Jos on Prisman kärry ladattu täyteen tavaraa, niin silloin eivät kyllä kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään löhes joka kerta vaikks ikää on 48v. Kaikista huvittavinta kun suskoltani 55v kysytään myös usein

Hävettääkö niitä myyjiä ikinä? Tuossahan täytyy olla jo jonkunlainen puusilmä, jos yli viiskymppiseltä kysyy paperit.

Vierailija
44/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina viimeksi kaupassa, kun ostin 2 lonkeroa. Aika usein kysytään. Mielestäni se on jo vähän naurettavaa, koska en mielestäni näytä päivääkään nuoremmalta kuin olen. N37

Vierailija
45/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa. Olen 39-v mies, muttaa babyface.

Vierailija
46/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperit kysytään joka kerta, kun ostan alkoholia. En osta tupakkatuotteita yms., pelkästään siideriä ja alkosta valkkaria.

-n34v

Vierailija
47/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan saa papereita näytellä. Ja jokainen muu ikäiseni nainen myös. Olen 54-vuotias.

Vierailija
48/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Alkossa töissä. Kysyn varmaankin 20 kertaa päivässä papereita. Koskaan en muista, että henkilö oli ollut juurikaan yli 30-vuotias.

49/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kysytä, ostan pullon tai viiniä tai yksittäisen juoman ruokaostosten mukana. Muutama viikko sitten kysyttiin ensimmäisen kerran muutamaan vuoteen, kun tutkiskelin ja keräilin lähikaupasta erilaisia juomia illanviettoon maisteltavaksi. Totta kai, sillä kertaa olin liikkeellä pelkän pankkikortin kanssa ja piti lähteä hakemaan kotoa paperit. 

N42

Eikö herää yhtään protesti-mieliala kun yli nelikymppiseltä kysytään HENKILÖLLISYYSTODISTUS?

Tämä. Itse en anna henkilöllisyystodistustani koskaan myyjälle, vaan pidän sen omassa kädessäni ja peitän sormella henkilötunnuksen loppuosan. Onneksi oman kylän kaupassa tunnetaan, niin saan tulitikkuni ilman todistelua. Muita listan tuotteita en käytä.

Vierailija
50/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten kysyttiin. Olin 39.

Vierailija
51/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/10:stä kun ostan alkoholia Alkosta tai kaupasta. Viimeksi kysyttiin myös kun ostin lottoa. Harvoin kysyvät kyllä muuten, jos rahapelejä ostan.

T. N33

Vierailija
52/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Kyllähän siitä tulee mieleen, että halutaan vaan udella nimeä. Kannattaa pitää sormi henkilötunnuksen loppuosan päällä. Pidän kyllä aika idiootteina ihmisiä, jotka eivät erota 40-vuotiasta 18-vuotiaasta. Olen siis 40 ja aina kysytään paperit.

Vierailija
53/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa viimeksi kysytty joskus 30 vuotta sitten mutta olenkin jo 59. Muuten jos menen kauppaan teini-ikäisen poikani kansa, niin häneltäkään ei kysytä vaikka ostan aina olutta. Aikaisemmin vain mulle mtta nyt molemmille.

Vierailija
54/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat myyjät kysyvät melko usein. Olen 40 ja mukana on kouluikäiset lapsen.

Ääliöhän tuollainen myyjä on joka ei osaa päätellä, että lapsia ei voi saada noin kymmenen vuotiaana.

Vierailija
55/84 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketissa kysyttiin kun ostaa 2x siideriä ja tupakkaa. Olin hupparissa ja vähän meikkiä ja olin jo maksamassa kun myyjä katsoi uudestaan ja kysy paperit. Sillon tällöin on kysytty. N39 v. Niidenhän pitää kysyä vaikka näyttääkin "vanhalta" kun jostain oon kuullut, että tulee sanomista, jos ei papereita kysellä. Konehan näyttää sen, kysy paperit.

Vierailija
56/84 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tosi nuoren näköinen. Nuorena tämä harmitti, koska halusin näyttää aikuiselta, mutta aina luultiin nuoremmaksi kuin olin. 30-vuotiaanakin vielä menin ihan 20-vuotiaasta. Pikku hiljaa täytettyäni 35v aloin näyttää pikkusen vanhemmalta, mutta silti kysyttiin usein papereita. Nyt 39-vuotiaana jossain Alkossa tai kaupassa missä minua ei tunneta saatetaan vielä kysyä, mutta sekin riippuu myyjästä ja vaatetuksestani. Huh...vihdoin aikuisen naisen näköinen...kauan siinä meni😊

miesten maailmassa on lisäksi todella noloa kun ei ole partaa ollenkaan tai jos on kunnon babyface ja näyttää nuorelta. Olen kuullut runsaasti wittuilua ja kuittailua asiasta työpaikoilla yms ja joskus luultu papereita väärennetyiksikkin. Olen 31 vuotias ja mua luullaan usein päälle 20 vuotiaaksi. Naisetkin tykkää että mies näyttää mieheltä eikä teiniltä joten suora vaikutus itsetuntoon

Vierailija
57/84 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun vein lottolapun. Nikotiinipurkkaa kun ostin niin vaihtelevasti.

Vierailija
58/84 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Kyllähän siitä tulee mieleen, että halutaan vaan udella nimeä. Kannattaa pitää sormi henkilötunnuksen loppuosan päällä. Pidän kyllä aika idiootteina ihmisiä, jotka eivät erota 40-vuotiasta 18-vuotiaasta. Olen siis 40 ja aina kysytään paperit.

Nimes näkyy kassapäätteeltä, jos maksat kortilla.

Itseltä kysytään paprut melkein aina, enkä ole edes mikään babyface. M32

Vierailija
59/84 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään, kun haen pakettia

N59

Vierailija
60/84 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin kysytään kuin jätetään kysymättä. Viimeksi viikonloppuna. Olen 37v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme